Spetterende weekopener Beau: meer dan miljoen kijkers


De kijkcijfers van maandag 11 mei 2020 (SKO)

De tweede uitzendweek van Beau van Erven Dorens‘ vernieuwde talkshow is maandagavond spetterend van start gegaan. Er keken 1,037 miljoen mensen (21,3 procent) naar de anderhalf uur durende uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de tweede keer ooit dat de talkshow Beau meer dan een miljoen kijkers weet te bekoren. Alleen een aflevering in november deed het met 1,052 miljoen kijkers nog beter, maar dat was op een Voice-vrijdag.

Het is tevens een bijzondere score omdat Jinek op maandag nog nooit meer dan een miljoen kijkers heeft gescoord op RTL 4. Wel zat ze drie keer boven de 900.000 kijkers.

Beau zat de concurrerende talkshow Op1 behoorlijk op de hielen. Daar keken 1,126 miljoen mensen (26,5 procent) naar. De vooravondtalkshow M wist 1,013 miljoen kijkers (21,2 procent) te boeien.

Overigens had Beau geen grote namen in de show zitten. Hij had het met gasten over zomervakantie in coronatijd, over de scholen die weer open zijn en over Boer Zoekt Vrouw. Ook Lodewijk Asscher was van de partij.

Door naar prime time: het guod is voor SBS 6, dankzij het aanhoudende succes van Chateau Meiland, waar 1,5 miljoen mensen (24 procent) naar keken. Het nieuwe Man Bijt Hond XL trok erna een mooie 811.000 kijkers (15 procent).

Het zilver is voor de NPO 1-combinatie Dokters van Morgen (1,2 miljoen en 19 procent) en Het Familiediner (1,2 miljoen en 22 procent).

De derde plek is voor RTL 4 dankzij Beau. Voorafgaand aan Beau wist Kopen zonder Kijken 787.000 kijkers (13 procent) te bekoren.

Daarna was Veronica Inside het meest in trek met 634.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Na de klap: 628.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Indiana Jones Crystal Skull: 444.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met The Big Escape: 329.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 146.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Rocky: 115.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Soof: 80.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), M (1 miljoen), RTL Boulevard (893.000), GTST (845.000) en Editie NL (802.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Journaal laat (799.000), het late RTL Nieuws (555.000) en Hart van Nederland (547.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.466.000
02. Chateau Meiland (SBS6) 1.492.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.461.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.358.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.335.000

06. Het Familiediner (NPO1) 1.225.000
07. Dokters van Morgen (NPO1) 1.187.000
08. Op1 (NPO1) 1.126.000
09. Beau (RTL4) 1.037.000
10. M (NPO1) 1.013.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 893.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 845.000
13. Man Bijt Hond XL (SBS6) 811.000
14. Editie NL (RTL4) 802.000
15. Journaal laat (NPO1) 799.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.4%
2. RTL4 / 17.9%
3. SBS6 / 11.9%
4. NPO2 / 7.0%
5. NET5 / 6.0%

6. Vero / 5.1%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL5 / 3.4%
9. RTL7 / 2.3%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.5%
12. Discov / 1.2%
13. RTLZ / 1.2%
14. Comedy / 0.9%
15. SBS9 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,4%
2. RTL Nederland 25,6%
3. Talpa TV 23,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen