Het kan nóg erger: Anna Nooshin naar 62.000 kijkers

Geplaatst op wo 11 dec 2019 om 8:15


De kijkcijfers van dinsdag 10 december 2019 (SKO)

Anna Nooshin zal niet snel nóg eens gevraagd worden om een personality-driven programma te maken op televisie. Haar tv-reeks Mooier Wordt Het Niet stuurt NPO 3 op dinsdagavond tien uur regelrecht het slachthuis in. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 152.000 kijkers (3,3 procent) voor de première en 95.000 kijkers (2,0 procent) voor de tweede aflevering, scoorde aflevering drie dinsdagavond 62.000 kijkers (1,2 procent). Het zijn bizar lage kijkcijfers.

Nooshin mag het dan goed doen met haar bikinifotootjes op Instagram, de tv-kijker zapt met een enorme boog om haar heen. Ook haar eerste programma, Holland’s Next Top Model, heeft bijzonder magertjes gescoord.

Veronica was de grote winnaar op prime time met Ajax – Valencia, dat 2,4 miljoen kijkers (44 procent) scoorde. Dankzij deze wedstrijd was Veronica de grote winnaar van de avond.

Het meest bekeken alternatief was de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (893.000 kijkers en 17 procent) en Opgelicht (707.000 kijkers en 13 procent).

Het brons is voor SBS 6, dat met Paleis voor een Prikkie 672.000 kijkers (12 procent) scoorde en met Wij Emigreren 469.000 kijkers (9 procent).

Verder keken de meeste mensen naar RTL 4’s Verslaafd (539.000 kijkers en 10 procent). Beau Five Days Inside trok aansluitend slechts 392.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Nanny McPhee: 347.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek Oplichters aangepakt: 254.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Volle Zalen: 223.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Storybook Christmas: 179.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Saving Private Ryan: 178.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 173.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (867.000), RTL Boulevard (785.000), Tijd voor MAX (730.000) en GTST (707.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (923.000), de voetbalnabeschouwing (737.000), De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (616.000), Journaal laat (583.000) en Hart van Nederland (455.000) het meest in trek.

Veronica avondmarktleider

Veronica was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en RTL 4 brons met 11 procent.

Top 15
01. Ajax – Valencia (Vero) 2.415.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.772.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.341.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.216.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.176.000


06. Voetbal CL VB (Vero) 934.000
07. Pauw (NPO1) 923.000
08. Opsporing Verzocht (NPO) 893.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 867.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 785.000


11. Voetbal CL NB (Vero) 737.000
12. Tijd voor MAX (NPO1) 730.000
13. Opgelicht (NPO1) 707.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 707.000
15. Met het mes op tafel (NPO2) 701.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Vero / 23.2%
2. NPO1 / 21.4%
3. RTL4 / 11.3%
4. SBS6 / 8.4%
5. NET5 / 4.7%


6. NPO2 / 4.6%
7. NPO3 / 3.4%
8. RTL7 / 3.4%
9. RTL5 / 3.0%
10. RTL8 / 2.9%


11. SBS9 / 1.2%
12. Ziggo / 1.2%
13. Comedy / 0.9%
14. Discov / 0.9%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Talpa TV 37,5%
2. Publieke Omroep 29,4%
3. RTL Nederland 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA








58 Reacties op “Het kan nóg erger: Anna Nooshin naar 62.000 kijkers”


  1. ”VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“;

    Gėnoten van Valencia.
    TLP wederom eerste…..
    Veronica andermaal beter!

  2. Snake Charmer

    En toen lag Ajax eruit byebye hoge kijkcijfers.

  3. Zomaar

    @Snake Charmer

    En daar is RTL 7 heel blij mee, die krijgen nu de wedstrijden van Ajax.

  4. Ad

    Nog even en voetbal is ook voorbij voor Talpa. Het is zo 2021.

  5. Ad

    Wat een bar slechte cijfers weer voor vlaggenschip RTL4. Waar de NPO1 nog prima weet te scoren is RTL weer onzichtbaar.

  6. #De dubbelganger - de enige echte#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Talpa TV 37,5%
    2. Publieke Omroep 29,4%
    3. RTL Nederland 20,6%

    Top NPO en Talpa. Wat een kwaliteit. Jammer van Ajax maar in januari verder kijken op FOX

    Waar is Beau? Boulevard en GTST zakken weer weg.

  7. Thick

    En SBS6 wederom dik onder de 10 procent marktaandeel.
    Top Talpa!

  8. f v turenhout

    HIER IS HILVERSUM ÈÈN DE AVRO

    hier volgen de toto uitslsgen
    npo 1- sbs6 1-0
    veronica – rtl 4 4-0
    npo2 – rtl 8 1-0
    net 5- npo2 1=0
    rtl 7- npo3 -0-3
    sbs 9- rtl 5 2-0
    rtl z– ziggo 0-0

    stand

    1 VERONICA
    ——————
    2 NPO1
    3 RTL
    ——————-
    4 SBS6
    5 NET 5
    6 NPO2
    7 NPO3
    8 RTL 7
    9 RTL 5
    10 RTL 8
    11 SBS 9
    ———————-
    12 ZIGGO
    13 COMEDY

    Dit waren de toto uitslagen

    De AVROgaat nu verder op deze zender met de arbeidsvitaminen, die zal beginnen met de voetbal mars
    ik wens u een prettige voortzetting van deze morgen

  9. Ronnie

    Wederom het bewijs dat leeghoofdige influencers niet persé TV presentatoren kunnen zijn. Als Anna Nooshin ouder wordt, zal ze een rijke man moeten zoeken, want dan is er niets meer waar ze geld mee kan verdienen.

  10. Henk

    @west 8:44
    Jij bent echt zwakzinnig.

  11. f v turenhout

    verdomme is mn radio er mee opgehouden de EL 84 radio buis is kapot
    heeft iemand nog zo`n lamp op zolder liggen wel in de regio hilvrsum, want anders mis ik de arbeidsvitaminen

  12. Gerard Cocks

    Dit intellectueel leeg tutje past ook niet bij de NPO. Eerder RTL5 of een Perzisch peurneau-kanaal.

  13. P v VO...

    Er zijn tenminste nog mensen met humor, de meeste zijn echt gefrustreerde azijnpissers

  14. Minder of Mirjam

    De meeste invloedrijke ‘Influencer’ scoort dus abominabele kijkcijfers. Duidelijk dat al haar instagram volgers gekocht zijn!

  15. ikweethetbeter

    RTL is de grote verliezer !!!!!

  16. ”VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“;

    CO vs. PO: 70,6% – 29,4%!

  17. Bo

    Je kan wel zien dat MC geen sporttype is. Zelden tot nooit gaat het over de kijkcijfers van sport. Gisteren haalt Ajax 2.4 mio kijkers en het gaat hier om een omhooggevallen you tube sterretje…

  18. #De dubbelganger - de enige echte#

    @Bo: Er valt toch ook weinig eer te behalen aan kijkcijfers van voetbal… Dat is gewoon aangekocht…

  19. Zucht

    Voetbal is een overgewaardeerd spelletje. Kost ons veel geld.

  20. LLRV

    Goed dat geen van de talkshows zo idioot durfde te doen en het dramatisch slechte programma van mevr. Nono Onzin te promoten. Stel je voor deze rotzooi besproken bij Pauw die dan ook nog zo doet alsof het fantastisch is. Pauw de topjournalist, in zijn personality-driven show en dan deze garbage. Goed dat Jeroen hier niet aan meewerkt … of?

  21. Misutoria

    2.4 miljoen mensen die kijken hoe een paar volwassen mannen achter een balletje aan rennen.
    Niet te geloven!

  22. Bart M.

    Anna Nooshin van de buis halen en NPO3 opheffen, het blijkt steeds weer een nutteloze zender waar nauwelijks naar wordt gekeken. Kost ook al snel 300 miljoen belastinggeld minder.

  23. Bart M.

    @Misutoria – Maar geldgeile John de Mol verdient er veel mee, dus dat stomme spelletje blijft nog wel een tijdje.

  24. ome h

    2,4 miljoen valt tegen voor zo’n belangrijke wedstrijd

  25. LLRV

    @VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“; Koop een pistool zet ‘m tegen je voorhoofd en druk af! Wedden het wordt dan ”VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“; 0 – pistoolkogel 1.

  26. Peter Wingender

    Zo zie je maar wat je met een influencers in huis haalt; nep uitstraling.

  27. Victor Klootwijk

    Begrijp niet dat er nog steeds zoveel mensen naar DWDD kijken. Holy fck! Altijd weer een bandje met wannabe popsterren daar, met zaadmuziek. En altijd weer de presentator, gasten en publiek die hysterisch op alles reageren.

  28. Robert

    NPO zender minder en er verdwijnt een hoop onzin van de buis.

  29. David

    Anna Nooshin, Nienke Plas…

    Het is duidelijk dat de InFluEnCeRs duidelijk geen poot aan de grond krijgen op de echte televisie.

  30. Duiven Tilly

    Anna Onzin van de buis en lekker laten vloggen bloggen bleren en als influencer veel onzin verkopen zonder inhoud – ze kennen we haar weer -maar tv daar is ze te licht voor en te narcistisch – de draaideur van de Bijenkorf heeft meer emphatie als deze vrouw

  31. Duiven Tilly

    Nienke Plas dat is ook zon bak ellende met grote Amsterdamse bek met geen inhoud.

  32. leo

    Je hebt presentatoren en je hebt mensen die bekend zijn van instagram.

  33. Thymen

    Wanneer worden RTL 5, 7 en 8 opgeheven? En Net5, SBS9?

  34. Ron

    Beau weer door de ondergrens. Het blijft voortmodderen tot het einde…Volgend jaar na Jinek Matthijs op die plek zou een uitkomst zijn.

  35. Eva

    NPO KIJKER,weer posten onder verschillende namen,gaat wel vervelend worden,zielig figuur

  36. Ron

    Kees van der Spek verdiend een groter podium dan dat van RTL5. Weliswaar het best scorende programma van de dinsdagavond op de zender maar voor het type programma wat oprecht en goed is gemaakt gewoon genadeloos te laag. Volgend seizoen gewoon op RTL 4.

  37. J

    SBS6 komt in het nieuwe jaar dagelijks met ‘Lang Leve De Liefde’.

  38. Julia

    Dat zijn Nienke Plas-cijfers lol

  39. Solomon

    Opvallend is wel dat sinds de start van dit seizoen alle programma’s rondom Beau van Erven Dorens naar een dieptepunt zijn gezakt ?!.. Waarschijnlijk heeft de kijker de geveinsde empathie van RTL-Boy Beau nu wel door gekregen ?!.. voor hem zal het nu dus ongetwijfeld erg moeilijker gaan worden om ooit nog eens met een succesvol programma te kunnen komen !.. Het is dan ook eigenlijk min of meer einde oefening voor Beau !.. In zijn lange 22 jarige carrière heeft hij immers oneindig veel kansen bij de commerciële televisie gekregen !.. Jammer maar helaas is Beau nu dan toch nog flink door de mand gevallen !.. Misschien een idee om maar weer eens plaats te gaan nemen achter de Desk van het RTL open riool roddelrubriek ?!.. Het is dan ook het enige succes programma waar deze RTL- kakker nota bene samen Albert Verlinden aan heeft kunnen mee bouwen !..

  40. Wendy

    Vreselijk mens.

  41. Duck

    NPO3 in november zelfs vierde zender van het land en dus zeker niet
    afschaffen.Roepen dat niemand kijkt naar NPO3 is dus grote onzin.

    3 SBS6 8,7%
    4 NPO3 7,2%
    5 NPO2 6,3%
    6 VER 6,1%

  42. MediaPrak

    Tot zover het verdienmodel van JdM met CL wedstrijden.

  43. robb

    Beau geeft zich zelf ontslag eind van de maand dan kan Mathijs instappen.

  44. Mark

    Matthijs gaat voor 1,2 miljoen naar SBS 6. Wordt over 2 weken bekend gemaakt.

    Onder 2 voorwaarden: DWDD moet reclamevrij blijven (daar heeft John geen moeite mee, want hij kan voor en na DWDD toch het dubbele vragen met de commercials) en hij mag voor de NPO in december 6 x Top 2000 a-go-go en 1 x Top 2000 quiz blijven maken.

    DWDD University en DWDD Heimwee blijven bij de NPO, maar dan met Twan Huijs als gewoon University en Heimwee. Adriaan van Dis blijft ook bij de NPO, dus niet meer bij DWDD te zien als tafelheer. DWDD Heimwee: Hier Is Adriaan van Dis gaat 1 x per jaar naar NPO 2 om half 9.

    Zo gaat het er uit zien vanaf maandag 6 januari 2020:

    18:00 HvNL / Shownieuws update / Nu.nl Weer
    18:20 Man Bijt Hond
    18:50 Reclame
    19:00 DWDD
    19:50 Reclame
    20:00 Lingo
    20:30-22:30 Prime Time
    22:30 HvNL / Shownieuws / Nu.nl Weer
    23:30 Man Bijt Hond hh
    00:00 Reclame
    00:10 DWDD hh
    01:00 Reclame
    01:10 HvNL loop

  45. P v VO...

    Mathijs gaat dus naar SBS 6 , daar zullen we geen genoegen mee nemen en zullen ons beraden op een tegenaktie, we gaan ze dwarsbomen met een vervroegde Voice for teenies en… ook zonder relcame kijken wie de sterkste troeven in handen heeft

  46. KUL

    DWDD is van BNN/VARA.

  47. Bep

    Matthijs heeft gewoon contract tot eind maart.

  48. JobF

    @Mark hoe kom je aan deze info? En als het gebeurt is dat niet al in januari

  49. #Persifleren#

    Wat een angst bij RTL en zijn trollen

  50. ronnie

    MC
    Loop toch niet te zeiken.
    Er zijn 10 Nederlands zenders en een paar digitale zenders en ook nog.
    Videoland, disney+, netflix, ect
    Vind je het dan vreemd dat de kijkcijfers minder zijn.
    Dan heb ik het nog geen eens over de jeugd die helemaal geen tv meer kijken.

  51. Kimberly

    Hopelijk is dit haar laatste tv-programma.

  52. JenZ

    De grote verliezer lijkt me Veronica. Nu gaan ze de aankoop vd CL nooit meer terug verdienen.

  53. Het kan nog erger

    Een website zoals deze: niet te bekijken op mobiel. En dat in 2019

  54. Het kan nog erger

    En niet te vergeten dit soort pareltjes: “Veronica was de grote winnaar op prime time met Ajax – Valencia, dat 2,4 miljoen kijkers (44 procent) scoorde. Dankzij deze wedstrijd was Veronica de grote winnaar van de avond.”

    Werkelijk prachtig geformuleerd!

  55. Ik Ben 40+

    En Ajax was de grote verliezer!!!
    RTL7 bij met Ajax en AZ.

    Maar gelukkig hebben we Barcelona met Frenkie de Jong nog bij Veronica.

  56. Henk

    zit nu te kijken naar DWDD waar Robbert ten Brink over All you need is love kerst zit te praten; komt er uberhaupt dit seizoen nog een reguliere serie?!

  57. Ad

    Talpa, kleine speler in Nederlandse markt qua omzet. Gaan het niet alleen meer redden de komende jaren

  58. Carola

    Mevrouw onzin inderdaad van de buis halen. Vreselijke meid.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.