Beau zet record neer dankzij finale The Voice Kids


De kijkcijfers van vrijdag 5 juni 2020 (SKO)

De Beau van Erven Dorens-talkshow Beau heeft gisteren een kijkcijferrecord neergezet. Er keken ruim 1,4 miljoen mensen (29 procent) naar de uitzending op RTL 4, waarin de winnaar van The Voice Kids werd onthuld. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog niet eerder keken er zo veel mensen naar Beau. Het lukte slechts twee keer eerder om de miljoengrens te doorbreken. Tot nu toe stond het record op 22 november, toen er 1,052 miljoen mensen naar de talkshow keken.

De finale van The Voice Kids trok direct ervoor 1,424 miljoen kijkers (25 procent). Daarmee is het de op een na minst bekeken finale ooit. Alleen die van twee jaar geleden deed het slechter met 1,420 miljoen kijkers. Vorig jaar keken er bijna 1,6 miljoen mensen.

Al met al was RTL 4 dankzij de finaleavond van The Voice Kids voor het eerst in ruim drie maanden weer eens avondmarktleider. De laatste keer was op 28 febrauri, op de finale-avond van de volwassen Voice.

De meest bekeken alternatieven om half negen waren Bed en Breakfast met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Twee voor Twaalf met 866.000 kijkers (15 procent) op NPO 2 en Se7en met 417.000 kijkers (8 procent) op Veronica.

Om half tien waren dat Nieuwsuur met 649.000 kijkers (13 procent) op NPO 2, Flikken Rotterdam met 565.000 kijkers (11 procent) op NPO 1 en de film op Veronica.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Thank you for the music: 293.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 286.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 220.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Three Musketiers: 194.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek Oplichters: 164.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 163.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1,1 miljoen), M (977.000), RTL Boulevard (790.000) en Editie NL (692.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (844.000), Journaal laat (611.000), Hart van Nederland (563.000) en Shownieuws (496.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.012.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.424.000
03. Beau (RTL4) 1.410.000
04. Bed en Breakfast (NPO1) 1.341.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.165.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.141.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.094.000
08. Gesprek met premier (NPO1) 1.071.000
09. M (NPO1) 977.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 866.000


11. Op1 (NPO1) 844.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 790.000
13. Editie NL (RTL4) 692.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 649.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 615.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.8%
2. NPO1 / 22.5%
3. NPO2 / 7.7%
4. SBS6 / 6.6%
5. Vero / 6.0%


6. NPO3 / 3.9%
7. RTL5 / 3.0%
8. NET5 / 2.9%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL7 / 2.6%


11. BBCfirst / 1.5%
12. N.geog / 1.4%
13. TLC / 1.2%
14. Discov / 0.9%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,1%
2. RTL Nederland 33,2%
3. Talpa TV 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen