Anita Witzier wint prime time met 700.000 kijkers


De kijkcijfers van zaterdag 18 juli 2020 (SKO)

Er waren zaterdagavond niet veel kijkers nodig om prime time winnen: door het mooie zomerweer pakte de nieuwe Anita Witzier-show TV Toppers goud met 700.000 kijkers en 22 procent marktaandeel op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondanks deze magere score lukte het NPO 1 om fier aan kop te gaan. Ook het programma erna, Hard Spel, was met 611.000 kijkers (18 procent) de winnaar van zijn tijdslot. De concurrentie bleef onder de 600.000-grens.

RTL 4 pakte zilver met Oh Wat Een Jaar (541.000 kijkers en 17 procent) en Praat Nederlands Met Me (375.000 en 11 procent).

Verder waren NPO 2’s Nieuwsuur (456.000 en 13 procent) en SBS 6′ De Beste Liedjes Van (339.000 en 10 procent) het meest in trek.

SBS 6 scoorde in het halfnegenslot wel héél weinig kijkers: de herhaling van Superkids trok daar 192.000 kijkers (6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met El Embarcadero: 220.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Amazing Spiderman: 214.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 146.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 134.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 128.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Matchplay: 113.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (666.000), Half acht nieuws (657.000), EenVandaag (590.000), We zijn er bijna (553.000), RTL Boulevard (379.000) en Blauw Bloed (305.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (636.000), Shownieuws (543.000), Mijn sportzomer (539.000), Die Protokollantin (392.000) en Wie Ben Ik (300.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.309.000
02. TV Toppers (NPO1) 700.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 666.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 657.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 636.000


06. Hard spel (NPO1) 611.000
07. EenVandaag (NPO1) 590.000
08. We zijn er bijna (NPO1) 553.000
09. Shownieuws (SBS6) 543.000
10. Oh wat een jaar (RTL4) 541.000


11. Mijn sportzomer (NPO1) 539.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 456.000
13. Die Protokollantin (NPO2) 392.000
14. Autosport F1 GP Hun KW (Ziggo) 382.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 379.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.4%
2. RTL4 / 14.1%
3. SBS6 / 10.3%
4. NPO2 / 7.9%
5. Vero / 5.7%


6. NPO3 / 4.5%
7. RTL8 / 3.6%
8. RTL7 / 3.5%
9. RTL5 / 3.2%
10. NET5 / 2.8%


11. SBS9 / 1.8%
12. RTLZ / 1.7%
13. Ziggo / 1.6%
14. Comedy / 1.2%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,8%
2. RTL Nederland 24,4%
3. Talpa TV 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Stijn Ghijsen

Wat vindt u?

Alle polls

Groeit Jan Versteegh ooit uit tot een A-ster?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen