Nicolette van Dam-show Klinkt Smakelijk blijft flop


De kijkcijfers van dinsdag 30 juli 2019 (SKO)

De Nicolette van Dam-show Klinkt Smakelijk blijft een enorme flop in de vooravond van SBS 6. Het programma scoort al sinds de start nog slechter dan het ter ziele gegane 6 Inside. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Klinkt Smakelijk is deze zomer elke dag tussen 18 en 19 uur op zender, maar de kijker weet het programma niet te vinden. De aflevering van dinsdagavond kwam bijvoorbeeld niet verder dan 91.000 kijkers, goed voor 3,3 procent marktaandeel.

Over naar prime time: de grote winnaar was De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 2. Aansluitend trok In Naam Van Het Volk 343.000 kijkers (8 procent).

Veronica bood het meest bekeken alternatief met Basel 1983 – PSV, goed voor 1,1 miljoen kijkers (26 procent).

Het brons is voor NPO 1: Endeavour scoorde 600.000 kijkers (16 procent). Daaraan voorafgaand trok Ellie op Patrouille 424.000 kijkers (10 procent).

Verder was RTL 4 het meest in trek met de combinatie Uitstel van Executie (533.000 kijkers en 13 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos (557.000 kijkers en 14 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Secret Life of the Zoo: 272.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek Ontmaskert: 227.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Station 19: 214.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Vet Hard: 131.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Heartbreak Kid: 105.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Celebrity Call Centre: 95.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (949.000), EenVandaag (838.000), Half acht nieuws (758.000), Verborgen Dorpen (605.000), Ik weet er alles van (505.000) en RTL Boulevard (498.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (754.000), Jinek (682.000), Nieuwsuur (642.000), Shownieuws (481.000), Journaal laat (450.000) en Zomer met Art (313.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, Veronica pakte zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.330.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.218.000
03. Voetbal CL KW Basel 1893 PSV (Vero) 1.082.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 949.000
05. EenVandaag (NPO1) 838.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 758.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 754.000
08. Jinek (NPO1) 682.000
09. Nieuwsuur (NPO2) 642.000
10. Verborgen Dorpen (NPO1) 605.000


11. Endeavour (NPO1) 600.000
12. Het Spaanse Dorp Polopos (RTL4) 557.000
13. Uitstel van Executie (RTL4) 533.000
14. Ik weet er alles van (RTL4) 505.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 498.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.3%
2. Vero / 15.0%
3. RTL4 / 13.7%
4. NPO2 / 10.7%
5. SBS6 / 7.7%


6. NET5 / 4.8%
7. RTL5 / 3.2%
8. RTL8 / 2.9%
9. NPO3 / 2.8%
10. RTL7 / 2.5%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.3%
13. BBCfirst / 1.0%
14. TLC / 1.0%
15. N.geog / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,8%
2. Talpa TV 28,3%
3. RTL Nederland 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen