Oeps: Merel Westriks Ladies Night naar 145.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 20 november 2019 (SKO)

Merel Westrik ziet de kijkcijfers van haar wekelijkse vrouwentalkshow Ladies Night flink instorten op Talpa Networks’ Net5. De zesde aflevering kwam gisteren niet verder dan 145.000 kijkers en 3,2 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kijkcijferverloop van Ladies Night is vrij deprimerend. De eerste vijf afleveringen scoorden 378.000 (8,5 procent), 282.000 (5,8 procent), 202.000 (4,4 procent), 267.000 (5,6 procent) en 184.000 kijkers (3,8 procent).

Nu is dat kijkersaantal dus nóg verder gedaald. Van het aantal kijkers naar de veelbelovende première-aflevering zijn er nu nog 38 procent over en dat is natuurlijk niet best.

Haalt Ladies Night de kerst? Dat wel. Sterker nog: de talkshow gaat ook door ná de kerst. “Natuurlijk. We zijn nog maar net begonnen. We zijn nog aan het bouwen. Dus natuurlijk komt er een tweede seizoen. Of beter gezegd: we hebben geen tweede seizoen, we gaan gewoon door na de kerst“, zei Net5-bazin Jildou van der Bijl vorige week in Beau.

Westrik vulde aan dat de show ’tot de zomer’ doorgaat en het liefst Greta Thunberg of prinses Amalia te gast zou hebben. Met deze kijkcijfers is dat natuurlijk meer dan ooit wishful thinking.

Het gaat sowieso niet zo lekker met de LINDA.-programmaatjes die op Net5 worden neergezet. Ook het programma voor Ladies Night, Misdaad Advocaten, doet het onveranderd slecht. Daar keken 125.000 mensen (2,3 procent) naar.

Tussen Kunst en Kitsch was de grote winnaar op prime time met 1,7 miljoen kijkers (31 procent) op NPO 1. Aansluitend trok De Reünie 852.000 kijkers (18 procent).

RTL 4 pakte zilver op prime time dankzij Het Perfecte Plaatje (885.000 kijkers en 16 procent). De kijkcijfers stortten in toen Art Rooijakkers in beeld kwam. Zijn programma Rooijakkers over de Vloer kwam niet verder dan 540.000 kijkers (12 procent).

SBS 6 versloeg RTL 4 om half tien met het door 679.000 mensen (15 procent) bekeken Cash or Trash. Dennis en de Vrije Geesten trok ervoor 573.000 kijkers (11 procent).

Verder was Veronica het meest in trek. De film Kingsman: The Golden Circle kwam uit op 584.000 kijkers (13 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 321.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 266.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter Than My Daughter: 243.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 242.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 145.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Transformers: 86.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (991.000), RTL Boulevard (850.000), GTST (782.000), Editie NL (706.000), Tijd voor MAX (690.000) en Sinterklaasjournaal (637.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (860.000), Hart van Nederland (654.000) en Proef Eenzaamheid (523.000) het meest in trek. Beau kwam uit op 440.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.906.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.682.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.356.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.319.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.158.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 991.000
07. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 885.000
08. Pauw (NPO1) 860.000
09. De Reünie (NPO1) 852.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 850.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 782.000
12. Editie NL (RTL4) 706.000
13. Tijd voor MAX (NPO) 690.000
14. Cash or Trash (SBS6) 679.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 654.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.0%
2. RTL4 / 14.9%
3. SBS6 / 9.5%
4. Vero / 8.1%
5. NPO3 / 6.2%


6. NPO2 / 5.5%
7. RTL5 / 3.6%
8. RTL8 / 3.4%
9. NET5 / 3.3%
10. SBS9 / 2.3%


11. RTL7 / 1.8%
12. Discov / 1.6%
13. TLC / 1.6%
14. Comedy / 1.0%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,7%
2. RTL Nederland 23,7%
3. Talpa TV 23,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen