Arjen Lubach haalt Linda de Mol in, fikse kijkersgroei


De kijkcijfers van zondag 27 september 2020 (SKO)

Arjen Lubach scoorde vorig seizoen op het hoogtepunt meer dan twee miljoen kijkers, dus de 1,2 miljoen kijkers (22 procent) die een week geleden afstemden op de seizoenspremière van Zondag met Lubach was ietwat aan de voorzichtige kant. Gisteren stootte hij met de tweede aflevering door naar 1,6 miljoen kijkers (25 procent) op NPO 3 en daarmee heeft hij de Linda de Mol-show Miljoenenjacht ingehaald. Niet Linda, maar Arjen kan zich nu de grote winnaar van de zondagavond noemen.

Zondag met Lubach stond overigens slechts gedeeltelijk tegenover Miljoenenjacht. Lubach begon om 21.15 uur, terwijl Linda tot 21.30 uur uitzond.

Recht tegenover Linda wist NPO 3 met de serie Commando’s slechts 297.000 kijkers (5 procent) te boeien. Na Lubach keken er 703.000 mensen (14 procent) naar de serie All Stars en Zonen.

SBS 6 hield na Miljoenenjacht 623.000 kijkers (11 procent) vast met de Rolf Wouters-show Split Screen, geen indrukwekkende score.

Het brons o prime time is voor NPO 1: Onze Boerderij van Yvon Jaspers kon rekenen op 1,4 miljoen kijkers (23 procent), waarna Anita Wordt Opgenomen 736.000 kijkers (13 procent) neerzette.

Verder was RTL 4 het meest in trek: Weet Ik Veel scoorde 845.000 kijkers (14 procent) en Dossier Van den Heuvel had er 573.000 (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 519.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Day after Tomorrow: 346.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 280.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Coroner: 267.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Another 48 Hours: 157.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 113.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen), Half acht nieuws (989.000), Studio Sport (786.000), vtwonen (738.000), Zes uur nieuws (627.000), Editie NL (626.000) en RTL Boulevard (626.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (819.000), Studio Voetbal (565.000), Shownieuws (561.000) en Tegenlicht (551.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 17 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.298.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.719.000
03. Zondag met Lubach (NPO3) 1.584.000
04. Miljoenenjacht (SBS6) 1.480.000
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.389.000


06. Autosport F1 GP Rus (Ziggo) 1.212.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 989.000
08. Weet Ik Veel (RTL4) 845.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 819.000
10. Studio Sport (NPO1) 786.000


11. Vtwonen (SBS6) 738.000
12. Anita Wordt Opgenomen (NPO1) 736.000
13. All Stars en Zonen (NPO3) 703.000
14. Wielrennen WK Heren (NPO1) 652.000
15. Zes uur nieuws (RTL4) 627.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. SBS6 / 16.5%
3. RTL4 / 12.6%
4. NPO3 / 8.1%
5. NPO2 / 5.9%


6. Vero / 5.4%
7. RTL8 / 3.7%
8. NET5 / 3.6%
9. RTL7 / 2.6%
10. RTL5 / 2.2%


11. FS1 / 1.9%
12. Ziggo / 1.6%
13. Comedy / 0.7%
14. RTLZ / 0.7%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,8%
2. Talpa TV 26,1%
3. RTL Nederland 21,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VPRO, Merlijn Doomernik

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen