SBS 6 scoort met corona-uitslag Chateau Meiland


De kijkcijfers van maandag 18 mei 2020 (SKO)

SBS 6 heeft maandagavond veel kijkers gescoord met de corona-uitslag van Chateau Meiland: met 1,4 miljoen kijkers (25 procent) was de realityhit van Martien Meiland wederom de grote winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De aflevering van een week geleden eindigde met een spannende cliffhanger: is er corona in het chateau of niet? Eén van de gasten had ernstige klachten, maar gisteren bleek het gelukkig niet het gevreesde coronavirus te zijn.

SBS 6 kan opgelucht ademhalen dat de gezondheid van de Meilandjes niet in gevaar is. Het zijn per slot van rekening juist de Meilandjes die SBS 6 al een jaar van de intensive care af houden.

Het nieuwe Man Bijt Hond XL blijft het na Chateau Meiland redelijk doen, ondanks dat de helft van de Meiland-kijkers afhaakt. Met 622.000 kijkers (12 procent) was het nieuwe programma gisteren de hekkensluiter van de kijkcijfer top 15.

NPO 1 was de nummer twee op prime time met de combinatie Dokters van Morgen (926.000 kijkers en 17 procent) en Het Familiediner (1,2 miljoen en 24 procent).

Het brons is voor RTL 4, dat met Kopen Zonder kijken 823.000 kijkers (15 procent) scoorde en met Beau 868.000 kijkers (18 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Veronica Inside, namelijk 574.000 (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 513.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dertigers: 419.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Robin Hood: 379.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Son of a Gun: 185.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met All you need is Jani: 125.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Soof: 105.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (747.000), M (735.000), RTL Boulevard (680.000) en Tijd voor MAX (606.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Journaal laat (789.000) en Hart van Nederland (559.000) het meest in trek. Shownieuws trok 318.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.153.000
02. Chateau Meiland (SBS6) 1.420.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.255.000
04. Het Familiediner (NPO1) 1.237.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.188.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.127.000
07. Op1 (NPO1) 1.046.000
08. Dokters van Morgen (NPO1) 926.000
09. Beau (RTL4) 868.000
10. Kopen zonder kijken (RTL4) 823.000


11. Journaal laat (NPO1) 789.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 747.000
13. M (NPO1) 735.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 680.000
15. Man Bijt Hond XL (SBS6) 622.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.3%
2. RTL4 / 16.8%
3. SBS6 / 12.2%
4. NPO2 / 6.5%
5. NET5 / 5.9%


6. Vero / 5.6%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL7 / 2.8%
9. RTL5 / 2.6%
10. RTL8 / 2.2%


11. Discov / 1.6%
12. TLC / 1.3%
13. RTLZ / 1.2%
14. Comedy / 1.0%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,8%
2. RTL Nederland 24,4%
3. Talpa TV 24,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen