Britt Dekker en Rico Verhoeven flopcombi op SBS 6

Geplaatst op Tue 03 Dec 2019 om 8:00


De kijkcijfers van maandag 2 december 2019 (SKO)

De soapmaandag van SBS 6 met de Britt Dekker-soap Opgezadeld met Britt en de Rico Verhoeven-soap RICO blijft erg magertjes bekeken. De combi trok gisteren 390.000 kijkers (7 procent) en 269.000 kijkers (5 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kan nóg erger: Nienke Plas, uit de categorie overschat YouTube-talent, trok om half tien 62.000 kijkers (1,2 procent) met haar soap Nienke en Resley Weten Het Zeker op RTL 5. Oftewel: regelrechte kijkcijferhorror.

De meeste mensen kozen op prime time voor de NPO 1-combinatie Radar en Droomhuis Gezocht, beide goed voor 1,7 miljoen kijkers (31 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief met Voor Hetzelfde Geld (788.000 kijkers en 14 procent) en Bureau Burgwallen (722.000 kijkers en 14 procent).

Het brons is voor Veronica, dat met Veronica Inside 669.000 kijkers (12 procent) scoorde.

De nummer vier was dus SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met The Greatest Showman: 380.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Narcostaat: 246.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nationaal Debat Klem op de werkvloer: 227.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met 4th Ballon D or Ceremony: 200.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Sneeuwwitje en de zeven kleine mensen: 166.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 133.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (893.000), Tijd voor MAX (704.000) en GTST (697.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen (1,8 miljoen), Pauw (1 miljoen), Journaal laat (749.000), Hart van Nederland (568.000) en Shownieuws (449.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.028.000
02. Geheime Dagboek van Hendrik Groen (NPO1) 1.793.000
03. Radar (NPO1) 1.714.000
04. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.678.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.373.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.309.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.222.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.090.000
09. Pauw (NPO1) 1.047.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 893.000


11. Voor hetzelfde geld (RTL4) 788.000
12. Journaal laat (NPO1) 749.000
13. Bureau Burgwallen (RTL4) 722.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 704.000
15. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 697.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.2%
2. RTL4 / 14.3%
3. SBS6 / 7.4%
4. Vero / 6.5%
5. NPO2 / 5.6%


6. NPO3 / 5.2%
7. NET5 / 5.1%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL5 / 2.6%
10. RTL8 / 2.0%


11. SBS9 / 1.8%
12. Discov / 1.6%
13. Comedy / 1.3%
14. TLC / 1.1%
15. RTLZ / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,0%
2. RTL Nederland 22,0%
3. Talpa TV 20,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








60 Reacties op “Britt Dekker en Rico Verhoeven flopcombi op SBS 6”


  1. ”VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“;

    Gênoten van V.I.
    TLP wederom 3de…..
    Veronica andermaal beter!

  2. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 42,0%
    2. RTL Nederland 22,0%
    3. Talpa TV 20,8%

    Top NPO en Talpa

    Bij het zien van de kop van Beau zapt 50% weg.

  3. Youri

    Blijft bijzonder dat HVNL en shownieuws meer kijkers dan Beau hebben.

  4. Ad

    Rico kan zo in de kliko.

    Nienke en Resly 62.000 kijkers. Ook in de kliko.

    Britt het sprekende paard. Ook in de kliko.

    Wat een hoeveelheid PULP weer.

  5. Eric

    Man bijt hond begint al weken verder weg te zakken. Cijfers waarop de NPO besloot te stoppen. Hadden ze wederom goed gezien bij de NPO.

  6. Peter van der Vorst - is ouderwets

    RTL 7 scoorde met 4th Ballon D or Ceremony: 200.000 kijkers,
    RTL 8 scoorde met Sneeuwwitje en de zeven kleine mensen: 166.000 kijkers,
    RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 133.000 kijkers.

    Mogen deze ook in de kliko?

  7. Solomon

    Talkshow RTL-Beau doet het weer fantastisch jongens !.. Angela de Jong wist het allemaal zo goed te vertellen en ze slaat ook áltijd de spijker op zijn kop hé, wat is die dame van het AD toch ook een vakvrouw gebleken zeg !..

  8. Nijl

    Boulevard toch wel sterk presterend lately

  9. Ikke

    Conclusie: Influencers horen thuis op Youtube, niet op televisie. Influencers moet je dagelijks kunnen volgen, niet 1x per week. Te mager om 60 minuten (inclusief commercials) naar te kijken. Influencers zijn fast food. Geen slow food.

  10. Bart

    @Solomon Dat is ze niet alleen gebleken, dat is gewoon. Die cijfers van Beau kunnen beter maar die gaan nog wel omhoog in het nieuwe jaar hoor.

  11. Curryworst

    @Eric,
    Man Bijt Hond trok te weinig kijkers bij de NPO dus moest stoppen.
    Vervolgens werd het vervangen door het belegen Binnenstebuiten dat het niet veel beter doet.

  12. Dries P.C. R.

    Ik wil ‘n liedje zingen !

  13. Bart

    @Ikke Helemaal mee eens! En we moeten ze ook niet zo verheerlijken en op een voetstuk plaatsen. Kindjes op de basisschool en in de brugklas vinden het leuk maar het stelt allemaal helemaal niet voor. Het zelfde geld voor de grote hoeveelheid aan rappers. De grote media zouden beiden gewoon volledig moeten negeren en dan zal zowel het influencer en rapper zijn een stille dood sterven. Alles wat deze mensen doen is al eens gedaan en dan ook nog eens veel beter.

  14. Solomon

    Eva is geen talkshow talent ze is bij de NPO gewoon gehyped !.. Dus dat gaat niets worden bij RTL-Bertelsmann ! Hooguit kan zij daar bij TV-Luxembourg een tweede Humberto Tan show gaan maken, niet meer en niet minder !.. Talkshow JINEK bij de commerciële RTL zal dan ook een Fake-JINEK show gaan worden !..

  15. Eric

    @curryworst. Binnenste buiten zie plaatst zich met zeer grote regelmaat in de top 25. Man bijt hond is volledig onzichtbaar geworden. Alleen bij de start even “on top”.

  16. Bart

    @Solomon Wat een onzin praat u en wat een onkunde heeft u. Eva en Beau gaan profiteren van het stomme plan van de NPO om met 5 verschillende duo’s een late night te gaan maken.

  17. MediaPrak

    Het enigste positieve van dit tv seizoen van Talpa/SBS is dat er niet langer allerlei JdM studio formats de kijker door de strot worden geduwd. Blijkbaar heeft John z’n ITV bonus binnen en zn format-fabriek verkocht. Maar gezien de ingekochte ‘kennis’ (lees Erland en zn vriendjes) is een marktaandeel van nog geen 8% voor SBS natuurlijk dramatisch.

  18. oja

    Talpa begint gewoon opnieuw een prod maatschapij lijkt me. Dat is wat John het liefste doet.

  19. Eric

    Piet was weer DE topscorer voor SBS6 gisteravond. Zijn grote inbreng in de kijkcijfers valt weg per januari. Ben erg benieuwd wat dit voor SBS6 gaat betekenen.

  20. Peter van der Vorst - is ouderwets

    Youri
    Tue 03 Dec 2019 om 8:06

    Tel daarbij op de vroege Editie en ze hebben meer kijkers dan roddel/leugendesk boulevard.

  21. Criticus

    Ze zouden ‘n pulp top 25 moeten maken! Dan staan RTL 400 en SBS 600 eindelijk weer eens aan de top!

  22. Angela de Jong- ook op loonlijst RTL

    2. RTL4 / 14.3%
    3. SBS6 / 7.4%
    4. Vero / 6.5% = 13,9%

    Nek aan nek race RTL en Talpa.
    Talpa komt iedere maand een stapje dichterbij de nr 2.

    RTL hevelt alles over naar RTL4. Kijkers kunnen ook rekenen.

  23. LucasVD

    @ Eric
    Dat gaat helemaal niets betekenen voor SBS. Piet scoort met zijn eigen weerbericht na Shownieuws belabberd. Het kleine blok tussen HvNL en Show in is goed bekeken, omdat hij daar profiteert van de lead-in en de vaste Shownieuws kijkers die vooral het blok vóór de reclame kijken. Kijkcijfers Shownieuws storten in door de commercialbreak zo laat op de avond. Je moet wel een verdomd goeie teaser hebben om de kijker dan nog vast te houden. Kijkcijfers worden als gemiddelde gemeten. Dus waar zowel Piet als Show in de eerste 10 minuten er misschien 700.000 hebben, is ‘t gemiddelde van Shownieuws een stuk lager omdat aan het einde van t programma meer dan de helft van de kijkers al weg is. Het weer praatje van Piet waar jij en zoveel anderen constant aan refereren, duurt zo kort dat de kijkcijfers altijd goed zullen zijn. Dus: dat zal ook zo zijn met andere weerpresentatoren.

  24. west

    beter is alleen RTL4 en SBS6 de rest opdoeken , heeft totaal geen meerwaarde
    en houdt alleen maar strategish de kanalen bezet

  25. west

    wat zou er gebeuren als in 2022 de cijfers van rtl /talpa onder de 200.000 komen
    en niet meer stijgen

  26. Criticus

    @west, wat zou dat enorm goed zijn voor de NL’s tv!

  27. Criticus

    Weg met die shit, er kijkt toch geen hond naar!

  28. Zomaar

    Zou dat programma met Britt gemaakt zijn voor de NPO, hadden ze het in de middag op 3 voor de kinderen gebracht.

  29. Kees

    @Zomaar
    Dus de doelgroep waar jij onder valt.

  30. Joep

    God zij dank hebben we weer genoten op Netflix hoef ik die puinhoop niet te aanschouwen..

  31. Subsidie TV

    De bejaarden mochten allemaal een uurtje langer opblijven dankzij Hendrik Groen

  32. Minder of Mirjam

    SBS6 scoort weer ouderwets de helft van de kijkcijfers van RTL.

    Randdebiel #NPO Kijker# is de enige die nog naar Britt en Rico kijkt, verder helemaal niemand.

  33. Bart

    @Subsidie TV Bejaarden kijken niet naar dat soort series hoor. Naar MAX kijken heel veel jonge mensen. Sommige zijn zelfs lid van de omroep.

  34. Huh

    SBS6 zoals vanouds weer de helft van de kijkers als RTL4

  35. Guttegut

    Talpa WHOAAAAAAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

  36. #NPO kijker#

    Genoten van DWDD, Hendrik Groen, de mannen van VI en Pauw

    Wat een kwaliteit

  37. Henk

    Rico 1e aflevering een stukje gezien, het interesseerde me niet hoe die jongen leeft.Z’n dochter mag erop los slaan, gauw weggezapt.
    Britt met haar grote bek naar Angela de Jong! Luisteren Britt voor je je mond opentrekt!Kun je nog wat van leren.

  38. Henk

    Hendrik Groen was weer leuk!

  39. Max

    Lol, mensen geloven hier de kijkcijfers, triest volk. Ze zijn net zo nep als de uitslag van de 2e kamer verkiezingen.

  40. Ron

    Fenomenale aflevering van Hendrik Groen. Wat een heerlijke serie. Jammer dat dit het laatste seizoen lijkt te gaan zijn.
    Bureau Burgwallen erg goed gemaakt en minder op sensatie gemaakt dan soortgelijke programma’s op 6. Hopelijk een tweede seizoen.
    Beau een oersaaie show gisteren, en de kijkcijfers zijn er naar. Pauw had ook niet zo’n beste aflevering gisteren met die kakelende kippen aan tafel. Was niet best, maar ook dat kan de beste overkomen….

  41. Ron

    Het gaat nog steeds erg moeizaam met GTST. Normaal gesproken zijn de maandag kijkcijfers altijd wat hoger dan de afleveringen in de rest van de week. Het is het allemaal net niet, de veranderingen gaan te traag voor de doorsnee kijker om snel een verbetering waar te nemen. Die is er zeker al wel de kenners onder ons, maar nog niet overtuigend genoeg voor de doorsnee kijker naar nu blijkt. Wel heb ik het idee dat Bobby en misschien zelfs Lana niet lang meer gaan blijven. Lana laat zich nu ook door Bobby mee slepen in het criminele circuit dus die zullen wel opgepakt worden en dan zie je ze niet meer terug. Dus dat is dan mooi opgeruimd en geregeld.
    Wat betreft Puck, die mag er ook wel uit. Die heeft niet de uitstraling en het karakter wat bij een nieuw GTST past. We hebben al een Nina, en een nog arrogantere Puck hierbij die totaal niet likeable is voor de kijker past daar niet.

  42. jomari

    @Ron 10.45
    Geloof je recensie, hoef ik tenminste niet naar Paul en Beau gemist te kijken.

  43. Jur

    Ik vind bijna 400K voor een nicheprogramma over paarden heel behoorlijk

  44. Bart

    @Ron Ja jammer dat er een 3e seizoen van Hendrik Groen komt. Dat verdient de serie wel. Bureau Burgwallen erg goed gemaakt. Ik vind het wel het beste en meest verassende programma van dit najaar. Goed dat ze het naar RTL4 hebben geplaatst. Het verdient echt meer kijkers.

  45. Britt Scholte Lover

    Beau had voor het eerst geen bn-ers in zijn show, maar ook dan kijkt er geen hond naar! hele saaie onderwerpen en sommige waren precies hetzelfde als bij pauw

  46. Ron

    @Britt Scholte Lover: dat is het hele probleem ook. Wat Beau ook doet, de kijker pakt het niet op. En dat gaat Jinek ook ervaren in januari. Dus exact hetzelfde doen als bij de NPO is verkapte ‘zelfmoord’ voor het programma. En eigenlijk hoop ik dat als ze nu nog niet weten hoe de nieuwe show er uit gaat zien, ze nog even een maandje of 1/2 wachten alvorens gehaast te starten.

  47. Jan

    Ron, zoek een baan.
    Nietsnut.

  48. sukkel

    Walg van Brit dat kind is over het paard getild …. arm paard staat in een heel klein hokje met rotzooi van Brit ze kon geen appel voor hem vinden door de troep die ze had…. ze is een warhoofd en super dom om niet te zeggen achterlijk…..

  49. horloge

    @Max, nee jij bent geloofwaardig met je stomme ideeen hier.

  50. Henk

    @sukkel
    Maak je niet druk, het is maar een paard. Wordt over ern tijdje toch geslacht door middel van een schot in zijn hoofd.

  51. Kersemus

    ”Nienke Plas, uit de categorie overschat YouTube-talent, trok om half tien 62.000 kijkers.”

    Hahaha

  52. Solomon

    Een RTL-variant van het programma JINEK zal en kan nooit hetzelfde gaan worden als het originele JINEK programma bij de NPO ook al betreft het in beide gevallen nog steeds dezelfde presentatrice !..

  53. Jan

    Ik heet Jan, ben een kneus en heb ook geen baan maar lees andere hier graag de les.

  54. Mark

    Beau was totaal nietszeggend gisteren, na 1 minuut afgezet toen ik de gasten hoorde: item over Invictus Games (gaap), Tom Waes en Lia van Bekhoven (???).

  55. Mark

    Zoals verwacht een week geleden: NPO 3 van 700.000 naar 200.000 en die 500.000 kijkers zijn naar NPO 1 gegaan. SBS 6 en RTL 4 stabiel, dus geen extra kijkers.
    Valt me nog mee dat Britt 400.000 haalt. Rico had gewoon op Veronica gemoeten. Had dan ook gelijk de wedstrijd Rico vs Badr op 6 gezet, want dat kan over 2 weken makkelijk boven 1 miljoen halen op Veronica, net als de vorige match.

  56. Anne

    Bejaardenvermaak op NPO1
    Gratis vermaak voor de generatie die Nederland kaalgeplukt achterlaat.

  57. MC bezoeker 49

    NPO1 verpulvert de rest wel zeg. Hele avond mooie cijfers. Knap!

  58. pulpa en rtl wederom verpulvert door de npo

    Lachwekkende cijfers voor Pulpa 7% kijkt nog naar de misplaatste programma’s van deze overbodige zender.

  59. aammehoela

    Heel veel reacties terwijl de enige conclusie is dat de kijkcijfers geen verrassingen kennen. SBS flopt op de maandagavond en NPO 1 is uiterst succesvol op deze avond.

  60. Julia

    Haha Nienke Plas -die dacht: ik start even één televisiecarrière en niemand is geïnteresseerd!

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.