Hugo de Jonge klaagt bij Jinek over twittertokkies

Hugo de Jonge, zorgminister en leider van het CDA, heeft gisteren in de talkshow van Eva Jinek zijn beklag gedaan over de vele naargeestige haatreacties die hij krijgt op sociale media. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Het komt behoorlijk aan bij Hugo. “Je zou ook kunnen zeggen: waarom kijk je er überhaupt naar? Maar het went nooit op de een of andere manier. Het is ook fascinerend en vervreemdend, want het zijn mensen die je helemaal niet kennen.

Het liefst zou Hugo zijn haters spreken. “Ik zou ze graag willen spreken in het echt, omdat ik dan kan vertellen waarmee ik bezig ben. Ik denk eerlijk gezegd vooral dat het een projectie is van ongenoegen, zorg, angst, een projectie is op iemand als vertegenwoordiger van de politiek.

Het wordt steeds erger, aldus Hugo. “Het is heel veel erger geworden. Voorheen had ik het eigenlijk niet zo hoor, het is echt wel iets van de laatste maanden. Het past misschien ook wel een beetje bij deze tijdsgeest en de tijd, waarin de onzekerheden van de mensen heel groot zijn. Maar het went nooit.”

Wat kan hij er tegen doen? “Er is geen maatregel te treffen om dat te voorkomen. Dit is iets wat je als samenleving moet doen.”

Tekortgedaan

Vaak zitten mensen met een troosteloze situatie achter die reacties, weet Hugo. “Ik kreeg eerder ook wel eens van dit type reacties, ook toen ik nog wethouder was. Niet dit soort virulente haat, maar wel boze reacties. Wat ik dan altijd probeerde, toen het er nog niet zo veel waren, is om in contact te komen met die mensen. Wat je dan merkt is dat er dan een enorm verhaal van verdriet achter zit, van mensen die zich enorm tekortgedaan voelen.”

Denkt hij er soms niet aan om gewoon te stoppen? “Dat is niet de manier waarop ik in het leven sta. De weg van de minste weerstand is nooit mijn weg geweest. Ik sta voor een taak en ik vind het oprecht mooi om die taak te doen. Het is mooi om juist nu van betekenis te zijn.”

Die haatreacties blijven wel in de weg zitten. Hij kan dat niet makkelijk van zich af laten glijden. “Ik wou dat ik het kon. Het went nooit, moet ik je zeggen.”

Krijgt hij psychische hulp? “Zo is het niet. Je hebt het er wel over met collega’s. Je moet het nooit onder je huid laten kruipen en niet je werk laten beïnvloeden. Tegenover die haatreacties staan ook veel andere reacties.

Foto: RTL

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Manjer Heibel
september 18, 2020 11:43

Hugo wil een kusje na het naaien. De man lijkt niet te begrijpen dat hij verantwoordelijk is voor veel onnodig leed.

Gast
Viola
september 16, 2020 17:16

Jinek was erg zwak. Nauwelijks kritiek, de Jong kreeg alle ruimte om zijn (veel te omslachtige en breedsprakige) verhalen te doen. Als er 1 was die hem kon fileren was zij het. Jammer!!

Gast
Sandra
september 16, 2020 13:33

Hugo, graag horen we wanneer en waar, graag ook onafhankelijke media erbij, en 1 van onze keuze. En de belofte dat we daarna zonder consequenties verder kunnen. Denk er heel veel deze gelegenheid willen krijgen

Gast
Ben
september 16, 2020 11:54

Zijn t haatreacties op kan snakeboy niet tegen de realiteit. 89% heeft totaal geen vertrouwen in hem. Wordt de sluipmoordenaar van de opa en oma genoemd samen met pinoccio. Het cda wil van hem af. Dus kint er zo een schandaal naar buiten. Dag snakeboy!!
En volg de gangen van zijn broertje maar eens……

Gast
Richard de Bie
september 16, 2020 11:15

Ik kijk geen publieke Omroep maar ook geen commercieel dus ik kijk ook geen Jinek wat ik lees over de Jong dat is de man die ons in gijzeling houd en sprookjes verteld deze man en Rutte moeten berecht woorden het land gaat naar de klote deugt niks van en ze liegen alles bij elkaar

Gast
Zucht
september 15, 2020 23:45

LIEGO de Jong heeft het land en de burgers verraden. Tevens bloed aan zijn handen met zijn zogenaamde corona-maatregelen. Er is niet eens wetenschappelijk bewijs (Koch-methode) dat er überhaupt een nieuw corona is. Niet eens de gouden standaard toegepast. Slijm uit de patiënt halen, virus isoleren en met je ogen in een microscoop kijken en ZIEN dat het er is. Ze hebben letterlijk pseudo-wetenschap toegepast. Dus ik weet in godsnaam niet waar ze op testen.

Ook zo een leuke. De uitvinder van de PCR heeft aangegeven dat die test niet bedoeld is voor hetgeen bze hem nu gebruiken.

Wat een complete hoax vindt er plaats op globale schaal. LIEGO naar Vught (EBI) Geef hen maar wat experimentele vaccins aangezien dat zijn nieuwe religie is

Gast
Johan
september 15, 2020 22:45

@paulus,

Rustig maar paulus, busje komt zo, dan krijg je weer je shot. Kalm nu maar jongen.

Gast
Curryworst
september 15, 2020 22:43

Hugo de Jonge is een Duitsland-hater! Heel verwerpelijk.

Gast
Kofke
september 15, 2020 22:39

Vuile gore Bilderberg marionette ben je.

Gast
Jan
september 15, 2020 22:28

@Donald,

Ja dat is me ook opgevallen. Vandaar ook die debiele schoenen natuurlijk, hij staat toch boven iedereen, dus het maakt niet uit. Een afschuwelijke waanachtige doorgedraaide blik.

Gast
Donald
september 15, 2020 22:16

Hugo heeft een verkeerde blik in de ogen. De blik van machtsgeilheid en minachting. Gaan we nog veel plezier aan beleven van deze onbenul.

Gast
😷Paulus
september 15, 2020 20:16

😷Een gesprek met de haat zaaier? Heeft geen zin Hugo, te ver doorgeschoten. Nerderland is Ziek! Zie hier het bewijs van sommige Riool figuren verscholen achter hun pc. Het komt nooit meer goed. Ieder voorzich zou ik zeggen. De KKK group is aan het groeien. Nog effe gedult, het ongedierte lopen straks met witte lakens met 2 gaten erin s’nachts opzoek naar een slachtoffer. Of anderzijds gaan ze als zwarte piet op pad. 🤬

Gast
ano@niem.nl
september 15, 2020 19:37

Helemaal eens. Deze lockdown slaat helemaal nergens meer op. Er gaan meer levens kapot door faillissementen, zelfmoorden, jongeren die het niet meer zien zitten en niet normaal opgroeien etc.

Mensen zijn het spuug en spuugzat. Helemaal die opgeklopte achterhaalde cijfers van het RIVM. Men prikt er inmiddels zo doorheen. Lege teststraten en toch roepen dat er geen capaciteit is. Man man man wat worden we aan alle kanten voorgelogen.

Gast
Irene
september 15, 2020 18:11

Hugo haat en beledigen is niet goed.

Maar bij het vragenstellen samen met Rutte. Haalde je de domste vragen er uit.

Je hebt kritiek ook van geen tokkies.

Er zijn mensen die ook andere wetenschappers lezen.

Je hebt alles stil.laten leggen. Oudjes mochten geen bezoek.

Mondkapjes testen het loopt niet.

Hugo laat los het is stompzinnig om tegen een virus te vechten dat win je nooit.

Zeker als het enige antwoord vaccin is.

Laat alles los. Laten de ouderen op gaan passen en maat jongeren hun jeugd behouden.

Hun ontwikkeling.

Je wint het niet. Er komt geen vaccin en hierna anderen.

Maar ondertussen zijn er mensen kapot hun baan hun huis hun jeugd.

Kleine kinderen zijn bang van oude mensen van oude mensen aan het worden.

Beken je ongelijk en verlies ruiterlijk.

Laat mensen leven dit krijgt een verschrikkelijk einde
Jull

Gast
robb
september 15, 2020 14:16

Ik denk ook die hier de vreselijkste schrijven doen dat ook op twitter aan bv de Jonge , je kan zien dat hij na het vertrek van van Rijn het niet zo soepel meer loopt de minister Tamara van Ark die er nu zit daar hoor je helemaal niks van.

Gast
Jan Lol
september 15, 2020 14:07

Die enge schoolmeester moet gewoon zijn leugen mond houden.
De grootste lakse verlinker van het CDA/Kabinet! man man, wat een miséreee

Gast
Gerda
september 15, 2020 13:48

Hey Lange! jij ook hier??

Gast
ano@niem.nl
september 15, 2020 13:46

@Josja wat stel nu nu eigenlijk?? Dat we een griepvirus de baas moeten gaan worden dat zich uit als een normale griep met een zeer lage besmettingsgraad en milde symptomen of symptomen die na een paar dagen over zijn?

Het gevoel dat we het voor de ouderen of voor Rutte en deJong doen is bij mij al lang weg. Dat deden we in alle jaren daarvoor ook niet. Toen zijn er ook hardnekkige griepvarianten geweest die bij kans nog meer doden veroorzaakten.
Min hebben ze niet meer mee. De besmettingen lopen nu op, maar geen of nauwelijks ziekenhuisopnames of IC-opnames en die opnames duren gemiddeld 8 dagen en daarna is men weer hersteld.

Gast
Jezus
september 15, 2020 13:06

Wel merkwaardig dat hij steeds zegt die tokkies te willen spreken, maar in realiteit elk gesprek uit de weg gaat. Laten we ook niet vergeten dat deze man loog over de spoedwet of gewoon niet wist wat erin stond. En dat als verantwoordelijke. Hebzucht speelt ook een rol, aangezien zijn broer een grote rol speelt in de vaccinwereld.

Gast
Bert
september 15, 2020 12:48

Arseen,

Dat is precies waar ik bang voor ben,
Dat mensen hun hoop vestigen op mannetjes die
Zoete broodjes met gebakken lucht verkopen

Gast
Geraldine, vriendin van Becky
september 15, 2020 12:44

Ik heb zojuist mijn Plafonnière gezien op tv. Die was ik verdoerie kwijt na mijn laatste verhuizing.
Hij zat op het hoofd van PvdA dame, Lilian Ploumen.
Nou ben ik blij.

Gast
Corry Jankbal
september 15, 2020 12:19

Er klopt iets niet aan die man. Onnatuurlijk, geforceerd, nepperig, een beetje een gespannen carrière politicus.
Waait met alle winden mee. Geen eigen mening.
Luistert uitsluitend naar lobbyisten.
Draaikont en chronische twijfelaar.

Kortom, de ideale sukkel om het CDA te leiden.

Gast
Marcos
september 15, 2020 11:30

Onvoorstelbare omhoog gevallen ellendeling.
Plaag voor de maatschappij ben je Hugo!

Gast
Arseen
september 15, 2020 11:19

Bert,

Arrogantie van de macht werkt polarisatie in de hand. Dan kan FvD zijn gang gaan.
Als de gevestigde politiek het plebs laten creperen zullen excessen het gevolg zijn.

Gast
Drion
september 15, 2020 11:07

Wat is er mis met je, als je niets beters te doen hebt dan twitter te bezigen? Dat neem je toch niet serieus? Politici die twitteren zijn geen knip voor de neus waard.

Gast
Charrel Kip
september 15, 2020 11:04

Sinds Martin van Rijn is gestopt gaat het weer helemaal mis.

De Jonge is een babbelaar en verder doet hij geen flikker. Vraag het maar aan vrijwilligers Rotterdam.

Gast
Bert
september 15, 2020 11:00

Net als Rutte is de Jonge, een mooiprater, alle tekorten en ellende in zorg, onderwijs, politie, cultuur, woningnood, te hoge huren, te lage lonen,
Allemaal mooipraten en weglachen
Bah bah bah
Alleen hoop ik niet dat we Baudet er voor terug krijgen als deze mooipraters volgend niet meer aan het roer zitten

Gast
Roethof is een saaie Zwarte Piet
september 15, 2020 10:46

Stel ik heb rechten gestudeerd en in de rechtbank gepleit. Denk je dat ik met deze kwalificaties aangenomen wordt in het Erasmus MC als hartchirurg.
Dat mensen zich door mij willen laten opereren als ze dit weten?
Hugo de Jonge is een leraar van huis uit en een ijdeltuit. Dacht in de randstedelijke gemeente politiek over onderwijs lullen is wel geinig voor zijn ego.

Maar die man kan toch nooit met zijn achtergrond de grootste gezondheidsproblemen in jaren laten leiden.

Gast
MC bezoeker 38
september 15, 2020 10:41

Sorry dat ik het moet zeggen, maar hier zitten dus ook een heleboel gekkies.

“Wat een enge slangenkop heeft die vent zeg. Gereformeerde engnek”
“Hugochenko is zelf het grootste leugen tokkie”
“Narcistisch mannetje met zn piposchoentjes”

Gast
Tycho Graagnat
september 15, 2020 10:41

En makkelijk 4 jaar langer in het zadel. Goede strategie!
Want welke linkse uitdeel-oppositie wil in crisistijd regeren he? Slim van de huidige heren.
Een fijne dag verder, moet verder, ben er klaar mee.

Gast
Hatsevlats
september 15, 2020 10:28

Hugochenko is zelf het grootste leugen tokkie

Gast
Boerenverstand
september 15, 2020 10:25

@Tycho: vergeet niet dat het kabinet ons voor de komende 50 jaar opgezadeld heeft met een miljard per jaar extra afbetaling aan de EU voor het coronasteunfonds, dat gewoon weer uit giften aan Zuid-Europa bestaat, en niet uit leningen. En ja, dat mogen we Rutte, De Jonge en Hoekstra uiteraard wel verwijten.

Gast
Boerenverstand
september 15, 2020 10:21

Voor de besmettingen per regio in de EU en in het Verenigd Koninkrijk:
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea

Gast
Boerenverstand
september 15, 2020 10:19

@Josja: we hebben al wekenlang een hogere besmettingsgraad. In Spanje, Frankrijk en België helemaal torenhoge besmettingsaantallen. Maar in geen van die landen is er een forse stijging in ziekenhuisopnames of dodentallen. De kwetsbare groepen hebben het loodje al gelegd doordat de regeringen veel te laat ingrepen en er daardoor overal te weinig beschermingsmiddelen waren. Nu hoeft het niet meer. Voor de rest van de bevolking is COVID19 niet ernstig. Dat is nu alweer wekenlang duidelijk aan het worden.

Op de Griekse eilanden zijn er overigens – zowel relatief als absoluut – veel minder besmettingen dan in zo’n beetje iedere regio in Frankrijk en ook minder dan in Noord-Holland of Zuid-Holland. Weer zo’n rare keuze van het kabinet om kordaat te lijken.

Gast
Tycho Graagnat
september 15, 2020 10:18

Corruptie is het sleutelwoord aan het Binnenhof. Erger is nog dat de zuster, kok, vuilnisophaler afhankelijk is van het sujet daar werkzaam.
Een nieuwe crisis ingeduwd om het volk weer jaren onder de duim kan houden en groei is uitgesloten. Dit was nodig, om pensioenpotten leeg te roven, contant geld in de ban te doen en u terug bij af te brengen. En luistert u niet?? Het kan goed of kwaadschiks met een nieuwe wet straks.
Roept u maar. D’66 is nog meer een aanfluiting dan de VVD. Weet je nog, sleepwet, referendum en nog tientallen zaken?
Boeit toch niet of daar nu Kaag aan het roer staat. Ook dat wordt niks.

Gast
Maup Caransa
september 15, 2020 10:01

Peilingswijzer: VVD zakt iets terug na ‘coronapiek’, D66 en CDA winnen zetels terug.

Gast
steef
september 15, 2020 09:58

meneertje die straks de macht krijgt met n spoedwet. Familie die miljoenen verdient met n vaccin en continue met angstberichten komt. Narcistisch mannetje met zn piposchoentjes

Gast
Grodom
september 15, 2020 09:55

De schoolmeester 3e klas lagere school, die nu een baantje kreeg als minister van Volksgezondheid. Onvoorstelbaar. Die hele politiek bestaat uit baantjes naar elkaar toeschuiven. Met of zonder kennis van zaken.
En het hele media kartel kakelt met hem mee over “bang maken van het plebs”.
Echt nieuws ? Kijk naar Ongehoord Nederland, Blue Tiger, Oorlog reeds verloren, Cafe Weltschmerz (allen op Youtube).
En oordeel over de lachwekkende situatie. En ook Maxima, Willem Alexander, Rutte, Ferd G en Gekke Ankie Knol geloven er ook niet in dat het virus levensgevaarlijk is.

Gast
Tycho Graagnat
september 15, 2020 09:50

@ Ronald,

Ja laten we de spoedwet en de wijziging van de Grondwet vooral niet vergeten. Helemaal vergeten, goed van je, om dat even te vermelden. Die wordt er dadelijk op een achternamiddag doorheen gejasd/gejast…..en ook de opppositie is duidelijk te zwak.
Eerst even een paar mooie dingen beloven. 0.25% voor vanmiddag en volgend jaar (2021-2022) komt het zuur, de bijl voor de kleine man.
Maar u wilde zo graag….nog een keer Rutte…Rutte 4 en de laatste restjes, zwakke fundering onder het bestaan van de kleine man uit halen.

Hugo denkt dat hij samen met Rutte als beiden bazen van Nederland tijdens de persco ons de laatste stand van zaken brengt op dit gebied. Hij kijkt naar Rutte en voelt zich super sterk.
In werkelijkheid valt de Jonge steeds verder terug en Rutte spint daar garen bij. Liet hem de kooltjes uit het vuur rapen en hij blijft zielig achter.
Vandaar die klaagshow bij Jinek. Jinek had wel het lef om Henk Krol aan te pakken vanwege wat stroopwafels.Je had hier veel voller in moeten gaan wijfie.

Gast
Kuis
september 15, 2020 09:50

Hugo de Jonge is de waardeloze manager waar niemand voor wil werken.
En hij is het levende bewijs dat je zonder inhoud heel ver kunt komen in dit land.

Gast
Josja
september 15, 2020 09:45

Mediacourant schaam je met deze titel.. en al die reacties. Niet normaal. Vind jij het normaal dat mensen zulke opmerkingen sturen naar jou? Ik maak je dood etc? Dat is toch niet normaal? Ik zou de afzenders aanpakken en confronteren. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als je gezin zo wordt belaagd. Heel erg met deze maatschappij. Respect de regering probeert iets aan Corona te doen, maar sommige betweters hebben lak aan de regels en daarom stijgt nu elke dag weer het aantal besmette mensen. Straks weer mensen op de ic. En mensen die hem dingen verwijten dat je moeder is overleden? Heel erg voor de familie maar dat kan je Hugo de jonge toch niet verwijten? Misschien ben jij wel zelf onwetend besmet geweest en heb je je kwetsbare oudere bezocht of iemand die lak aan de regels heeft. Wie zin schuld is het dan? Laten aub normaal doen en proberen samen Corona de baas te worden. Het is hier lang zo streng niet dan elders. We willen niet terug naar maart/april. We willen. Jet weer zo veel doden hebben. Denk na, want je hebt zelf een groot aandeel in het verspreiden van dit virus. En laat die beste man met rust, ik heb geen fan van hem, maar het gaat mij veel te ver.

Gast
ano@niem.nl
september 15, 2020 09:43

Er is straks geen hond die nog op Rutte en de JOnge stemmen.
Ze blijven alles in lockdown houden voor een virus dat gelijk staat aan een normale griep. Dit komt ze duur te staan. Het RIVM heeft zijn failliet zo langzamerhand al weer aangetoond (voor de tweede keer na eerder al met Sars de fout in te zijn gegaan)

Gast
Maup Caransa
september 15, 2020 09:39

Vertrouwen in de politiek sterk gestegen denk er om stem VVD.

Gast
Rob
september 15, 2020 09:35

Voor social media bestond waren die meningen er ook alleen konden die niet publiekelijk geuit worden. Werd vaak binnen klrine kringen echt wel gedaan. Maar tegrnwoordig kan iedereen er van meegenieten

Gast
Ronald
september 15, 2020 09:33

Hoe is het met je spoedwet, Hugo?
Heb je de alleenmacht al naar je toe weten te trekken terwijl de IC s vrijwel leeg zijn, ‘de curve allang weer flat is’?

Gek dat mensen zo kritisch naar je zijn.

Gast
Tycho Graagnat
september 15, 2020 09:33

Omdat hij de moraalriddel wil uithangen, Hockey-meisje. Dat is alles. Mensen prikken daar doorheen Hugo. Je bent zoooo transparant, al denk je van niet!

Gast
man pan
september 15, 2020 09:32

Weinig kritische interview van Jinek… testbeleid loopt vooral stuk op zakelijke belangen, stelletje prutsers.
nporadio1.nl/politiek/26384-hoe-een-witjassenlobby-leidde-tot-gebrek-aan-labcapaciteit

Gast
Hockey-meisje
september 15, 2020 09:25

“Wel de lusten, niet de lasten”.

Toen de kappers even gesloten waren (dankzij deze minister!), liet Hugo de Jonge zijn haar door zijn vrouw knippen. Prima, op zich helemaal niks mis mee. Maar waarom moest heel Nederland daarvan getuige zijn? Hij maakte er echt een mediashowtje van zijn knipbeurt.

Dan moet hij nu niet gaan janken dat er op social media nu zoveel commentaar op zijn narcistische, ijdeltuiterige en megalomane gedrag komt.

Gast
Leo knots
september 15, 2020 09:24

Blij dat ik Gister Jinek overgeslagen heb. Een minister die verantwoordelijk is voor de eenzame opsluiting van duizenden onschuldige mensen gaat bij Jinek huile huile doen. Een minister die een niet bestaand probleem wil oplossen door iedereen aan de app te krijgen ( zodat iedereen te volgen is altijd en overal) gaat huile huile doen bij Jinek. Krijgt daar natuurlijk alle ruimte voor. Een minister die erbij loopt als een clown gaat huile huile doen bij Jinek. Te walchelijk voor woorden!

Gast
Oke
september 15, 2020 09:24

Sociale media als Twitter zijn een aanval op de democratie. Verwijder je account, loop naar buiten en realiseer je dat de meeste mensen deugen.

Haat op Twitter is niet de norm in de gewone wereld.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen