Johan Derksen: ‘Laat Tofik Dibi doodvallen’

Johan Derksen heeft vrijdag met veel ergernis gekeken naar de talkshow Op1, waarin Tofik Dibi hem verweet racistische en homofobe opmerkingen te maken. Laat hem doodvallen. Dat heeft hij gisteren gezegd in Veronica Inside. Tofik zei hele nare dingen, vindt Johan. “Ik kwam thuis en toen was de herhaling van Op1. Plotseling zag ik die halfzachte Dibi zitten, die ooit leider wilde worden van GroenLinks en er toen uitgegooid is. Die man gaat dan zitten brommen“, zo vertelt hij.

Johan zag Tofik hem en VI volledig neersabelen. “Hij heeft het dan plotseling over dit programma maar ook over mij. Dan mogen de mensen alles over mij zeggen, maar hij zei dus min of meer dat ik homofobe en racistische grappen maakte om een rel te creëren en dat dat goed zou zijn voor ons programma.”

Het begint Johan steeds meer te ergeren. “Dan denk ik van: ik begin het toch een beetje vervelend te vinden dat mensen je neerzetten als homofoob en racist. Ik lig er niet van wakker, maar er zitten twee van die heel interessant doenerige presentatoren, een mevrouw en een meneer, misschien kan een van die twee dan vragen: ‘Noemt u eens voorbeelden, meneer Dibi, van wat meneer Derksen gezegd heeft?’ Maar dat staat natuurlijk niet op de autocue, dus daar komen ze niet op.”

De voetbalanalist doelt op presentatoren Hugo Logtenberg en Sophie Hilbrand. Niet bepaald VI-kijkers dus, net als Tofik. “Die volgt social media, daar leest hij dat op en dat is het enige nadeel van social media: dat gaat een eigen leven leiden.”

Ik weet wel dat je dan een advocaat in de hand kunt nemen, maar joh: laat het doodvallen die Dibi.”

Foto: SBS

63 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
september 16, 2020 11:57

Die sophie heeft een relatie met de grootste engnek v. ned. En dat ventje houdt er hele enge ideeën op na. Die in de vorige eeuw buj onze buurtjes gebruikt werden. Hele stiekeme engnekken. Bah.

Gast
Xxxx
september 16, 2020 10:21

Aan diegene die de mond vol hebben dat Johan Derksen de houdbaarheidsdatum voorbij is zou ik graag willen zeggen: Je kunt beter als een OUWE LUL sterven dan als een JONGE LUL! Er zijn namelijk genoeg mensen die dolgraag een ouwe lul zouden hebben willen worden maar door ziekte, ongeval en dergelijke nooit zijn geworden. Als het goed is raakt iedereen een keer over de houdbaarheidsdatum heen. Toon Hermans zei ooit: Jong blijven is geen kunst. Maar oud worden is een kunst!

Gast
Xxxx
september 16, 2020 10:10

Beste M. Als je VI een beetje volgt dan heb je Johan Derksen horen zeggen dat hij door John de Mol aan zijn contract is gehouden. Johan Derksen zelf was liever niet meer aan de tafel van VI aangeschoven. Maar hij had geen keus. Dus moet hij noodgedwongen zijn tijd vol maken. Johan Derksen is geen homofoob of racistisch. Ook dat heeft hij vele malen gezegd. Maar we leven helaas in een land dat door o.a. Social Media beïnvloed wordt. Mensen laten zich door het minste of geringste de kop gek maken tegenwoordig. Je kunt zien dat mensen door de werkloosheid en Corona blijkbaar niks anders meer te doen hebben door op alle slakken zout te leggen.

Gast
Julske
september 16, 2020 01:11

Tofik en Akwasi, jullie hoeven je niet beledig te voelen door “Bromsnor” Als hij zelfs voor de spiegel staat, ziet hij ook wel dat hij op een gedroogde krent lijkt ,en op een zwerver. Misschien niet op een( Aap) maar wel op een vaatdoek. Die man draagt zijn hele leven een masker op , om anderen te beledigen, dus zo bijzonder is hij niet , laat hij het met zijn aartsvijand” Angela de Jong” uitvechten. Ze komen uit die zelfde slangenkuil, en een waardeloos karakter hebben ze toch allebei.

Gast
Wilfred G.
september 16, 2020 00:46

Wat een hoop kontenkruipers van Johan Derksen reageren hier zeg.

Gast
AlexF
september 15, 2020 23:50

Seyfoe
di 15 sep 2020 om 22:34

Beste juridische medeburger. Dat u de wetgeving vrijheid van meningsuiting gebruikt betekend niet dat u zo maar hier en daar zou kunnen schelden. Meningstuiting is alleen voor mensen met een IQ die weten wat verschil is tussen fun en een commentaar posten.

Wat u doet past niet in Nederland. Wellicht iets om elders te proberen voorbij Antartica?

Gast
Seyfoe
september 15, 2020 23:19

@J, zou je denken toch, maar dat waren echt uitspraken van Derksen. Als je het hebt over mijn typefouten, mensen die anderen daarop wijzen, schijnen nogal een kutkarakter te hebben..

Gast
j
september 15, 2020 22:43

@Seyfoe,

Ben je dronken of zo? Je slaat namelijk nogal wartaal uit.

Gast
Seyfoe
september 15, 2020 22:34

Wat is dit trouwens een rot site om online op je mobiel te reageren, ik zie de helft van mijn woorden niet. Hoop niet dat ik een Derksen-Akwasi opmerking heb gemaakt..

Gast
Seyfoe
september 15, 2020 22:32

Waarom vallen ze Johan Dersken toch hard aan? Laat die voormailge wereldvoetballer van Meppen met rust joh. Of zou het kimen door deze uitspraken:

Ik kom uit een volkswijk in Nijmegen. Ik ben er laatst teruggeweest. Dachten ze dat ik David Livingstone was, omdat ik de enige blanke was’

. ‘De minderheden beginnen Nederland te regeren

Je ziet het aan die spelers met die Kabouter Plop-baarden. Barazite zal zich moeten realiseren dat als hij zich zo gedraagt, dat hij zich dan moet laten selecteren voor IS en niet voor FC Utrecht’

. ‘We moeten ophouden met doen alsof het zo verschrikkelijk moeilijk is om uit de kast te komen’

En het zijn er nog meer, tot die op Akwasi

Maar wordt hier door het gros verdedigt, tot je zoon voor de trein sprungt omdat hij niet uit die “makkelijke” kast durft te komen. Waarom hanteren we niet zelfde standaard voor derksen en akwasi, allebei zeiden ze foute dingen.

Gast
Bert
september 15, 2020 16:28

@ curryworst, ik ben allesbehalve depressief, bovendien stem ik geen GroenLinks,
Was niet negatief bedoeld, dat je dat eruit haalt zegt meer over jou dan over mij
Dat je vette zoute worst mag smaken vanavond

Gast
Curryworst
september 15, 2020 15:53

Bert, is het glaasje azijn verkeerd bij je gevallen? Wat een depressief GroenLinks-reactie. Niet zo negatief in het leven staan: ga rode bietenburgers bakken vanavond. Of een lekkere tofu burger. Groeten van (optimist) Curryworst.

Gast
Bert
september 15, 2020 15:49

Derksen denkt dat ie ’t recht heeft om alles te kunnen zeggen.
Dat vindt ie gewoon lekker, en veel mensen horen ’t graag
En omdat veel mensen ’t graag horen krijgt ie er veel geld voor.
Of ’t ergens op slaat doet er niet toe, het is amusement.
Amusement voor ’t volk was vroeger andre van duin, nu is ’t snor derksen

Gast
Curryworst
september 15, 2020 15:02

Johan Derksen kan zich beter drukmaken over Gijp en zijn gehandicapte zoon. Dat is gewoon hartstikke zielig voor Gijp. Gijpie, beterschap jongen!

Gast
Teuntje
september 15, 2020 14:39

Toko Fibi is een onzekere kwal die in de kast had moeten blijven

Gast
robb
september 15, 2020 14:05

Als je uitdeelt krijg je het terug , Johan je bent het niet maar je straalt het wel uit.

Gast
Jan Lol
september 15, 2020 14:05

Johan, weer erg mooi man! top!

Gast
Koos
september 15, 2020 13:41

Mooiste was nog dat Rene hem een paar keer Bibi noemde, waarop Jan zei “heet die gozer Tofu Dibi?”

Gast
Jakkes
september 15, 2020 12:57

En toch zal Johan eerder neervallen. Kan die sneller naar zijn originele vrouw

Gast
HBaz
september 15, 2020 12:16

Toch heeft Tofik gelijk. Dan had je die opmerkingen niet moeten maken.

Gast
Diana
september 15, 2020 12:06

Tofik Dibi is een valse nicht, een parasiet die niets kan en een Marokkaan. W9ie neemt deze vent nog serieus. Tofik Dibi kan zicht beter druk maken over de h o mo- en J o d e n h a a t vanuit de Marokkaanse gemeenschap, maar daar hoor je deze lafbek niet over.

Johan Derksen is absoluut geen racist, geen homofoob, Johan is ok en dat kan van die enge nicht Tofik Dibi niet hebben.

Gast
Mark
september 15, 2020 11:54

Mensen dit is géén doodsverwensing! Dat maakt MC ervan. Hij zei: laat HET doodvallen, dat is een uitdrukking, zoiets als négeren die hap! Straks heb je weer een mediarel zoals die van Akwasi erbij, dan wordt één klein verkeerd begrepen zinnetje enorm uitvergroot. Zo had Wilders het ook aan moeten pakken met die minder Marokkanen: hij bedoelde minder criminele Marokkanen. Maar hij was helaas zo dom om dat niet publiekelijk te rectificeren. Of hij deed dat expres niet om zijn achterban te pleasen.

Gast
Mark
september 15, 2020 11:50

Mensen dit is géén doodsverwensing! Dat maakt MC ervan. Hij zei: laat HET doodvallen, dat is een uitdrukking, zoiets als negeren die hap! Straks heb je weer een mediarel zoals die van Akwasi erbij, dan wordt één klein verkeerd begrepen zinnetje enorm uitvergroot. Zo had Wilders het ook aan moeten pakken met die minder Marokkanen: hij bedoelde minder criminele Marokkanen. Maar hij was helaas zo dom om dat niet publiekelijk te rectificeren. Of hij deed dat expres niet om zijn achterban te pleasen.

Gast
Willie
september 15, 2020 11:16

Cobweb
di 15 sep 2020 om 11:13

Nee hoor het is gewoon een uitdrukking.

Gast
raam
september 15, 2020 11:14

dag nederland

kan dit
mag dit

johan je bent een hypocriet!! je zegt het niet alleen je bedoelt het ook

wacht maar

binnenkort, ik zal het netjes zeggen

staan deze mensen naast je bed!!!!!!!!

God straft op zijn tijd…….

nederland graag een reactie

mag johan zo praten over tofik dibi

Gast
Cobweb
september 15, 2020 11:13

Johan doet nu precies wat Akwasi ook deed, iemand dood wensen. Laat die Tofik toch gewoon met rust.

Gast
Roethof is een saaie Zwarte Piet
september 15, 2020 11:00

Tofik Pipi probeert aan de doelgroep van Op1 (blank en 50+) uit te leggen dat hij woke is. Hij heeft er zelfs een boekje over geschreven. Tofik maakt iedereen wijs dat hij onderdeel is van een beweging. Echter wat Tofik niet verteld is dat zij Tofik liever niet willen in hun Inner Circle. Relnichten zijn niet woke Pipi. Het enigste wat jouw bindt met KOZP en BLM is dat jullie subsidieslurpers zijn hangend aan het overheidsinfuus en te lui om echt te werken.

Gast
iemand
september 15, 2020 10:23

Behalve dat Tofik Dibi jarenlang wachtgeld heeft ontvangen zonder er iets voor te doen was hij volgens mij ook nog eens een scheefwoner die weigerde om ergens anders te gaan wonen.

Gast
Curryworst
september 15, 2020 10:20

Ach, de enigen die Tofik Dibi serieus nemen zijn zijn betalende klanten ergens in het struikgewas langs de snelweg.

Gast
wauw
september 15, 2020 10:16

Wauw…….Tofik Dibi neerzetten als parasiet. En Gijp dan. Die was gezegend met veel voetbaltalent, maar hij was zelfs te lui om daar echt wat uit te halen. Daarna met zijn simpele uitspraken gewoon een paar ton per jaar verdienen. En zelfs daar weer hij overspannen van.

Dibi zegt niets raars. Derksen is gewoon een intolerant mannetje die de wereld niet meer begrijpt en toch alle ruimte krijgt om te raaskallen, te beledigen en te schofferen. Maar als hij daar op wordt aangesproken is de wereld te klein (op zich niet zo moeilijk als je wereld Grollo is).

Gast
IngridHenk
september 15, 2020 10:11

Oh, daar gaat die Derksen weer met zijn anti homo en pro discriminatie uitspraken. Enkel om makkelijk te scoren en publiciteit krijgt. Man, ben je niet wat heel veel te oud voor deze aanpak?

Gast
Bart
september 15, 2020 10:10

Helemaal eens met Johan Derksen!
Tofik Dibi compleet negeren. Die jongen is echt niet goed.

Gast
Xavier
september 15, 2020 10:09

@Fox Mulder 09.04. Doe dat nou niet, daar krijg enge beelden van.

Gast
Bram
september 15, 2020 10:08

Tofik heeft gelijk. Laten we allemaal wat liever zijn voor elkaar

Gast
Maria
september 15, 2020 10:01

Schandalig dat deze mensen maanden het nieuws kunnen beheersen. Per jaar raken 15 mensen compleet vermist in ons land. En zitten hun families in onzekerheid. Daar hoor je weinig over om maar wat te noemen.

Gast
ropart
september 15, 2020 09:55

valse flikker

Gast
Herman Brusselmans
september 15, 2020 09:55

Dit zal Arie B niet leuk vinden ,ook het pruikje van Silvana begint te jeuken.

Gast
1 miljoen euro parasiet
september 15, 2020 09:49

Parasiet Tofik incasseerde als slapend kamerlid bijna 7 ton. Daarna heeft hij 3 jaar lang de wachtgeldregeling tot letterlijk de laatst dag opgeslurpt zonder 1 serieuze sollicitatie. Die wachtgeldregeling leverde hem 3 ton op.

Deze excuus-Marokkaan heeft dus 1 miljoen euro ontvangen zonder ooit iets te hebben gedaan. Als dank terroriseert hij ons nu continu met opgefokte idiote uitspraken over ons zogenaamde racistische land.

Gast
M
september 15, 2020 09:49

Dibi is een eng mannetje.

Maar dat enge mannetje heeft wel gelijk, want natuurljk is het VI te doen om rellen te creëren: de aankondiging van Derksen over de uitzending van komende vrijdag is er een sneu bewijs van.

Wat een treurigheid is die Derksen met z’n grote smoel over het nooit meer meewerken aan VI. Die man is al zoveel jaar over zn houdbaarheidsdatum heen….

Gast
HansR
september 15, 2020 09:46

Derksen is dat die man die een ander de opdracht geeft even te melden dat hij geld heeft geschonken aan het goede doel, maar eigenlijk dit gebaar stil had willen houden en inmiddels in iedere tv uitzending waarin Derksen optrad wel werd vermeld. Ja dan is het verwijt van VI aan Linda de Mol en haar goede doelen wel erg van de pot die de ketel………….

Gast
By the way
september 15, 2020 09:43

In algemene zin is hetgeen Derksen zegt wel een van de grote uitdagingen in onze huidige samenleving: mensen roepen maar wat zonder dat er ook maar enig fatsoenlijk weerwoord op kan worden gegeven of er een gesprek ontstaat tussen mensen met verschillende meningen. Op deze manier blijven we met zijn allen lekker over de schutting naar elkaar roepen en is het enige resultaat dat de sfeer verhardt.

Prima dat we allemaal andere meningen hebben, maar durf die eens aan 1 tafel neer te zetten en een normaal gesprek te voeren.

Gast
Zomaar
september 15, 2020 09:42

Derksen steeds weer in de verdediging en altijd verontwaardigd, maar stemt wel op een populistische rechtse partij met weinig tolerantie.

Gast
Laura Deugniet
september 15, 2020 09:37

Wel fijn dat na exact twee afleveringen de volgende rel geboren is.

Gast
Jannes van Loon
september 15, 2020 09:36

Een misselijk ventje Johan heeft gelijk en natuurlijk de op 1 presentatoren vroegen niet op voorbeelden.

Gast
Rob
september 15, 2020 09:32

Die jan hierboven is een stukje mislukte zelfverontwaardiging. “Die kan doodvallen” is een gezegde en geen verwensing. Maar menigeen kent vandaag de dag de taal niet meer. Zeker die zogenaamde goedmensjes niet.

Gast
Mwah
september 15, 2020 09:27

Het lijkt wel of al die figuren zoals Dibi een apparaat in hun hoofd hebben en alleen dingen horen die ze willen horen zodat ze de homofobe en racisme kaart kunnen trekken, wat een treurig volk. Je zou denken dat ze wel wat beters te doen hebben met hun leven dan de hele dag slachtoffertje spelen over zaken die in Nederland reuze meevallen. Een beetje weerbaarheid en realiteitszin kweken zou ze niet misstaan. het zijn juist deze mensen die enorme haat opwekken bij alle partijen en dus juist dat doen wat we niet willen in Nederland en dat is vredelievend leven met elkaar.

Gast
Sjaak
september 15, 2020 09:25

Je zou maar Maikey heten.

Gast
Boris
september 15, 2020 09:25

Doodsverwensing. Wat voor straf zit daar precies op?

Gast
Lekkere vent
september 15, 2020 09:24

Tofik wat ben je toch een bizar figuur,voor jou geldt ook:MOVEN

Gast
jan
september 15, 2020 09:21

iemands dood wensen is ongepast. hoe of wat zijn of haar denkbeelden ook zijn. Er zijn als doodsverwensingen genoeg vandaag de dag. Laat men daar op tv en in de media verre van blijve

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen