Pauls Nummer 1 Show scoort iets beter dan Superkids


De kijkcijfers van zaterdag 2 november 2019 (SKO)

De nieuwe zaterdagavondshow Pauls Nummer 1 Show is gisteren met 805.000 kijkers (14,6 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee won de zender van de commerciële concurrent SBS 6, maar niet van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Paul de Leeuw-show deed het iets beter dan Superkids met Johnny de Mol en Wendy van Dijk op SBS 6, maar het verschil is niet heel erg groot. Die show kwam uit op een score van 663.000 kijkers (12,2 procent).

Beide programma’s staan in de schaduw van de winnaar op prime time. Dat was Mindf*ck Caribbean van Victor Mids met 1,3 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1.

Gedurende de tweede helft van prime time scoorde NPO 1 met Even Tot Hier 1,1 miljoen kijkers (20 procent), noteerde RTL 4 met BankGiro Miljonairs 894.000 kijkers (16 procent) en kwam de SBS 6-kopie van Ik Vertrek, Wij Emigreren, uit op 597.000 kijkers (11 procent).

De vierde zender op prime time was Ziggo Sport. Dat station wist met de Formule 1 van de Verenigde Staten 578.000 kijkers (12 procent) te bekoren.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Voor wie steek jij een kaarsje op: 399.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Below the surface: 227.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 220.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Series Finals: 219.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 214.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Interstellar: 188.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 137.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Kassa (991.000), EenVandaag (806.000), Half acht nieuws (770.000), RTL Boulevard (680.000), Eigen huis en tuin (632.000) en Lachen om home video’s (439.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Sterke Verhalen (722.000), Hart van Nederland (653.000), Shownieuws (469.000), Studio Sport (460.000) en Nieuwsuur (443.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.690.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.495.000
03. Mindf*ck Caribbean (NPO1) 1.303.000
04. Even tot hier (NPO1) 1.138.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.117.000


06. Kassa (NPO1) 991.l000
07. BankGiro Miljonairs (RTL4) 894.000
08. Schaatsen WK KW 1500M Heren (NPO1) 894.000
09. EenVandaag (NPO1) 806.000
10. Pauls Nummer 1 Show (RTL4) 805.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 722.000
12. Sterke verhalen (NPO1) 722.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 680.000
14. Superkids (SBS6) 663.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 653.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.7%
2. RTL4 / 13.3%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO2 / 6.0%
5. Ziggo / 5.6%


6. RTL7 / 4.4%
7. FS1 / 3.7%
8. NPO3 / 3.7%
9. RTL5 / 3.6%
10.  NET5 / 3.5%


11. Vero / 3.0%
12. RTL8 / 2.1%
13. FS2 / 1.8%
14. RTLZ / 1.0%
15. N.geog / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,4%
2. RTL Nederland 23,4%
3. Talpa TV 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL, William Rutten

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen