Net5 nummer vier met dinsdagserie Station 19

Geplaatst op Wed 17 Jul 2019 om 8:15


De kijkcijfers van dinsdag 16 juli 2019 (SKO)

De dinsdagavond van Net5 is al van oudsher de sterkste avond van de vrouwenzender. Vroeger wist Desperate Housewives op deze avond zelfs meer dan een miljoen kijkers te bekoren; tegenwoordig is het vooral Grey’s Anatomy dat mooie kijkcijfers neerzet. Maar ook de zomerse vervanger Station 19 doet goede zaken: zo keken er gisteren 402.000 mensen (9 procent) naar de aflevering om half tien, goed voor de twintigste plaats in de dagelijkse kijkcijfer top 25.

Dankzij het succes van de serie was Net5 de vierde zender op prime time. Alleen NPO 2, NPO 1 en RTL 4 wisten meer kijkers te boeien.

NPO 2 was de winnaar op prime time met 1,4 miljoen kijkers (29 procent) voor De Slimste Mens. Aansluitend trok Chavez In Naam Van Het Volk 284.000 kijkers (6 procent).

Het zilver is voor NPO 1. Die bood het meest bekeken alternatief met Opsporing Verzocht (886.000 kijkers en 18 procent) en Het Jaar 1969 (1,1 miljoen kijkers en 26 procent).

De laatste plek op het erepodium is voor RTL 4. Uitstel van Executie scoorde 599.000 kijkers (13 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos 671.000 kijkers (15 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 373.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The Secret Life of The Zoo: 282.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Seventh Son: 275.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Age of Adaline: 243.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 198.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Down the Road: 169.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Gevoel van de Vierdaagse (1 miljoen), Zesuurjournaal (962.000), EenVandaag (814.000), Half acht nieuws (752.000), Ik weet er alles van (640.000) en RTL Boulevard (588.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (906.000), Jinek (846.000), Hart van Nederland (679.000), Nieuwsuur (538.000), Shownieuws (511.000) en Journaal laat (491.000) het meest in trek. Zomer met Art trok 222.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.678.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.436.000
03. Het Jaar 1969 (NPO1) 1.137.000
04. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 1.022.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 962.000


06. De Avondetappe (NPO1) 906.000
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 886.000
08. Jinek (NPO1) 846.000
09. EenVandaag (NPO1) 814.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 752.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 679.000
12. Het Spaanse Dorp Polopos (RTL4) 671.000
13. Ik weet er alles van (RTL4) 640.000
14. Uitstel van Executie (RTL4) 599.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 588.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.9%
2. RTL4 / 13.7%
3. NPO2 / 10.0%
4. SBS6 / 7.9%
5. NET5 / 5.8%


6. RTL5 / 4.6%
7. RTL8 / 4.1%
8. Vero / 4.1%
9. NPO3 / 3.1%
10. RTL7 / 2.6%


11. Discov / 1.3%
12. BBCfirst / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. ID / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,0%
2. RTL Nederland 25,0%
3. Talpa TV 18,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: KRO-NCRV








87 Reacties op “Net5 nummer vier met dinsdagserie Station 19”


  1. Gort

    Celebrity Call centre maar 64.000 kijkers

  2. Tvkijker

    Ik ben de eerste

  3. *west*west*west*

    Net5 doet het goed wij hadden het daar gisteren nog over op de Hyves pagina die ik beheer maar goed Erik en die Veronica gek kom er maar in ihihihihih

  4. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    Genoten van Slimste Mens.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  5. Minder of Mirjam

    HAHAHA!
    SBS 6 scoorde met The Secret Life of The Zoo: 282.000 kijkers

    Wat zei SBS6 ook alweer?
    “In deze documentairereeks krijgen kijkers een unieke blik achter de schermen van de populairste dierentuin van Engeland: Chester Zoo. Met de stem van Harry Piekema als voice-over is Secret Life of the Zoo een televisieserie voor jong en oud. Start 2 juli, iedere dinsdag, 20.30 uur.”

    Voor Jong en Oud? Voor niemand! Flop flop flop flop flop flop flop flop flop flop flop

  6. B.Z. Scrotum-Gigantis

    Zomer met Art lekker constant!

  7. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 40,0%
    2. RTL Nederland 25,0%
    3. Talpa TV 18,5%

    Goed gedaan RTL! En Talpa flopt weer.

  8. #NPO kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 40,0%
    2. RTL Nederland 25,0%
    3. Talpa TV 18,5%

    Top NPO en Talpa bijna de nr 2.

  9. Helena van Athene

    Mooi dat het laffe poli cor anti-trump RTL nieuws ook uit de gratie lijkt te geraken bij de kijker. Het had ooit zoveel protentie als alternatief voor de staatspropaganda van het NOS journaal, maar heeft op termijn daar hopeloos in gefaald door een kopie van de concurrent te worden.

  10. #NPO kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 17 Jul 2019 om 8:23

    Doe de groeten aan trol Minder of Mirjam.
    Verzin eens een originele naam.

  11. Helena van Athene

    Dierentuinserie op NPO1: bejaardenland in grote massa’s voor de kijkbuis
    Dierentuinserie op SBS6: *hoort krekels*

    Zo zie je dat alles scoort op de NPO, niet omdat het beter of leuker is, maar omdat het op plaats 1 of 2 zit.

  12. Remi

    @B.Z. Scrotum-Gigantis

    Klopt inderdaad ;)

  13. Biff

    Erik ?!? Waar is Erik met z’n kastje??? Ik raak van de leg !!!!

  14. Loes

    2 lineaire NPO tv-zenders en 2 x 2 lineaire commerciële tv-zenders is méér dan genoeg!
    Het geld dat ermee wordt bespaard kan men stoppen in het aanbieden van fatsoenlijke programma’s, want dat laatste is met name bij de commerciële zenders nog steeds zeer ver te zoeken.

  15. Loes

    Ook wil ik maar twee supermarkten: Jumbo en Lidl en twee automerken: Opel en Fiat
    En verder begrijp ik helemaal niets van economie en marktwerking.

  16. WEST*

    West komt er aan…. effe wachten nog effe wachten!!!

  17. Loes

    Stalker/stakker hierboven, de kleinere zenders draaien allemaal met verlies. Al jaren!
    Dus ga jij maar met je water naar de dokter.

  18. Loes

    Ik wil ook maar twee dokters en twee ziekenhuizen, want ik weet zeker dat de rest met verlies draait. Tenminste dat beweer ik hier lekker zonder enige kennis van zaken.

  19. #NPO kijker#

    Marktaandelen (18-24u, 6+)
    1. NPO1 / 26.9%
    2. RTL4 / 13.7%
    3. NPO2 / 10.0%
    4. SBS6 / 7.9%
    5. NET5 / 5.8%

    2x NPO
    2x Talpa

    EN WEDEROM MAAR 1X RTL.

  20. Loes

    Hallo, ik ben Loes en wil graag een likje aan mijn ..

  21. Loes

    Bewijs is er wel hoor. Bij interesse: geef je e-mailadres maar even door.
    Dan heb je de bewijzen binnen 10 minuten op je zolderkamertje liggen.

  22. klein maar fijn

    #NPO kijker#
    Wed 17 Jul 2019 om 8:47

    Wat een onzin, je moet de cijfers van alle zenders van een zendergroep bij elkaar optellen, wat jij doet is vergelijkbaar met het denkvermogen en de logica van een langpootmug.

  23. WEST*

    @ Loes weet niet of dit ironisch bedoeld is , maar overdaad schaadt In een winkelstraat met 250 winkels waarvan er 225 dames modezaken zijn, waarvan jij er èen van bent is ook niet goed , en te weinig is ook niet!
    Maar… als de consument zoveel keus heeft dan is jou klandizie wel minder
    en dat is in tv land ook zo !

  24. Mart

    @NPO kijkertje 8.45
    Wat is dat voor onzin lijst en beredenering.
    + waarom plaats je elke dag hetzelfde wat we boven in het artikel ook kunnen lezen. Doe even normaal

  25. @Loes

    Alleen de RTLtop of Talpatop weet hoe de verdiensten van de kleine zenders zijn, ze hebben geen verplichting om cijfers van individuele zenders te publiceren, en dan nog, de zenders worden natuurlijk als één groep benaderd omdat er onderlinge dynamiek en synergieen kunnen zijn.
    Je roept maar wat, met je email pfff
    Publiceer je cijfers en bewijs dan hier!?

  26. XLover

    West en Loes, welkom in de wereld van vrije keus en vrij ondernemerschap.
    Of hunkert u meer naar een communistisch stelsel?

  27. #NPO kijker#

    klein maar fijn
    Wed 17 Jul 2019 om 8:51

    Nee, want Talpa heeft 3 hoofdzenders en 2 daarvan staan in de top 5.

  28. Loes

    8:55, het zijn ook geen openbaar gepubliceerde cijfers.
    En verder hoef je me niet te geloven hoor.

  29. klein maar fijn

    #NPO kijker#
    Wed 17 Jul 2019 om 8:58

    En als je een top 3 bedenkt is het weer anders.
    Je moet de complete lijst als leidraad nemen, niet een kunstmatige top 5
    Ben ik nu zo slim of…

  30. Laurens

    Jaar 1969 scoort goed! Pilot krijgt vervolg. Let maar op.

  31. mark2

    @ Minder of Mirjam : blij dat jouw ag goed begonnen is. Get a life!

  32. WEST*

    @XLOVER Nee zeker niet dat zou betekenen allemaal even weinig , maar Nederland is wel te klein voor zoveel com tv zenders . dus stel als er nog 2 grote com familie zenders bij komen , zal maar even voor het gemak ITV en CHANNEL 4 noemen die gaan de concurrentie aan tegen Talpa en RTL met grote reclame campagnes en top televisie, dan gaat dat ten kostte van andere zenders, en over het totale aanbod, minder kijkers per zender !

  33. #NPO kijker#

    klein maar fijn
    Wed 17 Jul 2019 om 9:02

    Nee, Jij bent best wel aardig, maar wel een beetje dom.

  34. XLover

    WEST*
    Wed 17 Jul 2019 om 9:10

    Zolang ondernemers er brood in zien om een volle markt te betreden zie ik het probleem niet.
    Of wil u terug naar het gildensysteem waardoor alle concurrentie én alle innovatie werd uitgeschakeld.

  35. Huismaker

    Gisteren weer de intense haat via het omroepkartel (NPO/Radio1/RTL) over Trump. Zonder tegengeluid.
    Daarom de nieuwste podcast van Jensen. En dan het echte verhaal:
    https://jensen.nl/de-jensen-podcast-episode-39/

  36. Daria

    Het is natuurlijk Trump die loopt te haten. Dat mag best aangestipt worden.

  37. Leo

    @Daria
    Trump is top.

  38. L.

    Pas op nummer 10 een commerciële zender. Dat geeft het belang van de Publieke Omroep nog maar eens aan!

  39. #NPO kijker#

    Mart
    Wed 17 Jul 2019 om 8:53

    Iedere dag? Kijken me posten even na voor je nog meer onzin gaat schrijven.

  40. Leo

    @NPO Kijker
    De onzin komt bij jou vandaan.

  41. HansP

    Leo, het is beter om niet in een woordenwisseling terecht te komen met een zwakzinnige als NPOkijker. Dat gaat je niets opleveren, behalve frustratie over zijn/haar domheid.

  42. Oud Endemol

    Trump is poep. Net zoals Talpa Kijker die zich hier voor de vorm elke dag NPO Kijker noemt.

  43. #NPO kijker#

    Leo
    Wed 17 Jul 2019 om 9:36

    Ik schrijf alleen maar de waarheid en die is voor de RTL kijker zeer hard. Kijkcijfers aantallen RTL liegen niet. Op nr 10 het nieuws zegt toch genoeg.

    HansP
    Wed 17 Jul 2019 om 9:42

    Lekker rustig.

  44. Leo

    @NPO Kijker
    Je tikt alleen maar onzin.
    Aandachttrekker.

  45. #NPO kijker#

    Leo
    Wed 17 Jul 2019 om 10:01

    10. Half acht nieuws (RTL4) 752.000

    1 t/m 9 NPO

    Waarheid is hard.

  46. PJV

    @daria Trump is de frisse wind die de wereld beter maakt. Links is op sterven na dood en gelukkig maar!

  47. Leo

    @NPO Kijker
    De waarheid van 10:01 is inderdaad hard. Voor jou.

  48. Gwenn de fan

    PJV oeleboele sukkel met een apenbek.

  49. Kranenborg

    @PJV, wat die man doet is een wereldleider onwaardig. Zie deze week het zoveelste voorbeeld:
    Vier vrouwen met een kleurtje hebben kritiek op zijn beleid en hij zegt dat ze de regering in hun eigen land maar moeten aanpakken en dat de regering daar een bende is. Dit is op zoveel verschillende niveaus zo ontzettend dom, maar ik zal er eentje uitlichten:
    drie van deze vrouwen zijn geboren in de VS en altijd Amerikaan geweest. Trump zegt dat de regering in hun land aangepakt moet worden. Dat deden ze dus door zijn beleid te bekritiseren!
    Dit soort pure stupiditeit valt gewoon niet recht te praten. Punt.

  50. Snake Charmer

    NPO kijker is Wolter.

  51. #NPO kijker#

    Leo
    Wed 17 Jul 2019 om 10:04

    Je snapt mijn posten niet. Daar kan ik niets aan doen.

  52. Snake Charmer

    PJV laat me raden je bent zo’n pro nexit debièltje vast ook pro PVV/FvD.

    Niemand zit op je populistisch gezever te wachten.

  53. "Veronica Doet Het?....Beter!";

    Romeo Altenberg doet het weer met kleine jongetjes.

  54. Henk

    Dat nieuws mag op deze site niet ontbreken. Of mag die liberale omroep niet in opspraak komen?

  55. Ron

    Het is holle of stilstaan bij Polopos qua cijfers. Op en neer. Wel weer een spraakmakende aflevering. Er komt een hoop reuring aan binnen de deelnemers.

  56. Ron

    Erik heeft een ban for life met zijn dagelijkse georeer en misvattingen over kijkcijfers.

  57. Mick

    NPO3 opdoeken, NPO2 opdoeken en NPO1 ook opdoeken. Voor de politiek correcte maar feitelijk incorrecte nieuwsvoorziening kun je prima i.p.v. NOS RTL kijken. Oneerlijke concurrentie en anno 2019 overbodig. Schrappen die NPO. Enkel NPO Politiek moet blijven bestaan.

  58. Donald Dumb

    Mick. Ja hoor NPO opdoeken…
    En dan? Gaat iedereen naar de CO kijken zeker?
    Je bent niet goed wijs…

  59. Snake Charmer

    NPO is overbodig in 2019.

  60. Robin

    Tuurlijk moeten we de NPO afschaffen, dat maakt jaarlijks een klein miljard vrij.
    Weet je hoeveel boten we daarmee kunnen charteren om Afrika hierheen te halen!?

  61. gtstfites

    Ik snap niet waarom mensen nog altijd naar het NOS Journaal kijken, terwijl RTL meestal het nieuws vind en NOS het kopieert.

  62. gtstfites

    Plus je kan doorkikjen met Gtst.

  63. Freddie

    Veel te veel zenders en om deze te vullen krijgen we een hoop bagger over ons heen. Met de echt interessante programma’s kun je maar 4 zenders vullen.
    Een rtl7-veronica,net5,SBS9-RTL8 bestaat uit bijna aankoop en weinig eigen content.
    Er zal wel een verdienmodel in zitten maar ik kan het me niet voorstellen dat er mensen aan een tafel zitten te vergaderen of ze The A-team voor de 36e keer moeten herhalen of even een jaartje overslaan.

  64. Laurens

    @Freddie. Gelukkig is er voor deze zomer besloten de 49ste herhalingen van James Bond over te slaan. Wel is er bij Talpa besloten de 41ste herhalingen van Indiana Jones door te laten gaan. Lekker goedkoop. Centjes verdienen en besparen. En de kijker? Boeien voor ze.

  65. Beerput

    De beerput gaat open:

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/16/dubbelrollen-en-argwaan-aan-de-rand-van-het-mediapark-a3967335

  66. Erik

    De kijkcijfermeting is ook een grote beerput.