Kijkcijferrecord We Zijn Er Bijna: 2,1 miljoen kijkers


De kijkcijfers van maandag 12 augustus 2019 (SKO)

Martine van Os en haar bejaarde reisgezelschap blijven een enorme publiekstrekker. Ze hebben maandagavond gezamenlijk een all-time high neergezet: er keken 2,1 miljoen mensen (41 procent) naar We Zijn Er Bijna op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Slechts één keer eerder wist We Zijn Er Bijna meer dan twee miljoen kijkers te bekoren, namelijk in 2016. Toen keken er tienduizend mensen minder naar de MAX-show dan gisterenavond. 

Ook de programma’s ervoor en erna deden zeer goede zaken. MAX Vakantieman scoorde 1,6 miljoen kijkers (31 procent) en Denkend aan Holland met André van Duin en Jannu van der Heijden kon rekenen op 1,5 miljoen kijkers (37 procent).

NPO 2 bood het meest bekeken alternatief met De Slimste Mens (1,5 miljoen kijkers en 28 procent). Aansluitend trok Planeet Nigeria 270.000 kijkers (6 procent).

Het brons is nier voor RTL 4 of SBS 6, maar voor Veronica. Die zender wist met Veronica Inside 661.000 kijkers (13 procent) te bekoren.

Verder was RTL 4 het meest in trek. Het Spaanse Dorp: Polopos noteerde 451.000 kijkers (9 procent) en daaraan voorafgaand had Van der Vorst ziet sterren 270.000 kijkers (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Mercenary Absolution: 253.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Trouwen in het buitenland: 197.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Mummy Returns: 173.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 163.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met How to lose a guy in 10 Days: 126.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Diva in mij: 83.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (971.000), Half acht nieuws (879.000), Bed en Breakfast (828.000), RTL Boulevard (714.000), Ik weet er alles van (712.000) en Editie NL (594.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Denkend aan Holland (1,5 miljoen), Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (644.000), Journaal laat (567.000), Nieuwsuur (425.000) en Shownieuws (384.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. We zijn er bijna (NPO1) 2.082.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.908.000
03. MAX Vakantieman (NPO1) 1.572.000
04. Denkend aan Holland (RTL4) 1.525.000
05. De Slimste Mens (NPO2) 1.467.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.066.000
07. Jinek (NPO1) 1.020.000
08. EenVandaag (NPO1) 971.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 879.000
10. Bed en Breakfast (NPO1) 828.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 714.000
12. Ik weet er alles van (RTL4) 712.000
13. Veronica Inside (Vero) 661.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 644.000
15. Editie NL (RTL4) 594.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.6%
2. RTL4 / 11.4%
3. NPO2 / 9.7%
4. Vero / 6.1%
5. SBS6 / 5.9%


6. RTL7 / 4.0%
7. NET5 / 3.8%
8. RTL8 / 2.8%
9. RTL5 / 2.7%
10. NPO3 / 2.4%


11. TLC / 1.7%
12. Discov / 1.4%
13. Comedy / 1.0%
14. ID / 0.9%
15. BBCfirst / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 45,7%
2. RTL Nederland 20,9%
3. Talpa TV 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Omroep MAX

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen