Talpa mikt op online gaming: ‘Groter dan film en muziek’

John de Mol is echt een man van de lineaire televisie, maar het team van zijn Talpa Network richt zich ook meer en meer op online. Nu stapt het mediabedrijf in online gaming: per 1 december stapt ze in een joint-venture met marktleider Azerion. De joint-venture draagt de naam Talpa Gaming en omvat ruim 9.000 spelletjes die gespeeld kunnen worden op de websites Spele.nl en Funnygames.nl. “Gaming entertainment is inmiddels populairder dan film en muziek“, klinkt het.

Naast deze twee websites, waar de spelletjes Governor of Poker en Hotel Hideaway het meest in trek zijn, komt er méér. “Ook nieuwe casual game platformen, waar Nederlanders van jong tot oud zorgeloos kunnen genieten van kwalitatieve spelletjes binnen een betrouwbare en veilige omgeving, zullen gefaseerd worden ontwikkeld.”

Peter de Mönnink, CEO van Talpa Network, zegt: “Het aantal Nederlanders dat online spelletjes speelt is enorm en groeit ook nog eens heel snel. Casual gaming zorgt voor hoog frequent digitaal bereik en levert een waardevolle bijdrage aan het realiseren van nieuwe actieve relaties met consumenten.”

Online spelen is daarmee een essentiële pijler in de Talpa Network strategie. Azerion is, als de grootste Nederlandse casual gaming partij met een portfolio dat goed aansluit op de Talpa Network doelgroepen, de perfecte partner om deze markt te gaan veroveren.

Umut Akpinar co-CEO van Azerion: “Talpa Network begrijpt Nederlandse consumentengewoonten beter dan wie dan ook, dus we zijn erg blij met het partnerschap.

Louise van Nispen, tot voor kort Director Data bij Talpa Network, is benoemd tot CEO en vormt samen met Robbert Oomens (Vice President Product) en Age Sluis (Director Marketing & Sales) het management team van de nieuwe onderneming.

Foto: Talpa

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen