Twintigste seizoen Wie is de Mol opent met recordcijfers

Geplaatst op zo 12 jan 2020 om 7:50


De kijkcijfers van zaterdag 11 januari 2020 (SKO)

Het twintigste seizoen van Wie is de Mol is zaterdagavond van start gegaan met maar liefst 3,002 miljoen kijkers (47 procent) op NPO 1. Daarmee is het de meest bekeken seizoenspremière van de realityshow ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma met presentator Rik van de Westelaken verbetert het record van vorig jaar, toen de première uitkwam op een score van 2,986 miljoen kijkers. In 2018 en 2017 keken er 2,7 en 2,9 miljoen mensen naar de opener.

Dankzij Wie is de Mol was NPO 1 heer en meester op prime time. Aansluitend verloor de zender wel een hoop kijkers aan de nabeschouwing MolTalk op zusterzender NPO 3: waar Hoogvliegers op 1 een score van 1,182 miljoen kijkers (22 procent) neerzette, kwam MolTalk op 3 uit op 1,175 miljoen kijkers (21 procent).

Het brons op prime time was voor het amusement op RTL 4: All Together Now scoorde 784.000 kijkers (13 procent) en Wie Ben Ik had er 873.000 (15 procent).

De vierde plek is voor NPO 2 dankzij de 683.000 kijkers (11 procent) voor Langs De Rijn. Nieuwsuur trok om half tien 495.000 kijkers (8 procent).

SBS 6 haalde met Dancing on Ice niet eens meer de kijkcijfer top 25. Daar keken 404.000 mensen (7 procent) naar.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Komt een man bij de dokter: 451.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Deep Impact: 208.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Matrix Revolutions: 194.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 178.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 170.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 147.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), EenVandaag (987.000), RTL Boulevard (759.000) en Eigen huis en tuin (539.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Ik Vertrek (1,3 miljoen), Hart van Nederland (671.000), De Bauers in Argentinië (471.000), Studio Sport (469.000) en Shownieuws (444.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.002.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.324.000
03. Kassa (NPO1) 1.276.000
04. Ik Vertrek (NPO1) 1.259.000
05. Hoogvliegers (NPO1) 1.182.000


06. MolTalk (NPO3) 1.175.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.106.000
08. Schaatsen EK Afstanden 5KM H (NPO1) 1.072.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.037.000
10. EenVandaag (NPO1) 987.000


11. Wie Ben Ik (RTL4) 873.000
12. All together now (RTL4) 784.000
13. Schaatsen EK Afstanden 3KM D (NPO1) 769.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 759.000
15. Langs de Rijn (NPO2) 683.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 32.0%
2. RTL4 / 13.8%
3. SBS6 / 8.4%
4. NPO2 / 7.7%
5. NPO3 / 6.4%


6. Vero / 3.4%
7. RTL7 / 3.1%
8. NET5 / 2.9%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL5 / 2.6%


11. SBS9 / 1.2%
12. Comedy / 1.1%
13. Ziggo / 1.1%
14. Spike / 1.0%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 46,1%
2. RTL Nederland 22,3%
3. Talpa TV 15,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








171 Reacties op “Twintigste seizoen Wie is de Mol opent met recordcijfers”


  1. Bep

    Alle bejaarden zaten naar Wie Ben Ik te kijken.

  2. Flexi

    WIDM en lekkere serie Hoogvliegers krijgen er nog heel veel uitgestelde
    kijkers bij.

  3. Garlanda Bamba

    Art Rooijakkers is de Mol.

  4. Anoniem

    Dancing on Ice. Wat een gigantisch drama. Zowel inhoudelijk als qua kijkcijfers. Zonder Linda en Meiland is SBS nergens.

  5. Merel Westrik is lekker

    Helaas alleen spuuglelijke vrouwen dit jaar. Gelukkig is oma Witzier al naar huis.

  6. Esther

    Toch nog een redelijke score voor All together now.
    Wie Ben Ik hopeloos ouderwetse tv.

  7. Duck

    Publieke Omroep 46,1% zonder sport moet ook een record zijn.

  8. Wat goed

    Wie is de Mol – 3 miljoen
    Robinson – maar net aan 1,5 miljoen

    Kwaliteit wint altijd. Zo zal het ook gaan met OP1 en Jinek

  9. Borix

    Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan Wie is de Mol?
    (Met drie miljoen kijkers heb ik het idee dat ik iets zou moeten missen maar ik heb het werkelijk waar nog nooit gezien. Dus geef eens een reden)

  10. William

    Dit wordt een mooi jaar. Binnenkort start de grote rechtszaak tegen John de Mol en zijn Talpa-maffia. John de Mol heeft de vrijheid van meningsuiting vorig jaar ernstige schade toegebracht nadat hij het Mamjo forum overnam en deze vervolgens offline haalde!

    Maar de trouwe Mamjo volgers lieten het er niet bij zitten en begonnen met boycot acties en sleepten John de Mol voor de rechter, en het resultaat is dat deze gevaarlijke tiran zich binnenkort eindelijk voor de rechter moet verantwoorden voor wat hij heeft gedaan!

    Binnenkort krijgen wij Mamjo terug en zal de vrijheid van meningsuiting weer in ere worden hersteld. John de Mol moet niet denken dat hij alle macht in handen heeft! Het volk grijpt de macht terug!

  11. Fred

    Wat een geweldige NPO 1 avond was het! Complimenten aan de EO met de serie Hoogvliegers.

  12. Roger

    @Wat goed
    Sun 12 Jan 2020 om 8:02:

    Hoe bedoel je dat? Op1 en Jinek zijn beiden van goede kwaliteit, of vind jij alleen Jinek goed?

  13. Pieter

    SBS zakt door het ijs.

  14. Wat goed

    Dancing on Ice is een dieptepunt op SBS 6, Lachen om Home Videos en Komt een Man bij de Dokter scoren zelfs hoger. Ik vraag me wel af wat voor mensen anderhalf uur lang naar home videos gaan kijken…

  15. Zomaar

    Heb een kort stukje Dancing on Ice gezien.
    Koud ijs en overmatig blauw licht, kreeg de neiging een winterjas aan te trekken.
    Het wil maar niet lukken met de decors en die ongezellige led verlichting op sbs6, sfeerloos.

  16. Wat goed

    Roger
    Sun 12 Jan 2020 om 8:12

    Nicole en alle andere 3000 gejatte kopie/plak namen

    U kunt toch wel lezen.

    Nederland is kwaliteit en Duitsland is bagger

  17. Roger

    @Wat goed
    Sun 12 Jan 2020 om 8:26:

    Ik kan zeker lezen, je zegt kwaliteit wint altijd, maar je zegt niet of je Op1 ook kwaliteit vindt…

    Op1 is een Nederlands programma, Jinek komt uit de VS maar haar programma is ook Nederlands. Wat bedoel je?

  18. Chiel

    Ik vond Wie is de mol echt altijd een leuk programma. De laatste jaren valt het eigenlijk steeds tegen. Misschien omdat de Vlaamse versie zo enorm goed is?

    In de eerste aflevering gisteren las Rik 3 keer een tekst op aan verschillende kandidaten. DUURT LANG! Na 20 minuten waren er 10 kistje geopend… de volgende opdracht was 5 vrachtwagens openen. Een ‘escape room’. 5 buizen verbinden zodat het water naar een gat loopt. Serieus? En toen was de aflevering afgelopen. Niet spannend, niks nieuws, wél mooie beelden. Teleurstellend.

  19. SchatVanNederland

    Anita ligt eruit maar mag toch een groots opgezette spelshow presenteren
    als opvolger van WIDM op zaterdag.

  20. Hugo

    Schat Van Nederland lijkt mij een variant op WIDM met natuurlijk weer
    tien bekende Nederlanders.

  21. Luther

    Hoogvliegers met natuurlijk weer bagger acteren maar wel lekker
    om naar te kijken.

  22. Veronica doet het beter....

    Gėnoten van Kassa.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  23. Hans

    Wanneer begint Linda met haar nieuwe programma op zaterdagavond op 6 ?. In februari ?. Misschien had Talpa beter even kunnen wachtten tot half maart. Tegenover wie is de mol .. mogen ze blij zijn met 800 duizend kijkers denk ik .
    Hollands got talent scoorde vorig jaar helemaal niet zo slecht Nog in Jan / feb .rtl 4 scoort nu minder al denk ik dat een jaartje overslaan HGT niet onverstandig is.

  24. Pieter

    Chiel,
    Dan kijk je toch lekker naar de Vlaamse zender.

  25. Ray

    Dancing On Ice heeft meerdere problemen, maar één daarvan is iets waar wel meer van dergelijke programma’s last van hebben. Namelijk een volstrekt ongeloofwaardige jury die als enige taak heeft om zodanig punten te geven dat het nog een beetje spannend wordt. En om de grappige kneusjes er zo lang mogelijk in te houden.

  26. Zomaar een persoon

    Lineaire tv is iig nog lang niet dood. Zo lang er maar iets gebracht wordt waar mensen graag naar willen kijken. Dat is helaas vaak het probleem.

  27. Mondo

    De studio van Mondo ziet er geweldig uit maar de onderwerpen
    van de talkshow zijn niet interessant voor een groot publiek.

  28. ja ja

    wat een afgang voor RTL 4

  29. Zomaar

    @Pieter.
    De Belgische Wie is de mol ook op NPO1extra te volgen.

  30. Chiel

    @Pieter, goed verhaal… Dank je.

  31. Eva

    Ja ja,een afgang voor RTL laat me niet lachen wat dacht je van TALPA

  32. Ik lach je ronduit

    RTL trekt op een zaterdagavond WEER geen miljoen kijkers

    Wat slecht. Galjaard had het beter voor elkaar.

  33. rob

    genoten van NPO1 de hele avond komt zelden voor !

  34. Het leven is hard, een muur ook

    Ik lach je ronduit
    Sun 12 Jan 2020 om 9:26

    Galjaard heeft het beter voor elkaar? Volgens mij moet je dan even naar de cijfers van SBS kijken!

  35. Wanny

    Het mooie van WIDM vind ik toch vooral de locaties en ze weten toch ook altijd een leuke groep deelnemers samen te stellen. Ik kende de helft niet, maar na 1 aflevering heb je al het idee dat je ze al jaren kent.

    Wie de mol is, is voor mij eigenlijk bijzaak.

  36. ja ja

    @ Eva Bauer bijna net zoveel kijkers als Er komt een man bij de dokter
    en RTL is gewoon niet meer wat het was , of vind jij de cijfers zo mooi ?
    Dit is voor RTL begrippen niet goed! Talpa scoort altijd minder is doorgaans al jaren zo , maar verliest minder kijkers dan RTL en dat kan je nalezen op diverse andere mediasites

  37. Ik lach je ronduit

    Het leven is hard, een muur ook
    Sun 12 Jan 2020 om 9:29

    Nicole en alle andere 3000 gejatte kopie/plak namen

    U kunt toch wel lezen.

  38. MediaPrak

    Hoogvliegers: Wat doet een NPOZapp serie zo laat op NPO1?

  39. Sandertje

    @het leven is hard
    Hij bedoelt dat in de tijd dat Galjaard bij RTL de baas was de zaterdagavonden beter scoorden.

  40. ja ja

    HET LEVEN IS HARD goed lezen is ook een vak de reactie had betrekking toen Galjaard nog bij RTL zat

  41. Daanbanaan

    Wat draait SBS6 slecht zeg. Ik denk dat JdM binnenkort de stekker uit SBS9 en Net5 trekt om de boel te redden.

    Alle aandacht voor het grote SBS als hoofdzender en Veronica als 2e zender.

    Wat denken jullie?

  42. Het leven is hard, een muur ook

    Ik lach je ronduit
    Sun 12 Jan 2020 om 9:33

    Natuurlijk, jij bent weer bezeten door RTL…

  43. ja ja

    @ DAAN BANAAN Gebeurt niet Bij Talpa komt genoeg geld binnen om dat gat optevangen en wat dacht je dan van die hele kleine zenders op de kabel met heel weinig kijkers, die gaan ook gewoon door hoor

  44. Leo

    Ja ja, vergeet het maar. Het is crisis bij Talpa.
    Er gaat meer uit dan erin komt.

  45. Eva

    Ja ja en zijn andere namen die hij gebruikt.RTL is een obsessie voor hem of haar

  46. Warmoes

    @Wat goed: ik kijk anderhalf uur lag naar homevideo’s en neem het zelfs op zodat ik de commercials kan skippen, we lachen ons de ballen uit de broek om de home video’s, moet je ook eens doen ‘Wat goed’, lachen is goed voor je weerstand en mentale conditie.
    Veel plezier

  47. Peter Selie

    Moe van Buddy Vedder – die zie ik inmiddels meer als mijn vrouw –

  48. Bianca

    Lol.

  49. Max

    Voor velen is SBS de obsessie. Ze denken allemaal dat John ermee gaat stoppen :-)! Kijkers kiezen nou eenmaal zelf waar ze naar kijken en kunnen op alle mogelijke andere tijdstippen programma;s terugkijken. Zo kijken wij Dancing on ice vandaag in de middag, omdat het dan herhaald wordt. Wees blij dat er wat te kiezen valt en loop niet zo te zeiken op John! Ga inhoudelijk in op het programma, maar dat is op MC een ijdele hoop….

  50. NPOMAN

    Alweer enorme kijkcijferknallers bij NPO, 9x in de top tien! en WIDM zelfs meer dan 3 miljoen, absolute klasse voor NPO!

  51. Bianca

    De resultaten spreken voor zich, Max.

  52. Mick

    Wat is SBS6 een drama, RTL scoort nog redelijk tegenover het WIDM geweld, maar SBS6 is de laatste weken echt aan het wegzetten in het moeras waar ze vandaan kwam

  53. Sender

    @Fred,

    Sluit mij bij je aan. Een daverend succes voor NPO1 en de EO (nieuwe) serie was ( zeer?) goed en weer eens vernieuwend. Hier en daar wat schoonheidsfiutjes maar dat komt enkel door het geringe budget dat hier voor staat. Vergeleken met ‘Keizersvrouwen’ en “Dit zijn wij” die we over ons heen kregen was dit een top product. Netflix heeft nu eenmaal vaak drie-vier voudige aan budget PER aflverering. En natuurlijk wordt het eindproduct dan anders.
    Vanaf 17 januari een nederlandse korte serie bij Netflix, ‘Ares’ genaamd. En let op, de verwachtingen zijn zeer hoog gespannen.

  54. Suzy Wang

    Die vieze meid ter Braak zou wel eens de mol kunnen zijn.

  55. Wavex

    Dieptriest… zelfs films die met een steeds hogere frequentie op prime time worden herhaald op 3 verschillende zenders in dezelfde week, die scoren torenhoge cijfers! Op RTL alleen dezelfde glimmende hoofden elk programma, The A team uit de eighties die als een soort nieuwe serie. Op “ meer voor mannen” RTL 7 al maanden elke dag de hele avond lang non stop dartende Downies. Of blik op de weg uit 1998.

  56. Ik lach je ronduit

    Het leven is hard, een muur ook
    Sun 12 Jan 2020 om 9:38

    Nicole en haar 3000 gejatte kopie/plaknamen ook weer aanwezig.

    O ja, Ik gebruik nu weer een andere originele naam.

  57. Sender

    Wat moeten we met de info van 10:21?

    M o d e r a t i e

  58. Anne

    @Sender
    Teleurgesteld dat je eigen comment geen enkele reactie ontlokt?

  59. Sender

    ??
    Grapjas.
    Using ‘my’ name.

  60. NPOMAN

    En dan vanavond weer die andere kijkcijferhit HHB bij NPO, ik ben benieuwd?

  61. Bart

    @Chiel Helemaal eens!

    Leuk dat Wie is de Mol weer is begonnen. Blijft een ijzersterk format. Toch stelt de Nederlandse editie me de afgelopen wel teleur. Mooie beelden, dat wel. De Nederlandse versie is langdradig en veel te uitleggerig. Meer realitygames in Nederland hebben hier last van overigens. Rik legt een opdracht uit en vervolgen zie de kandidaten een opdracht doen. Daar tussen door zie je de kandidaten in de camera nog eens uitleggen wat de bedoeling is (terwijl Rik dit al heeft gedaan) en ze leggen uit waar je naar zit te kijken. Je ziet de kandidaten een trap af lopen en daar staat een heel groot gouden beeld. Vervolgen zegt een van de kandidaten: Toen liep ik een hele lange trap af en daar stond een enooooooorm gouden beeld!

    AVROTROS zend sinds vorig jaar de Belgische editie uit op NPO1 Extra (op dit moment daar te zien en nog terug te kijken) Zou iemand van AVROTROS ooit zelf naar deze Belgische versie hebben gekeken. De Belgen hebben de Mol opnieuw uitgevonden. Het is spannender, minder uitleggerig en de kijker en de kandidaten worden steeds op het verkeerde been gezet. De presentator begeleid de kandidaten i.p.v. dat hij er boven staat. Als kijker ga je mee op reis en op zoektocht naar de mol i.p.v. dat je naar een groepje mensen kijkt dat spelletjes aan doen is en uitkraamt dat er allemaal zo geweldig is. Daarbij is het met gewone Belgen i.p.v. bekende Belgen. Dat zou om te beginnen hier in Nederland moeten veranderen. Geld voor veel meer programma’s. Stop met die bekende Nederlanders overal bij. Neem als NPO daarin nou in het voortouw.

    Ik kan het echt iedereen aanraden! Als je Wie is de Mol leuk vind check de Belgische versie! Nu op NPO1 Extra elke avond rond 19.00u en op NPO Start.

  62. Sender

    @Anne,

    “Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt”

  63. GirlPower

    Bye Bye SBS!!!!!

  64. Anne

    @Sender
    Ik geloof niet in jouw sprookjesboek uit de woestijn van 2000 jaar geleden, dus rot op met je bijbelse flutteksten en lighten up, heilig boontje.

  65. yo

    SBS6 nu officieel door verklaard neem ik aan?

  66. Anne

    @Bart
    Ga toch weg met je ellenlange, onzinnige teksten die kant noch wal raken en overlopen van de meest pure domheid.
    Je zet jezelf iedere keer behoorlijk voor schut.

  67. Danny

    Achterlijke programma’s allemaal van onze belasting centen..
    Wie is de mol, de slimste mens….stoppen met dat hele NPO gezeik en alleen maar commerciële moet je kijken wat er bezuinigd kan worden.
    Een stel achterlijke die allemaal gratis op.vakantie mogen van onze centen om een spelletje te spelen wie de mol is pfffff triest.

  68. gerard

    Die cijfers van SBS6 zijn toch wel pure horror hé?
    Hier hadden ze duidelijk geen rekening mee gehouden toen ze Patty Brard binnen hengelden. Ook Gordon scoort vooralsnog niks, Wendy is allang uitgescheten, en dat nieuwe programma van Linda gaat het ook moeilijk krijgen met WIDM op de zaterdag. Beter nog even uitstellen dan!

  69. Bart

    @Anne Maar ik heb wel gelijk

  70. Guttegut

    @Bart vindt de Nederlandse WIDM te uitleggerig. Vervolgens gebruikt hij 6000 woorden om dit te duiden. Ben je dan simpel of niet?

  71. Job

    hahahhahahahahahha SBS6 is nog erger in het slijk dan vorig jaar, mensen wat is daar toch aan de hand?
    Meiland en Linda kunnen een zender niet redden hoor!

  72. Bart

    @Guttegut
    Ik ben gewoon goed met woorden, accepteer dat.

  73. Ron

    Mooie opening van WIDM, prachtig gedraaid met veel toeters en bellen. Maar de mooiste opening, met de deelnemers in de eerste aflevering elk in een ander land is nog niet overtroffen helaas. Jammer dat Anita er uit is, maar het had er een beetje dik bovenop gelegen als zij ‘de mol’ zou zijn.

  74. Pietpiet

    @ Anne Oei, duidelijk gefrustreerd. Wat is dat toch, dat je zo gebiologeerd bent door de Bijbel? Die snaar is wel héél gevoelig. Misschien om je eigen geweten te overschreeuwen… Tip: doe eens aan zelfreflectie. Nog een mooie bijbeltekst: De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen god. PS Nee, ik ben niet ‘sender’. Voor je mooie complottheorie.

  75. Erwin

    Bart mag een pilletje nemen voor domme teksten en narcisme, trekt zich af op iedereen die boos op hem wordt vanwege zijn eindeloze simpelheid.

  76. Guttegut

    @Bart
    Waarvan akte.

  77. Sender

    Chapeau Bart.

    Zo kortzichtig en plat als Anne is natuurlijk ook een optie.
    Tip voor A: Je kunt dat vingertje dus ook gebruiken voor hele andere dingen dan het tikken van een gefundeerde reactie.

  78. Ik lach je ronduit

    Ik weet niet wie er heeft betaald voor de nieuwe TV zender van Arnold Karskens

    Tijdens zijn LSD trip heeft hij Jezus een hand gegeven. Hem een brief gestuurd en antwoord ontvangen. De brief kan hij niet meer vinden.

    Toch jammer voor al die mensen die hebben gestort.

    De LSD trip onzin is te lezen in Trouw.

  79. Danny

    @10:55
    Zou het symbolisch of geromantiseerd bedoeld zijn?

  80. Henk

    toch scoort de zaterdag editie van BLVD ook goed! vind de score van ATN nog wel mee vallen. had rond de 600.000 kijkers verwacht. Baantjer met uitgesteld kijken rond de 900.000 kijkers.. nog niet het supersucces maar word dus goed teruggekeken!

  81. Zondag

    Mol is boring. Saaie kandidaten.
    Plak de acties achterelkaar en je houdt nog geen 25 minuten over.
    Een auto parkeren, fotootje maken, kistje openen etc. en Rik zegt tig keer dezelfde tekst. Ik verwacht volgende week een flinke daling van aantal kijkers.

  82. De gekochte geldgraai zenders Talpa en RTL verpulvert door de NPO

    Wat een fantastische cijfers voor de NPO. Gefeliciteerd.

    Kwaliteit, integer zijn, diversiteit met voor elk wat wils en medewerkers actief tegen een realistisch salaris wordt door de nadenkende kijker gewaardeerd.

    Talpa en RTL de zenders van de soms snuivende, gekochte geldgraaiers worden niet meer serieus genomen en als pulpa zenders gekwalificeerd. Daar kijk je necht niet meer naar.

    Talpa de hobby van de financieel omhooggevallen familie de Mol met een ranzige tok kie programmering kan gewoon stoppen.

  83. TVjunkie

    Rik brengt de teksten wel heel dramatisch. Jammer dat in aflevering 1 al goed duidelijk op de achtergrond te zien was wie de Mol is. Hoogvliegers verliest bijna 2 miljoen kijkers na De Mol…weet niet of dat nog goed gaat komen.

  84. 100% Gegarandeerde RTL PULP

    Ook nu zie je weer het grote verschil in kwaliteit tussen De Molen Expeditie Robinson.

    Top TV versus RTL Pulp.

  85. @beb

    De kijkende tv tok kies in ons land verzamelen zich op Talpa en RTL :)

  86. Voorspelbaar

    Een record dag voor de NPO en Bartje zit weer te zeuren.

  87. Johan

    @Voorspelbaar
    ‘Bart’ = een laagopgeleid kneusje zonder werk.
    (Net als ‘Ron’)

  88. WEST*

    @ Danny Kan wel merken hoe dom jij bent met je > alleen commerciele tv <
    jij was een goeie geweest in de politiek , mensen dom houden

    Elk beschaafd land heeft een publieke omroep, en hun taak is het verzorgen van een radio of tv programma dat informatieve culturele en educatieve bevat .
    Ook voor de jeugd , die wel degelijk naar ZAPP op NPO3 kijkt ,is de P.O. onmisbaar
    Toegegeven dat de jeugd minder tv kijkt maar in de doelgroep scoort men niet slecht

    Er zouden ook veel programma`s verdwijnen zonder NPO , zoals het songfestival,
    grote nationale sport evenementen die nooit bij een TALPA of RTL te zien zouden zijn bijvoorbeeld schaatsen, tennis en dergelijke , ook programma`s in samenwerking met de EBU , de NPO vertakkingen / zenders overzee
    consumenten programma`s zoals Radar Kassa keuringdiens van waarden
    Maar ook het Northsea festival. het Holland feastival klassieke muziek programma`s en vul zelf maar in!!

    Het zou een totale verarming zijn, en zou de mens afstompen met pretentieloos vermaak op de com tv zenders

    Denk eerst even goed na over wat je schrijft over het opheffen van NPO
    er zouden duizenden banen verloren gaan, en de kijker schiet er niets mee op !

  89. WEST*

    educatieve uitzendingen

  90. J

    Zonde dat RTL niet koos om Weet Ik Veel en All You Need Is Love op zaterdag te zetten, zorgde voorheen voor een goede score tegenover WIDM.
    All Together Now had dan daarna gekund.

  91. De trol van vandaag

    Anne

  92. WEST*

    by the way ook het verdwijnen van TALPA of RTL Zou slecht zijn ook voor de hele branche in medialand Er wordt wel geklaagd over pulp zenders, maar het mediapark, en alle bedrijvigheid zou er nooit geweest zijn zonder TALPA en RTL
    Deze zenders waren een geschenk uit de hemel voor de bedrijvigheid op het Mediapark en omstreken, en dat is de andere kant van het verhaal

    Je hoeft niet alles te pruimen wat ze uitzenden, maar RTL TALPA zenders voorzien wel in een behoefte , ook al kijken er maar 200.000 naar een bepaalt programma
    Als er 200.000 liefhebbers zijn voor handbal ,en als die 200.000 dan een prima programma hebben gezien, dan is de missie ook geslaagd

  93. Bep

    Bij de Mol gaat het om de sfeer, de Mol zul je er niet gauw tussenuit halen( kan mij ook niks schelen) Mollenstreken worden niet in beeld gebracht, andere streken/ dommigheid wel.
    Het gaat om de deelnemers, het land, de beelden, de spelletjes.Kan mij het schelen van die bankbiljetten het is toch niet te volgen, maar ik let op de mensen.
    Wat een mooi begin was het, prachtig in beeld gebracht.Ik ben ook dol op spelletjes in verlaten hotels, kleine dorpjes waar bewoners meedoen.Ik kijk naar degene die het meest toneelspeelt bij een groene monitor.Het is gewoon leuk!

  94. Henk

    Vertel… zond SBS6 gisteren ook uit?

  95. Hans

    Ik heb dat hele wie is de mol nog nooit gezien, vrijdag bij die talkshows zag ik wat fragmenten, maar wordt je er net als bij expeditie robinson uitgestemt met stemmen of is dit door middel van een proef en de laatste ligt er uit of bepaalt de regie dit.

  96. Henk

    2 J: klopt!, was een goede combi geweest tegenover WIDM. Of Oh, wat een jaar. Al enig idee wie dat gaat doen?! Kan niet anders dan Chantal toch

  97. Henk

    Hoorde Angela onlangs in een interview ergens zeggen over haar werk voor RTL dat HGT in 2020 ook op de planning staat. Gok september/oktober zaterdagavond?!

  98. Lau

    @J;
    Ik vermoed dat het ook de bedoeling was, maar ze hier door de overstap van Linda toch vanaf gezien hebben.

  99. Vorst van Peter

    erg saai programma, sorry hoor.

    Maar de meute volgt elkaar volgzaam, dan kan je meepraten over HHB. WISM, 020, Max verstappen.

    Je zou eens een eigen mening vormen, wat zullen de buren wel niet zeggen. Zo zijn Nederlanders, net als in 40-45/

    Je hoort er dan, als kuddedieren, wel bij.
    sukkels

  100. Marga Klompe de moeder van de publieke omroep

    @West 11.55

    Eens met je analyse. Rechtse groepen en aanhangers willen de burger juist dom houden en denken dat de commerciële stromen de natie faciliteren. Onzinnig geleuter zonder enig historisch besef.

    Alle aanhangers van P V V D en Baudet en Wilders worden oor deze partijen telkenmale voor de gek gehouden met holle retoriek. De rechtse zakkenvullers blijven de grote groep burgers in Nederland bedonderen. Dan is het makkelijk om geen kritische omroep te hebben die de politiek onafhankelijk, onderzoekend en op een juiste wijze journalistiek bejegend.(AD en Angela laten zien waar het zo mis kan gaan)

    Van kritisch zijn is bij de tok kie zenders Talpa en RTL nooit sprake van, want die worden gevoed door de geldgraaiende grootaandeelhouders van Bertelsman de Mol, Disney, Netflix , Unilever en Shell. Maar daar gaat onze maatschappij niet verder mee komen.
    Sterker daar gaat de wereld aan ten onder. De 26 rijkste personen op de planeet, bezitten nu evenveel als de 3,8 miljard armste mensen in de wereld. Dat moet je toch wel aan het denken zetten. Toch !!!! :)

  101. Sum Ting Wong

    @Marga
    Frustie

  102. Sum Ting Wong

    @Marga
    Socialisme is iedereen arm.
    We hebben een enorm rijke en stabiele middenklasse in het kapitalisme. Dat is ongezien in de wereldgeschiedenis. En nog ben jij niet tevreden.

  103. Sum Ting Wong

    @Marga
    die 3,8 miljard mensen waren nooit geboren als het kapitalisme niet voor welvaart en technische vooruitgang had gezorgd. Neem bijvoorbeeld kunstmest. Zonder kunstmest zouden er maximaal twee miljard monden gevoed kunnen worden op deze aarde.
    Je redenering klopt dus niet. Je uitgangspunten zijn verkeerd.

  104. Marga Klompe de moeder van de publieke omroep

    @Sum Ting Wong

    Eerst een even pilletje nemen om rustig te worden.

    Dan even nadenken wat de inhoud van het onderwerp is en dan …..

    met een gefundeerd antwoord komen.

  105. WEST*

    @ Sum Ting Wrong u bedoelt communisme , iedereen even weinig

  106. Van de regen in de drup

    Vertrek Piet Paulusma pakt desastreus uit voor Talpa TV.

    Helft minder kijkers voor weerbericht later in de avond.

    Scheelt 3 a 400.000 kijkers.

    Het weer kan iedereen leveren. Authenticiteit niet.

  107. Veronica doet het beter....

    Mn vrouw hard in de k u t genomen

  108. Veronica doet het beter....

    Hoogvliegers zal volgende week neerstorten. Het was niet heel best

  109. Ik lach je ronduit

    Van de regen in de drup
    Sun 12 Jan 2020 om 13:15

    Meerdere uitzendingen en totaal meer kijkers.

  110. Marko

    Danny 10.43

    Wat ’n gezeur over onze belasting centen 12 dagen geleden
    voor 15 miljoen vernield heeft niemand iets aan daar hoor ik je niet over.

  111. Sean

    Ik kijk al een paar jaar WIDM niet meer. Ze doen elke keer weer dezelfde opdrachten. Nu ook weer. Ik zet het er even op en ze zijn weer eens bezig met auto’s parkeren en foto’s vergelijken.

  112. Brom Beer

    De wansmaak van 3 miljoen Hollanders op SPO1 viert hoogtij. Om over die 1 miljoen nakwijlers op SPO3 maar te zwijgen.
    Wat een leven….

  113. Jaja

    De setting en camarabeelden waren weer fantastisch. De spelletjes helaas middelmatig.

    Ik heb er wel een dubbel gevoel bij dat het zich afspeelt in China.

  114. J

    @Henk: Chantal heeft toen bekend werd dat ze het songfestival gaat doen gezegd dat ze hierdoor ‘iets’ voor RTL niet meer kon doen. Dit zal of HGT of Oh Wat Een Jaar zijn.

    Gok HGT op vrijdag vanaf 8 mei als TVK is afgelopen of anders september oktober op zaterdag ipv Dancing With The Stars afgelopen jaar. Oh Wat Een Jaar op die plek op zaterdag zou ook nog goed kunnen. Misschien is Oh Wat Een Jaar van het voorjaar naar het najaar verschoven ivm Chantal?

    Dit voorjaar komt sowieso nog Op Goed Geluk op de zaterdag. Verder nog niet bekend wat AYNIL opvolgt.

  115. Paul Grijpstra

    Dan blijft er de vraag:
    Zou je alle meiden doen.

  116. J

    @Lau: Vorig jaar stond Weet Ik Veel ook al op de zondag. Toen had RTL Holland’s Got Talent tegenover WIDM.

  117. Sven L.

    Prachtige seizoensopener voor WIDM. Werkelijk schitterend gefilmd ook. Locaties waren zeer goed uitgekozen.

    Ik ben dus totaal geen ‘Molloot’, maar mijn man wel. En die had gisteren een avondje gepland met andere ‘Molloten’; ik ben blijven plakken aan het scherm… zit echt heel goed in elkaar. Proficiat aan de makers met deze hoge kijkcijfers!

  118.  

    Sven L., je man? Agossie toch.

  119. Hans

    HGT komt niet op vrijdag dit tv seizoen meer.. Want vrijdag 12 juni begint het Ek- voetbal. Ooh wat een jaar kon rtl niet in Nov/ Dec uitzenden op zaterdagavond omdat alles lang heeft geduurd tussen Talpa en rtl ! ( Linda wou ja die programma’s meenemen naar 6). Weekend programmering rtl nog niet bekend dit seizoen.
    Vrijdagavond na Voice kids ( nog 5 weken )
    Zaterdagavond na All you need ( nog 8 weken )
    Zondagavond na weet ik veel ( nog 8 weken )
    HGT verwacht ik op zaterdag in sep / okt maar kan natuurlijk ook dit seizoen nog .
    Ooh wat een jaar komt denk ik op zaterdag al is op zondag ook een optie ( 20 uur Ooh wat een jaar 21:30 1 tegen 100 ).

    Wanneer komt miljoenenjacht weer op sbs ?

  120. X

    Paul Pakt uit komt op de zaterdag na All You Need

  121. Staart Aartjes

    @X: Paul kan wel inpakken.

  122. Ron

    De spelen in WIDM zijn hopelijk dit niet zo vergezocht als in andere jaren want vaak moet het elk jaar nog ingewikkelder dat zelfs de deelnemers het niet snappen, laat staan de kijker. Gisteren ging in ieder geval nog wel.

  123. Mick

    Aha, we hebben een nieuwe Mick
    (Sun 12 Jan 2020 om 10:16).

  124. Donald Dumb

    Prachtig programma dat Wie is de Mol?
    3 milj. kijkers. Behalve door voetbalwedstrijden gaat dat niet meer overtroffen worden dit jaar. Zeker niet door die Talpa en RTL bagger…
    John de Mol kan beter inpakken en wegwezen…

  125. Litmanen

    ‘Behalve door voetbalwedstrijden gaat dat niet meer overtroffen worden dit jaar.’

    Hieruit blijkt dat je hier niets te zoeken hebt.

    @Donald Dumb

  126. Donald Dumb

    Brom Beer.

    Ga jij nou maar lekker Talpa kijken…
    Da’s voor mensen met smaak, nietwaar?

  127. J

    Vrijdag
    20:30
    Vanaf 8 november: The Voice Of Holland (17x)
    Vanaf 6 maart: The Voice Kids (9x)
    Vanaf 8 mei: Lego Maters (5x)
    vanaf 12 juni: zomer/ek

    Zaterdag
    20:00
    Vanaf 21 december: All Together Now (9x)
    Vanaf 22 februari: Kees & Co (7x) / 20:30 All You Need Is Love (7x)
    Vanaf 11 april: Holland’s Got Talent (10x)
    vanaf 13 juni: zomer/ek
    vanaf 29 augustus: Oh Wat Een Jaar

    21:30/22:00
    Vanaf 4 januari: Wie Ben Ik (7x)
    Vanaf 22 februari: Bankgiro Miljonairs (8x)
    Vanaf 18 april: Op Goed Geluk (8x)
    vanaf 13 juni: zomer/ek
    vanaf 29 augustus: Ranking The Stars

  128. Litmanen

    Je hebt een Talpa-obsessie.

    @Donald Dumb

  129. Donald Dumb

    Litmanen.
    Klopt. Zie het liever vandaag dan morgen verdwijnen die Talpatroep…
    Bagger van de bovenste plank…

  130. Litmanen

    Dat kan.
    Noem eens een voorbeeld?

  131. Donald Dumb

    Voorbeeld van Talpatroep?
    Nou… alles

    @Litmanen

  132. Litmanen

    Je kan dus niet één voorbeeld noemen.

  133. Donald Dumb

    Te beginnen met de bedriegelijke uitbuitzangshow die The Voice heet.
    Dat er nog steeds mensen te vinden die zich voor het karretje van John de Mol laten spannen is onbegrijpelijk…

  134. Litmanen

    Je had het over Talpa.

  135. Donald Dumb

    Talpa/ John de Mol.
    Een.pot nat…

  136. Kahn

    @Dumb
    Het mee doen aan een dergelijke show sluit prima aan bij de behoefte van een bepaald type mensen tot aandacht en exposure. Zij vinden dat prachtig en een deel van de bevolking vindt het vermakelijk om ernaar te kijken. Ik zie het probleem niet.
    Smaken verschillen en de ene smaak is niet meer waard of beter dan de andere smaak. Zo houd jij van hardrock, dat is ook een bepaalde smaak van een kleine bevolkingsgroep.

  137. Litmanen

    Hoeveel hersencellen heb je eigenlijk?

  138. WEST*

    @ Donald Bump waar gaan jou interesses dan naar uit, en naar welke programmas kijk jij dan wel als je de Talpa troep zo bekritisseert zal je ook wel geen RTL kijker zijn