AD dreigt Linda te onttronen: wisselvallige kijkcijfers

Geplaatst op ma 14 sep 2020 om 7:52


De kijkcijfers van zondag 13 september 2020 (SKO)

Linda de Mol begint dit nieuwe tv-seizoen wisselvallig op SBS 6: waar ze op zaterdag ronduit teleurstelt met Ik Hou Van Holland, doet ze het op zondag nog prima met Miljoenenjacht. Gisteren trok ze met die quiz 1,2 miljoen kijkers (24 procent), goed voor zilver op prime time. Toch twijfelt het AD vanwege de aanhoudend magere scores van Ik Hou Van Holland: is Linda nog wel de titel tv-koningin waard als ze op zo’n belangrijke tv-avond naar huis wordt gespeeld door de concurrentie?

Met 703.000 kijkers was Linda zaterdag lang niet sterk genoeg voor Wie is de Mol (2,6 miljoen) en Holland’s Got Talent (859.000). “Het is inmiddels het zestiende seizoen van de oer-Hollandse spelshow en de kijkcijfers zijn nog nooit zo laag geweest. In de hoogtijdagen dat de quiz met BN’ers bij RTL 4 werd uitgezonden, keken er ruim 2,5 miljoen kijkers“, aldus het AD.

De krant vindt het pijnlijk om te zien dat Linda zo wordt voorbijgestreefd. “De status van Linda als tv-koningin brokkelt daarmee langzaam af. Ze wordt langzaam onttroond als tv-koningin.

Linda nam gisteren met Miljoenenjacht dus wel een beetje revanche, al heeft ook dat programma wel eens beter gescoord. Met haar 1,2 miljoen kijkers hoefde ze alleen de Yvon Jaspers-hit Onze Boerderij voor te laten gaan. Daar keken 1,3 miljoen mensen (24 procent) naar.

Beau van Erven Dorens bleef op afstand met 730.000 kijkers (14 procent) voor Weet Ik Veel, het tv-kindje dat Linda moest achterlaten bij RTL.

Om half tien won Anita Wordt Opgenomen (928.000 kijkers en 19 procent) van Ontvoerd (745.000 kijkers en 16 procent). SBS 6 trok 544.000 kijkers (12 procent) met Split Screen.

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 463.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Commando’s: 326.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Day the earth stood still: 285.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Hummingburd: 268.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Coroner: 226.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 218.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 65.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Studio Sport (838.000), Half acht nieuws (752.000), Editie NL (497.000), RTL Boulevard (428.000) en vtwonen (387.000) werden het meest bekeken in de vooravond.

Op de late avond waren De Avondetappe (1,1 miljoen), Hart van Nederland (793.000), Shownieuws (524.000) en Studio voetbal (518.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.015.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.610.000
03. Onze Boerderij (NPO1) 1.325.000
04. Miljoenenjacht (SBS6) 1.235.000
05. De Avondetappe (NPO1) 1.076.000


06. Anita wordt opgenomen (NPO1) 928.000
07. Studio Sport (NPO1) 838.000
08. Autosport F1 GP ITA (Ziggo) 798.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 793.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 752.000


11. Ontvoerd (RTL4) 745.000
12. Weet Ik Veel (RTL4) 730.000
13. Split Screen (SBS6) 544.000
14. Shownieuws (SBS6) 524.000
15. Studio voetbal (NPO1) 518.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.4%
2. SBS6 / 14.6%
3. RTL4 / 13.1%
4. Vero / 5.2%
5. NPO2 / 4.5%


6. NPO3 / 4.4%
7. RTL7 / 4.3%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL8 / 3.0%
10. FS1 / 1.8%


11. RTL5 / 1.7%
12. Ziggo / 1.5%
13. Comedy / 1.1%
14. Eurosp / 0.9%
15. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,3%
2. Talpa TV 23,5%
3. RTL Nederland 22,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








82 Reacties op “AD dreigt Linda te onttronen: wisselvallige kijkcijfers”


  1. Eric

    Wat een armoede op de Nederlandse televisie.

  2. Kwebbel

    Áls ik al kijk is het alleen naar het spannende eindspel. De rest is “mwah”…

  3. Charrel Kip

    Vorige week: 08. Weet Ik Veel (RTL4) 974.000 en gisteren 730.000

    Ook Beau zakt door het ijs.

  4. MolTalk

    Ik denk dat bepaalde media Talpa nog wat extra omlaag schrijven, zodat de boedel van John de Mol wat minder waar wordt als ie het straks in stukken verkoopt.

  5. TV is Dood

    Altijd dezelfde programma’s voor bejaarden.

  6. MolTalk

    waar = waard

  7. ome H

    Studio Sport levert ook flink in

  8. Sport 7 kijker

    Talpa heeft gewoon een slechte naam, Gordon scoorde ook bij RTL en niet meer bij SBS.

  9. 🗣(wordt vast verwijderd...)

    Gunoten van Studio Sport Eredivisie.
    TLP wederom 3de…..
    Veronica andermaal beter!

  10. Woordkunstenaar Sjors van Kempen

    Zou het iets te maken kunnen hebben met (gebrek aan) concurrentie?

  11. Charrel Kip

    25 PROMENADE NPO3 306.000

    Top uitzending met Angela, Derksen en van Rossum.

  12. MediaPrak

    Ik Hou Van Holland oer-Hollandse spelshow? Deze spelshow doet het juist erg goed in landen met een nationalistische karakter(oa Servie). Het verval van Linda lijkt veel op de ondergang van Paul de Leeuw, van enkele jaren geleden.

  13. Ronald Rumb

    Hoeveel had die knakker gisteren nou gewonnen met zn koffertjes?

  14. ikweethetbeter

    Advies ,nooit tegenover WIDM en boer zoekt vrouw te staan .

  15. Beppie Rotjeknor

    Als je het grote mensen journaal helemaal hebt uitgekeken dan is de rest toch ook onbeduidend.

  16. West*

    SBS6 heeft net als in 2019 alle troeven ingezet in september. Linda de Mol twee avonden, Meiland twee avonden. Waar SBS6 in 2019 uitkwam op een gemiddeld marktaandeel van 11,4% (de beste maand van SBS in 2019) staat het gemiddelde dit jaar op 10,3%.
    Ze scoren in dit jaar september dus flink lager. En wat betekent dat dan voor SBS6 in de rest van het seizoen als Meiland en Linda weer van de buis zijn?

    Ter vergelijking:
    september 2020 (2019)
    NPO1 26,1 (24,4)
    RTL4 16,2 (14,9)
    SBS6 10,3 (11,4)

  17. Jeroen

    Alle merken wat met Talpa verbonden zijn scoren heel slecht.
    Er is gewoon wat met de naam Talpa (Mol).
    Ze hadden gewoon de naam SBS moeten houden in de hele wereld kennen ze SBS en Talpa kennen ze alleen hier in Nederland.
    Jammer voor Linda dat ze door haar broer de titel tv koningin kwijt raakt. Sterkte.

  18. WEST*

    IS NIET WAAR HOOR!! dubbelganger

  19. WEST*

    Ik roep gewoon dat het niet waar is. Ik kan het verder niet onderbouwen met cijfers.

  20. WEST*

    @Jeroen of een naam wat uitmaakt denkbeelden die totaal verouderd zijn!

  21. Von Trapp

    Alleen Ik Hou Van Holland valt tegen, maar de – atypische – concurrentie van WIDM direct na de zomer zal het programma zeker kijkers kosten.

    Verder is zo’n grote show in coronatijd lastig. Geen publiek, behalve twee families waarvoor gespeeld wordt. Ook een kandidaat per team minder.

    De sfeer is mogelijk nog wat joliger met Leo Alkemade tegen de toch wat serieuzere Guus Meeuwis, maar al die oubollige spelletjes (kazenspel, geen ja, nee en uh, woorden spellen etc) zijn echt zo 2005. Dat moet allemaal nodig op de schop.

  22. .WEST*

    @DUBBELGANGER Ben jij de leukste thuis?

  23. Laura Deugniet

    Zomerpromenade was briljant. Prachtige afsluiter van een geweldig seizoen.

  24. .WEST*

    Au

  25. WEST*

    Ik zie het niet meer zitten.

  26. .WEST*

    even de betaalde SKO kastjes eraftrekken die RTL heeft neergezet en RTLzamt echt in elkaar

  27. Ik weet het steeds minder

    In 2018 toen Weet Ik Veel nog werd gepresenteerd door geestelijk moeder Linda de Mol, keken er gemiddeld ruim 1,5 miljoen mensen naar het programma.

    Het eerste seizoen in 2013 was goed voor ruim 2 miljoen kijkers.

    Gisteravond amper 700.000 kijkers

  28. Maria

    Begrijp ook niet dat mensen nog steeds daarnaar kijken, deelnemers gouden bergen beloven en een chocoladereep laten winnen, dat kan je niet eeuwig volhouden.

  29. CODE A A -29 HJ-34

    Naar de Belg gekeken .Er was een documentaire over de opbouw van de Notre Dome
    Heel indrukwekkend, mooie televisie !

  30. Black Panther

    Linda heeft dr gunfactor verloren. De vrouw die in coronatijd klaagde over vakanties en dr oude programma’s. Dat is de narcist Linda. Linda die met Ladies Night een The View beloofde maar ons koffietijd gaf. Die Linda. Ga toch weg, het is klaar.

  31. Schapen dol op Linda de Mol

    @ Maria

    Er kijken meer schapen Miljoenenjacht dan na Het hek van de dam

  32. Patty Brard

    Als ik live op TV mijn bord met stront mag eten, dan word ik de nieuwe TV-konining,
    Daar gaan zóóóveel mensen naar kijken. Geen enkel probleem.

  33. Bolke de Beer

    @Maria Waarchijnlijk ook nog ‘ns een gesponsorde chocoladereep

  34. WEST*

    Ik begin hier te oud voor te worden en wil alleen mijn bescheiden mening ventileren. Maar nu over het onderwerp want dat vergeet ik vaak door die andere reaguurders. Linda is allang onttroond met haar niet succesvole vrouwenzender. Ze is niet zo sympathiek meer ook met haar gezeuf over haar oude programma’s die ze niet mee mocht nemen.

  35. Tvkijker

    Talpa tv word opgekocht door RTL. Zelfde trucje als met Tien. John krijgt aandelen ervoor terug. Televisie landschap veranderd. RTL 4 en 5 blijft over net als SBS6 en Veronica. RTL 7 en 8 en Net 5 verdwijnen

  36. critikast

    Tip voor Kijk- en Luisteronderzoekers: Ga eens onderzoeken hoeveel mensen er kijken naar de Belgische televisie tijdens de Touretappes en hoeveel mensen er televisie kijken naar Netflix en Youtube in de avonduren. Zelfs jullie zullen schrikken van de cijfers !

  37. Tycho Graagnat

    Linda was nooit maar dan nooit een tv koningin in mijn ogen. Te plastic met lach en wijze van presenteren. Prachtig gepersifleerd destijds bij Koefnoen.
    Maar Talpa en Rtl zien tot hun grote verdriet toe hoe NPO wel scoort met kneuterige tv formats als dat van Yvon.
    En dan zie je dat Talpa een ‘ look a like’ maakt van ‘ Ik vertrek’ en Rtl voornemende is
    ‘Bed en Breakfast’ in een ander jasje op de buis te brengen.
    Het is een mengeling van jalouzie en armoede. Hef jezelf op!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=VQ0URW86t_w

  38. Henk

    Het zou heel verhelderend zijn om eens te laten zien hoe groot het contrast is tussen het beeld van grote en mooie geldprijzen en het daadwerkelijk uitgekeerde prijzengeld afgezet tegen de royale inkomsten van deze loterij.

  39. Ray

    Onvoorstelbaar dat er zoveel mensen naar dat gezwets over die boeren zitten te kijken. Een programma dat op een willekeurige andere zender blij zou moeten zijn met 200.000 kijkers.

    En Von Trapp 8:24 heeft gelijk over de spelletjes bij IHVH. Er zitten er te veel in die gewoon niet leuk zijn. Inderdaad het spellen en de topografie. Mag wel eens veranderen.
    Miljoenenjacht kan ook wel een opknapbeurt gebruiken. Ik denk dat in alle afleveringen van de laatste paar seizoenen, 95 procent van de camerashots identiek is.

  40. StefanV

    Zomerpromenade 306.000 kijkers. Bijna net zo veel – en hetzelfde marktaandeel – als de peperdure actieserie Commando’s…

  41. Weert Gilders

    Het aanbod van alle commerciëlen was sowieso om te huilen.

  42. JobF

    Hoe kan SBS 6 de vooravond nou gewoon nog een week laten staan? Slaat echt nergens op

  43. Beetje

    De kleedster van linda is,zeker een hele oude dame niet geloven wat een oude wijfen kleding

  44. CODE A A -29 HJ-34

    @ Tycho Graagnat Het is te vergelijken met slechte bedrijven die in een sterfhuis constructie zitten. Hoe zou het in 2015 zijn , zouden beiden commerciele zendergroepen dan nog bestaan? Of komen ze niet meer boven de 250.000 kijkers uit ?

  45. CODE A A -29 HJ-34

    moet 2025 zijn

  46. Brave hond!

    Ik hou van Holland is niet te vergelijken met Miljoenenjacht. Dat heeft niets met Linda de Mol te maken.

  47. Ronald Rumb

    Ik kan het niet afkijken gister, wat zat er nou in koffer 21? En wat heeft die vent gewonnen?

  48. Zomaar

    Helaas was het de voorlaatste en tevens laatste uitzending van Promenade.
    Maar volgende week ziet NPO 3 er ook goed uit.
    Na Lubach splinternieuwe afleveringen All Stars (en zonen) daarna Niks te Melden, een komische serie met o.a Henry van Loon.

  49. Feder

    Commando’s is totaal geflopt. De filmpjes vooraf zagen er goed uit, maar al na de eerste aflevering merkte ik dat de serie me totaal niet raakte. De tweede aflevering heb ik nog gekeken, maar daarna was ik er wel klaar mee. Het verhaal is warrig en spreekt veel mensen niet aan. Misschien komt het er ook omdat een neger de hoofdrol speelt. Niet dat ik iets tegen negers heb, maar vaak werkt zoiets negatief uit op de kijkcijfers. Wat ook niet helpt is dat de serie alleen teruggekeken kan worden op NPO Start tussen 20 en 6 uur.

  50. Mick

    Als je op SBS6 dit soort cijfers haalt dan ben je een tv-koningin ja. Denk maar niet dat Dionne Stax of Margriet van der Linden zo populair zijn, die hebben alleen het voordeel dat ze op NPO1 te zien zijn.

  51. Mick

    RTL en Talpa zouden moeten samenwerken. Investeer in een buitenstudio voor de opnames van toffe series en films. Samen kunnen ze grootser bouwen. Straten en gevels welke gebruikt kunnen worden voor zowel 4 als 6/Veronica.

  52. Nordberg

    Ik ben zelf bejaard, 63 jaar
    Linda de Mol is bejaard.
    Door corona, zijn er steeds minder bejaarden, die nog vrijwillig T.V. kijken.
    Ik kijk allang geen T.V. meer, en dat bevalt prima.
    Teleevee is ten dode opgeschreven.

  53. Mick

    Wie is dan de koningin? Caroline Tensen met minder kijkers op een makkelijkere zender? Of Chantal Janzen, ook met minder kijkers op een makkelijkere zender…

  54. Mick

    Wie is dan de koningin? Caroline Tensen met minder kijkers op een makkelijkere zender? Of Chantal Janzen, ook met minder kijkers op een makkelijkere zender…

  55. Mediacourantlezert

    Eigenlijk heeft Linda de mol rond 2 miljoen kijkers, want Weet ik Veel was ook van haar..zo slecht doet ze het niet op de zondag.Ik hou van Holland formule is voorbij

  56. aldus

    Niet alleen is Linda heel veel kijkers kwijt maar het verlies in de belangrijke doelgroep is nog veel en veel groter.

  57. Tycho Graagnat

    @Mick,

    Er is GEEN tv koningin meer, zoals Mies Bouwman dat in haar tijd was. Dat is verleden tijd en de huidige kijker heeft daar ook geen boodschap meer aan of enige voeling mee.
    Sowieso geen Caroline Tensen. Die dame speelt empathie, dat doorzie ik dan wel weer.
    En wat betreft Commando’s. Ook ik keek twee keer. Reden: Het zou mijn serie best wel eens kunnen zijn. Ik weet nog dat ik dacht ondanks het grote budget van de serie: ‘Tycho stap er nu niet in als was het een Netflix serie’ want die budgetten zijn inmens groot. Voordeel van de twijfel gegund dus. Maar nee het boeit niet, is slecht te verstaan en met Teun Kuilboer en Egbert Jan Weeber blijft het toneelschool gefrunnik dat niet boven een voldoende uit komt.
    Zonde AVROTROS, ik had het jullie gegund.

  58. Joop

    @West*: Is dit het gemiddelde van alle tv avonden in de maand September 2019? Als dat zo is dan kan je nog niets zeggen over deze de maand September 2020.

  59. Jan Lol

    Het wordt tijd dat Linda gaat “vrijwilligenen het Rosa Spier huis!!

  60. Guttegut

    Zomerpromenade was briljant. Angela de Jong in 2 minuten helemaal afgeserveerd

  61. Bart

    @Jeroen Zowel Talpa als SBS is een slechte naam. Beiden hebben een negatief imago in Nederland. Talpa staat hoor het kapitalisme van de Mol en SBS voor goedkoop en camping. Het allemaal net niet. Het goedkope broertje van RTL. Dat zal in de gedachten van de mensen nooit veranderen. Dat SBS als merk over de rest van de wereld bekend is zegt niets. Sterker nog daar kan Talpa helemaal niets mee in het buitenland omdat het geen enkele connectie meer heeft het het moederbedrijf van SBS6.

    De Mol had met de naam Veronica of een hele nieuwe naam een hele nieuwe zendergroep moeten lanceren. Zowel op tv als op radio. De 4 radio en 4 tv zenders volledig op elkaar afstemmen zodat voor de kijker en luisteraar duidelijk is dat ze bij elkaar horen.

    @West* 8:23 Helemaal geen verouderde denkbeelden. De naam maakt we degelijk uit! Mensen gaan voor een merk of niet.

  62. Nordberg

    T.V.
    Amused to Death.

  63. Teuntje

    Hoe Molletje eruit zag ze moet echt eens in de spiegel kijken leek wel alsof ze haar OCHTENDJAS aanhad …..geen gezicht is er nou niemand die zegt dit kan echt niet ….. het kapsel is al zo armoedig nu de kleding weer wat een aanfluiting

  64. Nordberg

    Mollen zijn blind, en leven voornamelijk onder de grond.
    Dus dit begrijp ik nog wel.

  65. Ron

    De moeilijkheidsgraad van Weet Ik Veel is wel aangepast sinds Beau het presenteert moet ik zeggen. Met Linda was het veel toegankelijker allemaal. Het is af en toe zo ver gezocht dat zelfs de vragen van de De Slimste Mens vaak nog makkelijker zijn. Ik vraag me dus echt af voor welke doelgroep ze Weet Ik Veel maken en de vragen die ze hier op afstemmen. Beau geeft het zelfs vaak toe in de uitzending. Daar moet echt wat aan gedaan worden want het moet wel leuk en toegankelijk blijven op RTL 4. Het is geen quiz voor de NPO 2 doelgroep natuurlijk.

  66. Karst

    F1 -> 1.046.000 kijkers! Meer dan een miljoen kijkers en voor de 3e week op rij geen letter hierover!

  67. Geraldine, vriendin van Becky

    F1 is voor kleine haantjes. Kleuterschoolboys die nooit ouder werden en nog altijd een vroem-vroem geluid maken met omgedraaid hoofd.
    Mannen inmiddels, maar verkneukeld aan de tv gekluisterd. Mannen die eindelijk papa tv beleven waarvan het vrouwtje het nakijken heeft.
    Zondag ( zoals gisteren) mooi weer…..vrouw die wil wandelen, fietsen, terrasje, maar nee papa moet zo nodig.
    En bedankt voor de gezellige zondag, sukkel. In zomerkleding fietste al de mensen langs mijn huis en tuin. Moeders kan zeker breien???

    Ze deed een groepsapp : Ja hijjjjjjjjjjjj moet zo nodig F1 kijken.

  68. pieter

    @Eric7:56, en jij komt daarvoor je bed uit om ons dat te melden? Wat een leven heb jij.

  69. Swarte Sjaak

    Kijk eigenlijk alleen maar naar de Belgische tv, nog wel leuk!

  70. Mark

    Morgen gaan de kijkcijfers van SBS 6 in de vooravond met minimaal 400% omhoog!

    AZ i.p.v. Dit Vindt NL, en LLD weer eens een uurtje tussen 6 en 7. Wordt een topavond voor SBS 6, misschien verslaan ze zelfs wel RTL 4? Alleen dan weer jammer dat ze alle prime time een uur opschuiven, kan ook niet anders, maar ik had bijvoorbeeld Crisis In De Tent een weekje niet gedaan. Morgen zijn ze na middernacht nog bezig met Shownieuws.

  71. Mark

    Weet iemand of IHVH bij RTL 4 ook tegenover WIDM zat? Of zat dat altijd tegenover Beste Zangers ofzo, iets wat geen torenhoge cijfers scoorde. Anders is het appels met peren vergelijken.

  72. Mark

    Over appels met peren vergelijken, boeiend dat IHVH bij RTL 4 2 miljoen had en bij SBS 6 800.000. HGT had bij SBS 6 ook dubbele cijfers. Nog geen 900.000 voor HGT is ook zorgwekkend. Verder is de coronaversie van IHVH niks aan. Lijkt nu een beetje op Deze Quiz Is Voor Jou. Zoiets hoor je met uitzinnig joelend publiek te doen. Hoe belachelijk dat er ook uitziet, dat is de kracht van IHVH.

  73. @Mark

    Hollands got Talent is nooit een mega succes geweest op SBS6

  74. Lucky TV moet Jinek redden van de ondergang

    Het zijn bijzondere tijden in Hilversum tegenwoordig

  75. SOS Jinek

    Trouw, 14/9/2020

    Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren om het programma van Jinek te redden van de ondergang. De kijkcijfers zitten in een glijvlucht naar beneden en worden door de goedlopende NPO talkshow ‘Op 1’ steeds verder weggedrukt. Met Lucky TV wordt grof geschut ingezet om het tijd te keren. Op de vraag of Lucky TV Jinek gaat redden antwoordt Van de Pavert: “Dat hoop ik wel. Zeg, ik zou graag nog uren met je klessebessen, maar nu moet ik echt verder.”

  76. OssyBear

    Ze kijken voor de postcodeloterij, niet voor linda.
    Zet er een ander neer dan kijken er nog even veel. :-)

  77. Max

    Linda is en blijft de koningin van de TV wat iedereen ook roept. Niemand kan aan haar talent tippen en ja,,,,ook zij heeft er last van dat er steeds minder tv wordt gekeken, maar ook dat die kijkcijfer meting hopeloos achterhaald is! Dit moet toch anders kunnen! ALs ik mijn bedrijf moest opbouwen op deze cijfers, dan begon ik er niet eens aan!

  78. Feitje

    MC doe je huiswerk… RTL is de grote verliezer

    04. Miljoenenjacht (SBS6) 1.190.000
    02. Miljoenenjacht (SBS6) 1.252.000
    04. Miljoenenjacht (SBS6) 1.235.000

    16. Split screen (SBS6) 652.000
    13. Split Screen (SBS6) 724.000
    13. Split Screen (SBS6) 544.000

    08. Weet Ik Veel (RTL4) 932.000
    08. Weet Ik Veel (RTL4) 974.000
    12. Weet Ik Veel (RTL4) 730.000

    09. Ontvoerd (RTL4) 850.000
    14. Ontvoerd (RTL4) 642.000
    11. Ontvoerd (RTL4) 745.000

  79. Helaas viel de postcodeloterij niet op het adres van RTL

    Het had de financiële tekorten zo mooi kunnen aanvullen

  80. Bart

    Ronnie Flex bij OP1, verheerlijking van een drugsklant bij de NPO.
    Werkelijk stuitend dat het presentatieduo hier zo lyrisch over is.
    Is er nou niemand in die bekende Nederlander bubbel die durft te zeggen dat het gewoon kut muziek is wat ie maakt. Dat het überhaupt geen muziek is. Blowt zich helemaal suf en het heeft nog een kind ook. Erik en Willemijn stellen niet een kritische vraag en vinden het maar gewoon heel normaal.

    Ook nog even de zoon van Antonie Kamerling die een boek schrijft en een documentaire maakt over zijn vader. Dat verdiend Antonie zeker maar deze zoon wil naar eigen zeggen niet bekend worden maar schrijft een boek, maakt een film en verschijnt op televisie. Hij ging eindelijk wat doen met zijn leven want zat anders alleen maar op de bank. Euhm… gewoon een normale baan misschien?

  81. Chelsey

    Toe maar, het Algemeen Dagblad gaat nu ook nog even bepalen of Linda de Mol wel of geen tv Koningin was, is of zal gaan blijven?! En dat slechts aan de hand van behaalde kijkersaantallen van afgelopen jaren?! Oftewel het clubje van de strategisch samenwerkende Mediapartners dpg, rtL Nederland en QMusic laat weer van zich horen! Echt compleet achterlijk zo’n stellingname! Laat het even goed duidelijk zijn, al haalt Linda 200.000 kijkers, dan nog was is en blijft ze tv Koningin daar zal niets aan veranderen! Haar inzet, talent en vakmanschap maken haar namelijk tot één van de Koninginnen van het Nederlandse Lineaire tv Landschap! Evenzo geldt dat haar broer John Mediatycoon was is en ook zál blijven! Het AD haalt omwille van de samenwerking met Luxembourg TV Bertelsmann, begrippen als tv Koningin en kijkcijferkanon weer flink door elkaar! Zoals gebruikelijk is dit weer Algemeen Nep Nieuws van het AD! Hoe gaat het trouwens met die overgestapte Nep TalkshowKoningin van jullie clubje?

  82. Ben

    Zij is zo fake. Echt niet normaal meer. De vlg anti zw piet figuur die uitgekotst wordt. Kijk hoe ze met haar wangedrag merel strik volledig kapot gemaakt heeft. En naar de lange rij die daaraan vooraf gegaan is. En het ligt altijd aan iemand anders bij deze enge familie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord "moderatie". Reacties met daarin het woord "moderatie" worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.