SBS 6 doet goede zaken met klassieker De 25


De kijkcijfers van donderdag 13 juni 2019 (SKO)

De 25 is één van de oudste titels van SBS 6. Na het grote succes van De 10 met Reinout Oerlemans op RTL 4, besloot de concurrent in 2004 om een soortgelijk programma te maken, maar dan primetimevullend: De 25. Na Quinty Trustfull, Ellemieke Vermolen en Vivian Reijs is nu Airen Mylene de vaste presentatrice. En het programma zet ook anno 2019 nog prima prestaties neer: De 25 grootste burenruzies aller tijden trok donderdagavond 561.000 kijkers (12 procent).

Met deze score was SBS 6 de nummer vier op prime time, al wist de zender NPO 1 met het programma wél te overtreffen in het halftienslot.

De grote winnaar op prime time was de Britse versie van Heel Holland Bakt: The Great British Bake Off zette 845.000 kijkers (18 procent) neer. Aansluitend trok DWDD University slechts 462.000 kijkers (10 procent).

NPO 3 pakte zilver met het vrouwenvoetbal. Zuid-Afrika – China zette 704.000 kijkers (16 procent) neer.

Daarna volgt RTL 4 met de combinatie Van der Vorst ziet sterren (702.000 kijkers en 15 procent) en Beste Kijkers (648.000 kijkers en 14 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Hunters: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Prince and Me: 283.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Expendables 3: 273.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 224.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prime Suspect Tennison: 198.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 178.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (991.000), Zesuurjournaal (877.000), EenVandaag (853.000), GTST (734.000), M (696.000), RTL Boulevard (667.000), Editie NL (531.000) en First Dates (450.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (810.000), Hart van Nederland (719.000), Nieuwsuur (511.000), Shownieuws (448.000), De Zwakste Schakel (407.000) en Journaal Laat (389.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 3 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.861.000
02. Half acht nieuws (RTL4) 991.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 877.000
04. EenVandaag (NPO1) 853.000
05. The Great British Bake-Off (NPO1) 845.000


06. Pauw (NPO1) 810.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 734.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 719.000
09. Voetbal WK ZAF CHN Dames (NPO3) 704.000
10. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 702.000


11. M (NPO1) 696.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 667.000
13. Beste Kijkers (RTL4) 648.000
14. De 25 (SBS6) 561.000
15. Editie NL (RTL4) 531.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.5%
2. RTL4 / 15.3%
3. NPO3 / 10.6%
4. SBS6 / 9.7%
5. NPO2 / 6.4%


6. NET5 / 4.8%
7. RTL7 / 4.6%
8. Vero / 3.8%
9. RTL5 / 3.2%
10. RTL8 / 2.7%


11. Discov / 1.6%
12. RTLZ / 1.2%
13. SBS9 / 1.2%
14. Comedy / 1.1%
15. TLC / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,5%
2. RTL Nederland 25,8%
3. Talpa TV 19,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen