Het kan nóg erger: Anna Nooshin naar 62.000 kijkers
De kijkcijfers van dinsdag 10 december 2019 (SKO)
Anna Nooshin zal niet snel nóg eens gevraagd worden om een personality-driven programma te maken op televisie. Haar tv-reeks Mooier Wordt Het Niet stuurt NPO 3 op dinsdagavond tien uur regelrecht het slachthuis in. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 152.000 kijkers (3,3 procent) voor de première en 95.000 kijkers (2,0 procent) voor de tweede aflevering, scoorde aflevering drie dinsdagavond 62.000 kijkers (1,2 procent). Het zijn bizar lage kijkcijfers.
Nooshin mag het dan goed doen met haar bikinifotootjes op Instagram, de tv-kijker zapt met een enorme boog om haar heen. Ook haar eerste programma, Holland’s Next Top Model, heeft bijzonder magertjes gescoord.
Veronica was de grote winnaar op prime time met Ajax – Valencia, dat 2,4 miljoen kijkers (44 procent) scoorde. Dankzij deze wedstrijd was Veronica de grote winnaar van de avond.
Het meest bekeken alternatief was de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (893.000 kijkers en 17 procent) en Opgelicht (707.000 kijkers en 13 procent).
Het brons is voor SBS 6, dat met Paleis voor een Prikkie 672.000 kijkers (12 procent) scoorde en met Wij Emigreren 469.000 kijkers (9 procent).
Verder keken de meeste mensen naar RTL 4’s Verslaafd (539.000 kijkers en 10 procent). Beau Five Days Inside trok aansluitend slechts 392.000 kijkers (7 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met Nanny McPhee: 347.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Kees van der Spek Oplichters aangepakt: 254.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Volle Zalen: 223.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met A Storybook Christmas: 179.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Saving Private Ryan: 178.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 173.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (867.000), RTL Boulevard (785.000), Tijd voor MAX (730.000) en GTST (707.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (923.000), de voetbalnabeschouwing (737.000), De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (616.000), Journaal laat (583.000) en Hart van Nederland (455.000) het meest in trek.
Veronica avondmarktleider
Veronica was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en RTL 4 brons met 11 procent.
Top 15 01. Ajax – Valencia (Vero) 2.415.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.772.000 03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.341.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.216.000 05. EenVandaag (NPO1) 1.176.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Vero / 23.2% 2. NPO1 / 21.4% 3. RTL4 / 11.3% 4. SBS6 / 8.4% 5. NET5 / 4.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Talpa TV 37,5% 2. Publieke Omroep 29,4% 3. RTL Nederland 20,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: BNNVARA