SBS 6 blijft volstrekt kansloos tegenover The Voice


De kijkcijfers van vrijdag 29 november 2019 (SKO)

SBS 6 blijft volstrekt kansloos tegenover de kijkcijferhit The Voice of Holland op RTL 4, nota bene een productie van SBS-eigenaar John de Mol. De films die 6 uitzendt als The Voice op tv is, slaan geen deuk in een pakje boter. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De film The Mummy met Tom Cruise kwam niet verder dan een erbarmelijke 182.000 kijkers (3,4 procent) en daarmee was SBS 6 de achtste zender op prime time, onder meer na zusterzenders Net5 en Veronica.

Ook de komende weken zal RTL 4 op vrijdag weinig te vrezen hebben van SBS 6. Da brengt de zender de films The Great Wall, The Dark Tower en Office Xmas Party op de buis.

The Voice of Holland laat voor het eerst dit seizoen een kijkcijferdaling zien. Tot nu toe wisten alle shows bijna 2 miljoen kijkers te bekoren, maar ditmaal moet het programma genoegen nemen met 1,8 miljoen kijkers (33 procent).

Het meest bekeken alternatief was NPO 2’s Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (22 procent). Aansluitend trok Het Verborgen Verleden van Nederland 481.000 kijkers (9 procent).

NPO 1 scoorde met Serengeti 703.000 kijkers (13 procent) en wist met André Rieu: Welcome to my world 901.000 kijkers (17 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

Op de vierde plek volgt Veronica met 471.000 kijkers (9 procent) voor Veronica Inside.

  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 263.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 262.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 190.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The Mummy: 182.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Absolute Deception: 166.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Point Break: 146.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (952.000), Half acht nieuws (828.000), Gesprek met premier (795.000), GTST (710.000) en RTL Boulevard (669.000) waren de vooravondtoppers.

OP de late avond waren Beau (934.000), Eredivisie op vrijdag (895.000), Pauw (888.000), Journaal laat (546.000), Hart van Nederland (516.000) en Nieuwsuur (470.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.934.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.792.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.275.000
04. Twee voor twaalf (NPO2) 1.230.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.014.000


06. EenVandaag (NPO1) 952.000
07. Beau (RTL4) 934.00
08. André Rieu Welcome to my world (NPO1) 901.000
09. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 895.000
10. Pauw (NPO1) 888.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 828.000
12. Gesprek met premier (NPO1) 795.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 710.000
14. Serengeti (NPO1) 703.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 669.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 23.8%
2. NPO1 / 22.4%
3. NPO2 / 9.0%
4. SBS6 / 6.0%
5. NPO3 / 5.0%


6. Vero / 4.6%
7. NET5 / 3.4%
8. RTL7 / 3.0%
9. RTL5 / 2.8%
10. RTL8 / 2.4%


11. Comedy / 1.3%
12. Discov / 1.1%
13. FS2 / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. SBS9 / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,4%
2. RTL Nederland 32,0%
3. Talpa TV 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen