NPO 1 blijft Linda de Mol ook met Mindf*ck de baas
De kijkcijfers van zaterdag 19 oktober 2019 (SKO)
Het speciale Caribbean-seizoen van de Victor Mids-show Mindf*ck is gisteren met succes van start gegaan op NPO 1. Er keken 1,3 miljoen mensen (24 procent) naar de seizoensopener. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook zonder de Jan Smit-show Beste Zangers blijft NPO 1 tv-koningin Linda de Mol en haar SBS 6-show Ik Hou Van Holland de baas. Dat programma was gisteren wederom de nummer twee op prime time met ditmaal 1,2 miljoen kijkers (21 procent).
Ook gedurende de tweede helft van prime time won NPO 1 van SBS 6. Even Tot Hier ging van start met 1 miljoen kijkers (19 procent), terwijl Echt Waar op 744.000 kijkers (15 procent) kon rekenen. Later op de avond trok NPO 1 nog 714.000 kijkers (16 procent) met Sterke Verhalen.
De teleurstellende derde blijft RTL 4 met ditmaal 676.000 kijkers (13 procent) voor de Chantal Janzen-show Dancing with the Stars.
De vierde plek op prime time was voor FOX Sports Eredivisie 2. Die zender wist met Utrecht – PSV 381.000 kijkers (7 procent) te bekoren.
De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Victoria: 340.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Below the surface: 280.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Deepwater Horizon: 227.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 216.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Champions League of Darts: 187.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 180.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Ambulance Down Under: 116.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Kassa (1 miljoen), Zesuurjournaal (812.000), Half acht nieuws (695.000), EenVandaag (688.000), RTL Boulevard (530.000) en Lachen om home video’s (501.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Hart van Nederland (791.000), Sterke verhalen (714.000), Nieuwsuur (579.000), Studio Sport (519.000) en Shownieuws (517.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 12 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.484.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.369.000 03. Mindf*ck Caribbean (NPO1) 1.343.000 04. Ik Hou Van Holland (SBS6) 1.161.000 05. Kassa (NPO1) 1.016.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.6% 2. SBS6 / 15.7% 3. RTL4 / 11.9% 4. FS2 / 6.5% 5. NPO2 / 6.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,5% 2. Talpa TV 23,4% 3. RTL Nederland 20,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: AVROTROS