Paleis voor Prikkie momenteel succesvolste SBS 6-titel


De kijkcijfers van dinsdag 12 november 2019 (SKO)

Niet programma’s met grote sterren zoals het Superkids van Wendy van Dijk of Het Mooiste Liedje van Johnny de Mol, maar Paleis voor een Prikkie met het realityduo Frank en Rogier is momenteel de succesvolste titel van SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar de tv-kijker niet erg warmloopt voor de weggekochte sterren van SBS 6, scoren de realitysterren van de zender wél erg goed. Naast Frank en Rogier zijn ook de Meilandjes immers grote publiekstrekkers.

Paleis voor een Prikkie begon vorige week aan het nieuwe seizoen en ook gisteren zaten er met 771.000 kijkers (14 procent) weer veel liefhebbers voor de buis. Alleen het voetbal op Veronica en NPO 1 wisten meer kijkers te bekoren. Wél versloeg SBS 6 dus opnieuw zijn commerciële concurrent RTL 4.

Na Paleis voor een Prikkie blijft Home Alone wel teleurstellen. Daar keken ditmaal 304.000 mensen (6 procent) naar.

Het goud is dus voor Veronica, dat met de Oranje Leeuwinnen tegen Slovenië 1,3 miljoen kijkers (23 procent) scoorde. NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met Opsporing Verzocht (1 miljoen en 18 procent) en Opgelicht (1 miljoen en 20 procent).

Pas op de vierde plek komt RTL 4. Verslaafd kwam uit op 614.000 kijkers (11 procent) en De Sleutel had er 670.000 (13 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 292.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Volle Zalen: 248.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 212.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Charlie’s Angeles Full Throttle: 202.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grenzeloos Verliefd Baby: 194.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 181.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Sinterklaasjournaal (937.000), RTL Boulevard (821.000), Editie NL (740.000), Tijd voor MAX (717.000), GTST (699.000) en BinnensteBuiten (650.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,4 miljoen), Pauw (1,1 miljoen), Journaal laat (538.000) en Hart van Nederland (510.000) het meest in trek. Beau trok 398.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met ruim 13 procent en Veronica brons met bijna 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.637.000
02. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.429.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.362.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.285.000
05. Voetbal EK KW NLD SVN Dames (Vero) 1.277.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.239.000
07. Pauw (NPO1) 1.090.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.058.000
09. Voetbal EK KW NB (Vero) 1.056.000
10. Opgelicht (NPO1) 1.021.000


11. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.010.000
12. Sinterklaasjournaal (NPO3) 937.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 821.000
14. Paleis voor een prikkie (SBS6) 771.000
15. Editie NL (RTL4) 740.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.9%
2. RTL4 / 13.4%
3. Vero / 12.9%
4. SBS6 / 8.1%
5. NPO2 / 5.8%


6. NPO3 / 5.6%
7. RTL5 / 3.8%
8. NET5 / 3.3%
9. RTL7 / 3.3%
10. RTL8 / 2.8%


11. SBS9 / 2.5%
12. TLC / 1.3%
13. Comedy / 1.3%
14. Discov / 0.9%
15. BBCfirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,3%
2. Talpa TV 26,8%
3. RTL Nederland 23,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen