Groot Martien Meiland-interview is kijkcijferhit op SBS 6


De kijkcijfers van zaterdag 18 april 2020 (SKO)

Martien Meiland blijft een grote kijkcijfermagneet op SBS 6. Zijn optreden in het interviewprogramma Hoge Bomen van Jeroen van der Boom wist zaterdag om half tien 970.000 kijkers (16 procent) te vermaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Meiland helpt de gloednieuwe talkshow van Van der Boom behoorlijk in de lift: het programma ging vorige week van start met 690.000 kijkers (12 procent). Toen was Rachel Hazes, die bijna nooit een interview geeft, te gast.

Voorafgaand aan Hoge Bomen wist een herhaling van Ik Hou Van Holland met Linda de Mol net iets meer dan 1 miljoen kijkers (15 procent) te vermaken. Eén ding is duidelijk: het combineren van de twee grootste sterren van SBS 6 blijkt een groot succes.

RTL 4 was de grote winnaar op prime time dankzij de nieuwe Ruben Nicolai-show Lego Masters, dat 1,4 miljoen kijkers (21 procent) scoorde, en All You Need Is Love, waar 1,1 miljoen mensen (18 procent) naar keken.

Het zilver gaat naar NPO 1: De Grote Generatieshow was goed voor 1,2 miljoen kijkers (18 procent) en Dit Was Het Nieuws voor 1,3 miljoen kijkers (20 procent).

Het brons is voor SBS 6, de vierde plek voor NPO 2: In de voetsporen van de Bevrijding trok 671.000 kijkers (10 procent) en Nieuwsuur trok erna 549.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Hamilton: 420.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Independence Day Resurgence: 385.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 251.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Dr. Bull: 247.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Changing Lanes: 209.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier door het vuur: 146.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), RTL Boulevard (744.000), Lachen om home video’s (673.000) en Eigen Huis & Tuin (636.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,2 miljoen), Hart van Nederland (892.000), Shownieuws (662.000), Frontberichten (646.000) en Beau blijft binnen (593.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.576.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.462.000
03. Lego Masters (RTL4) 1.435.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.367.000
05. Kassa (NPO1) 1.317.000


06. Dit was het nieuws (NPO1) 1.257.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.252.000
08. Grote Generatieshow (NPO1) 1.224.000
09. Op1 (NPO1) 1.217.000
10. All you need is love (RTL4) 1.120.000


11. Ik hou van Holland (SBS6) 1.010.000
12. Hoge Bomen (SBS6) 970.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 892.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 744.000
15. Lachen om home video’s (SBS6) 673.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.3%
2. RTL4 / 17.5%
3. SBS6 / 14.2%
4. NPO2 / 6.1%
5. Vero / 4.8%


6. NPO3 / 4.6%
7. NET5 / 3.4%
8. RTL7 / 3.2%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL5 / 2.1%


11. SBS9 / 1.2%
12. Comedy / 1.1%
13. N.geog / 1.1%
14. FOX / 0.8%
15. Spike / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 25,6%
3. Talpa TV 23,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen