Beau doet het prima, scoort 18 procent lager dan Jinek


De kijkcijfers van vrijdag 8 mei 2020 (SKO)

De talkshow van Beau van Erven Dorens heeft in zijn eerste week onder de redactie van Jinek prima kijkcijfers neergezet. Ook de weekafsluiter deed vrijdagavond goede zaken met 894.000 kijkers (19 procent) op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het eerste weekgemiddelde van Beau komt uit op een mooie 780.000 kijkers. Ter vergelijking: Eva Jinek had er vorige week, in haar laatste uitzendweek, 948.000 kijkers. Dat is een daling van 18 procent.

Inhoudelijk doet Beau het uitstekend. Het lijkt erop alsof de talkshowmakers van Jinek hem een ware boost geven. Hij groeit duidelijk in zijn rol als talkshowhost.

De andere twee talkshows, M en Op1, wisten vrijdagavond respectievelijk 811.000 kijkers (22 procent) en 1,1 miljoen kijkers (28 procent) te bekoren.

Door naar prime time: daar was NPO 1 de grote winnaar dankzij het door 1,5 miljoen mensen (25 procent) bekeken Bed en Breakfast. Flikken Rotterdam bleef erna steken op 657.000 kijkers (13 procent).

RTL 4 pakt zilver met het door 1,3 miljoen mensen (22 procent) bekeken The Voice Kids en het aansluitend uitgezonden Beau.

De derde plek is voor NPO 2, waar Nieuwsuur 608.000 kijkers (12 procent) scoorde. Verborgen Verleden trok direct ervoor 506.000 kijkers (9 procent).

Verder was Veronica Inside het meest in trek met 584.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Kijkbuis Kids: 406.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 265.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kidnap: 240.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 214.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Cold Feet: 163.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters: 138.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Gesprek met premier (1,1 miljoen), Half acht nieuws (963.000), M (811.000), RTL Boulevard (598.000), Met het mes op tafel (565.000), Editie nL (527.000) en Tijd voor MAX (425.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Journaal laat (716.000), Hart van Nederland (644.000), Frontberichten (548.000) en Shownieuws (522.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.040.000
02. Bed en Breakfast (NPO1) 1.468.000
03. The Voice Kids (RTL4) 1.270.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.153.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.122.000


06. Gesprek met premier (NPO1) 1.082.000
07. Op1 (NPO1) 1.058.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 963.000
09. Beau (RTL4) 894.000
10. M (NPO1) 811.000


11. Journaal laat (NPO1) 716.000
12. Flikken Rotterdam (NPO1) 657.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 644.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 608.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 598.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.5%
2. RTL4 / 18.3%
3. NPO2 / 7.5%
4. SBS6 / 7.5%
5. Vero / 6.3%


6. NET5 / 3.8%
7. NPO3 / 3.5%
8. RTL8 / 3.2%
9. RTL5 / 3.1%
10. RTL7 / 3.0%


11. SBS9 / 1.7%
12. N.geog / 1.5%
13. BBCfirst / 1.3%
14. TLC / 1.3%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,5%
2. RTL Nederland 27,6%
3. Talpa TV 19,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen