Linda de Mol blijft oude tv-kindje Weet Ik Veel de baas


De kijkcijfers van zondag 6 september 2020 (SKO)

Wat Linda de Mol op zaterdagavond niet lukt met Ik Hou Van Holland, lukt haar op zondagavond wel met Miljoenenjacht: alle concurrentie verslaan op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Linda staat dit seizoen voor het eerst tegenover het door haar zelf bedachte Weet Ik Veel, dat ze met pijn in het hart moest achterlaten bij RTL. De nieuwe presentator Beau van Erven Dorens staat in Linda’s schaduw. Hij weet niet zo veel kijkers te boeien als zij met haar koffertjesspel.

Miljoenenjacht op SBS 6 en Weet Ik Veel op RTL 4 scoren nagenoeg evenveel kijkers als vorige week, namelijk respectievelijk 1,3 miljoen kijkers (23 procent) en 974.000 kijkers (18 procent).

Ondanks dat die shows stabiel blijven, weet NPO 1 flink te groeien. De Musical Sing-a-long die een week geleden 701.000 kijkers (13 procent) trok, is nu opgevolgd door de Yvon Jaspers-show Onze Boerderij en daar keken 1,2 miljoen mensen (22 procent) naar.

In het halftienslot gaat NPO 1 aan kop met 871.000 kijkers (18 procent) voor Anita Wordt Opgenomen. Daarna volgen Split Screen met 724.000 kijkers (15 procent) op SBS 6 en Ontvoerd met 642.000 kijkers (14 procent) op RTL 4.

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek op prime time met ditmaal 519.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Commando’s: 361.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 263.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Last Withc Hunter: 255.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 223.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met A Bridge Too Far: 193.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 93.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Studio Sport (999.000), RTL Boulevard (608.000), Quiz met ballen (604.000) en Editie NL (532.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (896.000), Hart van Nederland (836.000), Studio voetbal (536.000) en Shownieuws (450.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 15 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.915.000
02. Miljoenenjacht (SBS6) 1.252.000
03. Onze Boerderij (NPO1) 1.209.000
04. Autosport F1 GP ITA (Ziggo) 1.161.000
05. Autosport F1 GP Wedstrijd gestaakt (Ziggo) 1.082.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.027.000
07. Studio Sport (NPO1) 999.000
08. Weet Ik Veel (RTL4) 974.000
09. De Avondetappe (NPO1) 896.000
10. Anita Wordt Opgenomen (NPO1) 871.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 836.000
12. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 786.000
13. Split Screen (SBS6) 724.000
14. Ontvoerd (RTL4) 642.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 608.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.6%
2. SBS6 / 16.1%
3. RTL4 / 15.4%
4. NPO2 / 5.1%
5. Vero / 4.9%


6. NPO3 / 4.8%
7. RTL7 / 3.5%
8. NET5 / 3.5%
9. RTL8 / 3.0%
10. RTL5 / 2.2%


11. FS1 / 1.6%
12. SBS9 / 1.1%
13. Ziggo / 1.1%
14. RTLZ / 1.0%
15. Eurosp / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,5%
2. Talpa TV 25,6%
3. RTL Nederland 24,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen