Kijkcijferrecord We Zijn Er Bijna: 2,1 miljoen kijkers

Geplaatst op Tue 13 Aug 2019 om 8:05


De kijkcijfers van maandag 12 augustus 2019 (SKO)

Martine van Os en haar bejaarde reisgezelschap blijven een enorme publiekstrekker. Ze hebben maandagavond gezamenlijk een all-time high neergezet: er keken 2,1 miljoen mensen (41 procent) naar We Zijn Er Bijna op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Slechts één keer eerder wist We Zijn Er Bijna meer dan twee miljoen kijkers te bekoren, namelijk in 2016. Toen keken er tienduizend mensen minder naar de MAX-show dan gisterenavond. 

Ook de programma’s ervoor en erna deden zeer goede zaken. MAX Vakantieman scoorde 1,6 miljoen kijkers (31 procent) en Denkend aan Holland met André van Duin en Jannu van der Heijden kon rekenen op 1,5 miljoen kijkers (37 procent).

NPO 2 bood het meest bekeken alternatief met De Slimste Mens (1,5 miljoen kijkers en 28 procent). Aansluitend trok Planeet Nigeria 270.000 kijkers (6 procent).

Het brons is nier voor RTL 4 of SBS 6, maar voor Veronica. Die zender wist met Veronica Inside 661.000 kijkers (13 procent) te bekoren.

Verder was RTL 4 het meest in trek. Het Spaanse Dorp: Polopos noteerde 451.000 kijkers (9 procent) en daaraan voorafgaand had Van der Vorst ziet sterren 270.000 kijkers (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Mercenary Absolution: 253.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Trouwen in het buitenland: 197.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Mummy Returns: 173.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 163.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met How to lose a guy in 10 Days: 126.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Diva in mij: 83.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (971.000), Half acht nieuws (879.000), Bed en Breakfast (828.000), RTL Boulevard (714.000), Ik weet er alles van (712.000) en Editie NL (594.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Denkend aan Holland (1,5 miljoen), Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (644.000), Journaal laat (567.000), Nieuwsuur (425.000) en Shownieuws (384.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. We zijn er bijna (NPO1) 2.082.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.908.000
03. MAX Vakantieman (NPO1) 1.572.000
04. Denkend aan Holland (RTL4) 1.525.000
05. De Slimste Mens (NPO2) 1.467.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.066.000
07. Jinek (NPO1) 1.020.000
08. EenVandaag (NPO1) 971.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 879.000
10. Bed en Breakfast (NPO1) 828.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 714.000
12. Ik weet er alles van (RTL4) 712.000
13. Veronica Inside (Vero) 661.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 644.000
15. Editie NL (RTL4) 594.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.6%
2. RTL4 / 11.4%
3. NPO2 / 9.7%
4. Vero / 6.1%
5. SBS6 / 5.9%


6. RTL7 / 4.0%
7. NET5 / 3.8%
8. RTL8 / 2.8%
9. RTL5 / 2.7%
10. NPO3 / 2.4%


11. TLC / 1.7%
12. Discov / 1.4%
13. Comedy / 1.0%
14. ID / 0.9%
15. BBCfirst / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 45,7%
2. RTL Nederland 20,9%
3. Talpa TV 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Omroep MAX








81 Reacties op “Kijkcijferrecord We Zijn Er Bijna: 2,1 miljoen kijkers”


  1. Erik

    Aldus een onderzoek onder 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
Hilarisch!

  2. ome H

    VI had gisteren een mindere uitzending.

  3. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    Genoten van V.I.
    TLP wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  4. Dreetje

    2,1 miljoen mensen zonder sociaal leven.

  5. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 45,7%
    2. RTL Nederland 20,9%
    3. Talpa TV 16,2%

    Top NPO en Talpa komt eraan

  6. Ron Z

    MAX!!!

  7. Ron Z

    Dreetje. Jij hebt een lekker sociaal leven!!!

  8. Curryworst

    Toch zorgelijk voor de omroepen om te beseffen dat alleen ouderen nog massaal tv kijken. Het houdt een keertje op natuurlijk.

  9. Huiskamer

    Vanavond Ajax. Sport wint weer met kop en schouders bij “de kijkcijfers”.
    Trouwens bij Jinek: daar ging het weer: Trump, Trump, Trump. Want die werd helemaal in contact gebracht met Epstein. Tja en toen het over Clinton ging met zijn abonnement voor het feesteiland was er volgens de eeuwige aanwezige amerikakenner niets aan de hand. Want Clinton is toch zo’n leuke man.
    Tip: bekijk eens de reportages van vorige week bij de VPRO over Clinton. Dan weet je genoeg.

  10. Mark2

    Weer lekker reacties op reacties maar niets inhoudelijks. Top!

  11. henk

    Tja, RTL en Talpa hebben niks meer in te brengen. Dat hadden ze ook al niet natuurlijk, met hun oppervlakkige kul shows.

  12. Mark

    Opvallend hoge kijkcijfers, ook voor Jinek en het journaal. En dat terwijl het totaal aantal kijkers op primetime met 4,5 miljoen niet afwijkt van andere dagen. Iemand een verklaring?

  13. Erik

    Hoe vaak zullen kijkcijferskastjes wisselen onder huishoudens? Lijkt me niet dat een kijkcijferkastje voor je leven houdt?

  14. Martosaurus

    @huiskamer: ik heb Jinek niet over Trump gehoord, wel over Twamp. Mogelijk gaat het hier over dezelfde persoon.

  15. Mies Bauwman

    Lieve, lieve mensen in het land. Wat een verdriet voor Bertelsmann en Talpa. Heb nog zo gezegd dat ze hard moeten werken aan dat wat de kijkers echt willen. Dat ze orgineel en verdiepend moeten zijn en geen herhalingen van herhalingen moeten uitzenden. Ook geen shows meer. 1 van de 8 zenden we nu ook niet meer uit. En dat ze moeten beseffen dat Nederland heel snel aan het vergrijzen is. Kop op lieve lieve jongens en meisjes schouders er onder.

  16. Bep

    Jan Slagter heeft verstand van tv maken.

  17. Roelof

    Ik behoor tot de doelgroep maar die vleesgeworden truttigheid van Martine van Os gaat mij echt te ver. En dan al die angsthazen die niet alleen op vakantie durven te gaan…

  18. tobie

    @Roelof, martine van os truttig? Zit jouw hoofd in je achterste of zo? Mafkees.

  19. Bep

    @Roelof hahaha.
    Je snapt het niet, luister naar de levensverhalen, geniet van de mooie natuur en geniet van de puurheid van de presentatrice.
    Dat doe ik namelijk.

  20. Johan

    @Roelof is een beetje jaloers denk ik. Probeert Martine van Os af te kammen en naar beneden te trappen omdat hij het niet overleefd als hij dit niet doet. Dag Roelof, afgunstig tiepje.

  21. green p

    @Ja eens houd het op ! over 40 jaar,als alle oudjes van nu onder de groene zoden liggen, of via de oven ons hebben verlaten , nou dan hebben we zeker geen oudjes meer die zoals de vorige oude boomgenereratie nog tv zat te kijken naar tv zenders , want de jongeren van nu kijken niet.En over 40 jaar zijn ze zelf ook oud maar dan kijken natuurlijk ook niet , alleen ondemand, Dus over 40 jaar (dan ben ik misschien 88 ? ) hebben we geen tv zenders meer of omroep verenigingen ,alleen de NPO die alles gedeeltelijk ondemand gaat uitzenden , TALPA en RTL en alle com tv zenders zullen ondemand zenders worden l , Wie weet maak ik dat nog mee ben wel benieuwd hoe ons tv scherm er over 40 jaar uit zal zien , een dunne glazen chipkaart of zoiets, of her ontdekken ze weer de beeldbuis?? in HDD G8 1000 GT XL reuk tv formaat , ja want de innovatie op het gebied van tv toestellen gaat wel door! SAMSUNG
    Heeft er al èèn ontwikkeld , gaat met kleur patronen dus als je de HEMA
    op je tv ziet, ruik je gelijk de rookworsten !! , Dit is geen grap want dat zullen de meeste 40 tigers nog meemaken , ga maar eens Googlen

  22. John (niet de Mol)

    De combinatie John de Mol en Jan Slagter zou nog de enige redding kunnen zijn voor Talpa. SBS-Max :-)

  23. Henk

    Doet de waarheid pijn tobie? Wat dat betreft klopt het beeld niet wat sommige mensen bij Max hebben van hun kijkers.

  24. Bril

    Haha die Roelof. Martine van Os truttig. Welnee man to-taal niet ! Beetje te veel drank op of zo? Beetje jaloersig? Wat is er aan de hand met je als je zo’n domme uitspraak. doet.

  25. Michel

    Jemig Roelof wat een kortzichtige reactie.
    Mensen kiezen voor een dergelijke reis omdat ze het gezellig vinden om samen op pad te gaan, niet omdat ze niet durven. Iedereen heeft immers een caravan of camper: het middel om juist alleen op pad te gaan.
    Ben wel benieuwd welke mega-avontuurlijke vakanties jij dan in je 1-tje durft te ondernemen.

  26. kaart

    @Henk, welke ”waarheid” ? JOUW waarheid? Wat heb je het nu over ”DE ” waarheid, droplul. Er bestaat helemaal geen ”de” waarheid. Er is alleen maar JOUW waarheid.

  27. Jemig

    @Henk; ”DE” waarheid bestaat niet. Er bestaat alleen maar JOUW waarheid. Praat niet zo’n domme onzin. Of denk je echt dat ”DE” waarheid bestaat…

  28. Michel

    @green p
    een reactie hoeft echt niet perse in goed Nederlands te zijn hoor, maar haal uw reactie eerst eens door de spellingscontrole, want het valt echt niet te lezen. Ik kan niet eens opmaken welk punt u nou wilt maken. Alleen dat er geur-TV op komst is?

  29. Gomberg

    @Roelof en @Henk zijn 1 persoon vermoedelijk, en die persoon wil Martine van Os kapot hebben. Maakt niet uit hoe. Hij verkondigt de grootst mogelijke onzin, in de hoop maar te kunnen beschadigen, en ook in de hoop dat andere mensen zijn haat tov van Os overnemen. Zulke mensen heb je helaas ook.

  30. green p

    BENT U DOM OF ZO ??

  31. grandiozs

    Grote genade wat een bekrompen mening heeft die Roelof hier zeg. Echt geen licht. Wat zal die het moeilijk hebben met zo’n gebrek aan werkelijkheidszin.

  32. Roelof

    Blij dat mijn wereld wel OK is..

  33. jan

    @ Michel, Overdrijven is ook een vak . Hij heeft wel een punt, want als de jongelui nu al geen tv kijken, wie kijkt er dan nog over 40 jaar ?

  34. grandiozs

    @Roelofje; gefeliciteerd…

  35. NPO verpulvert de geldgraaicultuur zenders van Talpa en tl

    Hieruit blijkt maar weer dat de kijker niet zit te wachten op de geldgraaiers, snuivende gebakken lucht presentatoren en gebotoxte over de houdbaarheidsdatum zijnde types die alleen voor geld en bevrediging van het narcisme de studioruimten van Talpa en RTL gaan bevolken.

  36. om te weten

    Gewoon om te weten hoe het zit met van het construct Talpa Networks waar Linda onderdeel van uit maakt.

    Het construct Talpa Networks; wat wil de Mol of een mogelijke rechtsopvolger(s) met zijn media bedrijven.
    Want het lijkt een bewuste strategie om heel veel invloed te hebben op onze maatschappij.

    Zo doet Talpa dat tot op heden.

    Talpa Network heeft de volgende media bedrijven al in handen om haar mening te sturen.
    1. Televisiezenders die onderdeel zijn van Talpa TV: SBS6, NET 5, Veronica, SBS9, Linda TV.
    2. Talpa Radio: Radio 538[3], Sky Radio[4], Radio Veronica[5], Radio 10[6], XM Radio, radio-opleiding voor talenten.[7]
    3. Talpa Social is een netwerk van 160 Nederlandse social influencers.
    4. Talpa E-Commerce: Actievandedag.nl, TicketScout, Vakantie Veilingen.
    5. ANP is het grootste Nederlandse persbureau en levert nieuwsberichten en foto’s aan diverse nieuwsorganisaties.
    6. Linda vrouwentijdschrift, Mood for Magazines

    Talpa Networks kunnen er goed- of kwaadschiks baat bij hebben om zowel in de geschreven media als in de tv/radio media maar ook in alle andere mediatieke instrumenten de Nederlandse kijker/lezer/luisteraar markttechnisch te beïnvloeden.

    Deze zelfde strategie heeft Rupert Murdoch met Fox en Berlusconi en zijn TV zenders ook gevoerd.
    Italië is door deze strategie van Berlusconi het land dat slechts op de 77-ste plaats staat in de wereld qua persvrijheid omdat de invloed van Berlusconi door ontslag van journalisten de onafhankelijke journalistiek heeft uitgehold.

    Deze ontwikkeling kan gevaarlijk zijn en dat moet Nederland niet willen. Wanneer grijpt de politiek dmv wetgeving in voordat het mogelijk te laat is.

    Ik ga er overigens van uit dat er geen kwade bedoelingen achter de strategie zitten maar het construct geeft mij een slecht gevoel.

  37. Roelof

    @grandiozs, goed hè? Het is me weer gelukt! Zelfs jij stinkt er in.

  38. Pietpiet

    Roelof raakt duidelijk gevoelige snaren en Achilleshielen. Meestal is dat omdat het waar is. Ik keek nooit maar heb gekeken en inderdaad: wat een treurig zootje aanstellers bij elkaar die niet alleen durven reizen. En Martine is een en al truttigheid. Je hebt mijn ogen geopend. Uiteraard misgun ik deze bejaarden hun therapie niet.

  39. Ad

    Zullen we de zomerse maandagavond van NPO1 eens voordragen voor de Televizierring en Nipkovschijf!? Brand maar los!!!!

  40. Bart

    @Michel & Jan Het is echt totale onzin wat green p zegt. Het is van het niveau de ander napraten. Jongeren en ook de generaties daarboven en zelfs ouderen kijken op andere manieren maar ook nog steeds televisie. Lineaire programma’s kunnen worden opgenomen, worden teruggekeken en worden geherstart. Daarmee blijft het nog steeds gewoon televisie kijken. Het einde van dat grote scherm in de huiskamers en andere vertrekken in huis gaat niemand hier mee makken hoor.

  41. jan

    @Dreetje Vroeger met alleen NED 1 , en NED 2 hadden er dan zeker 8 miljoen mensen geen sociaal leven, als Willem Duis , of Mies op de buis was , of Kees Schilperoord , of Willem Ruis .

  42. Gom

    Jammer dat hier mensen zitten te reageren met een heel benepen eigen agenda, die bepaalde anderen in de media zwart willen maken. Eindeloos reageren onder verschillende namen om een of ander zielig punt te kunnen maken over iets wat ze niet verdragen. En dan jezelf roemen omdat je zogenaamd op iets gevoeligs wijst terwijl ze zelf degenen zijn die iets niet kunnen verdragen. God god god. En dat hebben wij dan niet door zeker…

  43. Mies Bauwman

    Lieve, lieve mensen in het land. Hebben jullie ook door dat het heel stil is omtrent Art? Zo’n topper heeft echter meer aandacht nodig. Daarom lieve lieve mensen steek hem een hART onder de riem. Je kunt het. Maak mooie uitzendingen tot 31 augustus.

  44. Michel

    @jan ik kon niet eens wijs worden uit @green p’s warrige verhaal. Zal wel aan mij liggen, maar mijn dochter van 6 krijgt nog een beter verhaal op papier.

    Maar ff inhoudelijk ik heb geen idee. Zal altijd wel een behoefte blijven misschien. Maar goed, we vliegen nog maar 80 jaar, maanlanding was nog maar 50 jaar terug. Wie weet waar we over 40 jaar staan. Aangezien de Netflixen en HBO’s alleen films en series produceren, kan ik me vooralsnog niet voorstellen dat lineaire TV ophoudt te bestaan. Daarvoor is het aanbod van internet TV nog te eenzijdig.
    Jeugd heeft over het geheel genomen natuurlijk een andere kijkbehoefte dan oudere volwassenen, dat zal altijd zo blijven. Vroeger keek ik ook geen journaal of actualiteiten, nu wel.

  45. Roelof

    Heerlijk, een kei in een rimpelloze vijver. En iedereen laat zich opnaaien.

  46. Mick

    Op de NPO lijkt alles te scoren, hoe duf het programma ook.

  47. green p

    Bent u Neerlandicus of zo,?, Oke mn taal was niet mn beste vak, maar ik vind u wel een zeur, en te overdreven reageren

  48. Enzo Voorthuijsen

    Kwaliteitsprogramma’s worden er niet gemaakt, als er maar veel bejaarden kijken, er komen er steeds meer van dus Max kan nog even vooruit.

  49. Michel

    @green p: Dat mag u vinden :-) Nee ben geen Neerlandicus, maar ik kon echt echt niet wijs worden uit uw verhaal. Als ik het niet kan, zijn er misschien meer die dit niet kunnen. Ik wijs er alleen ff op dat je soms eenvoudig ff je spelling kan laten checken zodat het wat beter leesbaar is.

    Maar net als u ongetwijfeld als jeugdige andere programma’s keek dan uw ouders, maar nu wellicht sommige programma’s toch wel kijkt (journaal om maar wat te noemen), zo zal de huidige jeugd dat ook hebben. Ook zij zullen op een bepaalde leeftijd meer interesse tonen in nieuws en actualiteiten. En dat vind je niet op Netflix, HBO of Videoland.

  50. anonymous

    Zielige, trieste mensen die naar We zijn er bijna kijken.

  51. Ron

    Wordt nu al weer moe van kakmadam Heleen van der Geest in De Slimste Mens, wat een pedant voorkomen heeft die.

  52. Robert

    Zielige, trieste mensen die naar De slimste mens kijken.

  53. Rob

    Dat programma’s als We Zijn Er Bijna en niet te vergeten Boer Zoekt Vrouw het zo goed doen, zegt genoeg over onze samenleving. Tragisch

  54. Wim

    Welnee @Ron, de dame is zeer zelfbewust en beschikt over goede smaak.

  55. Mies Bauwman

    @Rob: Veel lieve Nederlanders zijn dol op programma’s die echt en puur zijn. En in mensen waarin ze zich herkennen. Die zijn zoals zij dagelijks zijn. En in regio’s van Nederland en niet alleen de Randstad/Amsterdam.
    Dus lieve Rob, alleen die programma’s en zenders zullen overleven. Dus kop op programma makers. Jullie kunnen het verschil maken

  56. Ronnie

    Deze hoge kijkcijfers komen natuurlijk vooral doordat NPO 1 nog lineair TV kijkend publiek heeft in de doelgroep 50+. Maar ik ben zelf 36 en kijk het ook, omdat het om echte mensen gaat, die een mooie reis maken en het gewoon goed in elkaar zit. Het gaat eens een keer niet om BN-ers die aandacht willen hebben.

