Kijkcijfers Dragons’ Den blijven stijgen na BZV


De kijkcijfers van zondag 3 mei 2020 (SKO)

De kijkcijfers van Dragons’ Den zitten in de lift omhoog. Hoewel het kijkersprofiel van dit programma kennelijk totaal niet aansluit bij dat van lead-in Boer Zoekt Vrouw – na de boerendatingshow haakt zo’n tweederde van de kijkers af – haken er nog wel elke week kijkers aan. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dragons’ Den begon met 1,015 miljoen kijkers, ging toen naar 1,044 miljoen en zat vorige week op 1,184 miljoen. Nu zijn dat er 1,228 miljoen (22 procent).

Boer Zoekt Vrouw was direct ervoor oppermachtig met een score van 3,5 miljoen kijkers (51 procent).

Het zilver op prime time is voor SBS 6: Mr. Frank Visser Doet Uitspraak scoorde 730.000 kijkers (13 procent), Je Eigen Droomhuis trok direct ervoor 185.000 kijkers (3 procent). Dáárvoor trok vtwonen 520.000 kijkers (10 procent). Om half negen is er dus een enorme dip op SBS 6.

De derde plek is er voor NPO 2 dankzij Nieuwsuur, waar Henk Krol zijn verhaal deed voor het oog van 681.000 kijkers (12 procent). 2DOC trok ervoor 470.000 kijkers (7 procent).

Pas daarna komt RTL 4 dankzij de herhaling van Weet Ik Veel (655.000 kijkers en 10 procent) en Het Zijn Net Mensen (528.000 kijkers en 10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Gevaarlijkste Wegen van de Wereld: 475.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 409.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Dark Knight: 316.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Zwartboek: 301.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek UK: 190.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 155.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Studio Sport (832.000), RTL Boulevard (591.000), vtwonen (520.000) en De Grote Verbouwing (488.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,4 miljoen), Hart van Nederland (838.000), Shownieuws (672.000) en Draadstaal (631.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 3.529.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.614.000
03. Op1 (NPO1) 1.364.000
04. Dragons’ Den (NPO1) 1.228.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.110.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.086.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 838.000
08. Studio Sport (NPO1) 832.000
09. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 730.000
10. Nieuwsuur (NPO2) 681.000


11. Shownieuws (SBS6) 672.000
12. Weet ik veel (RTL4) 655.000
13. Draadstaal (NPO3) 631.000
14. Buitenhof (NPO1) 604.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 591.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 34.3%
2. RTL4 / 11.0%
3. SBS6 / 9.3%
4. NPO2 / 6.4%
5. NPO3 / 5.6%


6. Vero / 5.6%
7. NET5 / 4.8%
8. RTL7 / 3.9%
9. RTL5 / 2.4%
10. RTL8 / 2.2%


11. RTLZ / 1.3%
12. N.geog / 1.2%
13. BBCfirst / 1.0%
14. Discov / 0.9%
15. SBS9 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 46,3%
2. Talpa TV 20,6%
3. RTL Nederland 19,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NPO

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen