Forse klap Linda de Mol: 27 procent kijkers haakt af


De kijkcijfers van zaterdag 8 februari 2020 (SKO)

Linda de Mol ziet maar liefst 27 procent van de kijkers van Deze Quiz Is Voor Jou afhaken. Waar de première vorige week 1,1 miljoen kijkers (18 procent) scoorde, wist aflevering twee gisteren 812.000 kijkers (14 procent) te boeien op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. SBS 6 kreeg om half tien een nóg hardere klap te verwerken. Het aansluitend uitgezonden De Alleskunner daalt van 768.000 kijkers (15 procent) naar 484.000 kijkers (10 procent), oftewel: -37 procent.

Waar Linda haar vroegere zender RTL 4 vorige week ruim voor bleef – ze trok 55 procent méér kijkers – is de voorsprong nu slechts 6 procent. RTL 4 scoorde met All Together Now 767.000 kijkers (13 procent) en met Wie Ben Ik 782.000 kijkers (16 procent).

NPO 1 blijft de grote winnaar op prime time: Wie is de Mol trok 2,3 miljoen kijkers (36 procent), nagenoeg evenveel als vorige week. Hoogvliegers trok erna 797.000 kijkers (16 procent).

Vanwege het schaatsen op NPO 3 was MolTalk pas te zien ná Hoogvliegers op NPO 1 en dat kost enorm veel kijkers. Er keken 616.000 mensen (15 procent) naar, terwijl het er vorige week bijna een miljoen waren. En het schaatsen? Dat scoorde op het hoogtepunt 763.000 kijkers (15 procent).

De vijfde zender op prime time was NPO 2: de documentaireserie Van oud geld, de dingen, die niet voorbij gaan van Jort Kelder was goed voor 626.000 kijkers (10 procent). Nieuwsuur trok erna 486.000 kijkers (9 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 180.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 127.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 115.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Pitch Black: 110.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kidnapping Freddy Heineken: 106.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), EenVandaag (977.000), RTL Boulevard (724.000), Eigen huis en tuin (603.000) en Lachen om home video’s (499.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (862.000), Hart van Nederland (713.000), MolTalk (616.000), Shownieuws (476.000) en Studio Sport (393.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.283.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.831.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.223.000
04. Kassa (NPO1) 1.118.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.008.000


05. EenVandaag (NPO1) 977.000
06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 862.000
07. Deze quiz is voor jou (SBS6) 812.000
08. Hoogvliegers (NPO1) 797.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 782.000
10. All together now (RTL4) 767.000


11. Schaatsen WB (NPO3) 763.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 724.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 713.000
14. Van Oud Geld De Dingen Die (NPO2) 626.000
15. MolTalk (NPO1) 616.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.8%
2. RTL4 / 14.0%
3. SBS6 / 11.8%
4. NPO3 / 8.9%
5. NPO2 / 6.0%


6. FS1 / 4.2%
7. RTL8 / 2.6%
8. NET5 / 2.4%
9. Vero / 2.3%
10. RTL5 / 2.2%


11. RTL7 / 1.9%
12. FS2 / 1.5%
13. SBS9 / 1.3%
14. BBCfirst / 0.9%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,7%
2. RTL Nederland 20,7%
3. Talpa TV 17,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen