Oeps: Merel Westriks Ladies Night naar 145.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 20 november 2019 (SKO)

Merel Westrik ziet de kijkcijfers van haar wekelijkse vrouwentalkshow Ladies Night flink instorten op Talpa Networks’ Net5. De zesde aflevering kwam gisteren niet verder dan 145.000 kijkers en 3,2 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het kijkcijferverloop van Ladies Night is vrij deprimerend. De eerste vijf afleveringen scoorden 378.000 (8,5 procent), 282.000 (5,8 procent), 202.000 (4,4 procent), 267.000 (5,6 procent) en 184.000 kijkers (3,8 procent).

Nu is dat kijkersaantal dus nóg verder gedaald. Van het aantal kijkers naar de veelbelovende première-aflevering zijn er nu nog 38 procent over en dat is natuurlijk niet best.

Haalt Ladies Night de kerst? Dat wel. Sterker nog: de talkshow gaat ook door ná de kerst. “Natuurlijk. We zijn nog maar net begonnen. We zijn nog aan het bouwen. Dus natuurlijk komt er een tweede seizoen. Of beter gezegd: we hebben geen tweede seizoen, we gaan gewoon door na de kerst“, zei Net5-bazin Jildou van der Bijl vorige week in Beau.

Westrik vulde aan dat de show ‘tot de zomer’ doorgaat en het liefst Greta Thunberg of prinses Amalia te gast zou hebben. Met deze kijkcijfers is dat natuurlijk meer dan ooit wishful thinking.

Het gaat sowieso niet zo lekker met de LINDA.-programmaatjes die op Net5 worden neergezet. Ook het programma voor Ladies Night, Misdaad Advocaten, doet het onveranderd slecht. Daar keken 125.000 mensen (2,3 procent) naar.

Tussen Kunst en Kitsch was de grote winnaar op prime time met 1,7 miljoen kijkers (31 procent) op NPO 1. Aansluitend trok De Reünie 852.000 kijkers (18 procent).

RTL 4 pakte zilver op prime time dankzij Het Perfecte Plaatje (885.000 kijkers en 16 procent). De kijkcijfers stortten in toen Art Rooijakkers in beeld kwam. Zijn programma Rooijakkers over de Vloer kwam niet verder dan 540.000 kijkers (12 procent).

SBS 6 versloeg RTL 4 om half tien met het door 679.000 mensen (15 procent) bekeken Cash or Trash. Dennis en de Vrije Geesten trok ervoor 573.000 kijkers (11 procent).

Verder was Veronica het meest in trek. De film Kingsman: The Golden Circle kwam uit op 584.000 kijkers (13 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 321.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 266.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter Than My Daughter: 243.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 242.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 145.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Transformers: 86.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (991.000), RTL Boulevard (850.000), GTST (782.000), Editie NL (706.000), Tijd voor MAX (690.000) en Sinterklaasjournaal (637.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (860.000), Hart van Nederland (654.000) en Proef Eenzaamheid (523.000) het meest in trek. Beau kwam uit op 440.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.906.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.682.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.356.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.319.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.158.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 991.000
07. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 885.000
08. Pauw (NPO1) 860.000
09. De Reünie (NPO1) 852.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 850.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 782.000
12. Editie NL (RTL4) 706.000
13. Tijd voor MAX (NPO) 690.000
14. Cash or Trash (SBS6) 679.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 654.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.0%
2. RTL4 / 14.9%
3. SBS6 / 9.5%
4. Vero / 8.1%
5. NPO3 / 6.2%


6. NPO2 / 5.5%
7. RTL5 / 3.6%
8. RTL8 / 3.4%
9. NET5 / 3.3%
10. SBS9 / 2.3%


11. RTL7 / 1.8%
12. Discov / 1.6%
13. TLC / 1.6%
14. Comedy / 1.0%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,7%
2. RTL Nederland 23,7%
3. Talpa TV 23,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

64 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
november 24, 2019 14:54

Merel de loser!

Gast
Viola
november 22, 2019 23:15

Ziet dan niemand hoe ontzettend gemaakt overdreven alles in deze show is., a la Oprah?! Dat idiote geklap en opstaan van publiek, alsof er een heldendaad is verricht. Het opvoeren van steeds weer dezelfde gebotoxde bn-ers en ontbreken van ‘normale’ mensen. Maar vooral tenenkrommend: het overdreven gedoe van Merel, met voortdurend ingestudeerde moves:”dat ge wapper met de handen, de overdreven lach, het zogenaamd geinteresseerd kijken naar de gasten, de idiote verwrongen stand van haar benen vanwege de combi van lage stoel en palen van hakken… En waarom altijd in kostuum? Dat imago had Margriet al., dus niet erg origi rel! Weg met Matige Merel.

Gast
Ben
november 22, 2019 15:38

En dan die bespottelijke aankondiging van de decembermaand. Een mooie vrouw naast zo’n pratende playbackmond en dan dat verminkte gezicht erbij. Hoe pijnlijk ernaast is dit zeg!!!!
Merel wegwezen. Its over!!

Gast
Ben
november 22, 2019 15:36

Alles wat linda doet is zoooooooo ggggggooooeeeedddd!
Veranderd allemaal in ……..koeiemest. juist!
En dan dat hilarische : powered by linda. Was eerst nog hilarisch en is nu alleen nog maar zielig en zeer zeer zeer zeer zeer pijnlijk.
De boeren proberen onderuit te halen in dit niemendalletje is de nekslag geworden. Gaat ook nog ver onder de 100.000 kijkers komen. Mensen schamen zich om te zeggen dat ze naar een pubershow voor 60-jarigen zitten te kijken. Dit is nu het lindanivo. Pijnlijk. Zeer pijnlijk.
Merel een goed advies. Niet meer met de molletjes. Its over!!!

Gast
Kayleigh
november 22, 2019 12:42

Tja Mereltje…..toch te hoog gegrepen voor je he? En dan dat slappe gelul met je “Een programma met vriendinnen opo de bank” Wie denk je nou eigenlijk voor de gek te houden met je gemaakte gezwets?Ga lekker een normale baan zoeken en zak weg in de vergetelheid want je kon niks, je kunt niks en je zult ook nooit iets kennen…..Dag Mereltje…leer maar eens een toontje lager te zingen….nikskunner!

Gast
Zelfs een Merel raakt bij Pulpa vleugellam
november 21, 2019 19:47

Hoe erg is het als je als geldgraaiende vriendin van de afgetobte oude gebotoxeerde Linda denkt het te maken en het is niks helemaal niks.

Terwijl de Net5-bazin Jildou gaat voor de Bijl van beroep nikskunner Beau zit te vertellen dat ze in de opbouw zijn. Opbouw het niveau van het programma heeft de complete sloop al lang ingezet.

Lachwekkend die gekochte geldgraaiers op Pulpa en RTL. Ze kunnen niks, ze stralen niks uit allen met dit alles wordt de bankrekening gevuld. Zum kotzen.

Gast
Bart
november 21, 2019 19:17

Het is dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeell slecht

Gast
TT
november 21, 2019 17:33

Merel is een leuke vrouw maar zo bloednerveus daar wordt ik zelf onrustig van dus geen ontspanning tv.

Gast
Carola
november 21, 2019 17:17

Jammer geen mening over sbs6 ontslag dames dan Thunberg vererinf. Eng groen links clubje. Sex onderwerpen vervelend en niet nodig. Vervelende vaak niet slimme gasten. Dan is het zo klaar.

Gast
HansR
november 21, 2019 16:52

als Merel genoegen wil nemen met het bescheiden salarisje van 195.000 euro pj zou ze per 1-1-2020 de opvolger kunnen zijn op NPO 1 van Eva. Daar scoort ze dan makkelijk 995.000 kijkers in plaats van de bescheiden 195.000 kijkers bij de De Mol sekte.

Gast
blues
november 21, 2019 15:34

Wel jammer dat Johan Derksen zijn internetstation Grolloo Radio niet heeft gepromoot bij Pauw, daar was nu ruimte voor omdat het item over Grolloo en blues ging. Zo wordt het nooit wat met die zender. Hij geeft zo af op de hedendaagse radio, nu doet hij het zelf en nu hoor je hem er niet meer over. Luisteraars krijgt hij dan ook niet!

Gast
Ron
november 21, 2019 15:03

@Sabine: het deed Pauw ogenschijnlijk goed zo’n bescheiden tafel. Hij wordt dan nóg beter en sterker in zijn vragen, en grappiger bij types als Jules Deelder.

Gast
Mark
november 21, 2019 13:50

Bij RTL denken ze nog steeds dat kinderfilms als Transformers scoren. Wederom onder 100.000 net als de vorige keer. Zal vanavond niet anders zijn. Is alleen leuk voor nerds die zich ook zo verkleden als al die Marvel/Hasbro personages…

Gast
sukkel
november 21, 2019 13:28

Gewoon van de buis halen dat kippenhok…..

Gast
Sven L.
november 21, 2019 13:26

“Tijd om te groeien” haha. Nee. Donnie hierboven heeft helemaal gelijk. Als men nu niet kijkt, kijkt men over een half jaar ook niet. Je kunt maar 1 x een eerste indruk maken, en dat is mislukt.

Gast
Titalpa
november 21, 2019 13:16

Prachtig om te zien dat Talpa aan het zinken is. Mensen zijn SBS moe. Herhaling na herhaling en kopie na kopie.

Verder zijn ze inspiratieloos

Gast
A.M.
november 21, 2019 13:12

Toevallig zag ik gisteren een stukje van het programma van Merel, zaten allemaal van die lui die plastische chirurgie hebben laten doen, maar dan wel heel extreem. Geen gezicht letterlijk en figuurlijk!

Gast
John de Mol - Narcist
november 21, 2019 13:10

Hahaha ik heb Mereltje alleen maar met dit programma gelokt. Maar ze moet natuurlijk gewoon Hart van Nederland voor mij gaan doen. Sluw plannetje he ;)

Gast
Sabine
november 21, 2019 12:19

Eens met Ron! Door minder gasten aan tafel bij Pauw was er meer rust en was het beter. Goeie gasten ook! (al was het zingen van Deelder aan het einde verschrikkelijk)

Gast
Ik Ben 40+
november 21, 2019 12:05

Weinig live sport. Alleen Davis Cup tennis op Ziggo14 en Select.
Dus gekeken naar Het Perfecte Plaatje op RTL4. Heel leuk programma.
Ook Rooijakkers Over De Vloer (RTL4) had een prima aflevering.
Op de late avond hadden zowel Beau (RTL4) als Pauw (Ned1) een heerlijke talkshow met uitstekende gasten.
Beau o.a. met een Dakarauto in de studio + gebroeders Coronel en Pauw had een fles Deelder Gin.
Beiden eindigden met 2 niet echt geweldige zangers (Johnny de Mol en Jules Deelder, maar met beiden een prachtig nummer.

Gast
valerie
november 21, 2019 11:55

Ladies Night is niet zo bijzonder, logisch dat het steeds minders kijkers trekt want het boeit na een paar weken niet meer. Wordt een beetje moe van de BN’ers die weer komen opdraven pffffff.

Gast
aammehoela
november 21, 2019 11:51

Het is jammer voor Merel maar deze kijkcijfers zijn geheel volgens verwachting. Voor het overige heb ik weinig gereageerd. Is ook niet nodig, weinig tot geen verrassingen de afgelopen periode.

Gast
robb
november 21, 2019 11:35

Het ligt aan de zender ,de meeste mensen hebben een paar zenders waar ze naar kijken en daar wijk je niet vanaf,het is ook maar een keer per week op een onmogelijke tijd van 21.30 .

Gast
Eindtrap
november 21, 2019 11:22

@Ivan
Onzin.
De eerste aflevering wist men wel te vinden.
Het is gewoon slecht.

Gast
ivan
november 21, 2019 11:17

Ik denk werkelijk als ladies night op npo uitgezonden was dan hadden ze op zijn minst 500.000 kijkers. net5 kan ik niet vinden staat ergens op 18 op mijn afstandbediening

Gast
Henk
november 21, 2019 11:09

Nick en Simon doen gezamenlijk de presentatie vanhet nieuwe seizoen van Beste zangers. Dat AVROTROS zojuist bekend op instagram

Gast
Boer Hans
november 21, 2019 11:07

Als ik kippen wil horen tokken, dan ga ik wel naar Barneveld.

Gast
Ron
november 21, 2019 10:51

Tja, naamsveranderingen en Talpa blijft een moeilijk onderwerp. Ze willen er niet aan. Niet slim.
Wat een heerlijke tafel had Pauw, Peter R., Johan Derksen en Jules Deelder. Je merkt gelijk dat er rust aan tafel komt er is langer de ruimte voor een dieper gesprek dan wanneer hij doorgaans met 4 gasten of meer aan tafel zit. Ditzelfde geld voor een Beau die wederom een bloedsaaie tafel had en uitwisselbaar met Pauw zijn tafel. Er blijft niets te kiezen voor de kijker. Op dit moment kiest de kijker nog genadeloos voor Pauw, en als Jinek dezelfde lijn door gaat zetten vraag ik me echt af waarom Blue Circle van de late night shows is afgehaald en waarom haar producent dit blok nu over heeft genomen. Maar ik ben benieuwd natuurlijk…

Gast
Sip
november 21, 2019 10:43

Wij hebben gisteren gekeken en het kan ons niet boeien. Laatste keer.

Gast
gerdien
november 21, 2019 10:27

Aiii…nou wordt het echt pijnlijk. Natuurlijk komt dit niet terug na de winterstop. Of in sterk gereviseerde versie. Het probleem is dat het uitgangspunt de eigen bubbel is: ‘wij zitten altijd zo gezellig onder elkaar als vriendinnen te kletsen over van alles en nog wat en leuk dat we dan zijn!’. En dat dan in een tv-formatje gieten. Werkt niet.

Gast
Eric
november 21, 2019 10:12

Het speeltje van de media, voor de media. Niemand anders in Nederland is geïnteresseerd.

Gast
Bart
november 21, 2019 10:07

Ladies night is geen slecht programma. Het staat ook op de goede zender. Het ligt aan hoe de zender voor de rest in elkaar zit. De naam, het profiel en de rest van de programmering. Die moet naast de paar Nederlandse programma’s volledig op de schop. Als je zo graag een vrouwenzender wilt zijn zorg dan ook dat de hele zender dat is en dat je dat in alles uitstraalt.

Gast
snuifje
november 21, 2019 10:03

Zo zie je maar, bij stellen is de man blijkbaar nog steeds de baas over de afstandsbediening.

Gast
Gerrie
november 21, 2019 09:58

Het gaat nergens over. Een koe die staat te schijten is net zo boriend

Gast
”VeronicaDoet@?....Beter!“;
november 21, 2019 09:41

Gênoten van Pauw.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Paut Pielusma
november 21, 2019 09:41

Het ligt niet aan Merel, het is gewoon omdat Talpa niet is te pruimen.
Merel had bij RTL nieuws een betere stek, waar meer naar werd gekeken.

Gast
Gerit
november 21, 2019 09:41

Zie ik nou goed dat Lingo gtst niet meer inhaalt

Gast
Anouk
november 21, 2019 09:32

Na dat item over de grootte van de clitoris, wist ik welk niveau ze heeft bereikt.
En probeer daar maar weer eens vanaf te komen…
Ik zeg tot de Kerst.

Gast
Willem
november 21, 2019 09:30

CASH OR TRASH scoort goed, zeker voor eerste seizoen.

Gast
Hugo
november 21, 2019 09:28

Nee, het programma is ook niet zo sterk, zoals hierboven wordt gesuggereerd. Het is meer van hetzelfde. Het kabbelt. En door de gasten en titel jaag je alle mannelijke kijkers direct weg, wat een domme zet is. Als man blader ik ook weleens door de Linda, of kijk ik Grenzeloos Verliefd mee. Maar Ladies Night, met louter Ladies, sla ik over. Niet over nagedacht.

Gast
HEE MEN
november 21, 2019 09:18

@Mieke we leven niet meer in 1980 toen bijna iedereen een 9 to 5 jop had
de kijkcijfers bepalen niet het succes van een programma alleen
als een bepaald programma wordt uitgezonden over grote supermarkten bij RTL tussen .20.30- 2130 dan zullen de kijkcijfers ook laag zijn in de doelgroep want die werken tot 21.30 uur kijkcijfers bepalen helemaal niets meer of het een succes was , tv programma`s kunnen ook bij veel kijkers als achtergrond aan staan
of bij gebrek aan iets leuks op tv , uit gewoonte op een vaste zender zetten , en onderhand iets anders doen !
persoonlijk vind ik dat de kijkcijfermeting achterhaald is !

Gast
Pieterke
november 21, 2019 09:16

Als ze van mening zijn dat die Greta ‘Groene Leugen’ Thunberg in die show moet komen dan kijk ik vanaf nu al niet meer. Wat een domme instelling van de programmamakers.

Gast
Marianne
november 21, 2019 09:14

Zij was er als de kippen bij. Wat een foto!

Gast
Ha ha ha ha tsjiiiiii
november 21, 2019 09:11

John: “Merel, hoe staat het met het bouwwerk?
Merel: “Ja gaat goed John! We hebben vorige week het dak gedemonteerd en vandaag gaan we de fundering slopen”
John: “Oh, dat klinkt goed! Ga zo door Merel!”

Gast
Elize
november 21, 2019 09:05

Zelfs the big bang theory, scoort 2x meer kijkers dan dit programma. En dit is de zoveelste herhaling en kan op Netflix worden bekeken. Blijkt dat niemand op de verhalen over pms en al dat andere gezeur zit te wachten. Zelfs niet door ons vrouwen.

Gast
HEE MEN
november 21, 2019 09:05

@ VIi kijker vrouwen zijn alleen lekker in de hooiberg

Gast
Mieke
november 21, 2019 09:03

Langzaam gaan alle cijfers weer naar wat we al jaren gewend waren. Vooral NPO en beetje RTL in de top 15 van de dag. SBS6 weer onder de 10 % dagelijks marktaandeel.
De top van de Talpa opleving is al weer geweest.

Gast
Laureen
november 21, 2019 08:59

Met uitgesteld kijken kwam de show van vorige week uit op een keurige 262k. Dat is een prima score voor Net5.

Gast
reaguurder
november 21, 2019 08:56

Help 8:38, jij snapt het, nu die overige 145.000 nog.

Gast
VI kijker.
november 21, 2019 08:56

Vrouwen zijn dan ook niet interessant, en al helemaal niet als je ze langer dan een half uur moet aanhoren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen