Boer Zoekt Vrouw-kijkers gaan in rook op
De kijkcijfers van zondag 14 juni 2020 (SKO)
NPO 1 ziet zijn kijkcijfers op zondag flink zakken nu ook de serie specials van Boer Zoekt Vrouw is afgelopen. De zender ziet op prime time ruim anderhalf miljoen kijkers afhaken en die zijn ook niet opgedoken bij de concurrentie. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Boer Zoekt Vrouw vorige week nog 2,4 miljoen kijkers scoorde, komt nu geen enkele zender meer boven de miljoen uit op prime time. De miljoengrens werd alleen in de vooravond en op de late avond doorbroken.
NPO 1 ging met Theo Maassen: Vankwaadtoterger nog wel aan kop. Er keken 863.000 mensen (18 procent) naar.
SBS 6 bood het meest bekeken alternatief met Mr. Frank Visser Doet Uitspraak, waar 814.000 mensen (18 procent) naar keken. Aansluitend trok de natuurserie Africa, eerder te zien op NPO 1, nog 592.000 kijkers (13 procent).
Het brons is voor RTL 4 dankzij de herhalingcombinatie Holland – België (650.000 kijkers en 14 procent) en Love is in the Air (657.000 kijkers en 14 procent).
Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 589.000 kijkers (12 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 3 scoorde met Gevaarlijkste wegen: 373.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS: 286.000 kijkers,
- Veronica scoorde met X-Men Days of Future Past: 272.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Dierenkliniek down under: 197.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met 12 Strong: 159.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 134.000 kijkers.
Foto: KRO-NCRV
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.255.000 02. EenVandaag (NPO1) 1.105.000 03. Op1 (NPO1) 1.066.000 04. Half acht nieuws (RTL4) 930.000 05. Studio Sport (NPO1) 896.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.4% 2. RTL4 / 13.6% 3. SBS6 / 13.0% 4. Vero / 5.4% 5. NET5 / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,5% 2. Talpa TV 25,5% 3. RTL Nederland 22,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: NPO