SBS 6-show Linda de Mol valt uit de kijkcijfer top 15


De kijkcijfers van zaterdag 29 februari 2020 (SKO)

Het nieuwe SBS 6-programma van Linda de Mol, Deze Quiz Voor Jou, is zaterdag voor het eerst uit de dagelijkse kijkcijfer top 15 gekeild. Er keken 729.000 mensen (12 procent) naar de vijfde aflevering, een laagterecord. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De nieuwe De Mol-show doet het voor SBS-begrippen prima, maar is geen hit. De eerste vijf afleveringen scoorden 1,1 miljoen kijkers (18 procent), 812.000 kijkers (14 procent), 836.000 kijkers (14 procent) en 744.000 kijkers (13 procent).

De Alleskunner, het programma dat aansluitend werd uitgezonden, kwam uit op een socre van 611.000 kijkers (12 procent).

De grote winnaar op prime time blijft Wie is de Mol met ditmaal 2,3 miljoen kijkers (37 procent). Om half tien zapten er meer mensen weg bij NPO 1, dan er bleven hangen. NPO 1 trok met De Hoogvliegers 802.000 kijkers (16 procent), terwijl MolTalk op NPO 3 uitkwam op 893.000 kijkers (17 procent).

RTL 4 pakte zilver op prime time. All You Need Is Love en BankGiro Miljonairs scoorden 933.000 kijkers (16 procent) en 987.000 kijkers (22 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Van Oud Geld: 559.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 199.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 194.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Gotti: 118.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 116.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Kickboksen Glory World: 92.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Kees en Co (844.000) en RTL Boulevard (711.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Hart van Nederland (626.000) en Shownieuws (574.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.289.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.017.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.610.000
04. Kassa (NPO1) 1.366.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.261.000


06. Schaatsen WK Allround 5KM H (NPO1) 1.238.000
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.214.000
08. Schaatsen WK Sprint 1000M H (NPO1) 1.091.000
09. Schaatsen WK Allround 3KM H (NPO1) 1.071.000
10. Studio Sport (NPO1) 1.064.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.039.000
12. BankGiro Miljonairs (RTL4) 987.000
13. All you need is love (RTL4) 933.000
14. Schaatsen WK Sprint 1000M D (NPO1) 925.000
15. MolTalk (NPO3) 893.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 29.0%
2. RTL4 / 16.8%
3. SBS6 / 12.0%
4. NPO2 / 6.0%
5. NPO3 / 4.7%


6. NET5 / 3.0%
7. RTL8 / 2.6%
8. RTL5 / 2.1%
9. RTL7 / 2.0%
10. FS2 / 1.8%


11. Vero / 1.7%
12. Comedy / 1.6%
13. FS1 / 1.4%
14. SBS9 / 1.0%
15. BBCfirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,7%
2. RTL Nederland 23,5%
3. Talpa TV 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen