Gordon en Patty geen kijkcijferhit, blijven uit top 25


De kijkcijfers van maandag 24 februari 2020 (SKO)

Het reisprogramma van Gordon en Patty Brard is niet het succes waar ze zelf op gehoopt hadden. De reisserie trekt niet genoeg kijkers voor een plek in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na de 511.000 kijkers (9 procent) en de 433.000 kijkers (8 procent) voor de eerste twee shows, kwam de derde aflevering van ‘Patty en Gordon op zoek naar eeuwige jeugd’ maandagavond uit op 429.000 kijkers (8 procent).

Met deze cijfers is het programma geen enorme flop, maar ook geen groot succes. Aansluitend wist Urk 484.000 kijkers (10 procent) te bekoren.

De grote winnaar op prime time was NPO 1 met 1,6 miljoen kijkers (27 procent) voor Radar. Niet Zonder Ons trok daarna slechts 672.000 kijkers (14 procent).

RTL 4 scoorde met Married at First Sight 982.000 kijkers (17 procent) en met Uitstel van Executie 1 miljoen kijkers (20 procent).

Het brons is voor Veronica, dat met Veronica Inside uitkwam op 635.000 kijkers (12 procent). Daarna volgt NPO 2 met de 485.000 kijkers (10 procent) voor ‘daily’ Nieuwsuur.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Urk: 484.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Slechtste Chauffeur: 392.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met 5th Wave: 301.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Hansel and Gretel Witch Hunters: 294.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Forever Young: 141.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Komt een vrouw bij de dokter: 84.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), GTST (764.000), RTL Boulevard (744.000) en Editie NL (718.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (783.000), Jinek (754.000), Journaal laat (624.000) en Hart van Nederland (518.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.138.000
02. Radar (NPO1) 1.561.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.429.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.348.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.277.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.099.000
07. Uitstel van Executie (RTL4) 1.016.000
08. Married at first sight (RTL4) 982.00
09. Op1 (NPO1) 783.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 764.000


11. Jinek (RTL4) 754.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 744.000
13. Editie NL (RTL4) 718.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 712.000
15. Niet zonder ons (NPO1) 672.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.1%
2. RTL4 / 18.2%
3. SBS6 / 8.4%
4. NPO2 / 6.4%
5. Vero / 5.8%


6. NPO3 / 4.4%
7. NET5 / 4.2%
8. RTL5 / 3.6%
9. RTL7 / 3.0%
10. RTL8 / 2.1%


11. BBCfirst / 1.6%
12. TLC / 1.5%
13. Discov / 1.3%
14. Comedy / 1.0%
15. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,9%
2. RTL Nederland 27,0%
3. Talpa TV 19,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen