Café Hendriks & Genee opent met 238.000 kijkers


De kijkcijfers van zondag 2 juni 2019 (SKO)

De nieuwe talkshow Café Hendriks & Genee is zondagavond om tien uur, iets na zonsondergang, van start gegaan met 238.000 kijkers (5,7 procent) op Veronica. Daarmee wist het programma geen plek te veroveren in de kijkcijfer top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wilfred Genee weet met zijn andere Veronica-programma Veronica Inside steevast de kijkcijfertop te behalen, maar met zijn nieuwe talkshow met Hélène Hendriks lukt dat vooralsnog niet.

Het programma van Hendriks en Genee is zeer veelbelovend, maar nog geen publiekstrekker. Wel was de talkshow de meest bekeken Veronica-uitzending van de avond. Lead-in Men in Black trok 205.000 kijkers (4,6 procent).

De grote winnaar op prime time was RTL 4 dankzij de combinatie Married at First Sight (867.000 kijkers en 20 procent) en Eén tegen 100 (1,2 miljoen kijkers en 26 procent).

NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met de Matthijs van Nieuwkerk-show College Tour, goed voor 708.000 kijkers (16 procent). Andere Tijden Sport trok erna slechts 512.000 kijkers (11 procent).

Het brons is voor SBS 6. Dat station trok met Betrapt 596.000 kijkers (13 procent) en met Gestalkt 681.000 kijkers (14 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Net5. NCIS was goed voor 379.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Pinkpop Top 50: 368.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Cuba na Castro: 293.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met I Am Wrath: 263.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Café Hendriks & Genee: 238.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 181.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 124.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Studio Sport (693.000), Half acht nieuws (630.000), vtwonen (321.000), Kelder en Klöpping (286.000) en RTL Boulevard (266.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (702.000), Shownieuws (563.000), Studio voetbal (536.000), Klikbeet (295.000) en Nieuwsuur (285.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 17 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.478.000
02. Een tegen 100 (RTL4) 1.188.000
03. Married at first sight (RTL4) 867.000
04. College Tour (NPO1) 708.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 702.000


06. Studio Sport (NPO1) 693.000
07. Gestalkt (SBS6) 681.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 630.000
09. Betrapt (SBS6) 596.000
10. Shownieuws (SBS6) 563.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 536.000
12. Andere Tijden Sport (NPO1) 512.000
13. NCIS (NET5) 379.000
14. Pinkpop Top 50 (NPO3) 368.000
15. Gevaarlijkste wegen van de (NPO3) 364.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 17.4%
2. NPO1 / 16.1%
3. SBS6 / 12.2%
4. NPO3 / 6.6%
5. NET5 / 6.0%


6. NPO2 / 5.4%
7. Vero / 4.9%
8. RTL7 / 4.3%
9. RTL8 / 3.4%
10. Eurosp / 2.7%


11. RTL5 / 2.4%
12. Comedy / 1.4%
13. SBS9 / 1.4%
14. TLC / 1.4%
15. Discov / 1.2%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 28,1%
2. RTL Nederland 27,5%
3. Talpa TV 24,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto; Veronica

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen