Linda scoort 1,1 miljoen kijkers met Deze Quiz Is Voor Jou


De kijkcijfers van zaterdag 1 februari 2020 (SKO)

Linda de Mol wist gisterenavond een publiek van 1,1 miljoen kijkers te boeien met haar nieuwe zaterdagavondshow Deze Quiz Is Voor Jou op SBS 6. Daarmee zette ze een marktaandeel van 18 procent neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De concurrentie was bijzonder pittig voor De Mol, want ze stond rechtstreeks tegenover Wie is de Mol, dat al jarenlang een groot kijkcijferkanon is op NPO 1. Naar de realityshow keken deze week 2,3 miljoen mensen (36 procent).

RTL 4 had net als SBS 6 groot amusement op het menu staan, namelijk de studioshow All Together Now. Gisteren keken daar 716.000 mensen (12 procent) naar.

Linda de Mol zat woensdag nog in De Wereld Draait Door, waar ze zich waagde aan een kijkcijfervoorspelling voor Deze Quiz Is Voor Jou. “Ik hoop dat we richting het miljoen gaan en in elk geval boven de 700.000 kijkers zitten, want daaronder zou ik het wel heel jammer vinden. Maar het kan wel, want nogmaals: de concurrentie is killing momenteel, dus ik hou met alles rekening.

Overigens scoorden Wie is de Mol en All Together Now vorige week respectievelijk 2,7 miljoen kijkers (44 procent) en 737.000 kijkers (13 procent). SBS 6 wist toen met de finale van Dancing on Ice 447.000 kijkers (8 procent) te boeien.

NPO 1, RTL 4 en SBS 6 trokken gedurende de tweede helft van prime time 730.000 kijkers (14 procent) met Hoogvliegers, 813.000 kijkers (16 procent) met Wie Ben Ik en 768.000 kijkers (15 procent) met De Alleskunner.

De andere topscoorders op prime time waren MolTalk met 943.000 kijkers (17 procent) op NPO 3 en Langs De Rijn met 755.000 kijkers (12 procent) op NPO 2.

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 174.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 166.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Dom: 165.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts The Masters: 127.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 100.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (920.000), Half acht nieuws (877.000), RTL Boulevard (661.000), Eigen huis en tuin (592.000) en Lachen om home video’s (566.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,1 miljoen), Hart van Nederland (739.000), Shownieuws (573.000) en De Bauers in Argentinië (486.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 14 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.333.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.879.000
03. Kassa (NPO1) 1.146.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.137.00
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.123.000


06. Deze quiz is voor jou (SBS6) 1.108.000
07. MolTalk (NPO3) 943.000
08. EenVandaag (NPO1) 920.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 877.000
10. Wie Ben Ik (RTL4) 813.000


11. De Alleskunner (SBS6) 768.000
12. Langs De Rijn (NPO2) 755.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 739.000
14. Hoogvliegers (NPO1) 730.000
15. All Together Now (RTL4) 716.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.3%
2. SBS6 / 15.0%
3. RTL4 / 13.8%
4. NPO2 / 6.7%
5. NPO3 / 4.8%


6. NET5 / 3.1%
7. Vero / 3.0%
8. RTL8 / 2.7%
9. RTL7 / 2.6%
10. FS2 / 2.5%


11. FS1 / 2.2%
12. RTL5 / 2.1%
13. BBCfirst / 1.1%
14. SBS9 / 1.0%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,8%
2. Talpa TV 22,1%
3. RTL Nederland 21,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Roy Beusker

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen