Lieve Frogers stelt flink teleur op late avond van RTL 4
De kijkcijfers van zaterdag 19 september 2020 (SKO)
Natasja en René Froger zijn met hun gezin al een jaar bezig met de opnames van Lieve Frogers, maar de coronacrisis vertraagde de boel behoorlijk. Nu is de show eindelijk op de buis, maar vallen de scores tegen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De hulpshow is een beetje weggestopt op de late zaterdagavond, om 22.30 uur na BankGiro Miljonairs, maar het lijkt erop dat veel mensen op dat tijdstip geen nieuw programma verwachten. Er kijken namelijk weinig mensen.
De eerste drie afleveringen deden het nog redelijk met 429.000, 471.000 en 482.000 kijkers, maar de vierde Lieve Frogers kwam gisteren uit op 385.000 kijkers (9,7 procent) en dat is toch wel een beetje magertjes.
Zowel NPO 1 als SBS 6 wisten op hetzelfde moment meer kijkers te boeien. De Avondetappe scoorde 1,1 miljoen kijkers (28 procent) en Hart van Nederland had er 546.000 (14 procent).
Door naar prime time: daar blijft megahit Wie is de Mol de dienst uitmaken met ditmaal 2,4 miljoen kijkers (40 procent). Direct erna trok Dit Was Het Nieuws 1 miljoen kijkers (21 procent).
RTL 4 en SBS 6 hadden moeite om te scoren tegenover het molgeweld. Humberto Tan trok met Holland’s Got Talent 778.000 kijkers (14 procent) naar RTL 4 en Linda de Mol met Ik Hou Van Holland 760.000 kijkers (14 procent) naar SBS 6, scores die niet horen bij groot amusement.
Om half tien scoorden RTL 4 en SBS 6 respectievelijk 916.000 kijkers (17 procent) met BankGiro Miljonairs en 438.000 kijkers (9 procent) met Hit The Road.
Verder was NPO 3’s MolTalk het meest in trek met 871.000 kijkers (16 procent).
- De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 489.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Independence Day: 250.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Instinct: 246.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 167.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met RTL GP 24 Uur Van Le Mans: 117.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Luchtpolitie: 68.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Kassa (937.000), Half acht nieuws (812.000), RTL Boulevard (456.000) en Lachen om home video’s (385.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren De Avondetappe (1,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (926.000), Hart van Nederland (546.000), Shownieuws (458.000) en Lieve Frogers (385.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.406.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.683.000 03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.207.000 04. De Avondetappe (NPO1) 1.126.000 05. Dit was het nieuws (NPO1) 1.049.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.0% 2. RTL4 / 15.6% 3. SBS6 / 10.2% 4. NPO3 / 6.8% 5. NPO2 / 6.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,2% 2. RTL Nederland 25,2% 3. Talpa TV 20,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL