Week na piemelshow: Frank Visser neemt goud over
De kijkcijfers van donderdag 21 november 2019 (SKO)
Een week na de piemelshow van Net5 verovert Frank Visser het goud op donderdagavond prime time. Geen enkele show trok meer kijkers dan zijn Mr. Frank Visser Rijdt Visite op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Visser-show wist om half tien 774.000 kijkers (17 procent) te bekoren. De meest bekeken alternatieven waren Inspector Banks met 701.000 kijkers (16 procent) op NPO 1 en Hoe Zal Ik Het Zeggen met 644.000 kijkers (14 procent) op RTL 4.
De winnaars om half negen waren Praat Nederlands Met Me met 741.000 kijkers (15 procent) op RTL 4, Dit Zijn Wij met 703.000 kijkers (14 procent) op NPO 1 en KVW met 696.000 kijkers (13 procent) op NPO 3.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Onze jongens op Java: 540.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 465.000 kijkers,
- Veronica scoorde met SWAT: 316.000 kijkers
- Net5 scoorde met The Intern: 312.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Silent Witness: 206.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Transformers Revenge of the Fallen: 138.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (875.000), GTST (738.000), Tijd voor MAX (725.000), RTL Boulevard (689.000) en Editie NL (678.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (884.000), Hart van Nederland (760.000), Journaal laat (663.000), Shownieuws (554.000) en Beau (538.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.876.000 02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.249.000 03. De wereld draait door (NPO1) 1.114.000 04. EenVandaag (NPO1) 1.083.000 05. Pauw (NPO1) 884.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.4% 2. RTL4 / 14.9% 3. SBS6 / 11.2% 4. NPO2 / 7.6% 5. NPO3 / 6.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,5% 2. RTL Nederland 25,5% 3. Talpa TV 22,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS