Linda nu zondagwinnaar, tweederde haakt af bij Wendy

Geplaatst op Mon 16 Sep 2019 om 8:25


De kijkcijfers van zondag 15 september 2019 (SKO)

Slechts één week na de première van Postcode Loterij: Miljoenenjacht op SBS 6 verovert Linda de Mol het goud op zondagavond prime time. Met haar populaire spelshow is ze zowel NPO 1 als RTL 4 de baas. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Miljoenenjacht trok gisterenavond bijna 1,5 miljoen kijkers (25 procent), bijna precies evenveel als vorige week. Aangezien de concurrentie wat kijkers verliest, stijgt het programma van brons naar goud op prime time.

Expeditie Robinson gaat van goud naar zilver: de RTL 4-show zakt van 1,6 miljoen kijkers (25 procent) naar 1,4 miljoen kijkers (23 procent). Daarna volgt NPO 1’s Onze Boerderij, dat van 1,5 miljoen kijkers (23 procent) naar 1,3 miljoen kijkers (22 procent) gaat.

Terug naar SBS 6, waar niet álles gesmeerd loopt op zondagavond. Na Linda de Mols Miljoenenjacht zapt namelijk maar liefst tweederde van de kijkers weg als Wendy van Dijk in beeld komt met haar programma Flirty Dancing. Waar de première een week geleden 689.000 kijkers (14 procent) scoorde, zijn dat er nu nog 532.000 (11 procent).

RTL 4 en NPO 1 scoren met de programma’s Familie Kruys (842.000 kijkers en 18 procent) en Nick & Simon: The Dream (752.000 kijkers en 14 procent) aanzienlijk beter in het halftienslot.

De nummer vier op prime time was NPO 2, dat met Tegenlicht 320.000 kijkers (6 procent) trok.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Fast and Furious 8: 312.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Eilandpraat: 308.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Grenslanders: 292.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 253.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Saving Private Ryan: 224.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 158.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen), Half acht nieuws (825.000), Studio Sport (692.000), RTL Boulevard (521.000) en RTL Woonmagazine (324.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (751.000), Studio Voetbal (679.000), Shownieuws (549.000), Nieuwsuur (431.000) en Dit was het nieuws (381.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 16 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.093.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.688.000
03. Miljoenenjacht (SBS6) 1.488.000
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.425.000
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.346.000


06. Familie Kruys (RTL4) 842.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 825.000
08. Nick en Simon The Dream (NPO1) 752.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 751.000
10. Studio Sport (NPO1) 692.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 679.000
12. Shownieuws (SBS6) 549.000
13. Flirty Dancing (SBS6) 532.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 521.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 431.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.0%
2. RTL4 / 16.7%
3. SBS6 / 15.8%
4. NPO2 / 5.4%
5. Vero / 4.9%


6. NPO3 / 4.3%
7. RTL7 / 3.8%
8. NET5 / 3.7%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.5%


11. Eurosp / 1.4%
12. FS1 / 1.4%
13. TLC / 1.0%
14. BBCfirst / 1.0%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,7%
2. RTL Nederland 25,5%
3. Talpa TV 24,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








95 Reacties op “Linda nu zondagwinnaar, tweederde haakt af bij Wendy”


  1. Erik

    Aldus een onderzoek onder 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
 Hilarisch!

  2. @Erik

    Wordt toch straks verwijderd. Net als gisteren.

  3. "VeronicaDoetHet?....Beter!";

    Genoten van Feyenoord.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  4. Jeroen Keizer

    Ha, daar zijn de kijkcijfers.

  5. Ralf

    Een miljoen kijkers rennen weg voor Wendy.

    Is ook nog eens een nepprogramma

  6. Richard

    Het eerste wat ik doe als de kijkcijfers worden geplaatst is kijken of Erik al heeft gereageerd, en daarna pas lees ik de daadwerkelijke kijkcijfers.

  7. Ro

    Wellicht ook eens serieus naar de uitgestelde kijkers kijken. Expeditie van vorige week knalt dan door de 2 miljoen kijkers heen. Dit zal deze week ook wel zo zijn omdat je dit programma toch makkelijker even terug kijkt.
    Maar volgens mij lees ik deze opmerking wel vaker en is er tot op heden niets met dit gegeven gedaan.

  8. Pepsi

    Toch treurig dat alleen Linda de Mol nodig is om SBS te laten scoren…

  9. Curryworst

    Op één dag zowel Wendy van Dijk, Chantal Janzen en Yvon Jaspers op de buis.
    Drie volwassen vrouwen met een roedel kinderen die zich voor de camera gedragen als 14-jarige huppelkøtjes.
    Manmanman…

  10. Nerd

    MC is wel erg aan het direct verwijderen van berichten ook al geef je een normale mening! Censuur van pro SBS commentaar? Tjonge MC, dat is wel een schande!

  11. Reageerder

    @Ro
    Ik ben het met je eens, ik denk dat een programma als miljoenenjacht niet zo gauw terug gekeken wordt..

  12. Wanny

    SBS scoort dus alleen met oude programma’s die ze bij andere zenders weg hebben gehaald.

  13. Bianca

    Is Wendy uitgedanst?

  14. Nerd

    Op beide zenders zappen veel mensen weg! Dit ligt niet aan Wendy of Linda, maar gewoon aan het programma wat er op volgt. Ik vind de cijfers voor beide Kruijs en Flirty nog wel meevallen als je kijkt naar wat voor doelgroep de programma’s hebben.

  15. Bart

    @Ro. Klopt. Maar het artikel gaat dan ook niet over uitgesteld kijken, maar over de cijfers van het lineaire kijken van gisteren.

  16. Anne

    @ Erik wat ben jij triest. Of het eerste bericht nu om 7:45 ogf 8:15 geplaatst wordt, jij reageert altijd binnen een minuut. Wat een triest leven moet jij hebben als je elke ochtend opstaat om tig keer te verversen om al eerste te kunnen posten.

  17. Reageerder

    @curryworst, vergeet je er niet eentje?

  18. René

    Ach, Miljoenenjacht zijn maar 5 uitzendingen in totaal. Komt wel weer goed met Expeditie Robinson.

  19. Pepe

    Ben 20 jaar trouw robinsonkijker maar dat zal nooit in de kijkcijfers terugkomen. Door de ellenlange reclames neem ik het altijd op zodat ik kan doorspoelen

  20. Erik

    Heb weer een gevoelige snaar geraakt merk ik en dit keer bij ‘Anne’
    Of het is iemand met een kastje thuis of zij/hij heeft belangen bij de organisatie en wil geen veranderingen en/of is bang.
    Het is goed dat mensen eens gaan nadenken over hoe absurd het is dat we in 2019 nog steeds op deze ouderwetse manier aan het meten zijn.

    En om dit duidelijk maken is kracht van de herhaling noodzakelijk (net als reclames).

  21. Reageerder

    @Pepe, doe ik ook, ik kijk een uur later en ben bijna op dezelfde tijd klaar als de live uitzending.

  22. Sven L.

    Flirty Dancing op Channel 4 is echt stukken beter dan de NL versie. Jammer en zonde. Zo gehaast allemaal en weinig oprechtheid. Bijschaven voor nieuw seizoen want het format is wel erg leuk.

    Overigens zouden beide programma’s misschien beter scoren als ze van plek wisselen. Miljoenenjacht trekt ouder publiek en die kijken om 20:00 uur live naar het Journaal. Die komen om half negen een keertje bij Linda aan als de finalekandidaat bekend is.

    20:00 Flirty Dancing
    21:00 Postcode Loterij: Miljoenenjacht
    22:30 HvNL

    Maarja, een nieuw programma heeft een vertrouwde lead-in nodig. I get it…

  23. Grachtengordel

    Een geheime ‘zwemclub’ van de Amsterdamse culturele elite misbruikte in de jaren vijftig kinderen in het AMVJ-bad en Heiligewegbad,

    https://www.parool.nl/amsterdam/getuigenis-kindermisbruik-in-zwemclubs-in-de-jaren-vijftig~b9b38c09/

  24. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 32,7%
    2. RTL Nederland 25,5%
    3. Talpa TV 24,9%

    Top NPO en Talpa

    75% haakt af bij eilandpraat Ikink. Wendy wint wel RUIM van Ikink

  25. Ad Visser

    En wat was “Brieven aan Andalusië” weer top. Gelukkig worden dit soort programma’s ook nog steeds gemaakt

  26. Ikke

    Correctie. Niet Linda de Mol verdient goud op zondag. MILJOENENJACHT verdient goud op zondag. Wat is dat toch een goed spel.

  27. Sven L.

    Off-topic: over 1,5 jaar starten de onderhandelingen met de Eredivisie… zou John het weer proberen..? #zondag #versterken

  28. Gans

    Toch triest dat SBS alleen maar weet te scoren met gejatte programmas van zijn grote concurrent.

  29. Misutoria

    @Anne, afgezien van wat jij schrijft waar natuurlijk wel een waarheid in zit, heeft die wel gelijk.
    Het onderzoek deugt van geen kant.

  30. Nerd

    @Gans doe normaal!

  31. Sip

    Waarom alle populaire programma’s op 1 avond en vaak ook tegelijk; dit is pesten en de kijker is de klos.

  32. TVkijker34

    @Wanny, RTL4 doet niet anders. die scoren alleen met gejat werk van andere zenders.

  33. WEST*

    ERIK heeft gelijk RTL 4 was de grote winnaar John heeft SKO gewoon veel geld betaalt om SBS hoge kijkcijfers te geven , wat gemeen hè en dat doet ie elk weekend , Bah meneer de Mol , Niet meer doen hoor, want zo benadeeld u wel mijn lievelings zender RTL 4 , en van onze net opgerichte vrienden club > Meer plezier op 4< waar ik de voorzitter van ben , mag SBS , stel je voor …

  34. WEST*

    vervolg NOOIT WINNEN ons gezegde luidt dan ook SBS GAUW OP DE FLES

  35. WEST*

    @ tv kijker Nee hoor RTL 4 heeft alles zelf bedacht en niets gepikt !

  36. WEST*

    nou dat ws dus even om te lachen !! ha ha !!

  37. Frenkie

    @Gans, ER is anders ooit begonnen op Net5. Dus beide zenders maken zich er schuldig aan.

  38. Lotte

    @Misutoria. Jij bent ook altijd een meeloper op deze site zeg. En waarheid of niet. Dit hele forum gebeuren van MC draait op de kijkcijfers van SKO. Niets meer en niets minder. Als je het niet eens bent met de uitslag dan richt je maar een website op met je eigen onderzoeksresultaten.

  39. #NPO Kijker#

    Ralf
    Mon 16 Sep 2019 om 8:28

    En 1,1 miljoen haakt af voor Ikink g e l u l. Ze kijken liever naar Linda op 4 (ook Talpa)

  40. Coen

    Flirty Dancing is zo nep. Te gecast en te mooi om waar te zijn. Met een presentatrice die steeds meer door de mand valt bij het publiek. Terechte flop.

  41. Pepsi

    Linda de Mol is maar 12 weekeinden te zien op SBS… dat is niet genoeg om de zender te redden van hun dramatische kijkcijfers.

    Deze site kan wel lekker GTST bashen en andere RTL programma’s… Maar denkt niet na over dat men terug en vooruit kan kijken met Videoland. John de Mol heeft niks aan streamingscontent…

    Dus als Lingo 650.000 kijkers scoort, is dat gewoon bar slecht!

  42. Huismaker

    Even naar Linda de Mol gekeken. Wat is die vrouw onecht. Hoge stemmetjes spelen of ingestudeerd “meeleven”.

  43. Jaap

    Onze boerderij met uitgesteld kijken verleden week
    1.7 miljoen kijkers.

  44. Pauline

    @ad visser idd prachtig programma op NPO2

  45. Manon

    Grote verliezer hier is dus NPO 1
    Wendy is vergane glorie
    SBS 6 nog vier weken met Miljoenenjacht…dus dat is daarna ook weer janken met de kijkcijfers. Tv seizoen duurt nog lang.

  46. Sven L.

    Gaat BzV nog wel verder bij de KRO-NCRV? Er is nog niet eens bekend wanneer ze gaan uitzenden. Tot nu toe alleen een kennismaking geweest. Iemand die meer weet?

  47. Wim

    Sven L
    Dit is wel bekend gemaakt, het begint in Januari, en gewoon op NPO 1

  48. Wim

    Manon.
    NPO 1 heeft nog steeds het grootste marktaandeel op de Zondag.

  49. WEST*

    Waar men zich zoal druk om maakt iedere dag ! lijkt wel of iedereen hier in loondienst werkt op het mediapark , en belangen heeft bij RTL, TALPA , NPO ,
    Het gaat toch om het plezier dat de kijker er aan beleeft ! en wie er nu 100.000 meer aan kijkers heeft, is totaal niet belangrijk , belangrijk is dat de kijker thuis vermaakt wordt , en niet dat een zender weer meer inkomsten krijgt uit reclames . TV is er gemaakt voor de kijker, niet voor de adverteerder, ook al hebben ze die wel nodig natuurlijk !

  50. einde TV

    @West, TV is allang niet meer voor de kijker! Het is voor de machtige oudjes van Hilversum. Een persoonlijke strijd die alleen maar verliezers kent. NIETS is meer in het belang van de kijker. Daarom vlucht een groot deel van de doelgroep tot 49 jaar keihard weg naar de Netflixen van deze wereld. Bedankt John en RTL!

  51. Wanny

    RTL zal ook best wat programma’s hebben weggehaald/gekopieerd hier en daar.

    Bij SBS valt het nu gewoon erg op.

    De successen zijn Lingo, Man bijt Hond, Miljoenenjacht. IHVH, Meiland en mr Visser.

    3x 1 op 1 van de publieken overgenomen. 2x 1 op 1 van RTL overgenomen. En 1 spin off van NPO1.

    Nieuwe programma’s als Flirty Dancing scoren voor geen meter.

  52. Mick

    Wauw, broer en zus De Mol hadden een mooie avond. Om 20.00 uur 1.5 miljoen kijkers voor Miljoenenjacht en om 21.30 uur 842 duizend kijkers voor De Familie Kruys.

  53. einde TV

    @Mick = NPO kijker

  54. Mick

    Wel zonde dat Talpa SBS6 geen betere vooravond geeft in het weekend. Ik zou de vroege edities van Hart van Nederland ook naar het weekend brengen. Om zaterdag kan er dan een Ter Land Ter Zee en in de Lucht achtig programma komen op de plaats van Lachen om Home Video’s.

    Want die LoHV’s zijn allemaal al dertig jaar oud ofzo.

  55. Mick

    @einde TV
    Doe niet zo idioot, ik ben geen ‘NPO kijker’

    Ik pleit er overigens voor om de NPO te marginaliseren tot wat staatsevenementen, Politiek24 en wat journaals. Dus nee, ik ben zeker niet iemand die NPO kijkt of zich er zelfs naar zou vernoemen.

  56. Lotte

    @Pepsi. Niet juist. Het gaat de zenders niet om kijkers bij uitgesteld kijken (is mooi meegenomen natuurlijk), maar om degene die op de uitzenddatum zelf kijken. Daar krijgen ze reclame inkomsten van. Niet van het uitgesteld kijken. Dus 650 duizend kijkers voor lingo is gewoon goed.

  57. Sven L.

    @ Mick; volgens mij wil Talpa “Sterrenslag” nieuw leven inblazen, maar geen idee op welke dag/tijdstip dat wordt ingepland.

  58. Erik

    Nu we midden september zitten, kunnen we concluderen dat SBS een comeback gemaakt heeft met een veel beter bekeken vooravond, uitstekende maandag en een weekend waar SBS lange tijd heeft van kunnen dromen. Met dank aan Linda natuurlijk.

  59. Mick

    @TVKijker34
    Dat klopt wel ja. De grote hits van RTL zijn: Holland’s Got Talent (weggehaald bij SBS6), Een Tegen 100 (weggehaald bij de NPO), Paul Pakt Uit (weggehaald bij de NPO), Ranking the Stars (weggehaald bij de NPO), Bankgiro Miljonairs (teruggehaald van SBS6) en All You Need Is Love (weggehaald bij SBS6).

    Dat gold ook voor Miljoenenjacht, kwam ook van de NPO af.

    Wat RTL4 zelf als eerste in Nederland bracht de afgelopen jaren en wat successen waren zijn: Ik Hou Van Holland, Oh, Wat Een Jaar, Weet Ik Veel, It Takes 2, Dance Dance Dance, De Jongens tegen De Meisjes, The Voice of Holland, The Voice Kids, The Voice Senior.

    Ik zie bij die laatste reeks één grote overeenkomst: Die laatste waren allemaal Talpa shows.

  60. Wanny

    @ Mick

    Ik zie ook 1 grote overeenkomst bij die laatste reeks. Het zijn allemaal kutprogramma’s en veel van hetzelfde.

  61. Jan

    En als ik via Ziggo Go of online kijk, is RTL4 of NPO1 meestal het meest bekeken op dat moment, en oprit SBS. Dus de cijfers zijn zo geflatteerd.

  62. Jan

    En als ik via Ziggo Go of online kijk, is RTL4 of NPO1 meestal het meest bekeken op dat moment, en NOOIT SBS. Dus de cijfers zijn zo geflatteerd.

  63. sukkel

    Logisch dat ze afhaken bij Verwendy fake programma met een fake Verwendy

  64. Torre

    @wanny. Kan zijn. Maar ze scoren wel.

  65. Bart

    @Wim en Sven L Boer zoekt vrouw gaat in Maart verder.

  66. Torre

    En @Jan. Hoe kan iemand zich nu vergissen in het woord “oprit” of “nooit”.. Haha

  67. Bart

    @Torre Maar toch te veel van het zelfde.Creatieve armoede. overigens scoorde het niet allemaal.

    @Sven L Sterrenslag lijkt me pas tegen de zomer te komen. Misschien pas volgend tv seizoen.

  68. WEST*

    Mjn buren in de laan op 44 46 50, 52 54 zijn in de 60 , 70 en hebben ook Netflix , niet alleen tot 30, maar ook ouder hoor! het beeld dat alleen jongeren Netflix hebben klopt niet ! ook het gezever elke dag dat alleen oudjes naar NPO kijken klopt ook niet , ook RTL 4 heeft meer oudere kijkers dan men denk Vooral de 70 plusser is de grootste kijkersgroep voor RTL 4 vooral vrouwen
    Er wordt door veel nep mediakenners ons iets opgedrongen, alleen dat de jeugd tot 25 jaar afhaakt, ja dat klopt wel, maar dat ze helemaal geen tv kijken, geloof ik niet dat zou een rampt zijn voor jongeren tv zenders, en dus 0,0, kijkers hebben
    RTL 4 Talpa zou dan ook geen jongere kijkers meer hebben dan, alleen dus is hun doelgoep 30-55 jaar , dus bereiken de adverteerders nooit de jongeren
    dus de zenders zijn die adverteerders dan kwijt, die zitten dan op you tube en degelijke

  69. Jeroen Keizer

    Komt Ter Land, Ter Zee en In De Lucht ook weer terug, met A Van Duijn als commentator?

  70. Huismaker

    Kijkcijfers zijn een lachertje.
    Alsof iedereen om half 9 voor de buis zit om een programma te volgen. Alleen live-sportwedstrijden en het Eurovisie songfestival worden door de meeste mensen direct bekeken. De rest ziet het wel de volgende dag of dagen later wel een keertje. Dus niet opgenomen in het overzicht van 1250 kastjes. Het is immers toch “ingeblikt”. Wie kijken dan nog wel “live” op het vastgesteld tijd ? Dat zijn oude mensen of mensen die niet weten hoe je een programma opneemt. Via ziggo-next bijvoorbeeld neem je alles gelijktijdig op, spoel je de reclame of zinloos geklets door. Heel effectief. En .. er bestaat ook Fox-sport, Netflix, Videoland, Eurosport, NG, Historic channel enz. Alsof heel Nederland zit de wachten op de Mol.

  71. Lotte

    @Huismaker. Mijn opa en oma zijn 70+ en die kijken ook netflix en uitgesteld. Ook de 40-, 50- en 60-ers van nu zijn opgegroeid met computers en internet. De ‘oude’ of ‘oudere’ mensen waarover op deze site gepraat wordt bestaan al een tijdje niet meer.

  72. bus

    hup met zijn allen aan de netflix, videoland, disney enz.
    dan ineens wordt u wakker uit uw droomwereld en is alles naar de gallemieze.
    pensioen,zorg onderwujs. wonen enz. maar dat wist u niet want u was verzonken in een droomwereld van fantasie op netflix, videoland enz.

  73. Ron

    Belachelijk dat Jaap uit ER is geflikkerd door een stel blagen als ene Fien? Was wel duidelijk dat die een extra stem heeft ingezet om hem net dat duwtje te geven. Ik vertrouw dat kind voor geen meter.
    Mooie cijfers voor ER. Het moge duidelijk zijn dat het gewoon een hit blijft ondanks verplaatsing van zender. Zelfs Eilandpraat op RTL 5 zit in de lift.

  74. Wessel

    Dus hoger gaan de cijfers niet worden bij SBS…… Wat succesjes met een paar oude formats…… En voor hoe lang?

    Snelle conclusie: Nieuwe formats, waarvoor de zender bedoeld is, hebben maar weinig kans.

  75. Robert

    Even aanpassen Erik, zijn maar 1245 kastjes.

  76. Sabine

    ER blijft een top programma en zal ook veel uitgesteld worden bekeken! (dat doe je bij miljoenenjacht niet snel)

  77. X

    @Lotte 10.55: Eindelijk weer eens een toevoeging aan deze site ipv dat eeuwig geleuter over bejaarden tv.
    Hulde Lotte!

  78. Lotte

    @sabine. Dat valt nog best tegen. Mensen kijken ER vaak live. Om er de volgende dag over mee te praten bij de koffieautomaat.

  79. Het is maar dat je het weet.

    Je was weer ….super, geweldig…Linda, wat hebben we weer van miljoenenjacht genoten, en tot zondag he, dan kijken we weer.
    Leuk en ontspannend programma.

  80. Mediapark

    Met de komst van Linda is SBS weer onder de aandacht van de kijker gebracht en deze actie is, gezien de kijkcijfers, geslaagd. Het programma van Wendy is mooi en met zorg gemaakt maar mist spanning. Waren er ipv 1, 2 mannen welke met de dame dansen/flirten, had je in de huiskamer nog iets van “wie kiest ze”. NPO1 blijft stabiel. Je kunt na twee weken voorzichtig stellen dat RTL en SBS zich op de zelfde kijkers groep richt. In absolute kijkers wint de comm zenders, maar ze vechten elkaar kapot. Met name bij RTL moeten ze na ernstig rekening houden met verlies van inkomsten en ongetwijfeld bezuinigen op productie kosten.

  81. Tim H

    Opvallend dat Studio Sport Eredivisie ook steeds minder scoort. Een paar jaar geleden haalden ze vrijwel altijd 2.5 miljoen.

  82. Groningen

    @Tim H

    Zo opvallend is dat niet omdat Fox eredivisie steeds meer standaard
    in het basispakket zit.Volgend jaar moet ook ZIGGO

  83. Briljant

    NPO1 nu al veruit de grootste en dan moeten de kijkcijfer knallers nog komen.
    RTL en SBS komen meteen in september met alles wat ze hebben en het
    eerste net wacht rustig af om dan genadeloos toe te slaan.

  84. Henk K

    Top avond voor RTL met zilver op eigen zender en brons op NPO 1.

  85. Torre

    @Briljant. Precies. Ik maak zelf geen onderscheid in zenders. Maakt mij niet uit waar een programma dat ik leuk vind op uitgezonden wordt. Maar ik moet toegeven dat producties zoals Aan ‘t zand, Max Masterclass enz. Mij meer plezier brengen dan de geijkte RTL of Sbs programma”s. En ik ben in de twintig. Kan je nagaan.

  86. Mark

    SBS 6 had Dance Dance Dance even op de plank moeten laten liggen tot oktober op een zondag tussen 19:55 – 21:40 (iets strakker monteren, 2 uur is te lang) en Undercover In NL erna. Op vrijdag gaat het niet lukken met Dance Dance Dance: dezelfde droevige kijkcijfers als DanceSing (rond 500.000). Op zondag kan 800.000 – 900.000 wel lukken.

  87. Mark

    Flirty Dancing kan ook op een vrijdag om half 10 en Helden Door De Modder inkorten tot een uur (twee uur is te lang). Verder moet SBS 6 op zaterdag late night gewoon De Mannen Van Taal laten staan, of Thank You For The Music, of De Beste Liedjes Van… (iig iets met muziek), dus geen Flirty hh. Op zondag late night Chateau Meiland laten staan, en vanaf volgende maand hele reeks weer van begin af herhalen. Dus geen DNA hh (dat wordt ook al op zaterdag van NET 5 herhaald).

  88. WEST*

    @ LOTTE ja ik word ook niet goed van die debielen met hun oudjes die alleen NPO1 zouden kijken , in 1990 hadden de meeste al een computer de 50 60 70 tigers waren wel bijna 30 jaar jonger , en keken vermoedelijk meer naar RTL 4
    Alleen doen ze dan nu minder

  89. Hugo

    @Briljant

    Duurt nog even voordat de NPO1 toppers komen

    14 okt Hendrik Groen
    19 okt MINDF*CK
    27 okt Maestro

  90. Topshow

    Slim van de publieke omroep om niet direct met Maestro te komen
    om zo Miljoenenjacht te ontlopen.

  91. afhaalchinees

    Dit zegt allemaal niks, over een week zijn de cijfers met uitgesteld kijken bekend.

    Met uitgesteld kijken zijn de cijfers van vorige week zondag:

    Miljoenenjacht: 1.525.000
    Expeditie Robinson: 2.074.000

    Dikke doei Talpa…

  92. Ruud

    @afhaalchinees. Niks dikke doei. Het gaat de zenders niet om cijfers van het uitgesteld kijken. Tuurlijk is het meegenomen… Maar programma’s worden tegenwoordig keihard afgerekend op de cijfers die op lineaire tv worden gehaald. Kijk naar Twan, Tan, Beau. Al zouden ze prachtige cijfers halen met uitgesteld kijken, dan ben je het haasje als tijdens de reguliere uitzending flut resultaten laat zien. Jammer maar de gewoon de realiteit.

  93. Drama queen

    GTST heeft met uitgesteld kijken ook iedere dag Lingo verslagen. Het Spijt Me zit boven de 700.000 kijkers die Caroline graag wilde en Ranking the Stars heeft een miljoen kijkers… Het is zeker een leuk extraatje 😀

  94. Ad Visser

    571.000 kijkers GTST. Volgens mij het echte dieptepunt tot nu toe.

  95. RTL Kijker

    Even de cijfers van vorige week, met terugkijken:

    EXPEDITIE ROBINSON 2.067.000
    POSTCODE LOTERIJ MILJOENEN JACHT 1.528.000

    Doei SBS

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.