Kijkcijferflop Zomer met Art na tien weken ten onder

Geplaatst op Sat 24 Aug 2019 om 8:05


De kijkcijfers van vrijdag 23 augustus 2019 (SKO)

De geflopte talkshow Zomer met Art van Art Rooijakkers is vrijdagavond na tien weken geëindigd met 418.000 kijkers (13 procent), een bovengemiddelde score voor het RTL 4-programma. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na Humberto Tan en Twan Huys bleek ook Art Rooijakkers geen kijkcijfermagneet te zijn op de late avond van RTL 4. Op de meeste avonden keken er om en nabij de 200.000 mensen naar het programma en dat is veel te weinig voor een familiezender.

Hoe voelt het om na tien weken weer vrij te zijn? Bij Boulevard: “Ja, het is wel een beetje gek, we zaten een hele week ook in zo’n trein die blijft rijden en vanavond is het in één keer afgelopen. Dat voelt wel raar. Ik heb net gewoon al een soort afscheidslied gezongen voor de redactie. Zo gaat het dan op zo’n middag. Daar zijn geen beelden van. Nee, ik kan niet zingen, nee.”

Op de vraag hoe hij erop terugkijkt, zei Rooijakkers: “Vraag me dat over twee weken even, ik zit er nu nog middenin, maar het was een soort flipperkast. Het is heel enerverend.”

Voor een beetje tv-baas zou het uitgesloten zijn dat Rooijakkers het ooit nog een keer mag proberen als talkshowhost. Gelukkig denkt hij zelf ook ‘eens, maar nooit meer’. “Ja, nu wel, maar dat komt ook omdat ik jonge kinderen heb. Die ga ik morgen weer zien en ik ben blij dat ik daar weer tijd voor heb.”

Prime time

Over naar prime time: NPO 2 wint met 1,4 miljoen kijkers (32 procent) voor De Slimste Mens. Aansluitend trok De Uitmarkt: De Opening 360.000 kijkers (8 procent).

NPO 1 pakt zilver met de combinatie Muziekfeest op het Plein (605.000 kijkers en 14 procent) en Meer dan Goud (641.000 kijkers en 14 procent), terwijl RTL 4 brons pakt met het duo The Best of The Voice Worldwide (436.000 kijkers en 10 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos (624.000 kijkers en 14 procent).

De vierde plek is voor Veronica dankzij de 421.000 kijkers (10 procent) voor Veronica Inside.

Veronica’s zusterzender en vlaggenschip SBS 6 was om half tien de op een na minst bekeken toptienzender van het land dankzij de slechts 94.000 kijkers (2 procent) voor André Hazes Live in Ahoy.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 326.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Acts of Vengeance: 303.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Kill Bill Vol. 1: 212.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De wereld volgens 80-jarigen: 203.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The First Wives Club: 138.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek ontmaskert: 93.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (758.000), EenVandaag (669.000), Uit mijn keuken (499.000), RTL Boulevard (488.000), Editie NL (385.000), Utopia (384.000), Rail Away (336.000) en GTST (314.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (820.000), Hart van Nederland (649.000), Nieuwsuur (573.000), Journaal laat (498.000), Zomer met Art (418.000), Shownieuws (400.000) en Nederland Verhuist (391.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15
01. De Slimste Mens (NPO2) 1.389.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.378.000
03. Jinek (NPO1) 820.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 758.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 743.00
0


06. EenVandaag (NPO1) 669.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 649.000
08. Meer dan goud (NPO1) 641.000
09. Het Spaanse Dorp Polopos (RTL4) 624.000
10. Muziekfeest op het Plein (NPO1) 605.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 573.000
12. Uit mijn keuken (NPO1) 499.000
13. Journaal laat (NPO1) 498.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 488.000
15. The Best of The Voice Worldwide (RTL4) 436.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.2%
2. RTL4 / 12.9%
3. NPO2 / 11.4%
4. SBS6 / 7.2%
5. Vero / 6.0%


6. NET5 / 5.7%
7. RTL7 / 5.0%
8. NPO3 / 4.3%
9. RTL8 / 3.3%
10. RTL5 / 2.2%


11. FS1 / 1.7%
12. RTLZ / 1.2%
13. SBS9 / 1.2%
14. ID / 1.1%
15. BBCfirst / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,9%
2. RTL Nederland 23,4%
3. Talpa TV 20,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








56 Reacties op “Kijkcijferflop Zomer met Art na tien weken ten onder”


  1. Wilhelm

    Te laat Erik!

  2. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,9%
    2. RTL Nederland 23,4%
    3. Talpa TV 20,1%

    Top NPO en Talpa is er bijna (2)

  3. Erik

    De kijkcijfermeting van SKO is een representatieve meting onder een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking. Het spijt me dat ik mezelf dagelijks voor gek zet met foutieve informatie.
    Elke dag deze pagina 100 x verversen zodat ik de eerste ben met een reactie. En als er iemand niet met me eens is dan zeg ik gewoon dat ik weer een gevoelige snaar heb geraakt. Ik ben duidelijk niet helemaal ok, is er iemand onder de 17.000.000 miljoen Nederlanders die mij kan helpen met mijn problemen?

  4. Mark2

    Er zou toch niets aan de hand zijn met Erik? Zou hij toch in bescherming tegen zichzelf zijn genomen?

  5. Aksss

    Heeft Art gevoelige info over de zenderbazen ofzo? Onbegrijpelijk dat dat ventje overal naar voren wordt geschoven.

  6. Mark2

    Nee toch niet. Het wordt echt tijd dat deze gozer iets gaat doen met zn leven. Dat die man niet in ziet dat zijn herhalende boodschap steeds meer aangeeft wat een loser hij is. Sjongejongejonge

  7. Ad Visser

    Op naar Beau…. Na, Humberto, Twan en Art de vierde in de rij….

  8. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    Genoten van V.I.
    TLP wederom 3de…
    Veronica andermaal beter!

  9. Flexi

    Het wordt tijd dat bejaarde mensen een extra belasting gaan betalen. Waarom zou de gehele bevolking mee moeten betalen aan hun exclusieve amusement.
    Ik zat te denken aan 50 Euro per bejaarde per maand.

  10. Ad Visser

    Het was weer vechten in de kelders van Peter Herhaalkanaal.

  11. Jeroen

    Die cijfers van SBS6….203.000 en 94.000
    Wat een drama…maar daar mag niks over gezegd worden hoor. Nee RTL moet t ontgelden hier

  12. Curryworst

    De vriendin van Rooijakkers heet Pleijte van haar achternaam.
    Rooijakkers-Pleijte. Hoe toepasselijk is dat.

  13. Ad Visser

    Vandaag ga ik lekker naar de supermarkt. Ik koop dan de heerlijke producten van Unilever. Ik betaal bij de kassa. Van de verdiensten gaat Unilever reclame op TV inkopen. Want de schoorsteen moet blijven branden. En reclame is hiervoor het ultieme middel denkt Unilever. Unilever koopt reclametijd in vanavond op RTL 4. Een avond vol herhalingen. Betaald van mijn geld.

    Unilever stop hier mee! Geef mij een lagere prijs in de supermarkt.

  14. Flexi

    Sukkels die denken dat reclame de prijs van producten verhoogd. Reclame leidt tot massaproductie en efficientere productie- en distributieprocessen en daarmee op termijn tot lagere consumentenprijzen, ook indirect voor andere merken die profiteren van de kennis en techniek van de grote merken.
    Maar dat is een te ingewikkeld denkproces voor de simpelen van geest.

  15. Maikey

    Flexi, Flexi, Flexi toch. Ga alsjeblieft weer terug naar school.

  16. Flexi

    Goed beargumenteerd, Maikey! Top.

  17. HansR

    VI Inside niet al te beste kijkcijfers, ondanks Jan Boskamp weer aan tafel zat.

  18. Flexi

    Jan Boskamp is ook niet meer de Jan Boskamp van vijf jaar geleden.
    Het energieke en kenmerkende is eraf bij hem. Hij gaat steeds slechter spreken en heeft weinig toegevoegde waarde meer. Het is een oude man geworden. Kieft en Driessen vind ik persoonlijk aangenamer en interessanter.

  19. Erik

    Heb weer een gevoelige snaar geraakt merk ik en dit keer bij ‘Wilhelm’
    Of het is iemand met een kastje thuis of zij/hij heeft belangen bij de organisatie en wil geen veranderingen en/of is bang.
    Het is goed dat mensen eens gaan nadenken over hoe absurd het is dat we in 2019 nog steeds op deze ouderwetse manier aan het meten zijn.
    En om dit duidelijk maken is kracht van de herhaling noodzakelijk (net als reclames).

  20. JAN

    FLEXI ga eens boodschappen doen bij AH en zie wat de produkten van Unilever kosten dat is echt schrikken , dus die reclames zorgen er echt niet voor lagere prijzen in de schappen
    Heel veel produkten en ook non food produkten ,zijn gewoon te duur veroorzaakt door de euro
    zou u bijna 8 gulden hebben betaald voor een pak Quaker havermout van 450 gram gram als we nog de gulden hadden of bijna 7 gulden voor een kopje koffie
    11 gulden voor een broodje kaas, en ja dat is gewoon schrikken
    De prijzen zijn harder gestegen dan in welke periode dan ook na de WOII

  21. Pakalu Papito

    Veronica Inside 421.000 kijkers en de geflopte talkshow van Art Rooijakkers 418.000. Veronica Inside op vrijdag kunnen ze beter schrappen. Gewoon een hilarisch filmpje op dat eigen YouTube-kanaal van Johan Derksen, prima toch.

  22. Flexi

    Je praat onzin, West. Doe eens wat research voordat je onzin op de interwebs gooit.
    https://www.inflation.eu/images/charts/infl-chart-3-1-1.jpg
    Maar west zal geen grafieken kunnen lezen en cijfers interpreteren.

  23. Flits Bom

    Art kan documentaires aag inspreken.
    Art = Rat

  24. Flexi

    Ter verduidelijking, dat is het langjarig inflatiepercentage van Nederland.

  25. robb

    Flexi :Laten we het even van een andere kant kijken ,ik denk dat iedere jongere 50 euro moet gaan betalen als dank dat jullie nu in het beste land van de wereld mogen wonen wat de ouderen na de oorlog hebben opgebouwd .

  26. Mark

    Je bedoelt die multiculturele hel waar het trilt van de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen, robb?
    De ouderen hebben ons land weggeven en voorgoed verziekt op sociaal vlak.

  27. robb

    Hou toch op van wie wat betaald, zolang het geld niet uit de lucht komt vallen is niks gratis alles wat gratis is betalen we op de een of andere manier ,mijn belastinggeld word er gezegd het aandeel van de normale mens is ik zeg waar iets van 0.00001% en vul dan zelf maar in waar dat naar toe moet gaat.

  28. Wyatt

    SBS6 94.000 kijkers op prime time. 🤣

    Volgens mij is dit het dieptepunt.

  29. #NPO kijker#

    Sbs 6 is compleet mislukt! 94.000 kijkers op prime time en John heeft al 8 jaar die zender!

    Arme Linda, zo je carriere moeten zien eindigen

  30. Guttegut

    Dat er nog 94000 mensen vrijwillig naar de wanstaltige geluidsdiarree van Andre Hazes Jr gaan kijken is toch nog een wonder?

  31. robb

    Mark :Met al de verschillende bevolkingsgroepen zie ik nog een goede toekomst en zal Nederland alleen maar beter worden ,doe wat aan de spanningen en begin bij je zelf om ze te verminderen.

  32. Drama queen

    Vreemd dat ik op MC niets lees over de kijjcjfersdiarree van SBS, gaat lekker.

  33. Ron

    Utopia op hun laatste uitzending voor de tijdslot wisseling naar 18.00 uur haalt nog even op de valreep 11% marktaandeel. Dat soort meevallertjes zijn verleden tijd vanaf volgende week als het om 18.00 uur wordt uitgezonden….

  34. Sabine

    Eens met JAN! En politici maar zeggen dat de koopkracht nu écht gaat stijgen… Yeah right! :(
    Qua André Hazes: goed voorbeeld van overkill.

  35. Paul

    @Sabine
    Als je iets van je leven zou hebben gemaakt, zou je niet zo zitten klagen.

  36. PietjePuk

    André Hazes Live in Ahoy, opgenomen in 2018…

  37. Ad Visser

    @pietjepuk. Verbaasd? Ik totaal niet. Wees blij dat het Live 2018 was en geen Live 2016.

  38. Job

    John heeft SBS niet al 8 jaar in handen. Pas sinds zomer 2017 is die 100% de baas. Daarvoor kwam die alleen af en toe met formats om uit te testen bij SBS 6. Had die weinig invloed op de precieze gang van zaken. 2018 was het eerste jaar met zijn leiding (die is erg slecht gegaan trouwens) daarom heeft die nu alles overgebracht naar SBS 6. Vanaf volgende week begint het echt

  39. Pegode

    Zomer met Art afgelopen.
    Jammer heb er met veel plezier naar gekeken!

  40. Pegode

    Zomer met Art afgelopen.
    Jammer, heb er met veel plezier naar gekeken!

  41. gtstfites

    Betere titel:
    Slimste mens verslaat NOS Journaal voor mensen met een laag IQ.

  42. HansR

    @Flexi 9.17
    Ik ben het met je eens wat Jan Boskamp zijn analytische inbreng betreft.
    Wel denk ik dat het niet aan Jan ligt, maar aan Rene en Johan. Zodra Jan Boskamp iets zinnigs gaat inbrengen neemt een van deze twee heren direct het gesprek over, zij gaan met Jans inbreng aan de haal. Jan neemt inmiddels dit “de mond snoeren” voor lief en denkt alleen aan de vele eurootjes die hij toch wel ontvangt.

  43. Ray

    Art deed gisteravond een Humbertootje. Erica Terpstra mocht de show openen door Art wat veren in de reet te steken. Dat hij zo innemend is, en de gasten zich zo lekker op hun gemak voelen bij hem. Dat het programma compleet mislukt is, en dat Art te licht bevonden is als talkshow-host, dat mag uiteraard niet gezegd worden. Alleen door de mannen van VI. En die zijn dan negatieve azijnzeikerds.

  44. Mark

    Taboe op zaterdag RTL 4 half 10 is de Belgische versie neem ik aan? Gaat nooit meer dan 400.000 – 500.000 halen. Gevalletje Buurman Wat Doet U Nu. Zit ook tegenover Studio Sport voetbal dat altijd wel 1,6 miljoen haalt.

    Verder denk ik dat Je Kent Me Toch Schat op de woensdag van 4 een grote flop gaat worden. Promo zag er genant uit. Waarom heeft Robert ten Brink daar ja tegen gezegd? Stelletjes Doen Domme Spelletjes was een betere titel geweest.

    Ver Van Huis op dinsdag van 4 wordt ook niks: NL-gezinnen die naar de amish gaan.

  45. Mark

    André Hazes live is al zo vaak geweest? Was dat ook niet een jaar geleden 2 x en met kerst? En vanmiddag komt het weer. Promo machine loopt weer op volle toeren. Is zeker weer een nieuwe cd uit? Had SBS 6 nog beter film kunnen doen. Had die Johnny English films op vrijdag gedaan en andere comedy’s. Is leuk voor de hele familie. En dan had SBS 6 op woensdag die Ocean’s films kunnen zetten. Die trekken nu op NET 5 400.000 – 450.000 kijkers.

  46. GERUCHT

    Art Rooijakkers is gesignaleerd op de ‘s Gravenlandseweg in Hilversum. Het gerucht gaat dat Art de presentatie van de come-back van Los Vast bjj de NCRV voor zijn rekening gaat nemen. Art is heimelijk al jaren voorzitter van de Piere Kartner Fanclub en is groot fan van Annie Schilder. Op de vraag dat hij met deze muzikale voorkeur misschien niet beter thuis voelt bij Avrotros antwoordde hij:”Dat programma van Jan Smit ga ik echt niet overnemen, ik lijdt namelijk aan pleinvrees”

  47. Erik

    @GERUCHT, je bent echt niet grappig, en dat is geen gerucht maar een feit

  48. Ad Visser

    Morgenavond Flodder op TV. Maar liefst 2 films. 67 x herhaald de afgelopen 4 jaar. Ben Peter daar erg dankbaar voor. Kan de films morgen nog eens goed bekijken. Je ziet per slot van rekening altijd wel weer wat anders in deze 30 jarige klassieke films.

    Daarom wil ik Peter erg bedanken dat hij dit steeds voor mij en de kijkers mogelijk maakt.

    Peter, bedankt.

  49. Ad Visser

    Art scoort in de herhaling altijd betere kijkcijfers. Dus de zomerserie van dit jaar wordt volgend zomer herhaald op RTL4.

  50. Jeroen

    Die cijfers van SBS6 zijn toch helemaal drama. 94.000 op primetime…hallo MC bericht daar eens over

  51. #NPO Zeiker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,9%
    2. RTL Nederland 23,4%
    3. Talpa TV 20,1%

    Top NPO en Talpa gaat eraan.

  52. #NPO Zeiker#

    2. RTL4 / 12,9%
    4. SBS6 / 7,2%

    Het was gisteren weer vechten in de kelder bij Talpa, SBS6 weer maar de helft van het marktaandeel van RTL4. Wat een flop weer voor deMol en zijn nep sterren.

    Vanavond allemaal aan de coke en jullie kunnen weer een uurtje vlammen. Kop op.

  53. #NPO Zeiker#

    Kijkcijferflop Zomer met Art na tien weken ten onder

    Wat een riooljournalistiek. Alsof het programma van de zender is gehaald. Het was zo gepland dat afgelopen vrijdag de laatste aflevering zou zijn.

  54. Lieke van Lexmond Lover

    en nu 1 week herhaling van de zwakste schakel, wie verzint zoiets ? Had dan Art nog 1 weekje door laten gaan, ook omdat GTST weer begint en voice senior

  55. #NPO Zeiker#

    Dat kan niet Lieke. Beau komt vanuit dezelfde studio als Zomer met Art. Ze hebben die week nodig om de zaak te verbouwen.

  56. Rookworst

    na reanimatie vrolijk verder met Art Ziet Sterren, slikken of stikken

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.