Dancing on Ice nog steeds in afvoerputje SKO

Geplaatst op zo 19 jan 2020 om 8:00


De kijkcijfers van zaterdag 18 januari 2020 (SKO)

De SBS 6-show Dancing on Ice van Patty Brard en Winston Gerschtanowitz geraakt maar niet uit het afvoerputje van Stichting KijkOnderzoek. Voor de tweede week op rij keken er zaterdagavond nét iets meer dan 400.000 mensen naar het programma, namelijk 412.000. Daarmee wist de dure televisieshow slechts 6,9 procent van alle kijkers op prime time te vermaken. En dat is niet best, temeer omdat de ijsshow begin december nog met een prima 748.000 kijkers (15 procent) van start ging.

Waar het programma toen tegenover de door 2 miljoen mensen bekeken Kopspijkers-revival en de slecht bekeken Pauls Nummer 1 Show stond, is de concurrentie sinds vorige week – met Wie is de Mol – nog een stukje steviger.

Na de recordcijfers van de seizoensopener van Wie is de Mol – ruim 3 miljoen kijkers – ging het programma gisteren nog aan kop met bijna 2,9 miljoen kijkers (45 procent).

De nabeschouwing op NPO 3, MolTalk, deed het met 1 miljoen kijkers (19 procent) nog beter dan het programma ná Wie is de Mol op NPO 1: de dramaserie Hoogvliegers goed voor 973.000 kijkers (19 procent).

De nummer drie op prime time was RTL 4 met de combinatie All Together Now (794.000 kijkers en 13 procent) en Wie Ben Ik (911.000 kijkers en 18 procent).

Verder was NPO 2 het meest in trek. Die zender wist met Langs De Rijn 669.000 kijkers (10 procent) te vermaken, waarna Nieuwsuur 487.000 kijkers (9 procent) neerzette.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Komt een man bij de dokter: 486.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 225.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Zwartboek: 192.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Prometheus: 176.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 156.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 116.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (922.000), Half acht nieuws (860.000), Eigen huis en tuin (641.000), RTL Boulevard (619.000), Lachen om home video’s (530.000) en Blauw Bloed (442.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Hart van Nederland (627.000), Shownieuws (482.000), Studio Sport (477.000) en De Bauers in Argentinië (378.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Wie is De Mol (NPO1) 2.851.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.048.000
03. Kassa (NPO1) 1.287.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.260.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.051.000


06. MolTalk (NPO3) 1.042.000
07. Hoogvliegers (NPO1) 973.000
08. EenVandaag (NPO1) 922.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 911.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 860.000


11. All Together Now (RTL4) 794.000
12. Langs de Rijn (NPO2) 669.000
13. Eigen huis en tuin (RTL4) 641.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 627.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 619.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.9%
2. RTL4 / 14.3%
3. SBS6 / 9.3%
4. NPO2 / 5.9%
5. NPO3 / 5.4%


6. FS1 / 3.8%
7. RTL8 / 3.0%
8. NET5 / 2.9%
9. Vero / 2.9%
10. RTL7 / 2.8%


11. RTL5 / 2.6%
12. FS2 / 1.4%
13. BBCfirst / 1.2%
14. Spike / 1.0%
15. N.geog / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,2%
2. RTL Nederland 22,7%
3. Talpa TV 15,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








79 Reacties op “Dancing on Ice nog steeds in afvoerputje SKO”


  1. Nicole

    Hele mooie score voor NPO 1, al daalt Wie is de Mol iets. All Together Now stabiel en score nog acceptabel tegenover Wie is de Mol, Wie Ben Ik scoort goed en stijgt zelfs iets. SBS 6 doet het vooral met Dancing on Ice niet goed, dat is het slechts scorende programma van de avond op die zender.

  2. Reageerder

    Video bloopers en komt een man bij de dokter scoorde hoger dan dancing one ice, bizar. Herhaling van de Bauers ook hoog op dit tijdstip, met uitgesteld kijken boven de miljoen.

  3. Reageerder

    Video bloopers er komt een man bij de dokter scoorde hoger dan dancing one ice, bizar. Herhaling van de Bauers ook hoog op dit tijdstip, met uitgesteld kijken boven de miljoen.

  4. NPO verpulvert Talpa en RTL op grootse wijze

    Prachtige cijfers voor de gevarieerde kwaliteitszenders van de NPO .

    De kijker is klaar met de geldgraaicultuur van gekochte over het paard getilde nietszeggende werknemers van Pulpa en RTL.

    Sjon trek de stekker er maar uit hoor, het is water naar de zee dragen en het wordt nooit wat. Vd Vorst kan er ook niet veel van ga lekker thuis zitten joh.

  5. Media Man

    WIE IS DE MOL FAN HIER 😂😂 haha komt een man haalt zelfs die domme schaatsshow nog in 🤣

  6. Mark2

    Nicole, wat een mooie herhaling van de tekst in het artikel!

  7. WEST*

    in verhouding verliest RTL meer kijkers dan SBS6
    sbs6 scoort altijd al minder dan RTL, maar als SBS zoveel kijkers zouden verliezen als RTL 4 , had het geen kijkers meer over en dat is niet gebeurt SBS6 blijft gewoon constant wint niet veel maar verliest ook geen kijkers
    RTL4 zit gewoon in een diepe crisis . maar dat willen ze natuurlijk niet toegeven

    RTL gaat kapot aan hoogmoed en gebrek aan goede nieuwe programma`s , en vakmensen die weten wat de kijker wil, en die geen oude successen uit de vorige eeuw terughalen

    Ook in tv land is innoveren essentieel, want stilstand is achteruit stand net zoals in het normale bedrijfsleven , en slecht personeel directie of bestuur moet je vervangen voor top mensen

  8. ℙluk van den ℙettenflet Ⓟ

    Oké, oké, het is dan ook geen lolletje om naar Patty Brard te kijken terwijl ze spontaan probeert te doen. En we vragen ons af of de aanstaande directeur van Talpa Nederland zich nog wel met dit soort types uit het B-segment moet inlaten.
    Maar duidelijk is wel dat Nederland liever naar de opgewarmde moppen van Komt een Man kijkt dan naar het opgewarmde lijk van Patsy de Patsy Brard. En wat zag ze er weer slecht uit….

  9. Victor de S.

    Spijker op z’n kop Pluk.

  10. Nicole

    WEST*
    Sun 19 Jan 2020 om 8:43

    Het is maar net waar je mee vergelijkt, SBS 6 heeft ook veel betere tijden gekend! En 400.000 kijkers voor Dancing on Ice zijn ze echt niet tevreden mee!

  11. Pieter

    De werkelijke reden dat Dancing on Ice niet scoort is de opwarming van de aarde, (en niet het opgewarmde lijk van Brard). Bij lagere temperaturen in de winter had half Nederland de ijzers ondergebonden en op de bevroren sloten gestaan. Dan is zo een ijsshow gewoon sfeervol en leuk.

  12. .

    Gėnoten van Kassa.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  13. Sum Ting Wong

    Gisterenavond niet genoten van ‘langs de Rijn’.
    Doorgaans vind ik informatieve programma’s over geografie en geschiedenis interessant, maar deze aflevering was oersaai en vol met slap gezever! Ik moest moeite doen om niet in te dutten.

  14. WEST*

    @nicole daar heb je gelijk in , maar dat had RTL ook Maar over de laatste 3 jaar heeft RTL verloren , lees maar een de site medianieuws afgelopen twee weken We doen wel of Talpa zo slecht gaat, maar dat valt wel mee n natuurlijk zijn de cijfers nog laag en niet denderend maar over de 3 jaren gezien blijft alles stabiel met een lichte winst in kijkcijfers
    maar het is moeilijk om eerlijk te zijn en toe te geven op deze site

  15. Sum Ting Wong

    De NPO en RTL zijn bezig om Talpa te marginaliseren.
    Het is voor de televisiebranche in Nederland niet te hopen dat John de stekker eruit gaat trekken.

  16. The return of Art

    Vanavond de volgende RTL flopper voor onze Art.

    Een gedateerd spelletje tussen België en Nederland.

    Wie bedenkt zoiets.

  17. Sum Ting Wong

    Misschien heeft Talpa overlevingskansen als John de best bekeken programma’s van zijn drie zenders samenvoegt op één zender met een nieuwe naam. De andere twee zenders afstoten. Alle marketinguitgaven kunnen dan geconcentreerd worden op deze zender. Stoppen met LED-shows, geen films meer in de avond en ophouden met uitgerangeerde BN-ers.
    En als het dan een beetje loopt proberen de zender te slijten aan een Amerikaans mediaconcern. Dat lijkt mij een potentiële exit-strategie voor ome John.

    Disclaimer: ik heb er de ballen verstand van.

  18. A.M.

    Dus ik ben bijna de enige in Nld die naar Dancing on ICE kijkt?

  19. Stefie

    Eerste aflevering van
    Wie is de mol trok met de achteraf kijkers meer dan 4 miljoen kijkers

  20. NPO kijker1

    14. Hart van Nederland (SBS6) 627.000
    15. RTL Boulevard (RTL4) 619.000

    Geen uitleg nodig

    RTL haalt wederom op een zaterdagavond de miljoen kijkers niet.

    PvdV al WW aangevraagd?

  21. Nicole

    WEST*
    Sun 19 Jan 2020 om 9:05

    RTL heeft ook nog steeds een paar avonden die te slecht scoren, het is geen probleem om daar eerlijk over te zijn. Ik heb wel het idee dat RTL het nu beter doet dan na de zomer, en SBS slechter. SBS lijkt weer een beetje terug bij af te zijn, alleen 19:30-20:30 doordeweeks doet het nu structureel beter dan eerder.

  22. Moniek

    Bye SBS!!!! Groeten aan Sport7.

  23. Nicole

    NPO kijker1
    Sun 19 Jan 2020 om 9:31

    Je had het gisteren over trollen, maar volgens mij ben jij nu de enige die weer een volledig eenzijdige reactie plaatst!

  24. WEST*

    SUM TING WONG het tv vak is grillig er is bijna niemand die voor 100% kan zeggen of RTL/ TALPA nog in staat zullen zijn om in de loop van dit jaar hoge kijkcijfers te halen , men kan ook niet verwachten dat met gemiddeld 100 zenders op de kabel dat ze allemaal 1 miljoen kijkers per avond scoren we hebben maar 18 miljoen mensen en gemiddeld kijken er op een avond misschien tussen de 4 -7 miljoen verdeels over zoveel zenders en diensten

    maar als SBS6 400.000 schaatsliefhebbers vast weet te houden is dat een goede score voor SBS6 ,je moet als kleinere zender ook geen doel hebben om RTL de loef af te steken
    het zelfde als een regionale omroep gaat zeggen, dat ze moeten opboksen tegen de grote publieke omroep dat verliezen ze altijd

    Alles bij elkaar genomen zal Talpa genoeg geld verdienen om zijn zenders te exploiteren alle kleintjes maken èèn grote en zolang de Mollen niet terug moeten naar een rijtjes huis en een opeltje voor de deur , hoeft men geen medelijden met ze te hebben

  25. Mart

    Hoogvliegers verliest ook kijkers.
    Er zappen 2 miljoen kijkers weg!!! Nood bij NPO?!

    (Ja, ik dacht; ik doe die zielige mensen even na)

  26. Bep

    Dat Was de Mol.

  27. Sum Ting Wong

    @West
    Een Opeltje voor de deur?? Een Opel Manta met vossenstaart aan de antenne. Those were the days!

  28. Reinier

    @A.M.
    Je was niet de enige he.
    399.000 anderen zijn met jou in slaap gevallen op de bank.

  29. Sum Ting Wong

    411.999 om precies te zijn.

  30. Mieke

    Heel bijzonder hoe mensen hier kunnen uitleggen dat het goed gaat met Talpa. Omdat ze niet slechter scoren dan vroeger daarom gaat het goed. En RTL haalt niet de beste cijfers die ze ooit hebben gehaald dus gaat het daar heel slecht.
    Ik ben niet voor of tegen een bepaalde zender groep (concurrentie is goed). Maar de conclusies die mensen hier trekken zijn zooooo krom. Get a life. Geniet van de programma’s die je leuk vind en kijk niet naar de andere programma’s. Maak je niet druk om twee commerciële bedrijven. Je hebt geen inzage in hun financiën, als ze structureel een probleem hebben dan hoor je het vanzelf ;-) fijne zondag verder!

  31. NPOMAN

    Geweldig, wat ’n enorme prestatie wederom van NPO! Je ziet wel dat kwalitatieve programma”s worden gewaardeerd door vele kijkers! Klasse NPO!

  32. WEST*

    lees eens echt medianieuws zou ik zeggen tegen iedereen en niet alleen MC

  33. Sum Ting Wong

    En welke sites raad je aan, mevrouw West*?

  34. Sven L.

    Dancing On Ice is gewoon heel beroerd gemaakt. Programma zelf is helemaal niks mis mee. Het schort aan de uitvoering, zoals wel vaker het geval is bij Talpa.

  35. TVjunkie

    Oei, Hoogvliegers stelt best teleur. Na zo’n goede lead-in nog onder het miljoen is niet best en dat voor zo’n dure serie…Hoop niet dat het “Dit zijn wij” achterna gaat….

  36. Ben Zine

    1. Publieke Omroep 42,2%
    2. RTL Nederland 22,7%
    3. Talpa TV 15,7%

    Ergo: PO 42,2% CO 38,,4%. gegevens van de 3 grootste zenders van de PO en gegevens van de 8 grootste zenders van de CO. TOP PO, FLOP TALPA!

  37. WEST*

    ja HUDSON BAY was ook veel groter dan de BIJENKORF , Maar die kleine Bijenkorf is er nog steeds

  38. Uuuh

    Ik zag Patty Brard en schrok me een hoedje! Wat ziet die er uit! Het leek wel of ze een beroerte had gehad. Door alle botox en fillers trekt ze inmiddels scheef weg! Wie haalt die vrouw bij de camera’s weg?

  39. Chiel

    Treurige cijfers voor sbs6. 400.000 kijkers hadden ze toch ook niet verwacht voor zo’n grote en dure show. Ingehaald door 1.5 uur homevideo’s. Gaat Sbs6 ook nog eens wat nieuws brengen in de toekomst? Zo zonde. Weinig ambitie.

  40. Reinier

    @Uuuuh. 09:57u
    Wat erg voor je.
    Gaat het weer een beetje?

  41. WEST*

    sum ting wrong de mediasite NEDERLANDS MEDIANIEUWS

    MC is geen serieuze mediasite word ook niet opgenomen onder het blokje mediasite`s

    MC is voor de uurtjes die je vrij hebt en om lekker te reageren / of lekker tegendraads te zijn

  42. NPO kijker1

    Wat zijn RTL trollen toch kleuters. stappend hun ………… hahahahahahah

    RTL verliest kijkers onder PvdV
    NPO is redelijk stabiel
    Talpa stijgt iets.

    Kijker cijfers liegen niet

  43. Sip

    Ga stoppen met Brad, dat zal het programma ten goede komen.

  44. Hallo zeg

    Talpa heeft alleen kans wanneer ze zich richten op RLS programma’s, probleemwijken en dan hebben ze nog een basis,

  45. Robert

    Ik zou zeggen stop met die uitgemergelde kop van Brard, ’t is niet om aan te zien.
    Dat die de Mol dat zelf niet in de gaten heeft .

  46. WEST*

    @ NPO 1 kijker 10.06 Je kunt beter die RTL malloten links laten leggen
    Ze zullen nooit toegeven hoe zwaar ze in de crisis zitten , kijk maar eens naar JENSEN .NL #86 en # 87 . RTL ligt echt op zijn gat en heeft een imago schade van jewelste opgelopen

  47. Willem van Wonderen

    De klysmakoningin zakt door het ijs.
    Waarom ben ik niet verbaasd?

  48. Mart

    @WEST

    Zoals Jensen het uitlegt heeft RTL doordeweeks meer kijkers prime-time dan de NPO.

  49. sokkenbreier

    DAT KOMT DOOR DIE WINSTON, DIE HATEN ZE,GELOOF ME NOU MAAR!!!

  50. Achteruit renner vereniging

    NPO moet zich meer op de algemene dingen richten zoals voordien ook getoond en uitgezonden. Betere variatie in plaats van alleen maar allochtonen en grachtengordel TV maken. Prachtig voorbeeld is Andere Tijden. Een van de beste programma’s op TV. Voordien prachtige documentaires over natuur, mens en omgeving. Dat gefocus op islam, ramadan, Suikerfeest enz. Is niet interssant. Op al jazeera ook geen lange docu’s en beschouwingen over westerse leefwijzen, gewoontes en mensen. Dat is ook totaal niet interessant voor die kijkers daar.

  51. Max

    Dancing on ice kijk ik wel op Kijk terug zonder reclame! En zo zullen meer mensen dat doen! Show zit best goed in elkaar. Over het RTL publiek niets meer dat complimentjes dat ze een zaterdagavond bij de zender uit kunnen zitten. Het is een echte uitputtingsslag om eerst het vreselijke All together now te bekijken, met al die gescripte types en vooral uitgerangeerde “sterren”…er is niet doorheen te komen. Dan gaan we over naar het ook uit de mottenballen getrokken Wie ben ik, ook gescript tot de laatste minuut, wat een ellende! Hoe erg moet het zijn om daar als publiek voor te moeten betalen om erbij te mogen zijn! En als toetje mogen we nog naar de herhaling van Frans Bauer kijken die samen met zijn vrouwe de wildste avonturen beleven. Mijn God, en dan zeuren ze hier over De programmering van SBS…….

  52. Britt Scholte Lover

    Dancing on ice is gewoon ronduit saai, je weet al wie er gaat winnen, Juvat de lieveling van de jury, gewoon niet meer leuk om te kijken, en ze moeten eens wat leukers verzinnen ipv zang en schaats shows

  53. Samantha

    Nou ik vind Art juist leuk presenteren. Dus hou eens op die man in de grond te drukken. Wat is er mus met Art. Dat gezeur over Art Ik ga kijken naar Nederland en België. Vind het een leuke programma. Wat humor er bij heerlijk.

  54. Samantha

    Max zeur niet zo in juist leuk. Keer niet de normaal mens te zien.

  55. Max

    #Samantha, geniet er lekker van! Als ik maar niet naast je op de bank moet zitten om mee te kijken, ik vroeg gelijk echtscheiding aan…….

  56. Max

    En #samantha, het was juist een compliment voor alle RTL kijkers….neem het in ontvangst !

  57. Anne

    Nieuws: de polletiek is not amused over het schrappen van reclames voor Op1.
    Verdere bezuinigingen op de NPO zijn nu onvermijdelijk volgens de partijen in Den Haag.

  58. Boerenverstand

    @Sum: Talpa heeft niet drie, maar vier zenders: SBS6, Net5, Veronica en SBS9. SBS9 haalde gisteren niet eens de top15 bij de marktaandelen per zender, maar het bestaat wel echt. Deze zenders opdoeken en een nieuwe starten is voor SBS nog niet zo makkelijk. Kijk maar hoe SBS (voordat Talpa het kocht) het in tientallen jaren opgebouwde merk Veronica – ooit DE omroep voor jong, rebels, man – in een paar jaar tijd kapot gemaakt heeft. John de Mol heeft Talpa producties aan ITV verkocht. Misschien moet hij de zenders ook aan ITV verkopen. De Britse zenders ITV1 (vlaggenschip met general entertainment, nieuws en populaire sport), ITV Be (vrouwen), ITV2 (jongeren), ITV3 (golden oldies) en ITV4 (mannen/sport) hebben wel een duidelijk profiel voor verschillende kijkersgroepen. De commerciële concurrent Channel4 en bijbehorende zenders mikken op middelbare leeftijd en hoger opgeleid. Channel5 en bijbehorende zenders op jongeren, met veel Amerikaans product en reality tv met politie, deurwaarders enz.

  59. Jelle

    Anne@.Dit is een reactie die je zelf terplekke verzint.
    Hou daar toch mee op.
    De NPO heeft geen enkele schade geleden, ze hebben het reclameblok overgeheveld naar NPO 2 rond de Slimste mens. Dus hoger marktaandeel.

  60. Jon

    @ Anna, ja zag het ook in het AD staan, dit krijgt zeker nog een staartje!
    @ Jelle, wellicht ook een keer een andere website bezoeken dan MC. Begin eerst maar met het Artikel over Pauw/OP1 uit het NRC van vrijdag!

  61. Jelle

    Jon, dat bericht in het AD was onjuist volgens de directeur van de STER.
    Hij verklaart dat de reclame blokken naar NPO 2. zijn overgeheveld.

  62. Jon

    Jelle niet nu naïef gaan doen, door het artikel en de vragen is er vanaf morgen weer gewoon reclame, NPO + STER hadden geen keuze, het gaat niet of de kosten maar om het niet naar reclamevrij willen gaan.

    Die beslissing van de Nederlandse Publieke Omroep valt niet te rijmen met het gelijktijdige NPO-protest tegen het kabinetsplan om reclames van publieke zenders te schrappen, stellen de regeringspartijen.

  63. Jelle

    Jon, je zou ook kunnen zeggen dat het niet valt te rijmen dat minister Slob minder reclame op de PO wil en nu op tegen zou zijn.
    En nog 1 keer er is niet minder reclame uit gezonden maar verplaatst naar NPO 2

  64. Doelgroep

    Ze schrappen 2 weken lang 1 reclameblok met een goede reden, dus laten we het niet groter maken dan het is en daar ook geen politieke kostbare tijd aan verspillen. Als de show straks als een trein loopt, hebben ze het goed gedaan. Er zijn grotere problemen in dit land.

  65. Positief

    RTL4 heeft 2 leuke primetime programma’s ATN EN WBI. Jammer dat ze al om 22.30 uur stoppen met uitzenden.
    Op alle zenders is geen leuk familie programma te vinden rond die tijd.

  66. Zo treurig

    Je zal van spelletjes houden en offert je zaterdagavond op voor Wie Is De Drol.

  67. 100% Gegarandeerde RTL PULP

    @positief

    Familie zender RTL stopt altijd om 22.30 uur in het weekend. Daarna komen altijd de herhalingen.

    Lekker goedkoop.

  68. [MikE]

    SBS komt er wel!

  69. Teun-Arie van der Geelen-Coppens

    https://www.mediacourant.nl/2014/10/vpro-baas-ligt-niet-wakker-van-kijkcijfers/

    Dat debiele Mondo trekt nog minder kijkers dan Boeken

  70. Teun-Arie van der Geelen-Coppens

    Als in Mondo blanken worden beschreven als wit, dan is het gewoon een racistisch programma, dus afvoeren die handel.

  71. Xylon

    Over pakweg een maandje scoort Talpa tv weer als een tierelier !.. Het tv seizoen is immers nog láng niet voorbij en de slag om de commerciële kijker trouwens ook nog niet !.. Aan het eind van dit seizoen zal namelijk onder de streep gaan blijken dat de zendergroep van John de Mol het uitstekend gedaan heeft !.. Dit in tegenstelling tot Bertelsmann’s nederlandstalige gedrochten zendergroep die het beduidend slechter doet voor wat betreft de teruglopende kijkersaantallen in totaliteit en het sterk toegenomen aantal geflopte tv-programma’s in vergelijking met het vorige tv-seizoen !.. Grootste smet is natuurlijk wel het peperdure “project-Eva” dat met haar slappe commerciële aftreksel van haar eigen personality showtje Jinek wekelijks kijkers aan het verliezen is !.. Gezien de buitengewone amateuristische productionele uitvoering van haar infotainment programmaatje op 4, zal aan die daling voorlopig geen einde komen !.. Daarbij komt dat een groot deel van de kijkers Madam Boobies inmiddels flink en zéér terecht aan het uitkotsen is !..

  72. Ties

    Xylon
    Sun 19 Jan 2020 om 22:00

    Volgens mij heb jij professionele hulp nodig!

  73. Donald Dumb

    Je bent een medewerker van Talpa, Xylon?
    Hoeveel heb je betaald gekregen om.dit stukje te schrijven?

  74. Peter

    RTL betaald 10 mio€ voor Jinek in 2020!

    1. 2 maanden geen reclame is
    40x8minx2x50k€ = 4 mio€

    2. Salaris Jinek k€ 10 per uitzending
    6 maanden is 1.2 mio €

    3. Producent k€ 50 per uitzending
    6 maanden is 6 mio €

    4. Jair K€ 5 per uitzending
    6 maanden a 360 K€

    Zonder techniek en co = 11.5 mio€
    Dat moet U betalen in uw boodschappen!

  75. Chiel

    1 miljoen per jaar, Peter. Toch niet terug te verdienen anders…

  76. Nicole

    Peter
    Sun 19 Jan 2020 om 23:15

    Er zit reclame voor Jinek. Als er tijdens Jinek reclame was geweest was er voorafgaand geen reclame geweest.

  77. The return of Art?

    Het blijft ploeteren voor die Art Rooijakkers bij RTL.

  78. Jan

    Jammer dat ze vergeten zijn om het afvoerputje door te spoelen

  79. WaveX

    Eva is haar (bescheiden) salaris meer dan dubbel+dwars waard. Straks wordt de kijkcijfer magneet weer aangezet en casht RTL 4 makkelijk 2,8 miljoen kijkers. Òòk als er op een andere zender tegelijkertijd Nederland-Duitsland finale WK aan de gang is. Kijkers waarderen kwaliteit en onafhankelijkheid, onpartijdigheid. Eva bedient hiermee de kijkers op hun wenken!!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.