Carlo Boszhard sprint ook op dinsdag langs NPO 1


De kijkcijfers van dinsdag 21 januari 2020 (SKO)

RTL 4 heeft eindelijk weer eens een groot succes te pakken op een doordeweekse prime-time-avond. Dankzij Carlo Boszhard en zijn Married At First Sight gaat de zender nu op maandag én dinsdag om 20.30 uur langs tv-gigant NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Married At First Sight, dat twee keer per week wordt uitgezonden, zette dinsdag een mooie 962.000 kijkers (17 procent) neer. Op hetzelfde moment trok Opsporing Verzocht 944.000 kijkers (16,6 procent).

Slechts één zender deed het nóg beter om half negen, namelijk NPO 2, waar De Slimste Mens uitkwam op 1,3 miljoen kijkers (22 procent).

De winnaars om half tien waren Opgelicht met 916.000 kijkers (19 procent) op NPO 1, Five Days Inside met 538.000 kijkers (11 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 455.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

De nummer vier op prime time was SBS 6, waar Paleis voor een Prikkie 428.000 kijkers (8 procent) wist te bekoren. Aansluitend trok Hart van Oranje met royaltyfangirl Sandra Schuurhof 300.000 kijkers (6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Team Parate Eenheid: 390.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met New Amsterdam: 315.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier handen op een buik: 265.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Bad Boys: 263.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Road Trip: 129.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Good Luck Chuck: 80.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Sportjournaal (771.000), GTST (770.000), RTL Boulevard (760.000), Editie NL (756.000) en EenVandaag (687.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (726.000), Jinek (706.000), Journaal laat (492.000) en Hart van Nederland (486.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.075.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.278.000
03. De wereld draait dor (NPO1) 1.217.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.178.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.019.000


06. Married at first sight (RTL4) 962.000
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 944.000
08. Opgelicht (NPO1) 916.000
09. Sportjournaal (NPO1) 771.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 770.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 760.000
12. Editie NL (RTL4) 756.000
13. Op1 (NPO1) 726.000
14. Jinek (RTL4) 706.000
15. EenVandaag (NPO1) 687.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.3%
2. RTL4 / 16.7%
3. NPO2 / 9.8%
4. SBS6 / 7.3%
5. RTL5 / 4.6%


6. Vero / 4.2%
7. NPO3 / 4.1%
8. NET5 / 3.9%
9. FOX / 3.2%
10. RTL7 / 2.2%


11. FS1 / 2.2%
12. RTL8 / 1.9%
13. SBS9 / 1.7%
14. FS2 / 1.1%
15. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,2%
2. RTL Nederland 25,4%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen