Hiphoppen met BN’ers erg slecht van start op NPO 1


De kijkcijfers van zaterdag 21 maart 2020 (SKO)

Het nieuwe programma Hiphop Stars, waarin BN’ers een samenwerking aan gaan met hiphopartiesten, is zaterdag heel erg teleurstellend van start gegaan op NPO 1. Waar het Achtuurjournaal vanwege de coronacrisis maar liefst 3 miljoen kijkers (45 procent) trok, kwam Hiphop Stars aansluitend niet verder dan 694.000 kijkers (11 procent). Als je in één klap miljoenen mensen aan het wegzappen krijgt, dan is er echt iets goed mis. Zowel RTL 4 als SBS 6 trokken gelijktijdig meer kijkers.

De toppers om half negen waren All You Need Is Love met 1,4 miljoen kijkers (22 procent) op RTL 4 en Deze Quiz Is Voor Jou met 1,1 miljoen kijkers (17 procent) op SBS 6.

Gedurende de tweede helft van prime time keken de meeste mensen naar BankGiro Miljonairs met 1,1 miljoen kijkers (20 procent) op RTL 4, Dit Was Het Nieuws met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op NPO 1 en De Alleskunner met 882.000 kijkers (15 procent) op SBS 6.

Verder wist vooral NPO 3 veel kijkers te bekoren. Hamilton wist op die zender 607.000 kijkers (10 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 559.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Men in Black: 297.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 227.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 209.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Godfather Part 2: 190.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 155.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (3 miljoen), Half acht nieuws (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), EenVandaag (1,6 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Kees en Co (1,1 miljoen), RTL Boulevard (968.000) en Eigen huis en tuin (681.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,4 miljoen), Hart van Nederland (890.000), In het hart van Nederland (861.000) en De Kwisconcert (662.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 15 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 3.030.000
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.747.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.714.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.624.000
05. Kassa (NPO1) 1.438.000


06. Op1 (NPO1) 1.423.000
07. All you need is love (RTL4) 1.375.000
08. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.136.000
09. Dit was het nieuws (NPO1) 1.125.000
10. Deze quiz is voor jou (SBS6) 1.102.000


11. Kees en Co (RTL4) 1.054.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 968.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 890.000
14. De Alleskunner (SBS6) 882.000
15. In het hart van Nederland (SBS6) 861.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.6%
2. RTL4 / 18.9%
3. SBS6 / 14.6%
4. NPO3 / 4.5%
5. NPO2 / 4.5%


6. Vero / 3.9%
7. NET5 / 3.0%
8. RTL7 / 2.9%
9. RTL5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.4%


11. Comedy / 1.4%
12. Spike / 1.2%
13. FOX / 0.8%
14. SBS9 / 0.8%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6%
2. RTL Nederland 26,7%
3. Talpa TV 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA, Wessel de Groot

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen