Inhoudelijk versterkt Beau levert iets in op dag twee


De kijkcijfers van dinsdag 5 mei 2020 (SKO)

Nu Beau van Erven Dorens twee dagen onderweg is met het team van Eva Jinek, is duidelijk dat zijn praat programma een inhoudelijke slag heeft gemaakt. De presentator krijgt complimenten op social media en de kijkcijfers zijn veelbelovend, al heeft de talkshow dinsdag wel kijkers verloren ten opzichte van de seizoensopener op maandag. Na de 848.000 kijkers (17 procent) voor de opener, kwam de tweede aflevering van Beau uit op een score van 752.000 kijkers (14 procent).

Het programma van Beau werd voorafgegaan door de seizoenspremière van Beter Laat Dan Nooit, die het met ruim 1 miljoen kijkers (17 procent) erg goed deed.

Alleen NPO 1 deed het beter op prime time. Bevrijdingsdag: 75 Jaar Vrijheid kon rekenen op een publiek van 1,4 miljoen kijkers (24 procent).

Het brons gaat naar RTL 7, waar de film A Bridge Too Far uitkwam op 531.000 kijkers (11 procent). Verder wist vooral NPO 2’s Nieuwsuur veel kijkers te bekoren, namelijk 516.000 (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Dream School: 499.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Paleis voor een Prikkie: 475.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 366.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters: 292.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Inglourious Basterds: 273.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Walking with the enemy: 170.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), M (911.000), GTST (796.000), RTL Boulevard (743.000), Met het mes op tafel (667.000) en Tijd voor MAX (654.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,2 miljoen), Journaal laat (911.000) en Hart van Nederland (547.000) het meest in trek. Shownieuws trok 387.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en RTL 7 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.500.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.570.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.399.000
04. Bevrijdingsdag 75 Jaar Vrijheid (NPO1) 1.382.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.318.000


06. Op1 (NPO1) 1.249.000
07. Beter laat dan nooit (RTL4) 1.008.000
08. Journaal laat (NPO1) 911.000
09. M (NPO1) 911.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 796.000


11. Beau (RTL4) 752.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 743.000
13. Met het mes op tafel (NPO2) 667.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 654.000
15. BinnensteBuiten (NPO2) 644.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.8%
2. RTL4 / 15.8%
3. RTL7 / 7.4%
4. SBS6 / 6.6%
5. NPO2 / 6.2%


6. NPO3 / 5.2%
7. NET5 / 4.4%
8. Vero / 4.3%
9. RTL5 / 3.7%
10. RTL8 / 2.4%


11. SBS9 / 1.7%
12. Discov / 1.3%
13. RTLZ / 1.3%
14. BBCfirst / 1.1%
15. N.geog / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,2%
2. RTL Nederland 29,3%
3. Talpa TV 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen