Kijker roast Ali B: minst bekeken editie tot nu toe


De kijkcijfers van dinsdag 17 december 2019 (SKO)

The Voice of Holland-ster Ali B heeft nog nooit zo massaal op reclameposters in het land gehangen als de afgelopen weken: Comedy Central heeft diep in de buidel getast om The Roast of Ali B onder de aandacht te brengen. Toch wist het programma gisteren geen plek te veroveren in de dagelijkse kijkcijfer top 25, want met 427.000 kijkers (8,3 procent) is de televisieroast van Ali B de minst bekeken Comedy Central-roast tot nu toe. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

De eerste roast met Gordon wist 464.000 kijkers (7 procent) te boeien, die met Giel Beelen was een jaar later goed voor 603.000 kijkers (9 procent) en vorig jaar trok die met Johnny de Mol 514.000 kijkers (8 procent).

Overigens is The Roast voor Comedy Central-begrippen alles behalve een kijkcijferflop. Vorige week keken er op hetzelfde tijdstip 40.000 mensen naar de humorzender.

De winnaar op prime time was NPO 1 met Opsporing Verzocht (951.000 kijkers en 18 procent) en Opgelicht (993.000 kijkers en 20 procent).

De tweede in een serie kerstspecial van Chateau Meiland bezorgde SBS 6 het zilver met een mooie 949.000 kijkers (19 procent). Paleis voor een Prikkie trok direct ervoor 792.000 kijkers (15 procent).

Het brons gaat naar NPO 2, dat met Volle Zalen uitkwam op 735.000 kijkers (14 procent).

Verder was RTL 4 het meest in trek. Die zender trok met de film Huisvrouwen Bestaan Niet 615.000 kijkers (12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 343.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Song For Christmas: 248.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met WK Darts 2020: 219.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Gek van geluk: 195.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Lord of the Rings Fellowship: 189.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Paddington: 158.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Een huis vol (1 miljoen), RTL Boulevard (785.000), GTST (781.000), Met het mes op tafel (649.000) en Editie NL (646.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (983.000), Pauw (918.000), Hart van Nederland (576.000), Journaal laat (539.000) en Nieuwsuur (436.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.764.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.413.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.124.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.123.000
05. Een huis vol (NPO1) 1.031.000


06. Opgelicht (NPO1) 993.000
07. De Rijdende Rechter (NPO1) 983.000
08. Opsporing Verzocht (NPO1) 951.000
09. Chateau Meiland (SBS6) 949.000
10. Pauw (NPO1) 918.000


11. Paleis voor een prikkie (SBS6) 792.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 785.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 781.000
14. Volle Zalen (NPO2) 735.000
15. Met het mes op tafel (NPO2) 649.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.2%
2. RTL4 / 14.6%
3. SBS6 / 11.5%
4. NPO2 / 7.5%
5. RTL7 / 4.5%


6. NPO3 / 4.0%
7. RTL8 / 3.8%
8. Vero / 3.5%
9. NET5 / 3.4%
10. RTL5 / 3.4%


11. FOX / 1.5%
12. Discov / 1.2%
13. BBCfirst / 1.1%
14. SBS9 / 1.1%
15. FS2 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,7%
2. RTL Nederland 26,3%
3. Talpa TV 19,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen