Linda uit beeld, Wendy in beeld: 71 procent zapt weg

Geplaatst op Mon 07 Oct 2019 om 7:55


De kijkcijfers van zondag 6 oktober 2019 (SKO)

Nu Wendy van Dijk uit het warme bad van The Voice is gestapt, blijkt dat de presentatrice eigenlijk helemaal niet zo’n publiekstrekker is. Vooral de kijkcijfers op zondag zijn pijnlijk voor de presentatrice: als Linda de Mol met haar Miljoenenjacht uit beeld verdwijnt en Wendy van Dijk met Flirty Dancing ín beeld verschijnt, dan zapt 71 procent van alle SBS 6-kijkers weg. En dat staat niet op zichzelf: ook afgelopen vrijdag, met Dance Dance Dance, wist Wendy van Dijk niet te presteren.

SBS 6 had gisterenavond dé winnaar op prime time in huis: Miljoenenjacht kwam uit op een mooie 1,7 miljoen kijkers (26 procent). Toch wist Flirty Dancing daarna maar 495.000 kijkers (10 procent) vast te houden, een erg magere prestatie.

Afgelopen vrijdag begon Wendy’s tweede SBS 6-programma sinds haar vertrek bij RTL 4, namelijk Dance Dance Dance, een voormalige RTL 4-hit. Die show begon met 582.000 kijkers (10 procent), terwijl RTL 4 met The Masked Singer twee keer zo veel bekijks trok.

Al met al lijkt het erop dat Wendy van Dijk het op eigen benen, oftewel zonder het grote succes van The Voice, niet zo goed redt.

Terug naar prime time: RTL 4 bood het meest bekeken alternatief met het door 1,5 miljoen mensen (23 procent) bekeken Expeditie Robinson. Aansluitend trok Familie Kruys 885.000 kijkers (17 procent).

Het brons is voor NPO 1. De combinatie Onze Boerderij en Nick en Simon The Dream trok 1,5 miljoen kijkers (22 procent) en 720.000 kijkers (13 procent).

Verder keken de meeste mensen naar The Bourne Ultimatum. Die film op Veronica kwam uit op 439.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Sluipschutters: 413.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Eilandpraat: 293.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Brieven aan Andalusië: 270.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 242.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 230.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 162.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), Studio Sport (728.000), Half acht nieuws (630.000), vtwonen (623.000) en RTL Boulevard (457.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (662.000), Nieuwsuur (586.000), Studio voetbal (542.000), Shownieuws (476.000) en De Monitor (413.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met bijna 16 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.161.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.041.000
03. Miljoenenjacht (SBS6) 1.684.000
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.540.000
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.491.000


06. Familie Kruys (RTL4) 885.000
07. Studio Sport (NPO1) 728.000
08. Nick en Simon The Dream (NPO1) 720.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 662.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 630.000


11. Vtwonen (SBS6) 623.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 586.000
13. Fortuna Sittard – Feyenoord (FS1) 565.000
14. Studio voetbal (NPO1) 542.000
15. Flirty Dancing (SBS6) 495.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.7%
2. SBS6 / 16.1%
3. RTL4 / 15.6%
4. Vero / 6.8%
5. NPO2 / 5.9%


6. NPO3 / 5.1%
7. NET5 / 3.4%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL8 / 3.0%
10. RTL5 / 1.9%


11. Ziggo / 1.3%
12. BBCfirst / 1.2%
13. FS2 / 1.1%
14. RTLZ / 1.0%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,7%
2. Talpa TV 27,3%
3. RTL Nederland 23,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








105 Reacties op “Linda uit beeld, Wendy in beeld: 71 procent zapt weg”


  1. Kijker

    TOP SBS6 ga zo door zender van Nederlandse bodem.

  2. Mario

    Ik neem aan dat niemand verbaasd is dat Wendy verre van een gunfactor heeft bij TV kijkend Nederland. Waarschijnlijk was het een combi deal met Erland.

  3. Jaap

    En weer met grote afstand NPO 1 marktleider op de Zondag.

  4. Smulpaap

    Scandinavian Broadcasting System 6

  5. Jaja

    Flirty Dancing is ook een erg slecht en fake!

  6. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    Genoten van Ajax.
    TLP wederom 2de….
    Veronica andermaal beter!

  7. Jan

    Hoe lang wil men nog met Wendy blijven doormodderen ?

  8. Job

    Was niet de eerste Dance Dance Dance afgelopen vrijdag MC. Was de week daarvoor al

  9. Anne

    Amateurs!! Dit was al de tweede aflevering van Dance dance dance!

  10. Willem Ruis (R.I.P)

    Talpa Network, de Nederlandse kijker laat zich anno 2019 niets meer wijs maken door Angela de jong van het AD!

    …1989…2019!…

    De Nederlandse kijker kiest voor het kijken naar de Nederlandse PO en naar
    de Nederlandse Talpa Network!

    RTL/Bertelsmann heeft zijn tijd gehad en het is langzaam maar zeker einde oefening voor deze Nederlandstalige zenders vanuit Luxembourg!

    De tijden zijn veranderd,
    Talpa Network,……Nederlandse commerciële radio televisie én Online media!

  11. Mick

    SBS6 heeft Rolf Wouters nodig.

  12. Robson

    Weg met dat wijf

  13. catacomben

    Wendy is geh.aat, wanneer komt er een presentator met wel een grote gunfactor?

  14. Mick

    1,7 miljoen: fenomenale cijfers voor SBS6.
    Volgende week 670.000 ofzo met Het Mooiste Liedje Van, jammer. Volgend jaar toch nog een nieuw seizoen Familie Kruys na Miljoenenjacht?

  15. Willem Ruis (R.I.P)

    CLT/RTL
    SBS Broadcasting
    RTL Group (Bertelsmann)

    Allen bedankt voor het mogelijk maken van 30 jaar Commerciële Nederlandstalige televisie!

    …1989….2019!
    Nederland kiest anno 2019 vóór Nederlandse commerciële televisie van Talpa Network!

    De tijden zijn veranderd!

  16. Pieter

    mag ik mijn reactie plaatsen ? Erik

  17. Mick

    @catacomben Daarom moet SBS6 Rolf Wouters binnenhalen. Toch wel de leukste presentator van Nederland samen met Linda.

  18. Pieter

    Dank je wel maar moet eers gaan ontbijten hoor!1

  19. Mink Vaillant

    Rolf Wouters is geen gek idee.

  20. Mick

    Iedereen Is Gek Op Jack zou ook doorgezet kunnen worden op SBS6, best een leuke comedy. Genoeg materiaal om te vertalen.

  21. Manon

    @, Willem Ruis
    Nederlands? Wel eens gehoord van SBS
    Scandinavian Broadcasting System?

  22. Mensen toch...

    Top aankoop die Wendy
    1,3 miljoen mensen zappen weg

  23. Rik

    Ik wil Wendy van Dijk NOOIT MEER ZIEN, net als Jandino. Vreselijke overschatte mensen.

  24. Rik

    SuperKIDS gaat ook onwijs floppen. Let op mijn woorden.

  25. Mick

    SuperKids gaat dezelfde cijfers halen als We Are Family.

  26. Nerd

    Jaaaaa MC we weten dat jullie Wendy van Dijk blijven bashen,….Hou toch eens op!

  27. Televisiegozer

    Alsof mensen alleen maar naar een programma kijken om een bepaalde presentator/ presentatrice.. Kortzichtige gedachte!

  28. Mensen toch...

    En dan te bedenken dat die 1,7 miljoen ook gelijk de laatste keer was voor SBS6. Volgende week 1,2 miljoen kijkers minder

  29. Willem Ruis (R.I.P.)

    Helemaal geen kortzichtige gedachte een presentator speelt een belangrijke rol in een programma wat betreft kunde maar ook aantrekkingskracht kijkers.
    Rolf Wouters is een vakman wat dat betreft.

  30. valerie

    Wendy heeft niet de meest sympathieke uitstraling en dat in combinatie met een middelmatig tot slecht programma is gedoemd re mislukken.

  31. Televisiegozer

    @Willem Ruis (R.I.P.) Tuurlijk, een belangrijke rol. Maar nu komt het over alsof mensen Wendy zien en meteen massaal wegzappen. Lijkt me sterk, we moeten wel even de boel relativeren!

    Dankje!

  32. Anja

    Ik vind dance dance juist een erg leuk programma en Wendy doet het ook super.

  33. Televisiegozer

    @Anja Dankje!

  34. Willem Ruis (R.I.P.)

    Wendy van Dijk is moedwillig kapot gemaakt,
    DDD presenteert zij gewoon goed daar valt niets op aan te merken.
    Wat FD betreft is dit meer de manier waarop dit programma is geproduceerd,
    heel erg mooi, maar dat is dan ook tegelijkertijd iets te gelikt voor een dating dans programma. Als Talpa Network de volgende serie iets meer down to earth (Holandser) weet te maken, dan wordt het gehijd een succes, ook mét Weny van Dijk.
    Zij zou zich nu op dit moment beter eventjes stil kunnen houden en nergens meer op moeten reageren in de media, maar ook niet te veel zichtbaar moeten zijn op het tv scherm.

  35. Misutoria

    Flirty Dancing is dan ook een erg slecht fake programma.

  36. Bernie Duijn

    Gisteren Flirty Dancing gekeken; maar och wat een overdreven overgeproduceerd programma zeg. Snap dat het als een film en feelgood programma moet overkomen maar dit slaat te plank gewoon totaal mis. Ik moest gewoon lachen om hoe Wendy op een scootertje lachend en half dansend en zwevend aan kwam, met te veel Blur en filter alsof ze als een theatrale engel uit de hemel kwam. Het raakt niet en komt niet over. Wendy, poets je imago op met Hart in Actie en probeer het dan opnieuw.

  37. Hoessein

    Wendy van Dijk kan beter helemaal vertrekken…..Dan houdt ze de eer nog aan zichzelf…..
    Tenslotte wordt ze door de kijkers uitgekotst.

  38. Willem Ruis (R.I.P.)

    Bij Talpa Network zullen ze dat inmiddels wel begrepen hebben, ze zijn bouwende aan een fundament!

  39. mark2

    expeditie Robinson is wel errug saai dit jaar!! ik volg het omdat ik het een goed programma vind, maar het is een slecht seizoen

  40. Televisiegozer

    @Hoessein En dat baseer jij op? Een paar van die bittere reacties op de website mediacourant.nl toevallig? een column van Angela de Jong?

  41. Jonas van de walvis

    Dag snuifje je bent voorgoed af gewerkt op de Nederlandse tv mischien in Amsterdam op de wallen is er een raampje vrij dus niet bedankt voor al die ellendige dagen dag Wendy /SNUIFJE

  42. Televisiegozer

    @Hoessein En dat baseer jij op? Een paar van die bittere reacties op deze website toevallig? een column van Angela de Jong?

  43. Willem Ruis (R.I.P.)

    Iedereen verdient een tweede kans,…óók Wendy van Dijk!

  44. Chiel

    Complimenten voor Robinson; de opdrachten zijn dit jaar veel leuker en spectaculairder en spannender. Vorig jaar was het steeds zó saai. Doen ze goed!

  45. Willem Ruis (R.I.P.)

    80% van wat Angela de Jong zegt of schrijft is gebaseerd op het afkraken van programma’s en personen en dit richt zij continu op verschillende manieren op één en dezelfde doel.
    Partijdigheid is deze zichzelf benoemde recensente van het AD niet vreemd!
    Het is nu inmiddels voor iedereen in Nederland duidelijk dat zij partij kiest voor Bertelsmann,
    de groot aandeelhouder van Luxembourg Radio Télevision!

  46. Bart

    De grote Wendy imagoprobleem oppoetsactie draait op volle toeren.
    Hart in Aktie moet daarom terug. Zaterdag als kandidaat in Ik Hou van Holland en gisteren prominent aanwezig bij het skippyballen voor Spieren voor spieren.
    Kijk eens even hoe leuk en gewoon Wendy is en wat heeft ze het hart toch op de goede plaats. Kan allemaal best wezen maar zit echt anders. Dit is gewoon een strategie van Talpa, Erland en Wendy zelf. Trap er niet in mensen!

  47. Mike

    Is het niet gewoon dat de 2 programma’s die Wendy van Dijk presenteerd gewoon niet goed zijn?
    Geef haar eens een goed format.

  48. Jos

    Schandalige opmerking van miljonair Winston G bij P-loterij. Al eeuwen niet meer in een Amsterdams trappenhuis geweest.

  49. Willem Ruis (R.I.P.)

    Als wendy van Dijk gewoon zichzelf blijft en niet in de media afreageert op datgene wat er over haar geschreven wordt, maar ook programma’s gaat maken die vanuit haar eigen hart komen, dan komt het goed!

  50. Paul Lamote

    Je kunt niet eens zeggen dat ze het zo slecht doet maar de meeste mensen pruimen haar persoon niet.

  51. jack

    10.18

    Wendy is te gemaakt ze komt niet natuurlijk over ook bij RTL was dat.

  52. Peanut

    Wendy heeft te lang in een ivoren toren gezeten. Daar moet ze uit. Ze kan best presenteren, maar even beide benen weer op de grond.

  53. Piet

    Volgens mij heeft het weinig met Wendy te maken. De rode draad lijkt dat de kijker weinig zin heeft in dansprogramma’s. Dancing with the Stars is ook op ingegrepen en scoort slecht, ondanks dat Chantal Janzen het presenteert. Ik zie Wendy liever in een persoonlijker programma, zoals Hart in Actie.

  54. Willem Ruis (R.I.P.)

    Televisie presentatoren bouwen nu eenmaal in de loop van hun carrière een bepaalde ego op.
    De gedachte van een presentator gaat dan vaak met die ego op de loop.

    Als zo’n opgebouwd ego nu tegengesteld is aan de natuurlijke ego van een presentator,
    dan ontwikkeld zich een ander gedrags uiting.

    Het moment waarop dit fout gaat is wanneer zo’n presentator achter zijn ego gaat aanlopen of zelfs rennen.

  55. Dennis

    waarom vindt men SBS nu zo fantastisch?
    Niet alleen menig reaguurders hier, maar ook TV recenten..

    Alleen Linda de Mol scoort boven een miljoen en Martien Meijland.
    De rest kwakkelt tussen de 400.000 tot 700.000 kijkers…

  56. Ron

    @Smulpaap: ja, waarom in godesnaam heet het nog SBS! De afkorting is totaal niet meer relevant!

  57. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    @Ron: Daarom noem ik het al jaren TLP.

  58. Robin Martens Lover

    Gisteren laatste aflevering van Miljoenenjacht, dus veel kijkers gaan weer naar expeditie robinson terug, sbs 6 zal het volgende week zondag zwaar hebben!

  59. Willem Ruis (R.I.P.)

    1 NPO1
    2 NPO2
    3 Talpa 1
    5 Talpa 2
    6 Talpa 3
    8 Talpa Veronica
    9 RTL Bertelsmann
    10 één
    11 Canvas
    12 ARD
    13 ZDF
    14 …..

  60. Yeah

    En na expeditie Robinson zappen ook 50% van de mensen weg, zodra Linda op televisie komt

  61. Willem Ruis (R.I.P.)

    Talpa TV is anno 2019 een feit,
    dit keer gaat het wél lukken!

    De Nederlandse kijker laat zich anno 2019 niets wijs maken door de schrijvende media en kiest voor de Nederlandse NPO en vóór Talpa Network!

    Bedankt RTL / Bertelsmann!

  62. [MikE]

    Wat ik ook zo typisch vond, was dat haar relatie met Erland ineens bergafwaarts ging toen hij bij RTL de laan uit werd gestuurd. Ineens was er niets meer over van het power couple. Ik denk dat ze hem daarna ook niet meer zo nodig had en dat ze gewoon gebruik heeft gemaakt van de functie van haar man.

    En warempel, Erland heeft weer een mooie baan bij SBS en de relatie is gelijk ook weer goed (Instagram post Wendy).

    Allemaal aannames, maar ik vind het wel verdacht. Ze komt gewoon zo onsympathiek over. Het kleeft aan haar.

  63. Lisa

    @mike

    Vooropgezet plan om Wendy weer de gunfactor te laten krijgen. Heeft niet geholpen, jammer joh

  64. max

    haha het lijkt hier wel of iedereen zich als Angela de Jong voor wil doen! Lekker hakken op Wendy, Linda, Chantal…Waarom? Om reacties uit te lokken!? Flirty ziet er goed uit, wellicht iets te overdreven gemaakt, maar aan de presentatie kan het niet liggen. DDD heeft met uitgesteld toch redelijk veel kijkers en doet ze ook niet verkeerd hoor naast die adhder Jandino. Ze oogt relaxt!

  65. Michel Schut

    Rolf Wouters is een te gek idee !!!

  66. Willem Ruis (R.I.P.)

    De vraag is alleen of Rolf Wouters het wil en of hij het nu nog in zich heeft, om op kundige en natuurlijke wijze programma’s te presenteren zoals alleen hij dat kon.

  67. sukkel

    Verwendy moet zich eens bezig gaan houden met haar gezin …..aandachtsgeil mutsie wil maar in de belangstelling als je dat gratepakhuis ziet op Tv zap je toch meteen weg……….je zal zo een moeder hebben…..

  68. ivan

    Wendy was toch assistente bij wie ben ik en heeft zich omhoog gene*kt bij de omroepbazen.

  69. max

    Waar is Rolf Wouters eigenlijk???

  70. Duitse Helm

    Wanneer gaat die kromme besneden pik van Joshua een keer van MC?

  71. bastiaan

    Ja hoelang wil je Wendy nog door de strot van de kijker drukken. Als 2/3 weg zappt zegt dat genoeg. Exit en zappppp weg met Wendy

  72. Mark

    NPO komt met Chateau Meiland 2.0: 2 andere deelnemers van Ik Vertrek gaan precies hetzelfde doen. (bron: Radio Veronica).

  73. Enzo Voorthuijsen

    Wanneer wordt meissie Wendy uit haar lijden verlost?

  74. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    Logisch dat Xander z’n gerief bij een ander haalde…

  75. Mark

    De film The Social Network was voorgaande nacht op herhaling bij RTL 8 en trok om 02:00 uur meer kijkers dan de vorige uitzending op vrijdag prime time een week geleden.

  76. Sum Ting Wong

    Zo, de werkende mensen die het amusement voor de overdagse reageerders mogen betalen komen thuis en dit is wat deze netto betaler heeft te zeggen:
    Wat is nou het verschil tussen de commerciele zenders en de kwalitatief zo geroemde NPO? Ik zie bij de NPO voetbal, Nick en Simon en een programma over boeren dat ook bij RTL4 had gepast. Er is dus geen enkele geen reden om de NPO in stand te houden. Weg ermee!

  77. Denise S.

    @Sum Ting Wong. De meeste mensen die dit zeggen zitten zelf thuis. Je was zeker je uitkering aan het verlengen vandaag.

  78. Job

    SBS 6 wijzigt de nieuwe zondag. Undercover in Nederland om 20:00 tot 21:00 en het mooiste liedje van 21:00 tot 22:30. Slim. Undercover in Nederland heeft een ander publiek dan onze boerderij en expeditie robinson, haalt altijd wel 600k. Nu heeft het mooiste liedje minder grote concurrentie voor het grote deel van de tijd.

  79. Willem Ruis (R.I.P.)

    (Inclusief iemand als Rober Jensen!)

  80. aammehoela

    Het blijft schandalig dat het WK atletiek zo weinig kijkers heeft getrokken. Mooie ontknoping gisteravond bij de estafettenummers. Tja, en voor de rest was het alleen maar bagger. Dat Niek en Simongedoe hoort niet op de NPO. Dat soort bagger hoort op SBS 6. Dat hebben we dus maar niet gekeken. Nieuwsuur derhalve vanaf tien uur en daarna een keertje vroeg het bed in.

  81. Anti talpa

    Haha ik vind dit prachtig neppe mensen komen vanzelf aan de beurt, wat is de televisie vreselijk slecht geworden de laatste jaren

  82. Grappig

    Wat is dit voor een kansloze, grappige site? De nieuwe Speld? Hahaha

    Ik lees dit voor het eerst, maar stamt deze site uit 1989?

    Ga jullie verdiepen in de toekomst… zijn er serieus nog mensen die geloven in het voorbestaan van lineaire tv?

    Denk dat er op deze site ook alleen 50+’ers zitten. Whahaha

  83. Willem Ruis (R.I.P.)

    …….Men moet het verleden kennen,……
    om de toekomst te kunnen besturen ! ……….

  84. Grappig

    Ja exact, dus begin dan ook met de toekomst – ipv dit geneuzel over kijkcijfers… whaha, is gewoon de Speld dit. Talpa dit, RTL dat… NPO kijker…. Ik kijk NPO blabla

    Doe liever iets tegen het geweld van Amerikaanse komaf en houdt je Nederlandse cultuur in stand door bijv. Videoland uit te bouwen dat al heel wat abonnees heeft.

  85. Willem Ruis (R.I.P.)

    De Nederlandse kijker kiest voor de Nederlandse PO en voor de Nederlandse Talpa Network!

    De Nederlandse kijker bedankt RTL Bertelsmann voor 30 jaar Nederlandstalige commerciële televisie vanuit Luxembourg !

    De tijden zijn veranderd!

  86. Willem Ruis (R.I.P.)

    Het is hoog tijd dat het AD de grootste oliebol die zij in dienst hebben,
    de zichzelf benoemde recensente Angela de Jong,
    eens gaan onderwerpen aan een oliebollen-test door hun nep oliebollen-test afdeling!
    Heel Nederland weet nu dat deze oliebol van het AD zich voor het karretje van pRTL-Bertelsmann heeft laten spannen!
    Deze strijd zal zij nooit winnen en nu gaat ze om zich heen slaan met Nep argumenten.
    Angela de Jong valt nu toch wel heel erg door de mand!

    De Nederlandse kijker laat zich anno 2019 niets meer wijs maken door oliebol Angela de Jong van het AD en kiest voor het kijken naar Nederlandse commerciële televisie van Talpa Network!

    RTL. Bertelsmann hartelijk bedankt voor 30 jaar Nederlandstalige commerciële televisie vanuit Luxembourg!

    De tijden zijn veranderd,
    Talpa Network Nederlandse radio, televisie en Online media onder 1 Hollandse content!

  87. Grappig

    De Nederlandse JONGE kijker kiest voor Netflix, Disney+ en Videoland. Denk jij dat een Talpa en NPO tegen dit soort beursgenoteerde bedrijven op kunnen dat een beetje op kijkcijfers meet en mensen klaar zijn met reclames? Jij bent 50+ zeker? Denk aan je toekomst ipv naar gisteren te kijken.

  88. Willem Ruis (R.I.P.)

    Maar ook nog steeds voor NPO en Talpa Network!

  89. Grappig

    Nou helaas zitten er niet zoveel uur in een dag! Succes! Als je een gemiddeld onderzoek leest, kom je niets anders tegen dan SVOD en Youtube (wat geen reet oplevert voor deze gasten, alleen voor de influencer)

  90. Willem Ruis (R.I.P.)

    We zitten in een overgangsfase oude media en nieuwe media, voor beiden moet een oplossing worden gevonden door integratie onder 1 Nederlandse platform.
    De Nederlandse multimediale Talpa Network heeft de beste kaarten in huis om dit in Nederland te bewerkstelligen, eventueel samen met de NPO! Ze moeten dat wel beiden de bereidheid tonen voor samenwerking en de Nederlandse regering moet dat ondersteunen met snelle wetswijziging.

    Talpa Network commerciële radio televisie en online Media onder 1 Hollandse content!

  91. Willem Ruis (R.I.P.)

    John de Mol wil in Nederland concurreren met de grote Europese media concerns zoals Bertelsmann, op zich een goed streven!

  92. Willem Ruis (R.I.P.)

    Misschien zou u zich ook eens kunnen verdiepen in het verleden, de Nederlandse cultuur in stand is een streven van zowel de Nederlandse Publieke Omroep als Talpa Network!

    De Nederlandse Talpa Network kan hierin een bijdrage leveren voor toekomstige online diensten.

  93. Willem Ruis (R.I.P.)

    Misschien zou u zich ook eens kunnen verdiepen in het verleden, de Nederlandse cultuur in stand houden is een streven van zowel de Nederlandse Publieke Omroep als Talpa Network!

    De Nederlandse Talpa Network kan hierin een bijdrage leveren voor toekomstige online diensten.

  94. Willem Ruis (R.I.P.)

    De Nederlandse cultuur in stand houden kan door de Nederlandse Talpa online platform KIJK uit te bouwen en niet door het uitbouwen van een buitenlandse online platform Videoland dat eigendom is van de grote Europese media concern RTL Bertelsmann!

  95. Mick

    Talpa zou in kunnen spelen op de Nederlanders die Facebook niet meer vertrouwen. Hyves nieuw leven in blazen zou een meesterlijke zet kunnen zijn.

  96. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    De 71%..
    Die worden binnenkort verboden.

  97. Grappig

    Wordt steeds grappiger hier… internet zorgt voor globalisering… landen worden doorbroken. Radio wordt steeds meer vervangen door music on demand, podcast en reguliere tv door VOD. Succes! Nieuwe hyves, doe eens normaal man! We gaan naar globalisering! Enige succes zal zijn als er 1 platform komt in Nederland en doe dan Videoland, want de toekomstige belastingbetaler gaat hier toch niet aan meebetalen aan deze streamingoorlog, wordt veel te duur en ben bang dat Talpa de boot heeft gemist in het digitale landschap. Willen ze nu net als Apple en Google aan gaming beginnen, die beide beursgenoteerd zijn? Willen ze nu nog een nieuwszender voor 50+ers beginnen? Of willen ze de nieuwe fireworks of tiktok worden? Waar ze helemaal niets mee hebben? On demand met advertenties? Waar iedereen een hekel aan heeft en dat NPO daarom zo “goed” scoort? Volgens metingen uit het jaar kruik? Of willen ze wat influencers zetten op een platform van een ander, YouTube?

    Ik wens men succes! Maar ik vind dit maar een al te grappige site!!

  98. Willem Ruis ( R.I.P. )

    Daar is het nu nog te vroeg voor het gaat die kant op maar we zitten nog in een overgangsfase.

    De NPO en Talpa Network kunnen samen een rol hierin spelen om Nederlandse content uit te bouwen en die goed onder de aandacht te brengen. Door markt versterking en onderlinge integratie van oude media. Het platform kijk van Talpa Network is een goede opstap hiervoor,
    ook wat de NPO betreft.
    Beide Nederlandse media partijen NPO en Talpa Network zouden een strategische alliantie moeten sluiten met hulp van de Nederlandse regering qua wetgeving.
    Zo kan de Nederlandse cultuur in stand worden gehouden via 1 Nederlands content zowel oude media als nieuwe.
    De door Talpa Network en door de NPO te ontwikkelen programma formules zouden voortaan zo kunnen worden gebracht dat deze een bepaalde sturing teweeg brengen op de jonge generatie naar het gebruik van lineare Live media.

    Deze jonge generatie zal ten alle tijden uit gewoonte gebruik gaan blijven maken van de lineare en online media via dat 1 Nederlandse platform.
    Zo blijven zij via beide media in aanraking komen met de Nederlandse cultuur.

    De pure Nederlandse media bedrijven zoals de publieke omroep en het multimediale Talpa Network én de Nederlandse regering hebben het nu nog handen en kunnen de toekomst van de Nederlandse media bepalen en versterken qua advertentie markt via 1 Nederlands platform die het Nederlandse cultuur uitdraagt!
    Zo’n rol is dus niet weggelegd voor de buitenlandse media concern RTL Group (Bertelsmann),
    maar meer voor de NPO en Talpa Network!

  99. Willem Ruis ( R.I.P. )

    Tevens staan we aan de vooravond van veranderingen in het media landschap.
    Net zoals dat 30 jaar geleden het geval was met commerciële radio en televisie in Nederland.

    De Nederlandse regering aarzelde en treuzelde en had geen antwoord daarop,
    terwijl Nederlandse televisie pioniers als Joop van den Ende met TV10, Lex Harding en Ruud Hendriks met RTL – Veronique al een paar stappen vooruit liepen!

    De Nederlandse regering liep steeds achter op de feiten qua wetgeving!

    Hierdoor waren Lex Harding en Ruud Hendriks genoodzaakt om via de buitenlandse CLT/RTL Nederland te voorzien van Nederlandstalige commerciële televisie en radio.

    Joop van de Ende’s TV10 werd niet toegestaan, waardoor de lineare commerciële tv en radio tak 30 jaar lang gedomineerd is geweest door buitenlandse media concerns.

    30 jaar later wil De Nederlandse Talpa Network anno 2019 binnen Nederland concurreren met dezelfde maar dan groter geworden media concern RTL BERTELSMANN!

  100. Willem Ruis ( R.I.P. )

    Tevens staan we aan de vooravond van veranderingen in het media landschap.
    Net zoals dat 30 jaar geleden het geval was met commerciële radio en televisie in Nederland.

    De Nederlandse regering aarzelde en treuzelde en had geen antwoord daarop,
    terwijl Nederlandse televisie pioniers als Joop van den Ende met TV10, Lex Harding en Ruud Hendriks met Veronique al een paar stappen vooruit liepen!

    De Nederlandse regering liep steeds achter op de feiten qua wetgeving!

    Hierdoor waren Lex Harding en Ruud Hendriks genoodzaakt om via de buitenlandse CLT/RTL Nederland te voorzien van Nederlandstalige commerciële televisie en radio.

    Joop van de Ende’s TV10 werd niet toegestaan, waardoor de lineare commerciële tv en radio tak 30 jaar lang gedomineerd is geweest door buitenlandse media concerns.

    30 jaar later wil De Nederlandse Talpa Network anno 2019 binnen Nederland concurreren met dezelfde maar dan groter geworden media concern RTL BERTELSMANN!

  101. Grappig

    Nogmaals, de grote majors en beursgenoteerde bedrijven gaan het winnen. NPO, Talpa zijn te klein voor deze wereld, helemaal voor de globale adverteerder en gebaseerd op kijkcijfers whahaha! De Jonge marketeer trapt niet meer in deze cijfers en dat zijn minder verdiensten voor deze partijen. De belastingbetaler gaat hier niet meer aan mee betalen als alles opengegooid wordt!

  102. Theo

    Ze hadden flirty dancing voor Miljoenenjacht moeten uitzenden.Nu schakelen veel mensen over op de familie Kruis , wederom met Linda.Flirty dancing is wel heel vrolijk.wat een droeftoeters die na 1 dansje weten of ze met iemand verder willen.Of zelfs denken de vader van hun toekomstige kind hier kunnen vinden.

  103. Willem Ruis ( R.I.P. )

    Zo ver is het nog niet,…..daarom kan het nog allle kanten op!

    Wat dat betreft kan de Nederlandse regering alvast hierop voorsorteren door wets wijzigingen door te voeren en de NPO mogelijkheden bieden om bijvoorbeeld samen met het grootste Nederlandse multimediale bedrijf die wij in Nederland hebben Talpa Network, te bouwen aan Nederlands content via alle beschikbare media. 1 Nederlands content waar nieuws, achtergronden van het nieuws, sport, cultuur, amusement, infotainment enz. in onder gebracht worden.
    Wanneer dit goed onder de aandacht wordt gebracht bij het Nederlandse publiek, zal dit content binnen Nederland wel degelijk succesvol kunnen concurreren met grote media bedrijven. Ondanks globalisering hecht elk land aan zijn eigen cultuur ook Nederlanders wensen dat hun cultuur in stand blijft, dat geld ook voor Duitsers, Fransen, Italianen en alle andere Europese landen.

    Nederlands multiediaal content kan alleen opgebouwd worden door de Nederlandse PO en door de Nederlandse Talpa Network en niet door buitenlandse media concerns zoals RTL Bertelsmann Group.

    De Nederlandse kijker bedankt RTL Bertelsmann voor 30 jaar Nederlandstalige commerciële televisie vanuit Luxembourg, …

    de Nederlandse kijker kiest voor 1 Nederlands content Talpa Network!

    De tijden zijn veranderd !……

  104. Anti talpa

    Willem Ruis Talpa word niks hou maar op met je verhalen

  105. Hennie H.

    Gaat heel lekker met dat Talpa Netwerkje

    https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NL&q=sbs6

    https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NL&q=Brand%20New%20Telly

    https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NL&q=StukTV

    https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NL&q=ANP.nl

    https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NL&q=Vakantieveilingen.nl

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.