    Het programma is ook een hit op bepaalde social media kanalen, waar geen 50 plusser op zit. Zegt toch genoeg? Het is een soort guily pleasure programma, net als Ik Vertrek en BzV. Je kunt ook zeggen dat MAX/NPO goed begrepen heeft wat mensen willen zien en Talpa en RTL minder.

  57. Een doorsnee tv kijker

    Ik schrijf in de naam van vele, en vind ook dat tv kijkers zielige mensen zijn !
    Zeg laats nog tegen mijn vrouw, oh zijn we niet zielig, nu we naar de tv kijken ?
    Weet je wat ze zei? Gelukkig zijn we niet de enigen , we zijn met miljoenen op deze wereld !

  58. Don

    Ik pas voor deze rommel. Ben blij dat ik NETFLIX heb.. Het wordt hoog tijd dat de verplichte zenders in een tv-pakket eens minder verplicht gaan worden!!!

  59. pieter

    @Erik, met je dagelijke copy paste bericht :-) Ik vraag me dan af of je de PC s’morgens al inschakelt voordat je de grote boodschap doet, of je daarna hier je dagelijkse drolletje legt? En Nederland telt ondehand al 17,344 mln inwoners. Wel accuraat blijven he? Ik zie je berichten weer met graagte tegemoet :-)

  60. Televisiefreaks

    @ Erik: Je was er als vroege vogel weer als eerste bij met je standaard reactie. Terwijl je in een latere reactie laat blijken dat je niet eens weet hoe vaak een kijkcijferkastje wisselt van persoon binnen het panel.

    Ik adviseer je dringend om eens contact op te nemen met Intomart Gfk. Dit onderzoeksbureau voert in opdracht van SKO al sinds jaar en dag de kijkcijfermetingen uit. Mocht je daarna nog steeds de behoefte voelen om hier dagelijks hetzelfde hilarische bericht te plaatsen kun je beter zoeken naar een goede psychiater.

  61. Een doorsnee tv kijker

    Wolter was altijd de èèrste, maar verslagen! daarom zien we hem niet meer op deze site , of heeft hij een andere nickname>

  62. Mike

    MAX is een leuke omroep

  63. Een doorsnee tv kijker

    NPO verpulvert…. Kan nog erger , J d M mag als enige eigenaar maar 4 tv zenders bezitten in Nederland, Dus mag Linda of J de Mol jr, ook een eigen zelfstandige media groep oprichten incl. radio en tv zenders , zo wordt, en kan het imperium de Mol nog groter worden!daar zal heus wel over gesproken zijn , ze zijn niet gek !!

  64. Mark

    MAX met 3 programma’s gemiddeld 40% marktaandeel, kan RTL alleen maar van dromen. Maar er is ook totaal geen concurrentie: RTL met zoveelste hh van VDVZS en SBS met een afgekeurd programma dat naar de zomer is verschoven.

  65. Erik

    De kijkcijfermeting van SKO is een representatieve meting onder een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking. Het spijt me dat ik mezelf dagelijks voor gek zet met foutieve informatie.
Elke dag deze pagina 100 x verversen zodat ik de eerste ben met een reactie. En als er iemand niet met me eens is dan zeg ik gewoon dat ik weer een gevoelige snaar heb geraakt. Ik ben duidelijk niet helemaal ok, is er iemand onder de 17.000.000 miljoen Nederlanders die mij kan helpen met mijn problemen?

  66. Ernie

    Het opmerkelijkste aan de NPO overmacht is dat MAX Vakantieman
    en De Slimste Mens kijkcijfermatig geen last van elkaar hebben.

  67. Mark

    Studio van Lingo!

    https://www.kijk.nl/sbs6/shownieuws/videos/lkTe413LeiO3/primeur-zo-ziet-de-nieuwe-lingo-studio-eruit

  68. #NPO Zeiker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 45,7%
    2. RTL Nederland 20,9%
    3. Talpa TV 16,2%

    Top NPO en Talpa gaat eraan

  69. #NPO Zeiker#

    2. RTL4 / 11,4%
    5. SBS6 / 5,9%

    Het was gisteren weer vechten in de kelder bij Talpa, SBS6 weer maar de helft van het marktaandeel van RTL4. Wat een flop weer voor deMol en zijn nep sterren.

    Vanavond allemaal aan de coke en jullie kunnen weer een uurtje vlammen. Kop op.

  70. What´s New

    De bejaarden tv viert, zoals al jaren, hoogtij bij de voormalige zwart wit kijkers.

  71. Job

    @Mark ziet er goed uit. Niet teveel poespas

  72. StefanV

    In de Top 15 wordt “Denkend Aan Holland” ten onrechte aan RTL4 toegeschreven, terwijl het NPO1 is. De hegemonie van NPO, vooral dankzij Omroep Max, is enorm.

  73. Slim

    Lijkt toch wel zeker dat Pauw en Jinek een half uur eerder gaan beginnen.
    Nieuwsuur naar half tien op NPO2
    .
    https://www.ad.nl/show/jinek-en-pauw-voortaan-half-uur-vroeger-op-tv~a21fe7a09/

  74. Lau

    Volgens Boulevard zijn er geruchten dat Jouw Vrouw, Mijn Vrouw Vips terugkeert. Uiteraard bij SBS6! ;-)

  75. Bart

    @Slim Ja als Frans Klein in zijn hoofd heeft er moet een soap komen om 23.00u en talkshow moet een half uur eerder dan gebeurd dat gewoon. Of die behoefte er is maakt hem niets uit.

    Beter hadden ze elke avond na het late Journaal een Nederlandse serie herhaald en deze nieuwe serie gewoon ergens primetime op NPO1 een plek gegeven. Nu heeft Frans niets eens genoeg programma’s om dit timeslot in te vullen waardoor hij halverwege het seizoen al terug moeten grijpen op oude seizoenen van Flikken Maastricht, Droomhuis verzocht en de tv show.

  76. aammehoela

    We zijn er bijna. Toch wel onderhoudend mede dankzij de fantastische natuur daar in de Balkan. Kan me voorstellen dat mensen die strandvakanties wel eens zat zijn en van de echte natuur willen genieten. De Albanezen hebben maar deels door wat een geld ze laten liggen. Het is best een groot land met veelal een ruig landschap. Interessant voor de avontuurlijke toerist. Misschien een mooie locatie ook voor WIDM.

  77. Topshow

    Bart heeft niet in de gaten dat NPO1 oppermachtig is en heeft altijd
    alleen maar commentaar op Frans Klein.
    Frans Klein doet het juist heel goed als tv baas.

  78. Henk

    @Topshow: Bart is zeer dom en heeft gewoon geen verstand van tv en media.
    Dat zie je toch wel aan zijn josti-berichtjes!?

  79. Bart

    @Topshow Ik weet dat er meer mensen over gaan hoor maar hij stuurt de boel aan. Frans doet helemaal niet zo goed als tv baas. Dat heeft hij bij de VARA al laten zien. De omroep staat sinds dien niet meer waarvoor hij ooit is opgericht. Als NPO1 baas heft hij ook behoorlijk wat (inschattings) fouten gemaakt de afgelopen jaren. Nog buiten het gedoe rondom de personeelsfeestjes en het restaurant van zijn broer.

  80. Ernie

    Een soap na Pauw en Jinek zal wel niet gebeuren.
    Een uitgebreid journaal laat met sport is wel een goed idee
    als afsluiting.

  81. MediaPraj

    OFF TOPIC!! Giel Beelen in gesprek BNNVara over overstap van Veronica naar NPO Radio 2.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.