The Masked Singer 2 begint enorm goed: all-time high


De kijkcijfers van vrijdag 25 september 2020 (SKO)

Het tweede seizoen van de RTL 4-show The Masked Singer met Ruben Nicolai is vrijdagavond enorm goed begonnen. Er keken 1,966 miljoen mensen (32 procent) naar de seizoenspremière, een torenhoge score. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het moet vandaag feest zijn bij RTL 4, want deze score zal veel verwachtingen hebben overtroffen. Het eerste seizoen begon met 1,5 miljoen kijkers en eindigde met 1,931 miljoen kijkers. Daar gaat de tweede serie nu in één keer overheen.

Tijdens de eerste aflevering onthulde de eerste verklede BN’er zich: Willeke Alberti. Ze vond het jammer dat ze al direct moest vertrekken, al vond ze het pak wel heel erg warm.

The Masked Singer domineerde de vrijdagavond. Het meest bekeken alternatief was Bed & Breakfast met 1,1 miljoen kijkers (17 procent). Direct erna trok De Rijdende Rechter 998.000 kijkers (17 procent).

Het brons gaat naar NPO 2, waar Twee voor Twaalf 948.000 kijkers (15 procent) scoorde. Nieuwsuur erna deed 499.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was SBS 6, maar niet door het dramatisch slecht bekeken Thank You For The Music om half negen. De Kim-Lian van der Meij-show kwam niet verder dan 248.000 kijkers (4 procent). De vierde positie is te danken aan het erna uitgezonden Familie Gillis: Massa is Kassa, goed voor 522.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 505.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Three Billboards: 326.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Beverly Hills Cop: 162.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met All Stars en Zonen: 151.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 143.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 128.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Gesprek met premier (1,2 miljoen), De Vooravond (965.000), RTL Boulevard (830.000), Editie NL (712.000) en Tijd voor MAX (627.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,2 miljoen), Eredivisie op vrijdag (808.000), Op1 (783.000), Journaal laat (616.000), het late RTL Nieuws (445.000) en Hart van Nederland (432.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15
01. The Masked Singer (RTL4) 1.966.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.937.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.330.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.281.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.250.000


06. Jinek (RTL4) 1.225.000
07. Gesprek met premier (NPO1) 1.180.000
08. Bed en Breakfast (NPO1) 1.061.000
09. De Rijdende Rechter (NPO1) 998.000
10. De Vooravond (NPO1) 965.000


11. Twee voor twaalf (NPO2) 948.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 830.000
13. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 808.000
14. Op1 (NPO1) 783.000
15. Editie NL (RTL4) 712.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.6%
2. NPO1 / 22.4%
3. NPO2 / 7.2%
4. SBS6 / 5.3%
5. Vero / 5.2%


6. NET5 / 5.0%
7. NPO3 / 3.0%
8. RTL7 / 2.9%
9. RTL5 / 2.6%
10. RTL8 / 2.5%


11. N.geog / 1.4%
12. Ziggo / 1.1%
13. BBC / 1.0%
14. Discov / 1.0%
15. FS1 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,6%
2. Publieke Omroep 32,6%
3. Talpa TV 16,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

De NPO-talkshows vertrekken uit Amsterdam. Een goede zaak?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen