Minst bekeken finale It Takes 2 ooit door transfer naar 6


De kijkcijfers van vrijdag 14 juni 2019 (SKO)

Loes Haverkort heeft vrijdagavond voor het oog van 581.000 kijkers (12 procent) de finale van It Takes 2 gewonnen. Daarmee was SBS 6 de nummer drie op prime time, na RTL 4 en NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De actrice is ongelooflijk blij met haar overwinning. “Ik kan het gewoon niet geloven. Door It Takes 2 is glashelder geworden hoe belangrijk zingen voor me is. Ik ben echt heel dankbaar dat ik heb mogen meedoen en dit heb mogen ontdekken.

Het is veruit de minst bekeken finale van It Takes 2 ooit. Dat heeft te maken met de verhuizing van RTL 4 naar SBS 6. De eerste drie edities, die bij RTL 4 te zien waren, sloten af met 1,8 miljoen kijkers, 992.000 kijkers en 918.000 kijkers.

RTL 4 pakt goud op prime time dankzij het door 1,1 miljoen mensen (23 procent) bekeken All Together Now.

Het vrouwenvoetbal op NPO 3, de wedstrijd tussen Engeland en Argentinië, kwam uit op 993.000 kijkers (21 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Polizei Potsdam op NPO 1, goed voor 566.000 kijkers (13 procent). Een herhaling van Ilse’s Veranda trok aansluitend een voor NPO 1 buitengewoon dramatische 287.000 kijkers (6 procent). Daarna trok Jaïr in Goed Gezelschap 400.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met The Strangers: 329.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 300.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met 13 Hours: 166.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 127.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Basic: 125.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Men Women and Children: 36.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), GTST (758.000), Half acht nieuws (751.000), M (685.000), Zesuurjournaal (637.000), RTL Boulevard (554.000), EenVandaag (544.000) en Editie NL (523.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (866.000), Hart van Nederland (787.000), De Zwakste Schakel (579.000), Shownieuws (536.000), Nieuwsuur (487.000) en Journaal laat (461.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 17 procent en NPO 3 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.472.000
02. All together now (RTL4) 1.059.000
03. Voetbal WK ENG ARG Dames (NPO3) 993.000
04. Pauw (NPO1) 866.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 787.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 758.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 751.000
08. M (NPO1) 685.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 637.000
10. Studio France (NPO3) 582.000


11. It Takes 2 (SBS6) 581.000
12. De Zwakste Schakel (RTL4) 579.000
13. Polizei Potsdam (NPO1) 566.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 554.000
15. EenVandaag (NPO1) 544.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 18.2%
2. NPO1 / 16.8%
3. NPO3 / 13.7%
4. SBS6 / 10.0%
5. NPO2 / 6.5%


6. NET5 / 6.0%
7. Vero / 3.0%
8. RTL5 / 2.9%
9. RTL7 / 2.8%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.6%
12. SBS9 / 1.4%
13. Comedy / 1.1%
14. Discov / 1.1%
15. Ziggo / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,0%
2. RTL Nederland 25,9%
3. Talpa TV 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Tom Cornelissen, SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen