Beau zakt weg: al twee dagen op rij onder 600.000


De kijkcijfers van donderdag 2 juli 2020 (SKO)

Het is nog lang licht buiten, maar warme zomeravonden zijn het op dit moment allerminst. Toch zakt de talkshow van Beau van Erven Dorens de laatste tijd aardig weg: nu kijken er al op twee dagen minder dan 600.000 mensen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Beau kwam donderdagavond uit op 591.000 kijkers en 13,2 procent marktaandeel, ruim onder het avondgemiddelde van RTL 4 (15 procent). De talkshowhost heeft dan ook vaak weinig boeiende gasten aan tafel zitten.

Beau is alleen volgende week nog op de buis en de week erop vormen herhalingen van Gooische Vrouwen de nieuwe late avond van RTL 4. Een maand lang is er géén talkshow; pas medio augustus keert Jinek weer terug op de buis.

Concurrent Op1 deed het aanzienlijk beter. Dat programma wist, ondanks het latere tijdstip, 871.000 kijkers (24 procent) te bekoren.

Door naar prime time: de winnaars om 20.30 uur waren Het Coronavirus: Feiten en Fabels met 1,1 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Gestalkt met 483.000 kijkers (11 procent) op SBS 6 en Pretty Woman met 426.000 kijkers (9 procent) op Net5.

RTL 4 bleef om half negen steken op 421.000 kijkers (9 procent) voor Het Perfecte Plaatje.

Dan naar 21.30 uur. Op dat tijdstip waren de volgende titels het meest in trek: André Rieu, In het hart van Wenen met 869.000 kijkers (18 procent) op NPO 1, Mr. Frank Visser Doet Uitspraak met 664.000 kijkers (14 procent) op SBS 6 en Beau met 591.000 kijkers (13 procent) op RTL 4. Daarna volgt Nieuwsuur (497.000 kijkers en 10 procent) op NPO 2.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met Pretty Woman: 426.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met KVW: 330.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 326.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Spoedeisende Hulp: Australië: 312.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Magnum PI: 203.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Patriot: 188.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (963.000), Ik weet er alles van (849.000), M (756.000), RTL Boulevard (664.000), Tijd voor MAX (588.000) en Editie NL (563.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (871.000), Hart van Nederland (631.000), Journaal laat (609.000) en Shownieuws (437.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.826.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.172.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.091.000
04. Coronavirus feiten en fabels (NPO1) 1.076.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 963.000


06. Op1 (NPO1) 871.000
07. André Rieu In het hart van Wenen (NPO1) 869.000
08. Ik weet er alles van (RTL4) 849.000
09. M (NPO1) 756.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 664.000


11. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 664.0000
12. Hart van Nederland (SBS6) 631.000
13. Journaal laat (NPO1) 609.000
14. Beau (RTL4) 591.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 588.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.0%
2. RTL4 / 15.0%
3. SBS6 / 9.7%
4. NET5 / 6.6%
5. NPO2 / 6.1%


6. RTL5 / 5.2%
7. RTL8 / 4.1%
8. NPO3 / 3.5%
9. RTL7 / 3.2%
10. Vero / 3.2%


11. Discov / 1.6%
12. RTLZ / 1.4%
13. Ziggo / 1.4%
14. SBS9 / 1.2%
15. FOX / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6%
2. RTL Nederland 27,5%
3. Talpa TV 20,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joost
juli 4, 2020 07:41

@7:37

Verplettert.

Gast
2 voor 12 verpletterd Talpa en RTL enorm
juli 4, 2020 07:37

Je zag het aankomen…..

Gast
Pim
juli 3, 2020 23:42

Geweldig spannende uitzending vanavond van Beau! Op puntje van mijn stoel

Gast
Erica
juli 3, 2020 23:21

Beau is te sloom voor een talkshow. Past niet bij hem. Niet pittig genoeg. De gasten zijn ook niet interessant.

Gast
Nog een weekje Beau
juli 3, 2020 16:57

Daarna kent RTL opeens geen talkshow meer.

De kijker hierom wederom miskend.

Typisch RTL.

Gast
JobF
juli 3, 2020 16:23

Dat is wel vaker de laatste tijd @Ruud. RTL 4 wordt elke dag gered door hun goede vooravond. Vooravond blijft het enige echte probleem van SBS 6

Gast
Ruud
juli 3, 2020 16:18

SBS6 heeft tussen 20.30 en 23.00 uur een groter marktaandeel en meer kijkers dan RTL4. Gisteren ook al op het tijdslot van 20.30 uur.

Gast
Kuis
juli 3, 2020 14:24

Jinek begint weer op 17 augustus.

Gast
Ron
juli 3, 2020 13:13

Snap die onderbreking van het RTL Nieuws in die late night show niet. Dat is helemaal niet meer nodig nu, maar zijn ze sinds die corona crisis mee door gegaan. Dat moet er echt uit volgend seizoen.

Gast
Dikke PP
juli 3, 2020 12:40

Weg met die halve gare.
Totaal gezichtsverlies met die idioot Akwasi aan tafel. Slecht slechter slechts.

Gast
Sander
juli 3, 2020 12:12

Bij Beau zat Moszkowicz aan tafel. Dan haakt al snel iedereen af.

Gast
Britt Scholte Lover
juli 3, 2020 11:46

Beau is net 2 weken te lang door gegaan! mensen zijn het racisme en corona onderwerpen en gasten helemaal zat!

Gast
Ron
juli 3, 2020 11:41

De kijkers zijn Talkshow-moe, dat moge duidelijk zijn. Snap niet waarom dat Op1 nog zo nodig door moet in de zomer. Dan wel niet meer in het weekend, maar toch. Stop er toch mee en kom naar de zomer fris weer terug, met een nieuwe opzet en dan heb ik het met name over de talkshow op RTL 4 die dan door Jinek gepresenteerd wordt. Minder hijgerig en minder newsy, gewoon wat meer vrolijkheid. Jinek heeft haar slechtste seizoen ooit gedraaid. Ze was zich zelf niet, het was zuur, bangmakend. Antwoorden van vragen in de mond van de gast leggend. Dat kan echt niet meer.

Gast
Mark
juli 3, 2020 11:26

Is geen doorkomen aan bij Beau. Gisteren alwéér Di-rect. Elke dag loopt het 25-35 min. uit. De meeste mensen kijken tot de nieuwsflits (dan heb je actuele zaken bij Beau) en de helft zapt erna weg (dan krijg je het commerciele gedoe met mensen die iets te verkopen/promoten hebben). Dus gisteren had Beau voor 10 uur 800.000 kijkers (netjes) en erna 400.000 kijkers.

Gast
Sabine
juli 3, 2020 11:00

Ik vind dat Beau het goed doet. De show is alleen te lang en er zit te weinig vaart in.

Gast
Enzo Voorthuijsen
juli 3, 2020 10:20

Op1 was een leuk probeerseltje, maar heeft zijn kracht sinds corona snel verloren.
Opheffen die eenheidsworst

Gast
Bejaardenhuis
juli 3, 2020 10:00

Wij willen de zomer met Art terug. Dat waren pas tijden

Gast
JAN
juli 3, 2020 09:36

@ W .DEGENS
M is ook verschrikkelijk om naar te kijken
Wie heeft beslist dat dat mens een tv programma mocht maken, is me echt een raadsel
Ze is totaal niet representatief voor een tv programma! Er lopen zeer knappe jonge vrouwen rond in het Gooi ,die a) veel knapper zijn, en b) het misschien veel beter doen!

Gast
Zomaar
juli 3, 2020 09:30

De op bijna nederige manier van vragen stellen door Beau past totaal niet bij het door zichzelf gecreëerde imago.

Gast
Wilfred Degens
juli 3, 2020 09:19

Onder de 600.000 vind ik niet terecht. Jammer, want ik vind hem met zijn gasten en hele optreden zoveel beter dan die M.

Gast
Respect ✌️
juli 3, 2020 09:13

@8.03 Een opblaaspop je vriendin noemen is niet helemaal gezond, heb je ‘haar’ al aan je ouders voorgesteld?

Gast
Robert
juli 3, 2020 09:02

Voor meer kijkers en RECLAME werd er een paar jaar geleden iemand zijn format afgenomen.

Gast
Ikke
juli 3, 2020 08:58

Ik vind de gesprekken met Beau moeizaam. Na antwoord van gast valt er vaak een korte stilte. Gesprekken lopen niet vloeiend. Beau schakelt niet snel genoeg over naar volgende vraag. Beau probeert talkshowhost te zijn, maar hij is het niet. Meer meters maken? Dat helpt alleen als talkshowhost in je dna zit ingebakken.

Gast
Dominee Bonk
juli 3, 2020 08:49

Beau is een softie, een zeikerd, een amateur en gemanireerd, is de mening van uw domineetje. Daarnaast is tv dood. Niet meer naar al die duffe nonsens tv kijken, onderdanen! Luister naar God en mij uw Bonkje. Kusjes met de tong van mij, fijn weekend.

Gast
Harry
juli 3, 2020 08:40

Beauter op je hoofd

zorgt al snel voor gezapig geleuter.
’t Is makkelijk om Beau af te kraken
maar ik wacht toch nog even af wat
Arie, Glennis en Anouk me aanraden…

Gast
anonymous
juli 3, 2020 08:40

Gek want Beau maakt wel de beste talkshow.

Gast
Stella uit Stellendam
juli 3, 2020 08:33

Ik heb met mijn medebewoners uit de verzorgingsflat erg genoten van de programmering op RTL.

Doordat bij RTL alles in de herhaling voorbij komt kunnen wij de programma’s 2 x kijken en daardoor goed volgen.

1x gaat voor ons te snel.

Gast
Jos
juli 3, 2020 08:29

Beau is nooit spraakmakend. Kritiekloos geslijm. Ik ben afgehaakt. Op1 was gisteravond wel het bekijken waard.

Gast
Siem
juli 3, 2020 08:24

NPO: wat een kwaliteit

Talpa: mooie cijfers voor de donderdag

PvdV: Tv-kijker heeft geen zin om Beau zijn feestje mee te vieren.

Gast
Ger
juli 3, 2020 08:23

Beau waait met alle winden mee wil veel te graag aardig gevonden worden. Ongeschikt.

Gast
Wyatt
juli 3, 2020 08:17

Op1 zit tegenwoordig ook vaak onder de 1 miljoen.

Gast
JAN
juli 3, 2020 08:17

TV BUBBY in verhouding? Als Ajax verliest van Feijenoord is het ook een verloren wedstrijd, Beau heeft gewoon minder kijkers punt uit ! U doet aan een soort creatief boekhouden! Rijk rekenen noemen ze dat! Want zo kan ik me ook rijk rekenen ,en in verhouding ben ik dan rijker da J de M

Gast
🗣(wordt straks verwijderd...)
juli 3, 2020 08:16

Gunoten van Notting Hill.
TLP andermaal 3de….
Veronica wederom beter!

Gast
M
juli 3, 2020 08:16

Vermoedelijk zijn er heel veel kijkers definitief afgehaakt na het totaal kritiekloze en wanstaltige gesprek met T. Baudet.

Want dat had werkelijk helemaal niks met een talkshow te maken.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
juli 3, 2020 08:12

Beau is het enige alternatief voor de zwart-witdenkers van Op1 en alleen al daarom verdient hij een enorme veer op zijn hoed.

Gast
Patty Poep
juli 3, 2020 08:09

Beau wordt pas leuk als er op de tafel gekakt kan worden.
Waarom mag ik nou geen talkshow proberen?
6inside was toch een prima programma zonder Kwalbert?

Gast
3000 kijkers verschil
juli 3, 2020 08:08

Tijd voor Max versus Beau.
Dat zegt alles!

Gast
Oja
juli 3, 2020 08:06

Stuk van Beau gezien. Was prima talkshow.

Gast
Tvbubble
juli 3, 2020 08:04

In verhouding doet Op1 het. natuurlijk veel slechter. Beau krijgt er veel kijkers bij na de lead-in. Op1 blijft gelijk of scoort zelfs slechter dan lead-in op een tijdstip dat er ook nog eens minder concurrentie is.

Gast
Wim Wasstraat
juli 3, 2020 08:03

Gisteravond naar een uitstekend restaurant geweest. Daarna nog even naar de kroeg en uiteindelijk me vriendin een beurt gegeven. Is toch stukken beter dan voor de buis hangen en babbelshows kijken.

Gast
Geef mij maar M
juli 3, 2020 08:03

Het is goed dat Beau stopt.
Hij oogt vermoeid.

Gast
Bas
juli 3, 2020 07:59

Op1 – Beau: 51 – 3

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen