Linda de Mol stabiliseert op SBS 6 na fors kijkersverlies
De kijkcijfers van zaterdag 15 februari 2020 (SKO)
De kijkcijfers van Deze Quiz Is Voor Jou, het eerste écht nieuwe programma van Linda de Mol op SBS 6, zijn gisteren gestabiliseerd. Er keken 836.000 mensen (13,8 procent) naar de derde aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De quizshow van Linda begon met een voor SBS 6 erg bijzondere 1,1 miljoen kijkers (18 procent), maar vorige week verloor ze 27 procent van haar kijkers en moest ze genoegen nemen met een score van 812.000 kijkers (14 procent).
Gelukkig voor Linda zijn de kijkcijfers niet nóg verder weggezakt. Zelf hoopte ze voorafgaand aan de première-aflevering op minstens 700.000 kijkers: “Ik hoop dat we richting het miljoen gaan en in elk geval boven de 700.000 kijkers zitten, want daaronder zou ik het wel heel jammer vinden. Maar het kan wel, want nogmaals: de concurrentie is killing momenteel, dus ik hou met alles rekening.”
De grootste concurrent blijft Wie is de Mol met ditmaal 2,3 miljoen kijkers (36 procent), maar ook RTL 4 trok op hetzelfde uitzendmoment meer kijkers: All Together Now ging met 875.000 kijkers (15 procent) naar huis.
De winnaars om half tien waren het Schaatsen WK Afstanden met 1,2 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 3, Wie Ben Ik met 846.000 kijkers (17 procent) op RTL 4 en Hoogvliegers met 719.000 kijkers (14 procent) op NPO 1.
SBS 6 bleef in dit tijdslot steken op 477.000 kijkers (9 procent) voor De Alleskunner.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 2 scoorde met Van Oud Geld: 563.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 183.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 170.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 159.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Red Sonja: 98.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Mission to Mars: 88.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (922.000), Half acht nieuws (914.000), RTL Boulevard (728.000), Eigen huis en tuin (699.000) en Lachen om home video’s (401.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (881.000), Hart van Nederland (730.000), Shownieuws (636.000), Studio Sport (595.000) en MolTalk (503.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 3 brons met 13 procent.
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.320.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.921.000 03. Schaatsen WK Afstanden (NPO3) 1.228.000 04. Kassa (NPO1) 1.162.000 05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.155.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.8% 2. RTL4 / 14.3% 3. NPO3 / 13.2% 4. SBS6 / 11.5% 5. NPO2 / 4.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 42,9% 2. RTL Nederland 20,7% 3. Talpa TV 17,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS