Tweede dag RTL 4-lockdown: er kijkt geen hond meer

Geplaatst op wo 15 jul 2020 om 7:50


De kijkcijfers van dinsdag 14 juli 2020 (SKO)

RTL 4 wordt flink gestraft door de kijker nu de zender na half negen ’s avonds in lockdown is gegaan: op prime time en op de late avond is er geen actuele programmering meer. Het optuigen van een herhalingencircus werkte nog in de tijd dat er geen Netflix was, maar inmiddels zet men echt de tv niet meer aan om voor de tweede keer naar een programma te gaan kijken. Het leidt tot zeer slechte kijkcijfers voor RTL 4: die zijn volledig ingestort nu Beau op zomervakantie is gegaan.

Waar Beau vorige week dinsdag om half tien 706.000 kijkers (16 procent) neerzette, moest de herhaling van Five Days Inside gisteren genoegen nemen met 333.000 kijkers (8 procent). RTL 4 ziet dus meer dan de helft van zijn kijkerspubliek afhaken.

Gedurende de eerste helft van prime time trok Beter Laat Dan Nooit slechts 399.000 kijkers (8 procent) en ook op de late avond is het voor de tweede dag op rij kommer en kwel: Gooische Vrouwen moest genoegen nemen met 253.000 kijkers (8 procent).

Gelukkig voor de tv-kijker is er nog altijd de publieke omroep, de enige zendergroep die wél verse tv brengt in de zomer. De NPO is dan ook heer en meester op prime time.

NPO 2 gaat aan kop dankzij 1,4 miljoen kijkers (28 procent) voor De Slimste Mens. Nieuwsuur trok erna 536.000 kijkers (12 procent).

Het zilver is voor de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (1,1 miljoen en 22 procent) en De S.P.E.Lshow (1,1 miljoen en 26 procent).

De derde plek is niet voor RTL 4, maar voor SBS 6. De herhaling van Paleis voor een Prikkie was goed voor 405.000 kijkers (8 procent) en Waar is De Mol trok erna 327.000 kijkers (8 procent).

Pas op de vierde plek volgt RTL 4.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Down the road: 354.000 kijkers,
  • Veronicas scoorde met Lethal Weapon 3: 308.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Reasonable Doubt: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Station 19: 238.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met My one and only: 153.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Beruchte sloppenwijken: 140.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (944.000), Ik weet er alles van (847.000), Een huis vol (841.000), RTL Boulevard (771.000) en Editie NL (614.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Journaal laat (723.000), Hart van Nederland (612.000) en Shownieuws (414.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.826.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.396.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.255.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.142.000
05. De Spelshow (NPO1) 1.135.000


06. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.106.000
07. Op1 (NPO1) 1.047.000
08. EenVandaag (NPO1) 944.000
09. Ik weet er alles van (RTL4) 847.000
10. Een huis vol (NPO1) 841.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 771.000
12. Journaal laat (NPO1) 723.000
13. Editie NL (RTL4) 614.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 612.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 536.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.4%
2. RTL4 / 13.8%
3. NPO2 / 10.4%
4. SBS6 / 8.5%
5. Vero / 5.6%


6. RTL7 / 4.5%
7. NPO3 / 4.1%
8. NET5 / 3.8%
9. RTL5 / 3.5%
10. RTL8 / 2.3%


11. SBS9 / 1.4%
12. Discov / 1.4%
13. TLC / 1.2%
14. Comedy / 1.0%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,9%
2. RTL Nederland 24,1%
3. Talpa TV 19,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








99 Reacties op “Tweede dag RTL 4-lockdown: er kijkt geen hond meer”


  1. Guus

    Waar is die 3,7 miljoen voor gebruikt bij RTL?

    O wacht, verplicht bankhangen van PvdV

  2. Dirk2

    Aan alles komt een end.

  3. Zomaar een persoon

    Had met het niet op vakantie zijnde deel van het team van van Jinek/Beau, aangevuld met tijdelijke krachten, dan nog een maandje een zomers alternatief opgetuigd. Met een tafel, een paar stoelen en een camera kom je voor weinig geld al een heel eind; zie At5’s De Zwoele Stad.

  4. Anne

    Aan alles komt een eind, behalve aan de verplichte belastingafdracht voor bejaardenamusement door de NPO.

  5. RTL, de Kanslozen Zender van Nederland

    Dit is geen televisie maken meer.

    Geen wonder dat niemand meer kijkt.

    De schone schijn ophouden is nu echt voorbij.

    Kijkers zijn jarenlang gebruikt en misbruikt.

  6. Ruud

    NPO, topkwaliteit en dat trekt kijkers

    Talpa, mooi stabiel voor de dinsdagavond in vakantietijd

    RTL, de kijker is het kopie/plak/jatwerk meer dan zat.

  7. Floris

    RTL kansloos noemen, wat zou dat dan vervolgens zeggen over SBS……

  8. Floris

    @ruud, hilarisch en idioot.

  9. Geox

    Zou toch lachen zijn als ome John en meneer Bertelsmann gaan denken: f*ck it met dat ouderwetse lineaire gedoe , we gaan alleen nog streamen, en wij hier in Nederland achterblijven met alleen de Marxistische NPO als sstaatszender. Dan zouden we op televisiegebied echt precies hetzelfde zijn als Noord Korea. Eén zender, één staatsmening!

  10. Theo

    NPO is partner van SKO, dus is het logisch dat NPO altijd als beste uit de bus komt.
    Althans: volgens SKO.

  11. Wim

    Anne :7.57
    Wat miet jij toch een rot leven hebben, nooit naar de PO kijken, wel kritiek op elk NPO hebben, en nog verplicht aan meebetalen ook nog.
    Ik lach m’n lul uit m’n broek.

  12. MediaPrak

    Als Talpa/SBS dan hadden willen bewijzen dat zij een volwaardige concurrent zijn van de “Luxemburgers” was het nu geweest. Maar als je niet in de dubbele cijfers komt tijdens de lock-down van RTL4, heb je gewoon geen bestaansrecht.

  13. Woordkunstenaar Sjors van Kempen

    Het interesseert Peter v/d Vorst en Sven de mismanager gewoon geen flikker.

    Die zitten op een Grieks eiland om zich te laten verwennen door de lokale jongens.

  14. 🗣(wordt straks verwijderd...)

    Gunoten van Lethal Weapon 3.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  15. Mike

    Talpa met al haar herhalingen…
    Inderdaad stabiel….een dode is ook stabiel….en ik denk dat we wel kunnen stellen dat SBS /TALPA ook al enige tijd geleden overleden is.

  16. JenZ

    Kijk naar de absolute kijkersaantallen en je ziet dat de kijkers niet van zender verwisselen, maar het tv toestel gewoon uitdoen.

    Een stervende bedrijfstak.

  17. Top 15: 4 x RTL, slechts 1 x Talpa

    Het verschil is overduidelijk.

  18. Maarten

    @Anne blijft een repeterende Jihaatprediker die niets leert.

  19. Curryworst

    Wat hopeloos gedateerd en oubollig is dat Gooise Vrouwen.
    Dat ze het überhaupt durven te herhalen.

  20. Captain Caveman

    Soms zie je beelden bij RTL4 gemaakt in hun clubhuis door het nieuws oid. Het krioelt er van het kantoorpersoneel! Nu was dat voor veel bedrijven prestige, zoveel mogelijk nutteloos personeel rond hebben lopen, maar RTL heeft dat geld, steun, hard nodig om al die ongetwijfeld dikke salarissen uit te betalen! Bedankt voor het nietsdoen afgelopen maanden!!

  21. Dennis

    Pijnlijke score voor Linda en haar serie

  22. Adverteerders komen niet meer terug

    Bye, bye RTL en Talpa

    Het is toch nog iets sneller gegaan dan verwacht. Met dan aan de corona.

  23. ikweethetbeter

    RTL en SBS zijn gezakt tot een dieptepunt en we blijven door gaan met herhalingen !!!

  24. Vrolijk rechts

    #Anne.
    We betalen via allerlei reclame ook voor de commerciële omroepen.
    Het bedrag wat bedrijven betalen voor reclame verhoogt de prijzen van producten.

  25. Rubicon

    Gelukkig is er de publieke omroep die tot aan de kruin gevuld met subsidies, nauwelijks afhankelijk van adverteerders en geen last hebben gehad van Corona…..

  26. Yvonne

    @Vrolijk rechts

    Onzin!

  27. Anne

    Dat is dus niet waar, dat reclame per definitie prijzen van producten verhoogt, vrolijk rechts. Het is een denkfout die veel mensen maken en moeilijk te slechten blijkt. Prima naam heb je trouwens!

    Reclame verlaagt prijzen juist. Geen zin om het helemaal uit te typen, maar het heeft te maken met massaproductie, schaalvergroting en standaardisatie.

  28. Ik Allah de groote

    VROLIJK RECHTS DAN BETALEN WIJ BIJ DE NPO DUS DUBBEL, WEG MET DIE STAATSOMROEP

  29. Snotje

    Al die mensen die hier moe worden van alle herhalingen van RTL4, herhalen hier zelf op deze site iedere dag dezelfde opmerkingen. Best triest.

  30. Geox

    Snotje, herhaling is voor kinderen en voor mensen met een wat lager iq heel fijn. Voorspelbaarheid en zekerheid biedend.

  31. Captain Caveman

    Al die rotzooi uit de getoonde reclame’s zijn vele procenten duurder in de winkel omdat de adverteerder vermogens kwijt is om die troep door de commies te laten uitzenden! De allergrootste winst is voor de producent zelf, die gebruikt de allergoedkoopste grondstoffen voor zijn producten waarbij de kwaliteit niet altijd prio 1 is! Alles voor het geld, alles! Verbeterde Receptuur op de verpakking betekent meer zout, kunstmatige kleur en smaakstoffen en xtra veel suiker. Alles van de allergoedkoopste leverancier die er maar te vinden is.

  32. Bas

    Op1 – Beau: 59 – 3

  33. Yvonne

    @Captain Caveman

    Duurder?
    Nee.

  34. Anne

    Niet met je eens Caveman. Wel heel vaak met andere comments van je eens die je ook heerlijk opschrijft.
    Uit onderzoek bleek dat reclame de afgelopen eeuwen producten medegoedkoper heeft gemaakt.

  35. Minder of Mirjam

    2. RTL4 / 13.8%
    3. NPO2 / 10.4%
    4. SBS6 / 8.5%

    SBS6 weer lager marktaandeel. Kijker is duidelijk: SBS6 is definitieve flop

  36. Pauline

    Op NPO2 het ontroerende programma Uitgewoond gekeken over bejaarden in een verzorgingshuis in Corona tijd. Zo mooi en integer gemaakt.

  37. Nou ja zeg

    RTL4 / 13.8%

    SBS6 / 8.5%

    En toch voor de tweede dag op rij een afzeik bericht over RTL
    Wat een onzin wederom, hoeveel geld heeft John er voor over gehad om twee dagen lang RTL de grond in te schrijven terwijl SBS6 nog belabberder scoort.

  38. Tanja

    Ik weet er alles van (RTL4) 847.000

    Dat zijn toch mooie cijfers, wat een onzin bericht zeg!

  39. NPO kijker

    RTL vier keer in de Top15
    SBS6 slechts een keer en wel op plek 14.
    En dan nog zo’n rare kop boven dit artikel.
    Mediacourant is niet echt onpartijdig hier in, zal John zn macht ook al uitgeoefend hebben op MC?

  40. tim

    RTL vier keer in de Top15
    SBS6 slechts een keer en wel op plek 14.
    En dan nog zo’n rare kop boven dit artikel.
    SBS scoort vele malen slechter

  41. By the way

    Deze website valt eveneens in herhaling

  42. Margriet

    3 woorden, meer is niet nodig. “HET IS BAGGER!!!” Toch moet iemand heel rijk worden van de reclame inkomsten; de programma’s kosten nauwelijks iets; een en al herhalingen.

  43. Ben Zine

    @Anne: RTL heeft miljoenen gevraagd en gekregen van de overheid. Dus ook RTL moet van jou maar worden opgehevn.

  44. Jannes van Loon

    Voor de Npo zenders is het makkelijk worden rijkelijk betaald door de staat geen centje pijn maar bij RTL en Talpa gebruiken zij de kijkers als tweede hands het is echt bagger om naar te kijken.

  45. Yvonne

    @James

    NPO beurt bijna 1 miljard, plus inkomsten reclame, plus inkomsten uit allerlei nevenactiviteiten,

  46. WEST*

    Dat wordt nog lachen als de meeste hun zin krijgen en inderdaad Talpa of RTL met hun tv activiteiten zouden stoppen , dan is de NPO oppermachtig, en het is maar te bezien wat er voor in de plaats komt!

  47. Doorgeschoten marktwerking doet commerciële zenders de das om

    Het hangt (en hing) als los zand aan elkaar.

    Kijker was jarenlang 100% bijzaak.

    Ging allemaal alleen om het binnenharken van de centjes.

    Kijkers hebben hier 100% genoeg van.

  48. Thomas

    Logisch, als je die stereotypen-discraimer in beeld ziet heb je al gegeten en gedronken.

  49. Derde dag RTL4 lockdown staat voor de deur

    En er zullen nog wel heel veel van dit soort dagen gaan komen dit jaar.

  50. Mediabureaus laten commerciële zenders links liggen

    Je adverteerders wil je niet plaatsen tussen de herhalingen en uitgemolken formats.

  51. WEST*

    RTL hoeft zich niet te schamen voor zoveel kijkers in komkommertijd
    in de zomer zijn de cijfers altijd wat lager, en ieder jaar hebben ze herhalingen in de zomer
    en dat SBS6 1 X in de top 15 staat zegt ook niets ! 19% marktaandeel is gewoon goed!!

  52. J. Bloemheuvel

    Voor het slechte tv aanbod zie de NOS
    voor uitgesproken shit zie de RTL’s en
    SBS.
    De laatste 2 zijn een soort ondersteuning
    voor, naar mijn mening, afgeserveerd zgn
    BNR’S.

  53. WEST*

    Maakt voor adverteerders geen zak uit waar er op geadverteerd wordt als ze je maar bereiken ook al is het op de kleinste zender , en bedrijven zijn ijdeltuiten adverteren ook voor hun eigen ik , gezien worden, waar dan ook! Dat was laatst te horen op BNR

  54. aef

    Primetime is het niet veel, maar ondertussen scoort de vooravond van RTL gewoon nog de pannen van het dak met marktaandeel in de doelgroep tussen de 30 en 40%… En dat al weken lang.
    Voor de reaguurders hier wat lastig te begrijpen dat het bij commerciele tv daarom draait. En die primetime programmering is niet ideaal, maar wel even een kostenbesparing in vakantietijd.

  55. JobF

    Mensen hier moeten ophouden met RTL 4 en SBS 6 steeds te vergelijken. RTL 4 is overduidelijk de 2e zender van Nederland. Maar zakt nu op prime time naar vergelijkbare cijfers met SBS 6. SBS 6 heeft elke zomer deze cijfers. RTL 4 niet. RTL 4 heeft het geluk dat ze een vaste vooravond hebben die goed blijft scoren dat ze nog redelijk marktaandeel scoren.

  56. JobF

    Hart van NL vroege editie in de top 25. Dat is lang geleden

  57. loekf

    Snap niet dat er nog steeds mensen naar gerecyclede troep kijken. Je moet echt geen leven of Netflix hebben dan. Als het maar beweegd ?

  58. @aef

    Inderdaad, de vooravond en het 8 uur tijdstip van RTL4 scoren geweldig maar daar mag je hier op deze site niks over zeggen, nee…al twee dagen achter elkaar een negatieve post over RTL.
    De cijfers van Talpa laten ze maar even achterwege!

  59. Captain Caveman

    Jesus wat is die koffie duur?!? ‘ ja gek hé, als ze George Clownie gebruiken in de reclame! Staat er echt niet voor niets te walgen van die gore koffie!! Nederlands commentaar op sterren in reclames. ECHTE sterren, dus geen BN’r WannaBee’s!

  60. Sender

    De overheidssteun kan dus echt niet. Met dedain keken ze altijd naar de NPO want : ‘ Die werden immers met publiek geld betaald en zij moesten hun eigen broek op houden’. Nou dat blijkt.
    CEO’s en presentatoren ontvingen exhorbitant hoge bedragen aan gage, maakte slechte tv en kloppen nu bij ‘vadertje staat’ aan.
    Kan er geen actie (Twitter) op gang komen tegen deze idiote gang van zaken???

  61. Boris

    Pas op de vierde plek volgt RTL 4: Zijn jut & jul al op het matje geroepen bij de Duitse grootaandeelhouder?

  62. WEST*

    @ Geox Laten we blij zijn dat RTL/ TALPA naast de NPO bestaat , Wat wil je dan?
    andere com tv er voor in de plaats , krijg je het zelfde aanbod ! RTL en TALPA moeten gewoon blijven ! Alleen moet men niet concurreren maar samenwerken
    en wat anders bedenken , en ophouden met hetzelfde uit te zenden
    Nieuwe ideeen en meer naar de kijkers luisteren wat het graag wil zien
    dan komt het vanzelf goed!

  63. KLMNPOQ

    Mooie cijfers, Ik weet er alles van (RTL4) 847.000

  64. Sender

    WEST*
    wo 15 jul 2020 om 9:41 ,

    Als een zender daadwerkelijk iets kan toevoegen ( meerwaarde voor kijker) wordt het tv landschap er alleen maar beter op. Samenwerken werkt misschien soms bij autofabrikanten of ziekenhuizen maar in deze zal het niet succesvol zijn. Dat heeft alles te maken met macht ( en ooit geld) en het typische haantjesgedrag in die wereld. SBS Marco, Erland en Rene alsook Rtl Sven en Peter willen met het geld van anderen een beetje mooi spelen en zelf een goede CV schrijven om er dus altijd zelf beter van te worden.
    Het bedrijf en de kijker hebben het nakijken maar ik heb mijn naam gevestigd en dat is wat telt bij deze mensen.

    Recapitulerend: Met zelfinzicht bereik je veel. Werkt het niet, wat nu uit de cijfers blijkt hef het dan op.

  65. johm

    Snap de kop niet helemaal, beide commerciëlen zijn aan het herhalen wat 10 jaar geleden nog normaal was. alleen de rtl kijker gaat nu naar sbs waardoor die op 8% blijft staan. de andere 2% van rtl gaat naar npo. en de sbs kijker gaat een herhaling kijken of in de voortuin zitten met een flesje bier.

  66. FactCheck

    “RTL4 er kijkt geen hond meer”
    RTL4 heeft 50% meer kijkers dan SBS6. Wat zegt dat?

  67. Bart

    Vorig jaar soorde RTL 300 k met zomer met Art. Een veel duurder programma dan het herhalen van Gooische vrouwen.

  68. Toan

    De commerciële hebben het nakijken!!! Aan zichzelf te danken met hun oeverloze herhalingen! Geen enkel nieuw programma! Het afgeven op NPO is onnodig! Heb genoten van ” De slimste mens” en daarna “Uitgewoond”, een bijzonder integere uitzending! Waarom kunnen zij wél nieuwe programma’s maken? Je kunt het gooien op de komkommertijd of de coronacrises, maar ik denk dat RTL en SBS hun geld kwijt zijn aan al die zogenaamde sterren die een contract hebben en hun achterlijke salarissen die ze moeten uitkeren!

  69. William Raaf

    Hoe lang wordt de Nederlander nog gedwongen voor de corrupte cultuur-marxisten te betalen middels de corrupte 1984-NPO ?

  70. Weert Gilders

    Reclame? Er kijken toch alleen tokkies naar die zenders? Waarom dan reclame van dure items? Alleen reclame voor oploskoffie, goedkope shag, vakanties naar zuipresorts met DJ Dave, roze koeken, frituur, bier, is dan afdoende!

  71. geer

    Wat een misplaatst artikel, naar SBS6 kijken nog minder mensen !
    Maar nee, RTL moet en zal de grond in geschreven worden van John

  72. Marcel Loosman

    Zoveel personeel voor enorme salarissen in de wachtkamer of op de reservebank! Hoe lang hou je dat vol als bedrijf? Niet lang! Kijk maar vast waar de verhuis dozen staan want als er mensen uit moeten, alleen op de werkvloer!

  73. Marcel Loosman

    Alleen jammer van dat leuke blonde ding die het weer doet. Zeker een leuke vrouw zonder poeha en boulevard kapsones!

  74. Britt Scholte Lover

    Ben blij dat er geen talkshow is op rtl 4, geen gezeur meer over racisme, akwasi, derksen, cda en de boeren. Ze hadden beter ipv gooise vrouwen oude afleveringen van gtst kunnen uitzenden of anders een herhaling van een spelshow

  75. Art Rooijakkers

    Ik hoop dat Peter en Sven gauw bellen om alsnog Zomer met Art te mogen doen.

    Ik trok vorig jaar meer kijkers dan die Gooische Vrouwen.

  76. Henk

    beste zangers keert terug vanaf donderdag 3 september 20 30 met oa milow, miss Montreal, diggy dex en stel bos

  77. Providers, ik wil niet meer betalen voor RTL en Talpa

    Waanzinnig om nog langer voor deze zenders te betalen.

    Gooi ze zo snel mogelijk uit het standaard pakket

  78. -_-

    Dan kan er wel commentaar zijn op RTL4 maar SBS6 is al helemaal ingestort.

  79. MC bezoeker 29

    Npo1 start dus met Beste Zangers op zaterdagavond 20:30. Wie is de Mol Extra dan toch later in het najaar? Of zou dat op een andere dag komen?

  80. @12:11

    @12:11

    En ik kijk amper NPO (ben geen 80+) nog ben ik verplicht om ervoor te betalen.

  81. Trudy

    Wat een geweldige prestatie van Peter van der Vorst!!
    Binnen de kortste tijd RTLL4 om zeep helpen. Applaus voor deze Held!!

  82. GaatLekker

    NPO1 is al aardig in te vullen als het nieuwe seizoen begint in september.

    Maandag: Radar/Avondetappe/OP1
    Dinsdag: Opsporing Verzocht/Avondetappe/OP1
    Woensdag:Van Onschatbare Waarde/Avondetappe/OP1
    Donderdag:Beste Zangers/Avondetappe/OP1
    Vrijdag:??/ Avondetappe/OP1
    Zaterdag:WIDM/DWHN/Avondetappe.
    Zondag: ?? /A-woord/Avondetappe

  83. X

    @13.13: Dan ben je beduidend minder intelligent dan de oudjes. Geldt voor velen op deze site.

  84. Hoe Dom

    Krijgen we een maand lang die zelfde domme stukjes proza van MC.
    Verdiep je eerst een even in een commercieel bedrijf in corona tijd, amateurs!

  85. Verfrissend en vernieuwend

    Wat een sterke programmering bij RTL.

    De komst van Peter vd Vorst begint nu echt zijn vruchten af te werpen.

    Hulde Peter. Eindelijke verfrissende en vernieuwende tv.

  86. dennis

    RTl heeft wel overheids steun van 3 miljoen ontvangen, terwijl ze onder Luxemburg vallen, zegt genoeg over RTL lijkt me. De RTL Trollen van pvdv moeten ook betaald worden, schande.

  87. Marianne

    Ik snap werkelijk niet hoe je als RTL miljoenen staatssteun kunt en durft te innen terwijl de familie Bertelsmann 3 privévliegtuigen in de hangar heeft staan. Steenrijk en toch steun aanvragen en krijgen.

  88. AxelF

    Indeed

    Rtl7 ook zo Married with children je ken de text van die gasten middels uit je hoofd

    Flodder zap je door als weer over dat gedoe over ontvoering gaat of met dat kaartspelletje

    Nichtje van de Voorst zou toch echt diep onder zijn ballen moeten krabben om eens te zorgen voor een goede programmering

    Of hij laat zich als hij verstandig overnemen door talpa

  89. Bart

    Volgens mij werd er in de slimste mens een fout gemaakt en kwam Huijs toch echt terug bij M

  90. JobF

    Talpa heeft een nieuwe site maar plannersinfo (programmering) is nog nergens terug te vinden

  91. aammehoela

    Opvallend is natuurlijk dat “Een huis vol” behoorlijk beter scoort dan het geleuter van M. Dat kan nog wat worden als die M weer de beeldbuis mag vervuilen. Ik kijk in ieder geval niet of nauwelijks meer naar die muts.

  92. Iam

    Er hijkt geen hond meer; halfacht nieuws nog dik boven het miljoen

  93. Meindert Kramp

    Alleen De Domste Mens zit nog RTL 4 pixels te registreren.
    De Domste Mens heeft ook nog een hond.
    Maar zoals gezegd, kijkt er geen hond naar.

  94. Meest bekeken RTL programma 248.000 kijkers

    Art scoorde gisteravond tussen 20.30 uur en 24.00 uur de sterren van de hemel.

    248.000 kijkers.

    Klasse Art!

  95. Bizar

    Wat een ravage richten de NPO zenders aan bij de CO.
    TOP13 11*NPO

  96. Ernie

    RTL4 prime time niet in de TOP25.

  97. Olleke bolleke

    Ik kom uit zo’n huis in Wassenaar. En geloof me, hoe groter de keet, hoe gulzige de spleet. Waar geen zorgen voor geld bestaan, gaat het bijna alleen nog over seks met wie wel en niet, wantrouwen in de relaties, detectiefbureaux, advocaten en psychologen. Het schijngeluk van deze Gooise prototype dames geeft exact weer hoe gelukkig ze zijn in al hun ongeluk. Geluk vind je nog het meest waar nog veel materie te wensen overlaat. Maw. in de middenklasse van een volk.

  98. J. Bloemheuvel

    Mogelijk zullen de adverteerders
    hier de onvermijdelijke conclusies
    uit trekken.

  99. Bastiaan

    Waardeloze zender, of ze maken bagger programma’s of ze herhalen dit. Hier wordt

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.