BZV opent voor het eerst in twaalf jaar onder 3 miljoen
De kijkcijfers van zondag 23 februari 2020 (SKO)
Het elfde seizoen van Boer Zoekt Vrouw is zondagavond met bijna 2,9 miljoen kijkers van start gegaan op NPO 1. Daarmee wist het programma 48 procent van alle kijkers op dat moment te boeien. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de minst bekeken seizoenspremière van Boer Zoekt Vrouw sinds het derde seizoen in 2008. Twee seizoenen geleden opende de datingshow van Yvon Jaspers nog met 3,8 miljoen kijkers, maar de interesse lijkt ietsjes af te nemen.
De eerste tien seizoenen van Boer Zoekt Vrouw trapten af met 1,8 miljoen, 2,1 miljoen, 2,7 miljoen, 3,2 miljoen, 3,8 miljoen, 3,7 miljoen, 3,4 miljoen, 3,7 miljoen, 3,8 miljoen en 3,1 miljoen kijkers.
Direct na Boer Zoekt Vrouw wist de TV Show nog 1,4 miljoen kijkers (26 procent) over te houden.
Veel mensen zapten echter naar NPO 3, waar Zondag Met Lubach met 1,7 miljoen kijkers (28 procent) een record neerzette. Direct erna bleven nog 616.000 mensen (14 procent) hangen voor Toren C.
De nummer drie op prime time was RTL 4. Het debuut van Beau van Erven Dorens als presentator van Weet Ik Veel wist 802.000 kijkers (14 procent) te boeien.
Aansluitend trok Meisje van Plezier, ondanks de ingelaste herhalingen van de dubbele eerste aflevering vorige week, slechts 574.000 kijkers (12 procent).
Verder keken de meeste mensen op prime time naar De Noodcentrale, goed voor 316.000 kijkers (6 procent) op SBS 6.
Top 15 01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 2.884.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.309.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.819.000 04. Zondag met Lubach (NPO3) 1.654.000 05. TV Show (NPO1) 1.354.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 32.9% 2. RTL4 / 11.9% 3. SBS6 / 8.5% 4. NPO3 / 8.2% 5. NPO2 / 5.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 46,5% 2. RTL Nederland 18,6% 3. Talpa TV 17,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: KRO-NCRV