Café Hendriks & Genee opent met 238.000 kijkers
De kijkcijfers van zondag 2 juni 2019 (SKO)
De nieuwe talkshow Café Hendriks & Genee is zondagavond om tien uur, iets na zonsondergang, van start gegaan met 238.000 kijkers (5,7 procent) op Veronica. Daarmee wist het programma geen plek te veroveren in de kijkcijfer top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wilfred Genee weet met zijn andere Veronica-programma Veronica Inside steevast de kijkcijfertop te behalen, maar met zijn nieuwe talkshow met Hélène Hendriks lukt dat vooralsnog niet.
Het programma van Hendriks en Genee is zeer veelbelovend, maar nog geen publiekstrekker. Wel was de talkshow de meest bekeken Veronica-uitzending van de avond. Lead-in Men in Black trok 205.000 kijkers (4,6 procent).
De grote winnaar op prime time was RTL 4 dankzij de combinatie Married at First Sight (867.000 kijkers en 20 procent) en Eén tegen 100 (1,2 miljoen kijkers en 26 procent).
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met de Matthijs van Nieuwkerk-show College Tour, goed voor 708.000 kijkers (16 procent). Andere Tijden Sport trok erna slechts 512.000 kijkers (11 procent).
Het brons is voor SBS 6. Dat station trok met Betrapt 596.000 kijkers (13 procent) en met Gestalkt 681.000 kijkers (14 procent).
Verder keken de meeste mensen naar Net5. NCIS was goed voor 379.000 kijkers (8 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 3 scoorde met Pinkpop Top 50: 368.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Cuba na Castro: 293.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met I Am Wrath: 263.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Café Hendriks & Genee: 238.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 181.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 124.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Studio Sport (693.000), Half acht nieuws (630.000), vtwonen (321.000), Kelder en Klöpping (286.000) en RTL Boulevard (266.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (702.000), Shownieuws (563.000), Studio voetbal (536.000), Klikbeet (295.000) en Nieuwsuur (285.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 17 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.478.000 02. Een tegen 100 (RTL4) 1.188.000 03. Married at first sight (RTL4) 867.000 04. College Tour (NPO1) 708.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 702.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 17.4% 2. NPO1 / 16.1% 3. SBS6 / 12.2% 4. NPO3 / 6.6% 5. NET5 / 6.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 28,1% 2. RTL Nederland 27,5% 3. Talpa TV 24,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto; Veronica