Nicolette van Dam bezorgt SBS 6 alwéér horrorcijfers

Geplaatst op Thu 18 Jul 2019 om 8:15


De kijkcijfers van woensdag 17 juli 2019 (SKO)

Alles wat Nicolette van Dam aanraakt op televisie verandert in een flop. Alleen al bij Talpa Network heeft ze meerdere mislukkingen op haar naam staan, waaronder The Next Boy/Girl Band, Dance as One en Kitchen Impossible. Nu bezorgt ze het bedrijf van John de Mol opnieuw kijkcijferhorror met de dagelijkse kookshow Klinkt Smakelijk, de opvolger van 6 Inside. Het programma noteerde woensdagavond een voorlopig dieptepunt: 56.000 kijkers en 1,9 procent marktaandeel.

De vooravond blijft voor SBS 6 een mijnenveld. Al jaren lukt het de zender niet om daar iets succesvols neer te zetten. Dit najaar hoopt de zender op een grote ommezwaai door de vroegere NPO-hits Lingo en Man Bijt Hond te herintroduceren.

Ook op prime time deed SBS 6 het niet best. Zo wist De Lijf Show om half negen slechts 212.000 kijkers (5 procent) te bekoren.

De grote winnaar op prime time was de NPO 2-quiz De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (30 procent). Aansluitend trok De Oorlog Is Oud Ade Binnengekomen 313.000 kijkers (8 procent).

NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met Onze Boerderij (523.000 kijkers en 13 procent) en Mooiste Meisje van de Klas (652.000 kijkers en 16 procent).

Het brons gaat naar RTL 4 dankzij de combinatie Topdokters (441.000 kijkers en 11 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos (505.000 kijkers en 13 procent).

Daarna was Veronica het meest in trek. Feyenoord – Panathinaikos wist 365.000 kijkers (9 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De Noodcentrale: 349.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Cocktail: 272.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 265.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 181.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 157.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Break Free: 76.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Zesuurjournaal (1,4 miljoen), het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (956.000), Gevoel van de Vierdaagse (904.000), Sportjournaal (839.000), Half acht nieuws (716.000), Ik weet er alles van (614.000), Editie NL (563.000) en RTL Boulevard (516.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (944.000), Jinek (810.000), Hart van Nederland (615.000), Shownieuws (571.000), Journaal laat (455.000) en Nieuwsuur (373.000) het meest in trek. Zomer met Art trok 213.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 18:00 (NPO1) 1.372.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.349.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.242.000
04. EenVandaag (NPO1) 956.000
05. De Avondetappe (NPO1) 944.000


06. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 904.000
07. Sportjournaal (NPO1) 839.000
08. Jinek (NPO1) 810.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 716.000
10. Mooiste meisje van de klas (NPO1) 652.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 615.000
12. Ik weet er alles van (RTL4) 614.000
13. Tour de France (NPO1) 584.000
14. Shownieuws (SBS6) 571.000
15. Editie NL (RTL4) 563.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.6%
2. RTL4 / 12.7%
3. NPO2 / 9.6%
4. SBS6 / 7.8%
5. Vero / 5.5%


6. NET5 / 5.2%
7. RTL8 / 4.6%
8. RTL7 / 3.4%
9. RTL5 / 3.2%
10. NPO3 / 2.9%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.5%
13. TLC / 1.4%
14. SBS9 / 1.4%
15. BBCfirst / 1.3%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,1%
2. RTL Nederland 23,9%
3. Talpa TV 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








84 Reacties op “Nicolette van Dam bezorgt SBS 6 alwéér horrorcijfers”


  1. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    Genoten van het voetbal.
    TLP wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  2. Televisiegozer

    Mooiste meisje van de klas blijft een top programma!

  3. Alex

    Polopos blijft een fijn zomerprogramma, rustig, mooie beelden.

  4. #NPO kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 37,1%
    2. RTL Nederland 23,9%
    3. Talpa TV 19,9%

    Top NPO en Talpa bijna op plek 2.

  5. Ikke

    Ik weet er alles van 614.000 kijkers en dat om 8 uur waar gtst zo laag scoorde dit programma gaat er onder. Komt er nog een artikel? Ik weet er alles van doet Gtst niet vergeten

  6. Rob

    Dat men nog in die kijkcijfers trapt. Allang bekend dat het creatief boekhouden is.
    De meetmethode stamt uit het geboortejaar Mies Bouman. Het wordt nog net niet met rooksignalen verzonden. En dan ook nog weten onder te verdelen in tig doelgroepen.
    Om te gillen

  7. "Veronica Doet Het?....Beter!"

    Genoten van de tv uit want er was niks interessants

  8. Michel

    @Rob ik denk inderdaad wel dat wanneer St. Kijk- en Luisteronderzoek een verzoek bij Ziggo zou plaatsen om op willekeurige tijdstippen de horizonbox uit te lezen er een betrouwbaarder resultaat zou zijn. Maar internetkijkers, Netflixers etc. is toch lastiger te monitoren

    On topic: ik heb echt een gloeiende hekel aan de presentatrice Nicolette, maar ik moet wel toegeven dat zij ook wel echt waaaaardeloze formats krijgt toebedeeld. Zegt zij dan overal ja op zou je zeggen?

  9. Pauline

    Waarom gaat die Nicolette niet gewoon doen waar ze goed in is n.l. Broodjes smeren in haar broodjeszaak. Want op TV is het echt een aanfluiting.

  10. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    @8.27: moeilijk hé…een originele nickname verzinnen…?

  11. Sergio

    Meneer Kaktus wist er wel raad mee

  12. WEST*

    Wel vreemd dat het RTL nieuws altijd op 9e plaats staat mag zeker niet van RTL uit de top 10 gegooid worden >. want de NPO bezet zowat de hele top 10
    Bij het het com v d media is het geen zuivere koffie, maar nu begin ik ook te twijfelen, en denk dat Erik en ROB wel eens gelijk kunnen hebben !

  13. Karin

    Ik vind het vooral voor Julius een blamage om met dat kind Nicolette een kook programma te moeten maken,Julius is een topkok en Nicolette is een nobody,dat kind moet gewoon van de buis,totaal ongeschikt.

  14. mark2

    ligt voor overgrote deel aan de formats die van dam krijgt, maar ze is gewoon niet een goede innemende presentatrice. het helpt niet mee in ieder geval!

  15. Wat Mij Opvalt

    In het zuiden en het noorden/westen is de schoolvakantie inmiddels begonnen.
    Het midden moet nog beginnen.
    Je kan direct zien waar de werkende vakantiegangers van RTL(4) wonen!
    Het spelletje om 20:00 uur zakt direct met 200.000 kijkers.
    In tegenstelling tot de oudere publieke omroep kijker (Ned1 en 2)! Die blijven thuis of kunnen helaas niet meer op vakantie (zorginstellingen).

  16. #NPO kijker#

    7. RTL8 / 4.6%
    8. RTL7 / 3.4%
    9. RTL5 / 3.2%

    Paniek bij RTL

    Marktaandelen (18-24u, 6+)
    1. NPO1 / 24.6%
    2. RTL4 / 12.7%
    3. NPO2 / 9.6%
    4. SBS6 / 7.8%
    5. Vero / 5.5%
    6. NET5 / 5.2%

    3x Talpa
    2x NPO

    Wederom maar 1x RTL

  17. OMG

    Het is gewoon een heel slecht programma met een presentatrice die al jaren de gunfactor niet heeft.

    Ze hadden het beter op een akkoordje gegooid met 24Kitchen en daar een programma van uitgezonden.

  18. Ray

    523.000 kijkers voor Onze Boerderij. Is dat vergelijkbaar met vorig seizoen?

  19. Karin

    Haal voor een leuk kookprogramma Perry en Job bij 24kitchen weg,en geef hen de kans om leuke tv neer te zetten,zij zijn zo leuk en totaal anders dan de doorsnee koks.

  20. Gijs

    Ze kan beter kinderprogrammas gaan doen.

  21. Erik

    De kijkcijfermeting is een grote beerput.
    Een hand vol kastjes die het kijkgedrag van miljoenen kijkers moet meten.
    Al jaren een lachertje. En iedereen trapt erin. Het destileren van doelgroepen uit die metingen is helemaal bespottelijk

  22. Femke

    4x RTL in de zendertop-9!
    Dat is meer dan de NPO en dan Talpa!!

  23. o.p. lichter

    Mart Smeets gezien bij Jinek , wat is die man irritant geworden zeg , kan het niet verkroppen dat hij geen rol meer heeft in de tour de france , er deugd niets meer van , jammer maar hij heeft zijn tijd gehad .en dat er geen aandacht is voor de vuelta of de giro klopt ook niet dit is gewoon te volgen op België of eurosport

  24. M

    3x Talpa!! Jeeeh
    En toch het laagste marktaandeel . Hmmm

  25. Femke

    Ik wil #NPO kijker# als chef statistiek bij het CBS!

  26. Femke

    Het zou toch een fantastische bak zijn als zou blijken dat de kijkcijfers al die jaren gemanipuleerd zijn ten gunste van de NPO en ten gunste van reclamebemiddelaars. Nederland is op vele fronten al een bananenrepubliek aan het worden, dit zou prima in die ontwikkeling passen.

  27. Laurens

    56.000 kijkers is voor SBS / Talpa best goed. De rest wordt ook steeds meer hangen en wurgen. Programma kost geen drol en zal grote sponsor hebben. Plus programma wordt op een dag nog paar keer herhaald. Dus die uren zijn ook weer gevuld en kosten lekker niets. Klinkt financieel smakelijk voor John.

  28. Paut Pielusma

    Alles van Nicolette van Dam is al een flop voor het op TV komt. Mooi meiske, maar ze heeft ‘het’ niet.

  29. Robert

    Mooi meisje die Nicolette en als ze in slagerij zou staan weet ik zeker dat je vriendelijk wordt geholpen, wat ze op tv doet geen idee, maar maakt haar ook niet uit, die krijgt heus wel een ander nietszeggend SBS showtje.

  30. Sjors

    So de mieter eens op met die kijkcijfer meting verhalen

  31. Pro Du Cent

    Het gevoel van de 4-daagse had minimaal 1 kijker meer als het presentatieduo gehalveerd zou worden.

  32. Mark Rutte

    Externe producenten moeten zich toch strategisch ook wel af aan het vragen zijn of ze uberhaupt nog voor het zieltogende SBS willen produceren. Flop na flop gaat ook op het CV van een producent en wat te denken van hardwerkend personeel wat zich in deze industrie (op onverklaarbare wijze) de t&*(( werkt.

  33. Mart

    @laurens
    Ben jij serieus?
    Dit kan je niet ‘best goed’ noemen.

  34. Laurens

    Vraag me steeds meer af wat je als adverteerder nog echt te zoeken en te halen hebt op SBS en RTL….

  35. Zonder Naam

    Mooie vrouw, en vermoedelijk ook niet dom. Presentatie-technisch zijn er ook slechtere. En toch heeft Nicolette iets waardoor mensen (waaronder ikzelf) er alsnog niet naar willen kijken.

  36. CreaBea

    Nicolette , mooi naam voor pleisters tegen roken.

  37. Mark Rutte

    Achterblijven succes Nicolette is vrij makkelijk te verklaren. Doelgroep SBS (denk aan campingzender achtergrond) associeren zich niet met een oud zuid meisje. Te amsterdams en jet set. Denk ook aan achterblijven succes van een winston gerschtanowitz. Die koketteert openlijk met zijn rijkdom (meerdere vakanties per jaar) en daar stoort jan modaal (en lager) zich aan.

  38. Mirai

    RTL Nieuws heeft ook steeds lagere kijkcijfers…. Gaat binnenkort uit de top 10

  39. Michael

    Ze hebben allemaal alleen rotzooi en herhalingen

  40. Ben Zine

    @Femke 09:16: de NPO heeft maar drie zenders, kunnen dan niet vier zenders in de top 9 krijgen.

  41. Ben Zine

    Overigens is het de Top 10.

  42. Blokkie

    Nicolette is een heel aardige vrouw alleen niet geschikt voor tv programma’s
    Maar inderdaad geschikt voor serveerster in haar broodjeszaak

  43. Enzo Voorthuijsen

    Goedkope, slecht geïmiteerde namaak zing/dans/kwijl- programma’s, smakeloze schijtlollige presentatoren, om de haverklap reclames op tegelijk alle commerciële zenders. Geen wonder dat de kijkers afhaken, wonderlijk dat er nog adverteerders te vinden zijn.

  44. Bart

    @Blokkie en Paulien Die broodjeszaak is van Nicolette haar ouders. Niet van haar zelf. Daar kan ze inderdaad beter gaan werken want op televisie gaat het niets meer worden. De kijker zit overduidelijk niet op haar te wachten. (Sowieso een probleem bij SBS6 want dat heeft de kijker ook bij Kim Lian, Wendy, Gordon, Jeroen, Kees, Patty, Nick, Simon enz) Vreemd is ook dat omdat de ouders van Nicolette een broodjeszaak hebben ze in Klinkt Smakelijk als kook/eet expert wordt opgevoerd. Dat Julius daar dan weer bij gaat staan is echt onbegrijpelijk. Die man is niet geschikt voor de televisie.

  45. Dirk

    Ben Zine zou mevr. ironie nog niet herkennen als ze naast hem stond.

  46. Joop55

    Nicolette , het pasgeboren baby’tje zonder enig talent potentie.

  47. Japio

    Nou, laat ik er maar eens voor uit komen: ik kijk iedere dag naar Klinkt Smakelijk en ik vind het nog een leuk programma ook. Alleen hoop ik dat de reclame over vagina’s voortaan achterwege blijft , als ik zit te eten.

  48. Laurens

    @Mart, cijfers zijn bedroevend slecht. Hadden in de zomermaanden op dat tijdstip beter serie kunnen herhalen, zoals bijvoorbeeld Dokter Tinus. Maar ja, steeds zichtbaarder begint te worden dat het niet lekker loopt bij Talpa.

  49. Bart

    Heerlijk wijf

  50. Erik

    Ik hou van kijkcijferkastjes. Dankzij de kijkcijferkastjes komen wij de absolute waarheid te weten. Kijkcijferkastjes zijn 100% betrouwbaar!

  51. Zonder Naam

    @Bart – Inmiddels is die zaak gewoon van Nicolette en haar broer. –> https://www.libelle.nl/mensen/actueel/broer-nicolette-dam/

  52. nl

    Waarom heeft niet iedereen zo ‘n kijkcijfetkastje dan pas weer je wat scoort en wat niet

  53. Erik

    Veronica scoort sowieso. Mijn vriend Wolter heeft er minstens 700 in huis om daar voor te zorgen. Er is gewoon geen betrouwbaarder medium dan het kijkcijferkastje. De beste uitvinding sinds de gloeilamp.

  54. Dirk

    De gloeilamp is ook al jaren ingehaald door betere alternatieven

  55. Henk

    Zonder kastje weet je ook dat dit een flop is, praat met mensen over een programma en je weet waar ze maar kijken en dat klopt met de kijkcijfers. Dus zeur niet over kastjes en over oudjes die ouderwets tv kijken. Er wordt gewoon gekeken naar leuke programma’s met beschaafde, kundige presentatoren.Niet naar onnozele, ordinaire, arrogante, schreeuwerige gladjanussen.De meerderheid gaat toch voor kwaliteit ( gelukkig maar).

  56. Dirk

    De meerderheid keek geen televisie.
    13 miljoen mensen vonden het op prime time niet waard om lineaire tv te kijken.

  57. Suze

    Sinds deze meisjes media training krijgen zijn het allemaal dezelfde niets zeggende types geworden zo jammer gaat tenkoste van de persoonlijkheid!

  58. Bep

    Gisteravond een prachtige documentaire gezien over MH17. Een gezin in Oude ADE die hun zoon verloren heeft. Prachtige mensen, prachtige gemeenschap, van begin tot eind geboeid gekeken.Ook Erik( Pietertje) en Truike waren mooie mensen.

  59. [MikE]

    Je kunt zeggen over Erik wat je wil, maar hij raakt wel een gevoelige snaar bij velen. Misschien het trollenleger van Kijkonderzoek?

  60. [MikE]

    Ik ben nu de laatste!

  61. Bart

    @Zonder naam Het staat op haar naam. Meer niet

  62. Peter R Bevries

    Reclames met hoofdzakelijk jonge vrouwen die aan de kant en klaar maaltijden, rimpelzalf, dure telefoonabonnementen of suikerzoete frisdrank zitten. bestaat de doelgroep alleen maar uit dit soort mensen voor de adverteerders?
    Dan hoeven de anderen ook niet meer deze producten aan te schaffen of te overwegen!

  63. Tim H

    Nicolette van Dam is mateloos irritant.

  64. Michel Schut

    KPN en Ziggo even goed luisteren ! Als jullie beide de kijkcijfers gaan doorgeven krijgen we een duidelijker beeld van wie wat kijkt. Dan praat je over miljoenen personen, en die gegevens zijn een stuk betrouwbaarder dan de huidige meetmethode met de kastjes. Op radio heb je tegenwoordig de site https://www.internetluisteronderzoek.nl/. Je hebt zelfs real time wat iemand luistert. Dat kan toch ook bij jullie ??

  65. Mark

    Lijf Show is een herhaling van een herhaling van een herhaling. Daar trappen zelfs SBS kijkers niet in. Kunnen ze net zo goed Chateau Meiland vanaf het begin weer herhalen. Haalt allicht weer 500.000.

  66. Charlie B.

    Dat gezeur over die kastjes. Al heb je er 500 dan nog steeds heb je een goede uitslag. Kijk naar de exit polls bij verkiezingen die zijn ook klein opgezet en betrouwbaar.

  67. Laurens

    @Peter R Bevries, reclame en marketing is een mythe. Sowieso TV reclame. Het moment om te zappen, te toiletteren, de keuken in te duiken, te Whats app’en, etc. als de boodschappen weer voorbij komen.
    Alleen de reclame wereld heeft ook een belang. Zich zelf in stand houden.

  68. Ron

    Van micromanagement gaat je bedrijf naar de tyfus.

  69. Ron

    Van micromanagement gaat je bedrijf naar de t y f u s

  70. Ron

    Van alles kapot analyseren gaat ook je bedrijf naar de t y f u s.
    Te zien aan sbs.

  71. Sjunnie

    Wanneer beseft John de Mol dat die moet stoppen met SBS.

    Linda zal straks ook niet scoren op SBS

  72. weethetbeter

    Over twee weken start VI weer ,kijk er nu al naar uit !!!!!!!!

  73. HJ

    Zoals vaker gezegd: dit gaat nog veel erger worden. Steeds meer mensen stoppen met televisie. Totaal overbodig geworden. Veel te duur voor al die reclame die je over je heen uitgestort krijgt. Kijkcijfers gaan overal flink dalen.

  74. BRAAK

    Julius is een zeer onsmakelijke verschijning, en die t r u t bakt er helemaal niks van.

  75. Kladjesvolk

    Ze heeft dan ook een gezicht dat beter geschikt is voor de radio.

  76. fantastisch NPO verpulvert elke dagTalpa en RTL

    De amateuristische slechte bagger programma’s van gekochte geldgraaicultuur zenders Talpa en RTL leggen elke dag het loodje. De droefenis van deze zenders worden het meest zichtbaar in het programma van nietskunner Nicolette.

    Vanaf deze maand is Talpa’s SBS 6 4de zender van dit land. Te vergelijken met Baby TV de groep nietszeggende zenders.

  77. Is de bleu circle gelijk aan de naam bagger fabriek?

    Ontzettende slechte producent Bleu Circle is in staat om telkenmale baggerproducties te maken voor dummy’s. Dit bedrijf lijkt aan het einde van haar creatieve kunnen.

    Faillissement lijkt op deze manier van produceren niet ver weg.

  78. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    SBS6 bezorgt Nicolette horrorcijfers.
    Kwalbert en Patsy hebben dit tijdslot besmet en vergiftigd.
    Nicolet verdient een beter tijdstip.
    Niet meer, niet minder.

  79. Lieke van Lexmond Lover

    Nicolette van dam maakt het niet uit, zij is al miljonair door haar rijke man Bas Smit, zij hoeft eigenlijk niets meer te doen behalve wat broodjes smeren

  80. Ben

    N8colette kan heel goed een tennisval door een tuinslang zuigen. Voor de rest een gruwelijk domme lege huls.

  81. BRAAK

    Hebben jullie wel eens de foto’s van het Blue Circle crapuul goed bekeken. Die zeggen alles, lijkt wel een stel wat gezocht wordt door Interpol.

  82. Carola

    Gatverdamme wat een domme gans in een kookprogramma”ik weet niet wat enoki is”. Slecht Amsterdams klinkende trien. Daarna keuze maken voor kandidaat die alles uit pakjes klaar maakt. Aanfluiting niet meer naar kijken. Stoppen met slechte presentatie!

  83. lies

    ze heeft maar een talent de hele dag met de poten wijd open

  84. Jolanda Braaksel (columniste)

    Het enige talent van Nicolette van Dam is haar enorme mond waar vooral John de Mol tijdens eindeloze fellatiën profijt van heeft getrokken. Heden ten dage is haar charme helaas uitgewerkt en gezien een gemiddelde baksteen een hoger IQ heeft dan Nicolette van Dam, is de kans aanzienlijk dat zij op korte termijn roemloos voor altijd ten onder zal gaan en daarna nergens in de geschiedenisboekjes terug te vinden zal zijn, niet eens als overbodige en uitzonderlijk talentloze leeghoofdpresentatrice.
    Ik, Jolanda Braaksel, ben een stijlvolle en intellectuele vrouw.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.