Pauls Nummer 1 Show scoort iets beter dan Superkids
De kijkcijfers van zaterdag 2 november 2019 (SKO)
De nieuwe zaterdagavondshow Pauls Nummer 1 Show is gisteren met 805.000 kijkers (14,6 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee won de zender van de commerciële concurrent SBS 6, maar niet van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Paul de Leeuw-show deed het iets beter dan Superkids met Johnny de Mol en Wendy van Dijk op SBS 6, maar het verschil is niet heel erg groot. Die show kwam uit op een score van 663.000 kijkers (12,2 procent).
Beide programma’s staan in de schaduw van de winnaar op prime time. Dat was Mindf*ck Caribbean van Victor Mids met 1,3 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1.
Gedurende de tweede helft van prime time scoorde NPO 1 met Even Tot Hier 1,1 miljoen kijkers (20 procent), noteerde RTL 4 met BankGiro Miljonairs 894.000 kijkers (16 procent) en kwam de SBS 6-kopie van Ik Vertrek, Wij Emigreren, uit op 597.000 kijkers (11 procent).
De vierde zender op prime time was Ziggo Sport. Dat station wist met de Formule 1 van de Verenigde Staten 578.000 kijkers (12 procent) te bekoren.
De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Voor wie steek jij een kaarsje op: 399.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Below the surface: 227.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 220.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts World Series Finals: 219.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 214.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Interstellar: 188.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 137.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Kassa (991.000), EenVandaag (806.000), Half acht nieuws (770.000), RTL Boulevard (680.000), Eigen huis en tuin (632.000) en Lachen om home video’s (439.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Sterke Verhalen (722.000), Hart van Nederland (653.000), Shownieuws (469.000), Studio Sport (460.000) en Nieuwsuur (443.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.690.000 02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.495.000 03. Mindf*ck Caribbean (NPO1) 1.303.000 04. Even tot hier (NPO1) 1.138.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.117.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.7% 2. RTL4 / 13.3% 3. SBS6 / 10.5% 4. NPO2 / 6.0% 5. Ziggo / 5.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 31,4% 2. RTL Nederland 23,4% 3. Talpa TV 17,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL, William Rutten
Foto: RTL