SBS 6 ook met Kim-Lian kansloos op Voice-vrijdag


De kijkcijfers van vrijdag 24 januari 2019 (SKO)

Kim-Lian van der Meij dacht met haar show Mensenkennis een goed alternatief voor The Voice of Holland in huis te hebben, maar de kijker dacht daar vrijdag anders over. Die zapte haar gisterenavond niet eens de kijkcijfer top 25 in. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar The Voice of Holland met 1,7 miljoen kijkers (30 procent) de dominante partij was op prime time, bungelde Mensenkennis met 268.000 kijkers (4,3 procent) ergens onderaan.

Deze score was lang niet genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. BankGiro Loterij: The Wall, dat aansluitend werd uitgezonden, was met 441.000 kijkers (8,1 procent) de hekkensluiter van de lijst.

De meest bekeken Voice-alternatieven om half negen waren Flikken Maastricht met 1,3 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 2 en Veronica Inside met 431.000 kijkers (7 procent) op Veronica.

Om half tien waren dat Evenblij Maakt Vrienden met 611.000 kijkers (11 procent) op NPO 2, het eerder genoemde BankGiro Loterij The Wall op SBS 6 en Nieuwsuur met 440.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Douane In Actie: 265.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Lion: 238.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 176.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Godfather: 124.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mother may I sleep with danger: 32.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Gesprek met premier (922.000), RTL Boulevard (824.000), GTST (751.000), Editie NL (747.000) en BinnensteBuiten (673.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,1 miljoen), Eredivisie op vrijdag (806.000), Op1 (663.000), Hart van Nederland (553.000) en Journaal laat (519.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.955.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.727.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.368.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.261.000
05. Flikken Maastricht (NPO1) 1.255.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.168.000
07. De Slimste Mens (NPO2) 1.163.000
08. Jinek (RTL4) 1.053.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.005.000
10. Gesprek met premier (NPO1) 922.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 824.000
12. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 806.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 751.000
14. Editie NL (RTL4) 747.000
15. BinnensteBuiten (NPO2) 673.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.2%
2. NPO1 / 22.0%
3. NPO2 / 10.5%
4. SBS6 / 7.1%
5. Vero / 4.9%


6. NPO3 / 3.9%
7. RTL5 / 3.4%
8. NET5 / 2.8%
9. RTL7 / 2.3%
10. SBS9 / 1.6%


11. RTL8 / 1.5%
12. TLC / 1.1%
13. BBCfirst / 1.0%
14. FS1 / 1.0%
15. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,4%
2. RTL Nederland 31,4%
3. Talpa TV 16,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Het is niet meer mogelijk om te reageren onder artikelen van Mediacourant. Voor meer informatie bekijk dit artikel.

Wat vindt u?

Alle polls

Paul de Leeuw ligt behoorlijk onder vuur als presentator van Op1. Moet hij blijven of wieberen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Meest gelezen in februari

Alle artikelen
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen