Britt Dekker en Rico Verhoeven flopcombi op SBS 6


De kijkcijfers van maandag 2 december 2019 (SKO)

De soapmaandag van SBS 6 met de Britt Dekker-soap Opgezadeld met Britt en de Rico Verhoeven-soap RICO blijft erg magertjes bekeken. De combi trok gisteren 390.000 kijkers (7 procent) en 269.000 kijkers (5 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kan nóg erger: Nienke Plas, uit de categorie overschat YouTube-talent, trok om half tien 62.000 kijkers (1,2 procent) met haar soap Nienke en Resley Weten Het Zeker op RTL 5. Oftewel: regelrechte kijkcijferhorror.

De meeste mensen kozen op prime time voor de NPO 1-combinatie Radar en Droomhuis Gezocht, beide goed voor 1,7 miljoen kijkers (31 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief met Voor Hetzelfde Geld (788.000 kijkers en 14 procent) en Bureau Burgwallen (722.000 kijkers en 14 procent).

Het brons is voor Veronica, dat met Veronica Inside 669.000 kijkers (12 procent) scoorde.

De nummer vier was dus SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met The Greatest Showman: 380.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Narcostaat: 246.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nationaal Debat Klem op de werkvloer: 227.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met 4th Ballon D or Ceremony: 200.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Sneeuwwitje en de zeven kleine mensen: 166.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 133.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (893.000), Tijd voor MAX (704.000) en GTST (697.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen (1,8 miljoen), Pauw (1 miljoen), Journaal laat (749.000), Hart van Nederland (568.000) en Shownieuws (449.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.028.000
02. Geheime Dagboek van Hendrik Groen (NPO1) 1.793.000
03. Radar (NPO1) 1.714.000
04. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.678.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.373.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.309.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.222.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.090.000
09. Pauw (NPO1) 1.047.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 893.000


11. Voor hetzelfde geld (RTL4) 788.000
12. Journaal laat (NPO1) 749.000
13. Bureau Burgwallen (RTL4) 722.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 704.000
15. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 697.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.2%
2. RTL4 / 14.3%
3. SBS6 / 7.4%
4. Vero / 6.5%
5. NPO2 / 5.6%


6. NPO3 / 5.2%
7. NET5 / 5.1%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL5 / 2.6%
10. RTL8 / 2.0%


11. SBS9 / 1.8%
12. Discov / 1.6%
13. Comedy / 1.3%
14. TLC / 1.1%
15. RTLZ / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,0%
2. RTL Nederland 22,0%
3. Talpa TV 20,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen