Roemloze aftocht voor tv-flop Opgezadeld Met Britt


De kijkcijfers van maandag 9 december 2019 (SKO)

Het programma Opgezadeld met Britt over realityster Britt Dekker is maandagavond met lage kijkcijfers geëindigd. Er keken slechts 411.000 mensen (8 procent) naar de uitzending op SBS 6, het vlaggenschip van Talpa Network. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is Dekker niet gelukt om de kijkers van voorganger Chateau Meiland vast te houden. Dat programma trok ongeveer een miljoen kijkers meer. Ook inhoudelijk stelde ‘Opgezadeld’ teleur.

Toen AD-diva Angela de Jong kritiek uitte op de inhoud van Opgezadeld met Britt, reageerde Dekker volstrekt gepikeerd. Wóest was ze. De buitenwereld zag vooral een volkomen gebrek aan incasseringsvermogen en dat zal haar blijven achtervolgen.

De soap van Rico Verhoeven scoorde nóg beroerder na die van Dekker. RICO wist 213.000 kijkers (4 procent) te bekoren.

De meeste mensen keken naar de NPO 1-combinatie Radar Extra (1,4 miljoen en 26 procent) en Droomhuis Gezocht (1,6 miljoen en 32 procent).

Het meest bekeken alternatief werden geboden door RTL 4. Die zender trok met Voor Hetzelfde Geld 814.000 kijkers (16 rpocent) en met Bureau Burgwallen 667.000 kijkers (14 procent).

Het brons op prime time gaat naar Veronica, dat met Veronica Inside 628.000 kijkers (12 procent) scoorde. Pas daarna volgt SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Thomas Crown Affair: 364.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Christmas Cupcakes: 302.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 272.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met La La Land: 161.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Narcostaat: 152.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 137.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (849.000), Editie NL (743.000), Tijd voor MAX (718.000) en GTST (706.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen (1,6 miljoen), Pauw (1,1 miljoen), Hart van Nederland (498.000) en Nieuwsuur (399.000) het meest in trek. Beau trok 393.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.809.000
02. Geheime Dagboek van Hendrik Groen (NPO1) 1.636.000
03. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.618.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.398.000
05. Radar Extra (NPO1) 1.353.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.312.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.248.000
08. Pauw (NPO1) 1.099.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.051.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 849.000


11. Voor hetzelfde geld (RTL4) 814.000
12. Editie NL (RTL4) 743.000
13. Tijd voor MAX (NPO1) 718.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 706.000
15. Met het mes op tafel (NPO2) 669.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.0%
2. RTL4 / 14.8%
3. SBS6 / 7.1%
4. Vero / 6.6%
5. NPO2 / 6.3%


6. RTL7 / 4.7%
7. RTL8 / 4.1%
8. NPO3 / 3.7%
9. NET5 / 3.4%
10. RTL5 / 2.1%


11. SBS9 / 1.6%
12. Discov / 1.4%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 1.1%
15. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,0%
2. RTL Nederland 25,7%
3. Talpa TV 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen